no-img
نوین اطلس

شخصیت شناسی با لباس


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

شخصیت شناسی با لباس
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
آبان ۲۸, ۱۳۹۷

شخصیت شناسی با لباس


معمولا انتخاب لباس توسط افراد بی دلیل نیست و می تواند آنچه در ذهن می گذرد را تا حدودی برای دیگران فاش کند. رنگ لباس، نوع لباس و نوع کفش ها هم می تواند بر شخصیت انسان تاثیرگذار باشد و هم می تواند در مورد شخصیت انسان اطلاعاتی را فاش کند. در این مطلب با عنوان شخصیت شناسی با لباس، روانشناسی لباس پوشیدن در مردان و زنان را نیز به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

تاثیر لباس بر شخصیت انسان

تاثیر لباس پوشیدن بر شخصیت را نمی توان پنهان کرد. این در حالی است که مرز باریکی در این میان وجود دارد. لباس زیبا نشان انسانیت نیست، این مورد در فرهنگ ما به خوبی صدق می کند. اما از سویی دیگر در زمینه شخصیت شناسی با لباس، تیپ و رنگ لباس های ما تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت ماست.

برای انتخاب یک لباس مناسب و درک تاثیر لباس پوشیدن بر شخصیت باید جنبه های بسیار مختلفی را همزمان در نظر گرفت. به طور مثال در کشور ما، جنبه های دینی، فرهنگی، قومی، اجتماعی، سیاسی، جنسیتی، آب و هوایی و… را باید همزمان در نظر داشت.

شما به عنوان یک خانم یا آقا در سنین و مشاغل گوناگون، با انتخاب های گوناگونی مواجه هستید که هرکدام نیز می تواند جایگاه اجتماعی شما را تحت تاثیر قرار دهد.(همچنین نگاه کنید به نحوه راه رفتن و شناخت شخصیت)

شخصیت شناسی از روی رنگ لباس

رنگ‌ها می‌گویند که شما امروز شاد و امیدوار هستید یا اینکه برای جنگ آماده‌اید. اگر شما تا امروز از افشاگری رنگ‌ها در شخصیت شناسی بی‌خبر بوده‌اید، بهتر است کمی بیشتر با راز و رمز‌هایی که فاش می‌کنند آشنا شوید و خودتان هم توان تشخیص لایه‌های پنهان شخصیت دیگران را با استفاده از شخصیت شناسی با لباس، به دست بیاورید.

لباس سیاه

مقتدر عجول در آرزوی تناسب اندام

سیاه رنگ قدرت و اقتدار است؛ رنگی که فرهیخته‌ها و آدم‌های محکم سراغش می‌روند. در شخصیت شناسی با لباس این رنگ می‌تواند نماد هوش هم باشد، پس احتمالا به همین دلیل است که اغلب لباس‌های فارغ‌التحصیلی سیاه‌رنگ هستند. اما از سوی دیگر، سیاه رنگ مرگ و عزاداری است و باید گفت که این سیاه‌پوشان مقتدر و جدی را نمی‌توان آدم‌های شادی به حساب آورد.

لباس خاکستری

فرهیخته و با کمالات با اعتماد به نفس عاشق نوستالژی

خاکستری دوست‌ها گروه دیگری از روشنفکر‌ها هستند. روشنفکر‌های بااعتماد به نفسی که کمی بیشتر از دیگران در دنیای خود غرق هستند و با عقاید‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند. آنها عاشق یاد گرفتن هستند و اجازه هم نمی‌دهند که کسی به عقاید محکمشان حمله کند. بر اساس شخصیت شناسی با لباس خاکستری‌پوش‌ها همیشه کمی بیشتر از سن واقعی‌شان می‌دانند و به آن سبک زندگی می‌کنند.

لباس سفید

روشنفکر مرتب و تمیز ساده

سفیدپوش‌ها اهل معنویت هستند. آنها دوست دارند زندگی‌شان را با صداقت و سادگی پیش ببرند و در آرزوی یک دنیای بی‌عیب و نقص و سرشار از مهربانی هستند. آنها آدم‌های دقیق و مرتبی هستند که حتی نمی‌گذارند یک لکه کوچک، سفیدی دنیایشان را آلوده کند. این افراد دنیای ذهنی جالب و قابل احترامی دارند و به عقاید دیگران هم احترام می‌گذارند.

لباس قرمز

مهاجم و بداخلاق پر از انرژی حساس

می‌خواهید آدم‌های دور و برتان را هیجان‌زده کنید و توجه‌ها را به خود جلب کنید؟ پس قرمز بپوشید! به همین دلیل است که رنگ چراغ توقف راهنمایی، قرمز است چون هیچ رنگی به اندازه سرخ نمی‌تواند چشم‌ها را به خود متوجه کند. این رنگ سرشار از انرژی، سمبل زندگی است. اما با تمام خوبی‌هایش، کمی خشم را هم در خود دارد. پس طبق شخصیت شناسی با لباس، اگر می‌خواهید یک پرانرژی مهربان باشید، زیاد سراغش نروید.

