no-img
نوین اطلس

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس
امتیاز 4.68 ( 41 رای )
zip
اسفند ۹, ۱۳۹۴

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس


qwe

چگونه با اعتماد به نفس به نظر برسیم

یکی از وضعیت هایی که در جذب دیگران و جذابیت بین فردی تاثیر زیادی دارد نشان دادن اعتماد به نفس است. شناخت این وضعیت در زبان بدن بسیار ساده است. وضعیت هایی که در ادامه توضیح می دهم نشان دهنده ی این حالت می باشد.

  • پشت سر قرار دادن دست ها: وقتی شخصی این کار را انجام دهد، همانطور که در عکس بالا می بینید (اولی سمت چپ) نشان می دهد اعتماد به نفس بالایی دارد. دلیل آن ممکن است این باشد که طرف شخصیتی با اعتماد به نفس دارد یا چون تصور می کند در مورد موضوعی مرتبط با شرایط کنونی عالی است. یعنی اگر در حال صحبت در مورد موضوع خاصی با او هستید، این حالت نشان می دهد که وی تصور می کند در آن موضوع عالی است. مثلا اگر با کسی در مورد پیدا کردن شغل یا بی کاری صحبت می کنید، این وضعیت نشان دهنده ی این است که وی شغل خوبی دارد.
  • قرار دادن دست ها رو به روی شکم: حالتی دیگری که نشان دهنده ی اعتماد به نفس است، قفل کردن دست ها در مقابل شکم است ( این حالت در تصاویر وجود ندارد). این حالت بسیار معروف است و معملا در تلوزیون وقتی رئیس جمهور، وزیر یا یک مقام دولتی ایستاده است آن را مشاهده می کنید. (به ندرت می بینید که چنین شخصیت هایی دست به سینه در تلوزیون ظاهر شوند.)
  • لمس کردن نوک انگشتان: سومین حالتی که نشان دهنده ی اعتماد به نفس است لمس کردن نوک انگشتان می باشد ( تصویر بالا – وسط). وقتی شخصی تصور کند به موضوع بحثی که در جریان است تسلط فراوانی دارد و به خوبی با آن آشناست این وضعیت را به خود می گیرد.
  • وضعیت برتری: در عکس سوم سمت چپ وضعیت برتری را مشاهده می کنید؛ افرادی که این حالت را به خود می گیرند احساس می کنند نسبت به دیگران برتر هستند و اعتماد به نفس بیشتری دارند. به همین دلیل است که نام آن، اعتماد به نفس بالا یا برتری می باشد. مثلا وقتی شخصی کار دشواری را به اتمام می رساند یا امتحانی را به سرعت تمام می کند ممکن است چنین وضعیتی به خود بگیرد.

حالت های بیشتری که نشان دهنده ی اعتماد به نفس است

  • شخصی که اعتماد به نفس داشته باشد صاف می ایستد
  • وی طوری می ایستد که هر دو پایش محکم بر روی زمین قرار بگیرد و به ندرت آنها را به شکل ضربدری قرار می دهد (وزنش را روی یک پا بیندازد یا به یک ور به ایستد)
  • با قدم های بلند راه می رود زیرا از رو در رو شدن با شرایط جدید ترسی ندارد. ممکن است منطقی به نظر نیاید ولی ذهن ناخودآگاه این گونه عمل می کند.
  • وقتی اشتباهی مرتکب می شود، وحشت زده نمی شود؛ زیرا می دادند اشتباه کردن، یک قسمت از زندگی طبیعی انسان است.

 

زبان بدن هنمگام اعتماد به نفس و جذابیت

وضعیت اعتماد به نفس در زبان بدن می تواند شما را جذاب تر نشان دهد. تقریبا ۹۳% از بیان های انسان بر اساس وضعیت زبان بدن است. اگر بدانید چگونه به درستی از زبان بدن استفاده کنید، می توانید دیدگاه دیگران را نسبت به خود به طرز باور نکردنی بهتر کنید. در کتابم “چگونه دیگران را عاشق خود کنیم” ( در دست ترجمه) توضیح داده ام که چگونه با اندک تغییری مثلا صاف ایستادن می توانید شانس جذاب بودن خود را افزایش دهید و در نتیجه دیگران را به سادگی به خود علاقه مند کنید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

در مورد راه رفتن چطور؟ چگونه با اعتماد به نفس راه بروم

آشنایی با همه ی حرکات در زبان بدن

نشانه های عاشق شدن در زبان بدن

چگونه با اعتماد به نفس شویم

چگونه جذاب تر شویم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

آیا واقعا عشق بی قید و شرط وجود دارد

دعا برای اعتماد به نفس

معرفی کتاب

1555 - Copy



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.