no-img
نوین اطلس

چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند
zip
اسفند ۱۰, ۱۳۹۴

چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند


در این مطلب از نوین اطلس به این موضوع پرداخته ایم که چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند. موضوعی که بسیار طرفدار دارد.

روانشناسی متقاعد کردن دیگران

قبل از اینکه به موضوع چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند بپردازیم بهتر است بدانیم که متقاعد کردن دیگران برای اینکه شما را باور کنند به این معنی است که طرف مقابل شما یک اعتقاد جدیدی را بپذیرد یا دانش یا باورش را در مورد یه موضوع به روز کند.

معمولا همه نظرات شما را در اولین تلاش قبول نمی کنند، اما خبر خوب این است که قوانینی وجود دارد که می تواند شانس شما را در روند چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند افزایش دهد.

اگر شخصی که قصد دارید متقاعدش کنید، در مورد موضوع مورد نظر شما دانش یا تجربه ی قبلی دارد که متناقض با نظر شما است پس باید قبل از هرچیزی اعتقادات وی را در مورد آن موضوع سست کنید. بعد از این کار می توانید نظر یا اعتقاد خود را به او ارائه کنید.

اگر طرف مقابل شما دانش یا تجربه ی قبلی در مورد موضوع مورد نظرتان نداشت، می توانید مستقیم نظر خود را بیان کنید.

چرا نمی توانم دیگران را قانع کنم؟

قبل از اینکه یاد بگیریم چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند و دیگران را همسو با باور های خود کنیم باید دلیل این موضوع را بدانیم که چرا به طور کلی انسان ها در مقابل ایده ها و باورهای جدید موضع گیری می کنند.

تعارضات در باورها: اگر یکی از دوستانتان به شما بگوید که زمین به دور خورشید نمی چرخد، جواب شما چیست؟ البته که باور نخواهید کرد زیرا از قبل می دانید که همه ی نه سیاره در کهکشان به دور خورشید می چرخند. شما از قبل یک باور متناقض دارید و به همین دلیل چنین گفته ای را باور نمی کنید. پس اینگونه می توان گفت که اولین مانع در متقاعد کردن شما نظام اعتقادی تان است.

دانش: در مورد موضوع چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند هرچه دانش یک نفر در مورد یک موضوع بیشتر باشد متقاعد کردن نظرات ضد آن نیز دشوار تر خواهد بود. فکر می کنید چگونه می توان یک پرفسور کیهان شناسی را متقاعد کرد که خورشید فقط ۱۰۰۰ کیلومتر از زمین فاصله دارد؟ چنین شخصی هرگز سخنان شما را باور نمی کند زیرا خودش دانش عمیقی در مورد موضوع مورد بحث دارد و می تواند دلایل علمی ارائه کند که ثابت می کند شما اشتباه می کنید. پس دومین مانع در متقاعد کردن دیگران، سطح دانش آنها در مورد موضوع مورد نظر است. همانطور که احتمالا تا کنون توجه کرده اید، این دو مانع ( اعتقادات و دانش قبلی) می تواند باعث ایجاد باور هایی شود که متناقض با باور های شما است.

شکاک ها: شکاک ها کسانی هستند که تقریبا به همه چیز و همه کس شک دارند. آنان هرگز چیزی را قبول نمی کنند مگر اینکه در موردش مطمئن باشند. اگر با چنین شخصی سر و کار داشته باشید مشکل شما بیشتر خواهد شد.

چگونه دیگران را متقاعد کنیم که موضوعی را باور کنند

بر اساس موانعی که قبلا اشاره کردیم، تکنیک های مقابله ای در مبحث چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند، وجود دارد که می تواند احتمال موفقیت شما را برای متقاعد کردن دیگران افزایش دهد. قبل از هر چیزی به طرف مقابلتان خوب گوش دهید تا بدانید دقیقا به کدام قسمت از باورها و سخنان طرف مقابلتان باید حمله کنید. این تکنیک ها شامل:

دگرگون کردن باورهای موجود: برای اینکه یاد بگیریم چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند لازم است بدانید وقتی در مرود اعتقاداتان صحبت می کنید هرچقدر صدای تان قاطع تر و با اعتماد به نفس تر باشد، بیشتر احتمال دارد که بتوانید باور های دیگران را متزلزل کند (چون نشان می دهید وی اطلاعات کافی ندارد). با اعتماد به نفس حرف بزنید، از حرکات بدن که نشان دهنده ی اعتماد به نفس است استفاده کنید، با تن صدایی که اعتماد به نفس را بازگو می کند سخن بگوید و خواهید دید شخص مورد نظرتان شروع به شک و تردید در مورد باورهایش خواهد کرد

