no-img
نوین اطلس

چگونه زنان را بشناسیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه زنان را بشناسیم
امتیاز 4.00 ( 1 رای )
zip
دی ۲۳, ۱۳۹۶

چگونه زنان را بشناسیم


این مقاله در مورد شناخت روحیات زنان، شناخت رفتار زنان، کانال تلگرام روانشناسی زنان، شناخت دختر خوب برای ازدواج، شناخت دختر قبل از ازدواج، علائم زنان هوس باز می باشد.

شناخت روحیات زنان

بسیاری از خواسته های خانم ها شبیه مردهاست و مشترک است. آن ها نیز طالب موفقیت، قدرت، موقعیت اجتماعی خوب، پول، محبت، ازدواج، بچه داشتن و شادی و خوشبختی هستند. در عین حال خواسته هایی زنانه هم دارند.

محبت واقعی: آن ها خواهان صداقت و محبت هستند.زن هایی که برای عشق واقعی ارزش قائل هستند به هدایای پرقیمت توجه ندارند. هدایایی که خانم ها را خوشحال می کند آن هایی است که با در نظر گرفتن سلیقه و خواسته های آن ها انتخاب شده و نشان دهنده توجه و علاقه به تمایلات آن هاست.

علاقه به زیبایی: عده کمی از خانم ها معتقدند که زیبا یا خیلی زیبا هستند. به عنوان مثال ممکن است زنی که ازدواج کرده به عکس دوران جوانی و زمانی که دارای اندامی زیبا و صورتی جذاب و جوان بوده نگاه کند و در آینه چند چروک در صورت خود ببیند و چند کیلو اضافه وزن پیدا کرده باشد، در عین حال که هنوز هم از زیبایی برخوردار است از این جهت رضایت نداشته باشد.زیبا بودن از علایق طبیعی خانم هاست. مایلند به آن ها گفته شود که خوشگل و دلربا هستند. تنها گفتن آن که از زیبایی بهره مند هستند برایشان کافی نیست بلکه باید با دقت و توجه زیاد این مسئله را به آن ها گوشزد کرد. مثلاً گفتن این که فرم موهای شما قشنگ است یا این پیراهن خیلی شما را زیباتر جلوه می دهد و تعریف از جزئیات قیافه و اندام آن ها به آنان اعتماد بیشتری می دهد، در روحیه آن ها اثر مطلوب می گذارد و از این که مورد توجه هستند خوشحال می شوند.

ارزش کار: خانم ها به کار خود و نتیجه آن علاقه داشته و در این مورد حساس هستند. نباید کار آن ها را با بی اعتنایی بدون اهمیت تلقی کرد. بلکه بهتر است به آن ارزش داد. این مسئله ای است که در روابط زن و شوهر اثرات زیادی دارد.

شناخت رفتار زنان

قانون خلقت و تدبیر حکیمانه خداوند در آفرینش زن و مرد، تفاوت های حکیمانه و ضروری قرار داده تا زن و مرد قادر به انجام مسئولیت های خود باشند و علاوه بر آن مکمل وجود یکدیگر گشته و چرخه حیات انسانی را در حرکت نگه دارند.زن برای زن بودن، نیازبه خصلت هایی دارد و مرد برای مرد بودن نیاز به صفات و حالاتی. شناخت این خصلتها و روحیات و روانشناسی زن و مرد، کمک شایانی در مدیریت بهینه و با کفایت زندگی و خانواده خواهد داشت.

عدم رعایت اصول حاکم بر روانشناسی زن و مرد، ضایعات بزرگ و گاهی غیرقابل جبران را برای خانواده به همراه خواهد داشت.در این مقاله به برخی از این اصول حاکم بر روانشناسی جنسیت اشاره می کنیم.

پیش از این دانشمندان بر این باور بودند که عالی ترین قابلیت های ذهنی در قطعه پیشانی مغز است. در پژوهش های آن زمان نیز به این موضوع تأکید می شد که مردان قطعه پیشانی بزرگ تری نسبت به زنان دارند .
اما چند سال بعد، دانشمندان به این باور رسیدند که عالی ترین قابلیت های ذهنی نه در قطعه پیشانی که در قطعه آهیانه ای مغز است. ناگهان در نهایت شگفتی و برخلاف یافته های پژوهشی پیشین، پژوهشگران پی برده اند که قطعه پیشانی و قطعه ی آهیانه ی زنان بزرگتر است.

