no-img
نوین اطلس

درمان مرد خسیس


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

درمان مرد خسیس
امتیاز 2.50 ( 4 رای )
zip
آبان ۲, ۱۳۹۷

درمان مرد خسیس


شوهرم مهربان است، اما خسیس بودن او آزارم می‌دهد، دیگر خسته شده‌ام و نمی‌توانم ادامه دهم

شاید این جمله زبان دل خیلی از زنان باشد و ممکن است فکر کنید زندگی با یک شوهر خسیس، سخت‌ترین کار دنیا می باشد، اما واقعیت این است هر خصوصیت اخلاقی نامناسب می‌تواند مثل یک مانعی که می توان از آن رد شد در مسیر زندگی زناشویی قرار بگیرد و زوجین بتوانند این مانع را رد کنند.

خساست نیز یکی از این موانع است. شما می توانید با شناخت روش های پول گرفتن از شوهر خسیس خود این موضوع را کنترل کرده و کم کم خساست او را درمان کنید. طلاق از مرد خسیس آخرین راه حلی است که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم. با دعا برای شوهر خسیس نیز می توانید به این روند درمان سرعت ببخشید.

البته همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. شما می توانید در خواستگاری بفهمید که این مرد خسیس است و تن به چنین ازدواجی ندهید. نوین اطلس در این مطلب راهکاری برای همه ی این موضوعات ارائه می دهد.

درمان خساست

اولین قدم برای درمان خساست این است که طبیعت افراد خسیس را باور کنیم و بپذیریم که به خساست بیمارگونه دچار هستند. این باور باعث می‌شود تا رفتارهای او برایمان قابل تحمل باشد. فراموش نکنیم نباید این افراد را مسخره کنیم یا دائم از آنها ایراد بگیریم. کنارشان باشیم تا با کمک هم به تدریج بر مشکل غلبه کنیم.

یکی از راه های غلبه بر این مشکل این است که برای تقسیم دخل و خرج منزل، همفکری کنیم تا به تدریج تغییراتی در شرایط ایجاد شود. همچنین می توانیم برای درمان خساست از روانپزشک، روان‌شناس یا مشاور کمک بگیریم.

روش پول گرفتن از شوهر خسیس

روش درست پول گرفتن از شوهر خسیس این است که اول باید وضع مالی او را درک کنید و خواسته هایتان براساس درآمد او باشد. اما اگر در این مورد مشکلی ندارد سعی کنید خیلی صریح ولی مودبانه با او سخن بگویید و شرایط و نیازهایتان را به او بگویید. از این مساله خجالت نکشید. ولی لحن گفتگو باید بسیار صمیمانه باشد.

سعی کنید در خریدهایتان نظم داشته باشید. لیست نیازهایتان را به همراه مبلغ محاسبه کرده او را در جریان بگزارید تا بداند مثلا هفته ای چقدر نیاز دارید. سعی کنید روی کاغذ یادداشت بگذارید و نیازتان را یاد آوری کنید ولی اصرار نکنید.

این نظم او را به شرایط شما آشنا خواهد کرد. اما بطور کلی در خرج زیاده روی نکنید چون احساس بدی به مرد منتقل می کند. از نحوه برخورد او دلگیر نشوید چون رفتارش به دلیل عدم اگاهی از شرایط شما طبیعی است. پس در اولین فرصت به صورت محبت آمیز با او صحبت کنید.

طلاق از مرد خسیس

زنی جوان در دادگاه خانواده گفت: شوهرم بسیار خسیس است و وقتی میهمانی به خانه ما می‌آید تنها با چای از آنها پذیرایی می‌کند و برای اینکه اموال و وسایل خانه سالم بماند، میهمان‌ها را با بی‌احترامی از خانه بیرون می‌کند.

این زن با بیان اینکه شوهرم بسیار خسیس است و قدر زندگی با من را نمی‌داند، گفت: من همیشه در مقابل شوهرم کوتاه آمده‌ام ولی خساست او موجب شده تحمل من تمام شود و دیگر حاضر نیستم به این زندگی ادامه دهم.