تخریب کردن بنیان علمی: حتی اگر بسیار با اعتماد به نفس سخن بگویید، همچنان دانش بنیادین شخص مورد نظر در مورد موضوع مورد بحث می تواند یک مانع اساسی در مسیر چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند، تلقی شود. به همین دلیل است که وقتی می خواهید شخصی را متقاعد کنید داشتن دانش بیشتر بسیار مهمتر از متقاعد کردن وی با خود ایده است. اگر بتوانید طرف مقابل خود را متقاعد کنید که بیشتر از وی می دانید، به یک منبع قابل اطمینان برای ضمیر ناخوداگاهش تبدیل می شوید. در نتیجه برنامه ریزی ذهن وی با باور های خودتان برایتان بسیار آسان تر خواهد بود (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه). برای اینکار به جادو نیاز ندارید، فقط باید خود را آماده کنی تا در صورت نیاز مدارک و مستنات لازم را برای اثبات سخنان خود ارائه کنید. هرچه مدارک واضح تری ارائه کنید بیشتر می توانید بنیان آگاهی وی را تخریب کرده و درنتیجه ساده تر می توانید دیدگاه خود را به وی منتقل کنید.

ارائه ی مدارک برای شکاک ها: بر خلاف اعتقاد رایج، شکاک ها می توانند هر چیزی را باور کنند اما اگر بتوانید مدارک واضح و روشنی برای پشتیبانی از نظر خود ارائه دهید. هرچه سرنخ های بیشتری برای قوی کردن بحث خود ارائه کنید، طرف مقابل شما کمتر شکاک خواهد شد و ساده تر متقاعد می شود.

برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه: ضمیر ناخودآگاه می تواند با تکرار مداوم برنامه ریزی شود. هرچه جمله ای بیشتر تکرار شود، بیشتر می تواند باور های طرف مقابل شما را متزلزل کند. اما این تکرار باید به یکی از این دو صورت انجام شود یا اینکه ۱) ضمیر خودآگاه درگیر چیز دیگری باشد به عبارت دیگر غایب باشد ۲ ) یا منبع آن باور یا ایده، قابل اطمینان باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این راهنما مراجعه کنید. حتی می توانید ذهن شخصی را برنامه ریزی کنید که عاشق شما شود. در کتابم به نام چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح داده ام که چگونه تکرار بعضی کلمات یا عبارت ها می تواند باعث شود دیگران عاشق شما شوند. این یک جادو نیست، باورها با تکرار ایجاد می شوند و اگر موفق شوید که باوری خاص را به اندازه ی کافی تکرار کنید، طرف مقابل شما نیز شروع به باور کردن آن خواهد کرد.

باورداشتن به ایده ی خود: در موضوع چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند آیا تا کنون توجه کرده اید که وقتی شخصی به شدت نظر خود را باور دارد بسیار ساده تر می تواند دیگران را متقاعد کنید؟ یک موسس شرکت که باور داشته باشد ایده های ارزشمندی دارد معمولا در ایجاد یک کسب و کار پر درآمد بسیار موفق تر از کسانی است که هنوز خودشان از کاری که می خواهند بکنند مطمئن نیستند. هرچه ایده و نظر خود را بیشتر قبول داشته باشید، صدای شما نیز با اعتماد به نفس تر و متقاعد کننده تر شنیده خواهد شد.

تکرار و قانون جذب: می توانید به مرور زمان ذهن هر شخصی را برنامه ریزی کنید. هر زمان که سوژه را ملاقات می کنید کمی در مورد نظر و ایده ی خود صحبت کرده و سپس ادامه ندهید. عباراتی که به وی می گویید توسط ضمیر ناخودآگاه رد نمی شوند در عوض در همان جا ذخیره می شوند تا وقتی بیشتر تقویت شوند. برای مثال، اگر مدام به دوست خود بگویید که راننده ی ضعیفی است، این موضوع را باور نخواهد کرد تا زمانی که یک تصادف داشته باشد. وقتی چنین حادثه ای رویی دهد به یاد همه ی نظر های شما در مورد مهارت رانندگی خود می افتد و متقاعد می شود که شما درست می گفتید. پس هرگز قدرت تکرار نظرات و ایده های خود را دست کم نگیرید. ( برای اطلاعات بیشتر  نگاه کنید به انتقاد و قانون جذب تا متوجه بشوید چرا این چنین رویداد ها اتفاق می افتد و یاد بگیرید چگونه از آن استفاده کنید)

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه می توان ضمیر ناخودآگاه خود یا دیگران را برنامه ریزی کرد

تکنیک های عملی برای جذب کردن دیگران

چگونه کسی را که علاقه ای به ما ندارد به خود جذب کنیم

کمبود های روانی چیست و چه ارتباطی با عاشق کردن دارد

دلایل عاشق شدن و معیار های ناخودآگاه

۵ راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

دلایل وابستگی ( چرا وابسته می شویم)

معرفی کتاب

1555 - Copy

 



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.