دومین جنبه ی تفاوت های جنسی که مورد توجه پژوهشگران پیشین قرار گرفت، مقیاس هوش بود. آنها معتقد بودند که مردان از نظر بهره وری هوش در دو انتهای بالاتر و پایین تر منحنی زمان قرار دارند، در حالی که تجمع زنان از نظر بهره هوشی، نزدیک به میانگین است. در صورتی که تحقیقات بسیار متعدد و گسترده ای که بعداً انجام شد نشان داد در عملکرد کلی هوش ، تفاوتی بین زن و مرد نیست ولی در عملکردهای اختصاصی تفاوت وجود دارد.

برای شناخت بهتر زنان موارد زیر را به یاد بسپارید

به حرف های زن توجه کنید، گوش کنید. اما راه حل ارائه ندهید.

زن دوست دارد مرد مقتدرداشته باشد.

زن دوست دارد به او احترام بگذارند.

زن دوست دارد حضورش را درک کنند.

اگر زن بتواند راحت و با فراغ بال درباره مسائل روزش حرف بزند فشار دریافتی خود را تخلیه کرده است.

زمانی که مرد حرمت احساسات آسیب دیده زن را نادیده می گیرد و بهایی به آن ها نمی دهد و آزردگی را بیشتر می کند، مقاومت زن را تحریک می کند زمانی که زن عقب نشینی می کند مرد تصور می کند که برنده شده ولی در واقع باخته است

کانال تلگرام روانشناسی زنان

کانال تلگرام نوین بینش مطالب بسیار مفیدی پیرامون شناخت زنان و بسیاری از موضوعات دیگر در اختیار شما قرار می دهد.

شناخت دختر خوب برای ازدواج

ویژگی های زن خوب برای ازدواج

۱- مهربان بودن: احساسات درونی مثبت که معمولا منجر به مهربانی می‌شود از خصوصیاتی است که برای بیشتر آقایان مورد توجه است. همدلی در همه افراد و نه فقط در زنان جذابیت خاص خود را دارد. مهربانی یک ابزار کاملا مفید در بیشتر روابط است که برای پایان اختلافات و تفاوت سلایق راه کار مناسبی به نظر می‌رسد.

۲- شوخ طبع بودن: لبخند یکی از نکات مثبت در چهره هر فرد است. زنانی که بتوانند در مواقع کاملا جدی و حتی مسائل کاری هم حس شوخ طبعی و لبخند زدن را حفظ کنند بی شک انرژی مثبت بیشتری اشاعه می‌دهند.

۳- دارا بودن مهارت‌های ارتباطی: دانستن مهارت‌های ارتباطی از خصوصیات دختر خوب برای ازدواج است که یک زن می‌تواند به وسیله آن یک رابطه را استحکام بخشیده و یا آن را متلاشی کند. منصفانه فکر کردن و انتظارات صحیح از اطرافیان و مخاطب خود داشتن، می‌تواند یکی از مهارتهای ارتباطی باشد که منجر به یک امتیاز مثبت برای هر فرد شود. یک شریک زندگی خوب همچنین ارتباط و گفتگو با شما را در اولویت کارهای خود قرار می‌دهد.

۴- هماهنگی با شوهر: برای حفظ هر نظامی هماهنگی ضروری است. بنابراین چنانچه زن با شوهر هماهنگی نداشته باشد و از او تبعیت نکند، نظام خانواده به هم خواهد خورد. بدیهی است هماهنگی زن با شوهر در اموری است که خارج از منطق و وظیفه نباشد، و متقابلا شوهر نیز باید در این هماهنگی، مقابله به مثل نماید.

شناخت دختر قبل از ازدواج

دوران آشنایی‌های قبل از ازدواج برای بسیاری از زوج‌ها مهم و تعیین‌کننده است. باید همدیگر را بشناسند و با خصوصیات اخلاقی و رفتاری هم آشنا شوند. باید بدانند طرز فکرشان درباره‌ی مسائل گوناگون چیست و آیا در مجموع می‌توانند زیر یک سقف با هم زندگی کنند؟ به هر حال موضوع ازدواج بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست و به قول قدیمی‌ها مانند هندوانه دربسته است. اما با کمی دقت و توجه به رفتار‌ها و رعایت توصیه‌های کارشناسان می‌توانیم بخشی از این هندوانه را قبل از ازدواج باز کنیم تا درباره‌ی انتخاب درست شریک زندگی به اطمینان برسیم و بعد‌ها پشیمان نشویم.

در مراحل پیش از ازدواج افراد به شیوه‌های گوناگون باهم آشنا می‌شوند. برخی‌ها از طریق دوستان یا اقوام به یکدیگر معرفی می‌شوند. برخی دیگر در محیط‌های کاری همدیگر را می‌بینند و تصمیم به ازدواج می‌گیرند. عده‌ای هم از طریق مراجعه به وب سایت‌های ازدواج که با همکاری سازمان ورزش و جوانان راه‌اندازی شده است نسبت به انتخاب همسرشان اقدام می‌کنند. این شیوه‌های آشنایی مهم است اما مهم‌تر از آن روندی است که زوج‌ها قبل از ازدواج طی می‌کنند و برای زندگی مشترک آماده می‌شوند.

