no-img
نوین اطلس

از کجا بفهمیم خواستگارمان خوب است


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

از کجا بفهمیم خواستگارمان خوب است
zip
مهر ۲۹, ۱۳۹۷

از کجا بفهمیم خواستگارمان خوب است


شما دخترها وقتی کسی به خواستگاری تان می آید، از کجا می فهمید که او آدم مناسبی برای یک عمر زندگی هست یا نه؟  اصلا از کجا باید بفهمیم خواستگارمان خوب است؟ از کجا بفهمیم او مردی بد دل، خسیس یا عصبی نیست و دوستمان دارد؟ آیا خواستگار خوب نشانه ای دارد؟ با نوین اطلس همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

نشانه های خواستگار خوب

گاهی، وقتی که خواستگاری می آید، دختر نمی تواند از مجموعه حسن ها و عیب های او به این نتیجه برسد که بالاخره این مرد او را خوشبخت می کند یا نه. این در حالی است که رسیدن به خوشبختی، اولین و مهم ترین آرزوی هر فردی است. از نشانه های یک خواستگار خوب که می تواند شما را خوشبخت کند به شرح زیر است:

او مردی دلسوز است: او به احساسات شما توجه خواهد داشت. این موضوع را می توانید از اهمیت دادن او به سلامت شما به شکل مستمر و تماس گرفتن هایش درباره مسایل و مشکلاتتان دریابید.

یک شنونده خوب: ارتباط از مهم ترین چیزهایی است که به یک رابطه زناشویی موفق منجر می شود.

خواستگار خوب به زنان احترام می گذارد: شما می توانید این ویژگی را از رفتار او با مادر و یا خواهرانش امتحان کنید .

شوخ طبعی: خنده کلید اولیه یک زندگی زناشویی آسان و مقاوم در برابر ناملایمات است.

احترام به خانواده: نشانه پایبندی یک مرد کانون خانواده و تلاش او برای حفظ به ثبات آن، متعهد بودن به انجام منظم وظایف خانوادگی و ارتباط خوب با فامیل و دیدار آنها است.

خواستگار خوب استقلال را دوست دارد: آیا او اعتماد به نفس دارد؟ اگر پاسخ مثبت است، او دقیقا همان کسی که شما می توانید نسبت به او احساس امنیت کنید.

چگونه بفهمیم مردی بد دل است

افراد شکاک و بد دل معمولا روابط اجتماعی ضعیفی دارند و از ارتباط با دیگران لذتی نمی برند، ضمن اینکه فرد شکاک همیشه به شدت اضطراب دارد. به هر حال شما می توانید با گفتگو و مطرح کردن سوالات زیر تا حدودی به بد دل بودن طرف مقابل پی ببرید:

دیگران او را با چه ویژگی هایی می شناسند؟
آیا در امور مختلف به راحتی تصمیم می گیرد؟
به تصمیمی که می گیرد اطمینان پیدا می کند یا بعدا پشیمان می شود؟
آیا این مرد آرام و خونسردی است یا تحریک پذیر و عصبانی؟
آیا خاطرات شیرینی دارد؟
چه خاطرات تلخی دارد؟
عصبانیت خود را چگونه بروز می دهد؟
ایا افرادی هستند که او آن ها را نبخشیده باشد؟

چگونه بفهمیم مردی خسیس است

بعضی اوقات ما می‎توانیم با توجه به رفتار و گفتار افراد به چگونگی شخصیت و خصوصیات اخلاقی آن ها پی ببریم. بنابر این شما می توانید با در نظر گرفتن موارد زیر تا حدی در مورد بخشنده یا خسیس بودن خواستگار و خانواده اش مطمئن شوید.

  1. هنگامی که خانواده برای خواستگاری به منزل شما می آیند به گل، شیرینی یا هدیه ی آن ها توجه کنید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که همیشه نمی توان با توجه به این مورد، به طور قطعی در مورد خسیس بودن آن ها قضاوت کرد، چون بعضی از خانواده ها از لحاظ مالی در حدی نیستند که دسته گل آن چنانی یا هدیه گران قیمت برای شما بیاورند. اگر در مورد وضعیت مالی خانواده و فرد خواستگار اطلاعاتی دارید به این مورد و موارد بعدی توجه کنید.
  2. اگر قرار شد بیرون از منزل (کافی شاپ یا….) با خواستگار جلسه داشته باشید، به نحوه ی پذیرایی او توجه کنید.
  3. اگر با اعمال موارد بالا به نتیجه ای نرسیدید باید به صحبت های خواستگار توجه کنید. ببینید در صحبت هایش اهل خرید، مسافرت و بیرون رفتن (کافی شاپ، رستوران و سینما و… ) و مهمانی دادن هست یا نه. اگر نیست دلیلش را بپرسید. جواب وی نشان می دهد که دلیلش بی حوصلگی یا خرج نکردن یا …. است.
  4. ببینید نظر خواستگار در مورد سرکار رفتن و مقدار حقوق شما چیست، اگر در مورد حقوق تان سوالی پرسید، در جواب به او بگویید “چرا این سوال را پرسیدید”. به جوابش دقت کنید.
  5. با سوال پرسیدن نیز می توانید اطلاعاتی کسب کنید. برای مثال او را در موقعیتی قرار دهید که کفشی با کیفیت بهتر و قیمت بالاتر می خواهید بخرید آیا برای شما می خرد؟ یا به او بگویید ” من دوست دارم هر چند وقت یک بار همراه همسرم به خرید، کافی شاپ، رستوران، مسافرت و غیره بروم و مهمانی بدهم نظر شما چیست؟”
  6. از وی بپرسید که بیشتر دوست دارد هدیه بدهد یا هدیه بگیرد.

