no-img
نوین اطلس

چگونه دیگران را متقاعد کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه دیگران را متقاعد کنیم
zip
تیر ۱۴, ۱۳۹۷

چگونه دیگران را متقاعد کنیم


نوین اطلس دات کام در این مطلب با استفاده از روشهای جذب و متقاعد کردن دیگران به شما نشان می دهد چگونه دیگران را متقاعد کنیم. همچنین در این مطلب در مورد روانشناسی متقاعد کردن و راهکارهای تاثیر بر دیگران بر اساس این روانشناسی صحبت خواهیم کرد. با ارائه ی راههای تسلط بر دیگران نیز به شما یاد می دهیم که چگونه دیگران را متقاعد کنیم و بتوانید هر فردی را تحت کنترل خود در بیاورید و او را مطیع خود سازید.

چگونه دیگران را متقاعد کنیم

بیشتر مردم در تلاش برای متقاعد سازی دیگران به انجام یک کار خاص یا باور به ایده ها و رویاهایشان اشتباه مشابهی را تکرار می کنند. این اشباه ارائه ی پشت سرهم استدلال هایشان در باره ی آن مسئله است، بدون توجه به اینکه طرف مقابل چه برداشتی از این استدلال ها داشته و چه فکری در مورد آن ها می کند.

برای اینکه بتوانید در متقاعد کردن دیگران موفق عمل کنید ابتدا باید هر چیزی را که قصد دارید در مورد آن صحبت کنید فراموش کرده و برای مهار کردن باورهایی مخالف با باورهای شما که در ذهن فرد مورد نظرتان شکل گرفته است برنامه ریزی کنید. این مقاله به شما نشان می دهد چگونه می توانید این کار را انجام داده و هر فردی را متقاعد کنید. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: چگونه دیگران را متقاعد کنیم)

روشهایی برای جذب و متقاعد کردن دیگران

وقتی از مرحله ی اول موفق رد شدید و توانستید باورهای طرف مقابل خود را به سمت باورهای خود هدایت کنید باید بتوانیدپیام خود را طوری منتقل کنید که دیگران را به شما جذب کند. نوین اطلس دات کام روش های زیر را برای جذب و متقاعد سازی دیگران از طریق پیام رسانی به شما پیشنهاد می کند.

پیام رسان هایی که قابلیت باور دارند: آنهایی که نسبت یه چیزی که می خواهند بگویند اطلاعات دارند یا آنهایی که در ارتباط با موضوع مورد بحث تخصص و دانش داشته باشند از اعتبار بیشتری نسبت به کسانی که غیر متخصص هستند برخوردارند.

پیام رسان هایی که به طریقی جذاب باشند: پیام رسان هایی که به هر طریقی جذابیت داشته باشند ( مثلا از نظر جسمی) متقاعد کننده تر از پیام رسانه ایی هستند که فاقد جذابیت هستند. به همین دلیل است که در آگهی ها معمولا از مدل های جذاب استفاده می شود. در واقع، اگهی دهنده سعی دارد به ما بگوید اگر محصول وی را انتخاب کنیم ما نیز جذاب جلوه خواهیم کرد. در اینجا این گونه القا می شود که جذابیت مدل به دلیل استفاده از آن محصول است.(برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: ۸ روش منحصر به فرد در متقاعد سازی دیگران)

روانشناسی متقاعد کردن و تاثیر بر دیگران

وقتی سعی می کنیم بدانیم چگونه دیگران را متقاعد کنیم ما را باور داشته باشند و شکست می خوریم احساس بسیار بدی پیدا می کنیم. دردناک تر از این زمانی است که نیاز داریم فردی رویاهایمان را باور داشته باشد اما هیچ کس را در اطراف خود نمی بینیم. در واقع می توان گفت بر اساس روانشناسی متقاعد کردن وقتی خودمان رویاهایمان را باور داریم اما نمی توانیم دیگران را متقاعد کنیم آن ها را باور داشته باشند گرفتار احساسات بسیار بد و ناخوشایندی خواهیم شد. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: روانشناسی متقاعد کردن)

برای تاثیر بر دیگران و اینکه چگونه دیگران را متقاعد کنیم باید یاد بگیریم چه بگوییم. ابتدا نیاز دارید دایره ی لغات خود را گسترش دهید. باید بدانید در هر موقعیتی چه کلماتی به کار برده و از چه چیزی صحبت کنید. موارد زیر می توانند دایره ی لغات شما را تقویت کرده اطلاعاتتان را افزایش دهند:

اگر می خواهیم بدانیم چگونه دیگران را متقاعد کنیم و با صحبت کردن بر دیگران تاثیر بگذاریم باید مجله های سطح بالا بخوانیم و اطلاعات خود را بالا ببریم. یکی از بهترین راه ها برای تقویت مهارت صحبت کردن ایجاد یادگیری واژگان جدید و پیچیده در زمینه های مختلف است. خواندن روزنامه ها و مجلات سطح بالا شما را با واژگان جدید و پیچیده رو به رو می کند و اطلاعات شما را نیز افزایش می دهند که هر دو برای تقویت مهارت حرف زدن در شما لازم و ضروری است.

خواندن داستان ها کلاسیک نیز  راه بسیار خوبی برای متقاعد کردن دیگران و تاثیرگذاری بر آن ها می باشد. یکی دیگر از منابعی که دایره ی واژگان شما را افزایش می دهد داستان های کلاسیک است. این داستان ها مملو از لغات جالب و غیر معمول است و یادگیری و استفاده از این کلمات مکالمه ی شما را جذاب تر و تاثیر گذار تر می کند. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: چگونه با حرف زدن بر دیگران تاثیر بگذاریم)

راههای تسلط بر دیگران

یکی از راهای تسلط بر دیگران که به ما کمک می کند چگونه دیگران را متقاعد کنیم این است که در مقابل استقامت طرف مقابل قرار نگیرید. اگر طرف مقابلتان نسبت به یکی از دلایل خود پافشاری کرد سعی کنید از جنبه ی دیگری برای اثبات حرف خود استفاده کنید. مثلا اگر بحث شما در مورد یک محصول است و دوستتان گفت که نمی توان به کیفیت این محصول اعتماد کرد می توانید به جنبه ی قیمت آن محصول بپردازید و بر کیفیت پافشاری نکنید.

اگر می خواهید بر دیگران تسلط داشته باشید خیلی مهم است که از سیستم اعتقادی طرف مقابل خارج نشوید. برای کسی که مسیحی نیست نمی توانید از کتاب مذهبی مسیحیان دلیل بیاورید! با هرکس نسبت به اعتقادات او صحبت کنید و حیطه ی باورهایش را هنگام صحبت با او در نظر بگیرید.

هم چنین باید از روی آوردن به فلسفه اجتناب کرده و از حقایق استفاده کنید. برای هر نقطه ی فلسفی در بحث می توان یک استدلال فلسفی بر علیه آن پیدا کرد. فلسفه یک حلقه ی بی نهایت برای شما ایجاد می کند و هیچ گاه به شما اجازه نمی دهد در بحث پیروز شوید. سعی کنید از حقایق با استفاده از اعداد رسمی ، مستندات و تحقیقات صورت گرفته استفاده کنید. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: راههای تسلط بر دیگران)

مطالب مرتبط:

متقاعد کردن همسر

چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند

چگونه جذاب صحبت کنیم

۶ اصل در مطیع سازی دیگران

۸ دعای زبان بند

چگونه دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم؟



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.