no-img
نوین اطلس

روانشناسی شناخت پسران


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

روانشناسی شناخت پسران
zip
مهر ۱۹, ۱۳۹۷

روانشناسی شناخت پسران


مردان صفات متمایزی نسبت به زن ها دارند. مردان به خاطر ساختار مغزی خود کاملا در شرایط مختلف متفاوت با زن ها عمل می کنند و برای شناخت آن ها باید کمی مطالعه داشته باشید.

در این مطلب اطلاعاتی بر اساس روانشناسی شناخت پسران در مورد مردان عاشق و پسران مجرد در اختیار شما قرار می دهیم. هم چنین می توانید مردان خیانتکار را با این اطلاعات شناسایی کنید و متوجه علت یا علل بی توجهی یک پسر به دختر شوید.

راهکارهایی برای شناخت مردان در دوران نامزدی نیز از موضوعات این مطلب از نوین اطلس می باشد که می تواند برای شما به خصوص اگر در دوران نامزدی با مردی هستید بسیار مفید واقع شوید. پس با ما همراه باشید.

شناخت پسران مجرد

شناختن مردها و پشران مجرد کار چندان ساده ای نیست.

مردها قوانین و قواعد خاص خودشان را برای زندگی دارند. مردها خیلی رک و راست هستند و خیلی زود در مورد هرچیزی قضاوت می کنند. مردها صبر کمتری در مقابل زنان دارند و همین قواعد خاص پسرها است که باعث می‌شود زنان نیاز بیشتری احساس کنند تا جنس مردان را بشناسند و از بروز مشکلات بسیاری در روابط خود و همسرشان جلوگیری کنند.

شاید در کتاب‌های روانشناسی شناخت پسران بسیاری راجع به مردها و خصوصیات رفتاری و اخلاقی آن‌ها مطلب خوانده باشید؛ شاید هم برنامه‌های روانشناسی زیادی از تلویزیون و اینترنت دیده باشید که به بیان شناخت خصوصیات مردها و نوع رفتار زنان و مردان پرداخته باشد، اما باور کنید در یک جمله می‌توان برای اکثر سوءتفاهم‌های زناشویی یک نسخه پیچید! آن هم اینکه نباید با یک مرد در لفافه صحبت کرد.

مردان مثل پدرانشان عمل می کنند، اگر می خواهید بدانید مردی که قصد دارید با او ازدواج کنید چگونه مردی است و چه رفتاری دارد، به رفتارهای پدرش نگاه کنید. مردان نقش خود و رابطه با همسرشان را از پدرشان می آموزند. اگر می خواهید بدانید که چگونه با شما رفتار خواهد کرد، ببینید پدرش چه رفتاری با مادرش دارد.

ابراز علاقه غیر مستقیم پسر به دختر

ابراز علاقه توسط پسرها روش های مختلفی دارد. بعضی ها با روابط عمومی بالا و اعتماد به نفس کافی جلو می آیند و علاقه خودشان به شما را ابراز می کنند اما بعضی دیگر از پسران اینگونه نیستند. آن ها به شما علاقه مند شده اند اما صبر می کنند و به همین راحتی علاقه خود را بروز نخواهند داد.

این رفتار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است طرف شما یک پسر خجالتی باشد و از بیان احساس خود به شما شرم داشته باشد و یا ممکن است نسبت به پاسخ شما به ابراز علاقه اش می ترسد و به خاطر ترس از نه شنیدن مدام این ابراز علاقه را به تاخیر می اندازد. و یا ممکن است طرف شما مغرور باشد و انتظار ابراز احساسات شما باشد. اما همین پسرها به طور غیر مستقیم علاقه شان را ابراز خواهند کرد:

به چشم های پسر عاشق دقت کنید

فقط با نگاه کردن به چشم‌های طرف مقابل است که می‌توانید از احساس درونی او باخبر شوید. برخلاف سایر اعضای بدن که ما همیشه روی آن‌ها کنترل لازم داریم، چشم‌هایمان فرق دارند و کنترل کاملی از از آن‌ها نداریم. وقتی زن یا مردی هیجان داشته باشد یا حسی قوی در دلش باشد، مردمک چشمانش بزرگتر می‌شود. پس اگر وقتی با طرفتان حرف می‌زنید، دیدید که مردمک چشمانش بزرگ شده است یعنی دوستتان دارد.