چگونه بفهمیم خواستگارمان عصبی است

یکی از توصیه های اصلی و اکید ما قبل از ازدواج این است که حتما زمانی را برای شناخت هم قائل شوید و این زمان لزوما چند روز، یک هفته یا یک ماه نیست. معمولا دوره شناخت را بین ۶ ماه تا یک سال پیشنهاد می کنیم زیرا رفتارهای مختلف و خاص افراد در طول زمان، بالاخره خودش را نشان می دهد. باید زمان قابل ملاحظه ای را با فرد بگذرانید، البته نه فقط با پیامک و تلفن بلکه بهتر است خانواده ها و دوستان دو طرف هم در موقعیت های مختلف با هم آشنا شوند. معمولا خشم یکسری آثار دارد؛

مثل اینکه فرد وقتی چیزی مطابق سلایق و عقایدش نباشد خیلی به هم می ریزد و برافروخته می شود، با فشار و حرص صحبت می کند و شما متوجه می شوید که انرژی منفی او در یک لحظه بالا می رود. معمولا افرادی که دچار پرخاشگری هستند از تن صدای بالایی برخوردارند و از کلمات پرخاشگرانه و توهین آمیز استفاده می کنند.

به هر حال این افراد در طول زمان خودشان را نشان می دهند. افراد خشمگین ممکن است تا مدت طولانی بتوانند چهره خوبی از خود نشان دهند اما کم کم چهره واقعی شان آشکار می شود.

از کجا بفهمیم خواستگارمان دوستمان دارد

یک زن در هر مرحله‌ای که باشد، از صحبت‌های مقدماتی گرفته تا دوران نامزدی، همواره کنجکاو است تا بداند طرف مقابل تا چه حدی این اشتیاق را دارد که سطح رابطه را به مرحله بعدی ارتقا دهد. معمولا طرح پرسش مستقیم یا بحث در این‌باره کمک چندانی نمی‌کند، حتی ممکن است موجب سردرگمی بیشتر نیز بشود. اما میزان صبر زنان برای رسیدن به پاسخ پرسش‌هایشان چقدر است؟ زنان امروزی تا ابد منتظر نمی‌مانند!

بنابراین، بسیار مهم است که وی سرنخ‌هایی در اختیار داشته باشد تا با استفاده از آنها نشانه‌هایی از طرز‌فکر طرف مقابل بدست بیاورد و بر اساس آنها تصمیم‌گیری کند. این موارد به شما نشان می دهد خواستگارتان دوستتان دارد:

زبان بدن
اولین و مهمترین نشانه میزان دلبستگی، زبان بدن است. نوع نگاه، یکی از این نشانه‌هاست. گاهی هم ممکن است وی به صورت ناخودآگاه حرکات شما را تقلید کند. علاوه براین، ممکن استنشانه های دست‌پاچگی را در او ببینید. رفتارهای غیرعادی، خنده های با استرس، عرق کف دست، کشیدن نفس عمیق، بی‌قراری و … همه می‌توانند نشانه هایی از علاقه او به شما باشند. اینها از نشانه‌های علاقه‌مندی است و نشان می‌دهند که او سخت در تلاش است تا با شما ارتباط نزدیکتری برقرار کند.البته باید این نکته را هم در نظر داشت که زبان بدن تا حدی وابسته به شخصیت فرد و فرهنگی است که در آن رشد کرده است.

ارتباط
وقتی فردی به رابطه‌ای علاقه‌مند باشد و برای ازدواج پیش‌قدم شود، به هر یک از گفته‌های طرف مقابل کاملا توجه می‌نماید. این امر کاملا در تضاد با حواس‌پرتی همیشگی افراد است. به عنوان مثال وقتی صحبت‌های شما، او را از تماشای فوتبال باز می‌دارد، می‌توان از علاقه‌مندی فرد مورد نظر اطمینان حاصل کرد.

تغییر رفتار
نشانه های غیر کلامی اغلب واضح تر از نشانه های کلامی هستند. شخصی که از نظر احساسی به شخص دیگری وابسته است اغلب عادت های شخصی اش را تغییر می دهد تا شخصی را که با او تعامل دارد بازتاب دهد. پس اگر زمانی که به طرف او خم می شوید تا با او صحبت کنید او هم به طرف شما خم شد، و یا او با حالتی شبیه به شما رو به شما بنشیند، شما توجه و علاقه اش را جلب کرده اید.

زمینه‌های مشترک
فردی که به شما علاقمند است دوست دارد همه چیزتان را بداند. او درمورد خانواده، پیشینه، سلیقه غذایی، ، فیلم و مسائل گوناگون شما پرسش خواهد کرد. انگیزه اصلی او این اسـت کـه عـلایـق شما را بشناسد تا بتواند خود را دارای علایق مشــتـرک بــا شما نموده و پـیـوسـتـگـی بیشتری با شما ایجاد کند. حتی سعی می‌کند مسائلی را که پیش از این جاذبه‌ای برایش نداشتند اما مورد علاقه شماست را دست کم یک بار امتحان کند.اگر از قایق سواری خوشتان نمیآید، او نیز ناگهان از این کار متنفر می شود.

مطالب مرتبط:

دعا برای آمدن خواستگار خوب و ازدواج

روش جذب خواستگار مناسب

سوالات شناخت قبل از ازدواج

خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج

رفتار دختر در جلسه خواستگاری

درمان مرد خسیس

زبان بدن در خواستگاری



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.