لباس زرد

پرانرژی اهل تمرکز راحت و شوخ‌طبع

زرد رنگ شادی است؛ رنگی که روانشناسان توصیه می‌کنند افراد افسرده خود را با آن درمان کنند. البته این رنگ پر از هیجان و حرکت هم هست و به همین دلیل است که نباید اتاق کودکان بیش‌فعال را غرق در آن کرد. طبق شخصیت شناسی با لباس، زردپوش‌ها آدم‌های خلاقی هستند. آنها قدر زندگی را خوب می‌دانند و آدم‌های اجتماعی‌ای به شمار می‌آیند.

شخصیت شناسی از روی کفش

در شناخت شخصیت دیگران تا به حال شنیده‌‌اید که بتوان از روی کفش شخصیت یک نفر را روانشناسی کرد؟ شاید کمی عجیب به‌نظر برسد یا حتی بعضی‌ها بگویند که این موضوع مثل طالع‌بینی چندان قابل اطمینان نیست اما باور کنید تحقیقات علمی نشان‌داده‌اند که شخصیت شناسی از روی کفش نیز مثل شخصیت شناسی با لباس قابل استناد است.

افرادی که علاقه زیادی به پوشیدن کفش ساقدار دارند معمولا روحیه سردی دارند و بیشتر درون‌گرا هستند و تمایل دارند از جامعه کناره‌گیری کنند و بیشتر منزوی باشند و حتی هیچ تلاشی نمی‌کنند که مورد قبول دیگران باشند یا حتی روحیه وظیفه‌شناسی از خود بروز دهند. ثبات عاطفی آنها کمتر است و روحیه‌ای تهاجمی دارند. دکتر کراندال می‌گوید: اگر فردی چنین کفشی بپوشد، در شخصیت شناسی یعنی دوست دارد بعضی از قوانین معمول را بشکند.

افرادی که از کفش‌های معمولی و نه چندان شیک استفاده می‌کنند، ویژگی شخصیتی متمایز یا دیدگاه سیاسی خاصی ندارند، معمولا از گروه سیاسی خاصی طرفداری نمی‌کنند و اصولا ویژگی‌ شخصیتی متمایز و خاصی ندارند. آنها مانند پوشش خود، شخصیتی آرام و ساده دارند و سعی می‌کنند همه جا از خود شخصیت قابل‌قبولی ارائه دهند، بعید است افراد این گروه را با صندل‌های پاشنه‌دار ببینید.

افرادی که از کفش‌های رنگارنگ استفاده می‌کنند یعنی کفش‌هایی با رنگ‌های روشن و متفاوت که معمولا به‌عنوان اسنیکر شناخته می‌شوند، می‌پوشند معمولا ثبات احساسی بیشتری دارند و کمتر از دیگران خودشان را گرفتار استرس و اضطراب می‌کنند. این رنگارنگ‌پوش‌ها برون‌گرا و بسیار فعالند و تمایل دارند با مدل و رنگ کفش‌هایشان پیامی را به دیگران منتقل کنند، البته لزوما این پیام حقیقت ندارد. محققان تاکید می‌کنند که کفش شاد و رنگارنگ الزاما باعث شادی افراد نمی‌شود.

روانشناسی لباس پوشیدن زنان

در شخصیت شناسی با لباس، زنان خانه‌دار با پوشیدن لباس‌های مارک یا مدل‌ لباس‌هایی که در مجموعه تلویزیونی روز می‌بینند به عنوان سلاح در مقابل سایر زنان بخصوص زن شاغل استفاده می‌کنند. یک نوع مبارزه درونی و حسی است. شاید توصیف آن سخت باشد ولی واقعیت دارد.

به دست گرفتن یک کیف، پوشیدن یک بلوز، یک کمربند براق و… می تواند ظاهر خوبی برای شما بسازد، تک بودن لباس براق این ویژگی را دارد و اگر از روسری تا دامن یا از بلوز تا کفش پوشش تان براق باشد، تصویر دیگری در ذهن اطرافیان ایجاد می کنید. بر اساس روانشناسی زنانی که لباس های براق می پوشند، به مطرح شدن در جمع علاقه دارند و دوست دارند در یک جمع از دیگران متمایز باشند وتوجهات را به سمت خودشان جذب کنند.

روانشناسی لباس پوشیدن مردان

روانشناسی نشان می دهد مردان خسیس اغلب لباس های کوتاه و تنگ را انتخاب می کنند. پوشش آنها اغلب نشان دهنده یک نوع ناایمنی روانی است. آنها تلاش می کنند تا تمامی تمرکزشان را بر بدنشان متمرکز کنند. اگر می خواهید با استفاده از لباس، امتیازات و ویژگی هایتان را نشان دهید باید در هر موقعیتی لباسی بپوشید که اطرافیان شما متوجه احساسی که در آن زمان دارید، بشوند.

مردانی دارای شخصیت نمایشی به طور معمول کفش ها و لباس هایی با رنگ های تند و غیرمعمول می پوشند، البته این نوع پوشش ممکن است گاهی اوقات مطابق مد باشد. این افراد اغلب تمایل دارند به دیگران نشان دهند که از آنها مجزا هستند و دوست دارند به چشم بیایند و دیده شوند.

مطالب مرتبط:

شخصیت شناسی با رنگ چشم

شخصیت یک مرد ایده آل

روانشناسی زنها

روانشناسی رنگ ها ( قرمز، سبز، آبی، زرد، صورتی، مشکی، سفید و بنفش)

چگونه می توانیم شخصیت دیگران را تحلیل کنیم؟



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.