پسر عاشق در کنار شما دنیا را دارد

از نشانه های عاشق شدن پسران که کاملا مشخص است اما اکثرا نادیده گرفته می‌شود. این واقعیت که مردی نتواند لبخندش را از شما مخفی کند یا پیش شما خیلی هیجان داشته باشد، دستش را جلو شما رو می‌کند.

شناخت مردان عاشق

عاشق شدن مردان را بیشتر از روی حرکات بدنشان میتوان فهمید تا نوع حرف زدنشان. چون مردان در این مواقع اکثرا زبانشان بسته می‌شود و گیج و سردرگم هستند. شما می توانید با بررسی حرکات و رفتارها به شناخت کامل از یک مرد عاشق برسید:

۱- رفتار:
اگر مرد مورد نظرتان در مقابل شما مانند یک جنتلمن رفتار کرد، مثلا درها را برای شما باز کرد، او میخواهد به شما نشان دهد که برایش مهم هستید و دوست دارد زندگی را برایتان ساده تر کند. همچنین از زبان بدن او متوجه می شوید که مادرش او را درست تربیت کرده است. البته باز هم رفتارش را بررسی کنید که مبادا کارش فقط بخاطر احترام به یک خانم باشد.

۲- شخصیت:
خیلی از مردها علاقه شان را با مخ زدن‌های احمقانه، تعریف جک، شوخی کردن و … به شما نشان می دهند. حتی ممکنست به بهانه های مختلف برای شما هدیه بخرند. البته ، مردی که ذاتاً آرام باشد ممکن است آرام بگیرد و این کارها را نکند.

۳- کلمات:
یکی از نشانه های عاشق بودن مردان تعریف کردن از شماست. فقط دقت کنید که او رفتار و درون شما را هم شناخته باشد و تعریف هایش فقط درباره ظاهر و رفتارهای ظاهری تان نباشد. شناخت باطن شما توسط او یکی از شرایط بقای رابطه تان است.

۴- چشم‌ها:
اگر متوجه شدید چشمان او به شما خیره شده عمیق نگاه می‌کند و مردمک های چشمش سوسو میزند احتمالا مجذوب شما شده است. اگر چشمان مرد مورد نظرتان در اطراف اتاق می‌چرخد و اغلب نگاهش نگران است، این یعنی اینکه مرد شما به دنبال چیزی یا کسی دیگری است. پس باید گاهی او را چک کنید و ببینید که نگاهش به کدام سمت است.

۵- دهان:
لبخند واقعی او ( نه از سر زور ) نشان می دهد که او واقعا مجذوب شما شده است. منظورمان از سر زور لبخندهایی است که برای نشان دادن مودب بودن می زنند.

شناخت مردان در دوران نامزدی

شناخت قبل از ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار است مخصوصا در جامعه‌ایی همچون جامعه ما که طلاق و جدایی چندان پذیرفته نیست و آسیب‌هایی که به همراه دارد مخصوصا برای زنان بیش از جوامع دیگر است. لذا لازم است تا دختر و پسر با فنون شناخت طرف مقابل در دوران آشنایی پیش از ازدواج آشنا شوند تا انتخاب مناسب‌تر و با ریسک کمتری داشته باشند.