علائم زنان هوس باز

زنان هوس باز این علائم را ندارند:

از نقطه نظر مردان، زنان هنگام ابراز علایق رومانتیک خود بصورتی زیرکانه و پیچیده عمل میکنند(مگراینکه طرف مقابلشان خوش تیپ و پول دار باشد آنجوریکه خودشان اظهار می کنند) و اکثر آنها جوابهای ضـد و نقیضی میـدهـند چون خودشان مطمئن نیستند که چـه چیزی در سرشان میگذرد.

بنابراین آنچه که اغلب آقایان به دنبالش هستند، یک سری علائم و نشانه هایی اسـت که بوسیله آنها متوجه علاقمندی حقیقی طرف مقابلشان شوند. در زیر برخـی از نـشـانه هـای کـه می تـواند نـشانه علاقمندی یک زن باشد را مشاهده میکنید:

۱- او همگام با شما است ناگهان متوجه میشوید که او همه جا حضور دارد. او “بطور اتفاقی” هر کجا شما هستید پیدایش می شود، یا در راه روی محل کارتان مرتب جلوی شما قدم میزند، یا “تصادفی” به شما برخورد میکند، یا در میهمانی در اطراف شما مانور می دهد. آنچه که او انجام میدهد تلاش برای جلب توجه شما است، و بـرای این اسـت که خود را در موقعیتی قرار دهد تا شما “قدم اول” را بردارید. مسئله اینـجا اسـت کــه بـسـیـاری از مردان نسبت به این عمل زنان بیتوجه هستند و به همین دلیـل بسیاری از فرصت ها را از دست میدهند. مردان مستقیم عمل می کنند، زنان غیر مستقیم. بنابرایـن اگر زنـی مکررا” شروع به قـرار گـرفـتـن سـر راه شـما نـمود، احتمال اینکه او اینکار را عمدا” انـجام میدهد زیاد است.

۲- او حرکاتی بخصوص انجام می دهد یک جمله قدیمی می گوید:”جسم دروغ نمی گوید.” طبیعت بشر را جوری برنامه ریزی نموده که هنـگام ابـراز عـلاقه بـی اخـتیـار شـروع بـه انـجام یـک سـری حرکات جسمانی مشخص میکند این اعمال غیر شفاهـی از گـشاد شـدن چشم هنگام نظاره به چیزی جالب گرفته تا لبخند زدن و لمس کردن،
متغیر است. در اینجا برخی از علائم زبان جسمانی را مشاهده میکنید: اشاره نمودن در جهت شما با پاها یا شانه ها خم شدن به طرف شما هنگام صحبت بازی کردن با مو و دست کشیدن لای موها نوازش کردن جواهرات ( مانند گوشواره ) و لمس نمودن دسته عینک چشم برنداشتن از شما هنگام صحبت و گفتگو تقلید از حرکات شما ( مثلا” اگر دست خود را روی میز بگذارید او هم همین کار را میکند). لبخند زدن هنگامیکه شما او را برانداز میکنید. اگر برخی از این علائم را هنگام حضور طرف مقابل مشاهده نمودید، تقریبا” می توانید مطمئن شوید که او چراغ سبز شروع رابطه برای ازدواج را دارد به شما نشان میدهد.

۳- او هیچگاه برای شما سرش شلوغ نیست این اصلی ترین قانون بازی عشق است. اگر زنی علاقه به برقراری رابـطـه و بـیرون رفتن با شما داشته باشد، همیشه خودش را در دسترس قرار میدهد. یـعنـی او یـک شـمـاره تلفن کاری یا آدرس ایمیل به شما خواهد داد. او در اسرع وقت به تلفـن یا ایـمیـل شـما جواب خواهد داد. او دعوت شما را برای با هم بودن خواهد پذیرفت – و اگر او در روزی که شما تعیـین کرده اید وقت نداشت، چیزی شبیـه این خواهد گفت: “خوب، این پنجشنبه نمیتونم، اما اگر اشکال نداره بندازیم برای پنجشنبه دیگه، باشه؟ ” شـمـا هـرگـز از یـک زن عـلاقـمـند چـنین جملاتی را نخواهید شنید: ” الان واقـعـا” سـرم شلوغه”، یا “بذار
بینم وقت دارم”، یا “نمیدونم بتونم بیام یا نه”

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

مطالب مرتبط:

زن متولد تیر چه مردی را دوست دارد و با او ازدواج می کند

زنان متولد تیر

شناخت احساسات زنان



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.