وی با اشاره به اینکه یک بچه ۳ ساله دارم، ادامه داد: شوهرم حتی حاضر نیست‌ ماهانه به ما خرجی بدهد و درباره همه مسائل‌ خسیس است. زن در حضور قاضی این پرونده گفت: حتی اگر من از پول خودم وسیله‌ای بخرم او بسیار عصبی شده و دعوا به راه می‌اندازد. وی گفت: هر گاه میهمان به خانه ما می‌آید او به جز چای، ماده غذایی یا خوراکی دیگری جلوی آنها نمی‌‌گذارد چرا که حاضر نیست کسی از اموال او استفاده کند.

زن با اشاره به اینکه به دلیل خساست شوهرم رفت و آمدمان با فامیل کم شده است، افزود: شوهر خسیسم با رفتارهایش مرا به ستوه آورده و من خواهان جدایی هستم. وی در برابر قاضی این پرونده لب به سخن باز کرد و با بیان اینکه در ابتدا خساست شوهرم کمتر بود ولی به مرور این رفتارش برایم غیرقابل تحمل شد، گفت: هر گاه شوهرم برای میهمانی به خانه کسی می‌رود با توقع بسیار انتظار دارد که فرد میزبان به خوبی از او پذیرایی کند ولی خود با خساستش همه را از ما رانده است و کسی دیگر با ما رفت و آمد نمی‌کند؛ به همین دلیل من تنها شده‌‌ام و می‌خواهم از شوهرم جدا شوم.

قاضی بعد از شنیدن اظهارات زن، حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد و رسیدگی به پرونده را به آینده موکول کرد.

دعا برای شوهر خسیس

برای رفع خساست شوهر خسیس با ایمان خالص و توجه قلبی آیه ۹۲ از سوره مبارکه آل عمران را بیست و یک مرتبه بخواند. سپس آن را بر کاغذ بنویسد و در آب حل کند و به فرد مورد نظر بنوشاند، به اذن خداوند متعال بخل و خساست آن فرد از بین می رود.

( لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِیمٌ ) .

توجه شود :

این عمل را می تواند به مدت یک هفته ادامه دهد.

در کاغذ بدون خط بنویسد .

چطور بفهمم خواستگارم خسیس است

اگر توی صحبت‌هایتان متوجه شدید که خواستگار عزیزتان!! پول را نشانه قدرت، تسلط و شکست ناپذیری می داند و تصورش این است پول از او محافظت می کند! خاطرتان جمع که آدم خسیسی است.

اگر معتقد است که باید به اندازه‌ای خرج کرد که در حد نیاز است و رفع نیازهای اولیه با کم ترین هزینه امکان پذیر است و آدم باید پول‌هایش را پس انداز کند برای روز مبادا! بی شک با یک آدم خسیس هم کلام شده اید.

اگر دیدید با وجودی که از خانواده‌ای با وضع اقتصادی خوبند، اما ظاهر خودش یا شاید خانواده اش اصلا این موضوع را نمی رساند! کمی به خسیس بودنشان شک کنید و تا مطمئن نشده اید بی خیال نشوید.

اگر دسته گل و شیرینی را با حداقل هزینه تهیه کرده بودند، دو حالت دارد یا به لحاظ مالی در مضیقه بودند یا واقعا خسیس‌اند و لزومی نمی بینند برای این چیزها پول بدهند.

اگر با شنیدن اسم یک مکان خوب و مناسب و نه خیلی مجلل برای مراسم، برق از چشمانش پرید، مراقب باشید. شاید با کمی تحقیق متوجه شوید که آب از دستش نمی چکد!

اگر اهل مهمانی دادن و مهمانی رفتن و خلاصه رفت وآمد نبود، حتما دلایلش را بپرسید!

مطالب مرتبط:

رفتار با همسر در دوران عقد

از کجا بفهمیم خواستگارمان خوب است

مشاوره جلوگیری از طلاق

سیاست زنانه در همسرداری



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.