فنون شناخت مردان در دوران نامزدی به طور غیرمستقیم

ابتدا برای شناخت طرف مقابل باید از افرادی که با وی در تماس هستند اطلاعات لازم کسب شود. منابع کسب اطلاعات در روش غیرمستقیم عبارتند از:

همسایگان
خویشاوندان، دوستان خانواده
همکاران پدر، مادر و سایر فامیل
محل تحصیل و شغل
همکلاسی‌ها و دیگر کسانی که با فرد مورد نظر سروکار دارند

فنون شناخت مردان در دوران نامزدی با روش‌های مستقیم

نظر به اهمیتی که دین مقدس اسلام برای شناخت قبل از ازدواج قائل است بررسی‌های مستقیم زن و مرد را در صورتی که قصد ازدواج داشته باشند، مجاز دانسته است و از نظر دیدن و کسب اطلاعات قبل از ازدواج اگر هدف ازدواج باشد نه کسب لذت، بلامانع است. چنانچه پس از بررسی‌های لازم با هدف ازدواج مرد به جایی رسید که دختر مورد مطالعه مناسب نیست می‌تواند مطالعه روی فرد دیگری انجام دهد. اگر دختر مناسب تشخیص داده شود اقدامات بعدی برای قبول پیشنهاد از طرف دختر و خانواده به انجام می‌گیرد. بنابراین پس از آن جریان، تحقیقات دختر و خانواده برای شناخت پسر شروع می‌شود و همان مراحلی را که پسر طی کرده توسط خانواده دختر انجام می‌گیرد. نتیجه بررسی‌ها به خانواده پسر اعلام می‌گردد و در صورت پذیرش پیشنهاد خواستگاری انجام می‌شود.

مردان خیانتکار را شناسایی کنید

امروزه یکی از بزرگترین دغدغه‌های فکری بشر در تمامی جوامع بی‌وفایی در ارتباطات زناشویی است. مسئله‌ای که بازهم باوجود پنهان‌گری هریک از زوج‌ها مثل سوهانی روح آنها را می‌خراشد و گاهی حتی پس از سال‌ها زندگی مشترک و مونس یکدیگر بودن به نابودی آن زندگی منجر می‌‌‌شود. ما به شما نشانه هایی می دهیم که به کمک آن مردان خیانتکار را شناسایی کنید.

همه چیز بهشون بر میخوره!
این دسته از مردان که تغیراتی در قلب و فکر آنها رخ داده است بیشتر به دنبال بهانه گیری و زود رنجی از حرفهای همسر و اعضای خانواده شان هستند .

در مورد طلاق و جدایی می پرسه!
برخی مردان در مورد طلاق دیگران حساس هستند و در مورد دلیل اصلی طلاق آشنایان می پرسند این امر دو وجهه دارد که بیشتر به سمت اول هدایت می شود که دلیل اول:نگرانی آنها از رخ دادن این اتفاق در زندگی خودشان است و با یافتن دلیل قصد پیشگیری دارند اما
دلیل دوم:گاهی مردانی که خیانتی انجام داده اند در جستجوی مورد مشابه و عکس العمل ها به این رفتار مشابه هستند.

برایش مهم است بداند همسرش بعد از طلاق چه می کند!
بعد از اینکه این مردان آرام آرام بحث طلاق را به دفعات بیان می کنند و از این مقطع می گذرند غیر مستقیم از همسرشان در مورد برنامه بعد از طلاق شان می پرسند که اگر طلاق بگیریم بعد تو چه می کنی؟ ازدواج می کنی یا نه؟

یکدفعه رفتارش با همسرش عوض می شه!
اختلاف و دعوا در بین تمام زوج ها امری طبیعی است چرا که در زندگی به دنبال اختلاف نظرها بحث هایی هم رخ می دهد اما زمانی که همسر شما بدون دلیل و منطق خواصی مدتی است که به قول معروف دنبال دعوا هستند باید نگران شوید.

مطالب مرتبط:

ابراز علاقه غیر مستقیم به دختر

راه های شناخت مردان قبل از ازدواج

روانشناسی مردان مجرد

بهترین راه عاشق کردن مردها

شخصیت شناسی با اسم

زل زدن پسر به دختر نشانه چیست؟

رفتار صحیح با دوست پسر



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.