no-img
نوین اطلس

شخصیت شناسی با چهره


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

شخصیت شناسی با چهره
zip
آبان ۲۷, ۱۳۹۷

شخصیت شناسی با چهره


در شخصیت شناسی با چهره متوجه می شوید که چهره شما می تواند برخی از ویژگی های شخصیتی شما را نشان دهد. حالت‌های چهره هر انسان نشان‌دهنده ویژگی‌های منحصر به فردی در او می باشد. چهره‌شناسی با روانشناسی ارتباط مستقیم داشته و بسیاری از مردم علاقه دارند بتوانند چهره ی افراد را تفسیر کرده و شخصیت آن ها را تشخیص دهند. در این مقاله نوین اطلس قصد دارد شخصیت شناسی با چهره را به روش علمی بررسی کرده و در مورد چهره شناسی و روانشناسی چهره در زنان و مردان نیز به طور جداگانه صحبت خواهیم کرد.

چهره شناسی+روانشناسی

روانشناسی چهره خـوانـی و یا شخصیت شناسی با چهره به این مـعـنـا است که شما فـقــط با نگاه کردن به صورت اشخاص پی بـه خـصـوصـیات اخلاقی و شخصیتی او ببرید. چـهره خـوانـی توسـط مردم در اعصار مختلف برای شخصیت شناسی انجام شده است. شخصیت شناسی و در واقع شناخت شخصیت دیگران افراد تنها از روی خصوصـات ظـاهـری از لحاظ روانشناسی مساله بسیار جالبی است.

چهره شناسی شخصیت

شکسپیر می‌گوید که چشمان پنجره روح است اما چهره انسان می‌تواند به شما چیزهایی در مورد شخصیت افراد بگوید. مطالعات جدید درباره ی شخصیت شناسی با چهره نشان می‌دهد که شما می‌توانید تنها با یک نگاه نوع رابطه خود با طرف مقابل را ارزیابی کنید. احتمالا افرادی که در مورد شخصیت شناسی مردان و زنان اطلاعاتی به دست آورند خیلی آسان‌تر از دیگران می‌توانند یک قرار ملاقات مفید داشته باشند.

چهره شناسی به روش علمی

“فرنولوژی” علم جمجمه خوانی و مطالعه طرز تشکیل جمجمه می باشد که به بنا نهادن شخصیت و امیال ذاتی و روانی افراد کمک می کند.

“فیزیـوگـنومی” یا عـلم چـهره شـنـاسی، موضوعی است که ما به آن خواهیم پرداخت. این علم چهره خوانی به ما می آموزد که چگونه شخصیت شناسی با چهره را انجام بدهیم.

امروزه دانشمندان به چنین علومـی، “شـبـه علـوم” اطـلاق کرده و بـهای زیـادی بــه آن نمی دهند و هـمانند عـلومی مانـنـد “طالع بـینی” به آنها می نگرند: اثبات نشده ولی بیضرر. با این وجود هنوز بسیاری از مردم چهره خوانی را راهی مطمئن برای قضاوت در مورد افراد می دانند. چیزی که اهمیت دارد این اسـت کـه چـهره را بصورت کامل و دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تا رسیدن به همه حقایق از قضاوت هـای شـتابزده اجتناب کنیم.

چهره شناسی مردان

در شخصیت شناسی با چهره، ازنظر زنان مردان با چهره‌های پهن تر، سلطه گری بیشتری دارند و نسبت به آن‌ها برای داشتن یک رابطه کوتاه‌مدت و نه طولانی‌مدت جذب می‌شدند. یافته‌ها همچنین از این فرضیه حمایت می‌کند که تسلط یک صفت انتخاب جنسی است که از کیفیت ژنتیکی بالا اطلاع می‌دهد. به گفته محققان، نتایج آزمایش چهره شناسی از این ادعا نیز حمایت می‌کند که نسبت بین عرض صورت و ارتفاع صورت یک نشانگر فیزیکی از سلطه گری مردانه است.

روانشناسی چهره زنان

امروزه لوازم آرایشی و به طور کلی آرایش به جزء جدایی ناپذیر زندگی زنان مبدل شده است و شاید جالب باشد که از دیدگاه روانشناسی به این مسئله نگاه کنیم. در واقع می‌توان با توجه به نوع و میزان آرایش صورت به روانشناسی چهره و شخصیت شناسی زنان پرداخت.

زنانی با رژ لب قرمز

شخصیت شناسی با چهره در زنانی که دارای لب‌های قرمز رنگ هستند جذاب‌تر به نظر می‌رسند. تحقیقی نشان می‌دهد که رژ لب قرمز، مجذوب شدن مردان به زنان را در مکان‌هایی مانند کافی‌شاپ و یا رستوران تسریع می‌کند. در این تحقیق محققان به این نتیجه رسیدند خانم‌هایی که از رژ لب قرمز استفاده می‌کنند نسبت به کسانی که رژ لب استفاده نمی‌کنند و یا از رژ قهوه‌ای و یا صورتی استفاده می‌کنند بیشتر می‌توانند آقایان را جذب کنند.

چشم ها

اخیرا در تحقیقی از خانم‌ها خواسته شده بود که مهم‌ترین بخش آرایش صورت را در زنان دیگر انتخاب کنند که آن ها آرایش چشم را به عنوان مهم‌ترین بخش آرایشی زنان انتخاب کردند. خط چشم، سایه چشم و ریمل‌ها زیبایی چهره را بیش از هرچیز دیگری افزایش داده و آن ها را جوان‌تر نشان می‌دهند. به عبارت دیگر بزرگسالان زمانی که دارای ویژگی‌هایی هستند که عموما در جوانان یافت می‌شود، جذاب‌تر به نظر می‌رسند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به چشمان درشت اشاره کرد.(نگاه کنید به شخصیت شناسی با رنگ چشم)

مطالب مرتبط:

شخصیت شناسی با رنگ چشم

یادگیری چهره خوانی ( چهره شناسی و شخصیت شناسی)

چهره خوانی ( شخصیت شناسی): شکل گوش

چهره خوانی ( شخصیت شناسی): خط بین دو لب

چهره خوانی ( شخصیت شناسی): فاصله ی چشم ها تا ابرو

چگونه با علم شخصیت شناسی دیگران را عاشق خود کنیم



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.