no-img
نوین اطلس

کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد
امتیاز 4.67 ( 3 رای )
zip
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱

کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد


چگونه بعد از کات فراموش کنیم؟
بعد از اتمام رابطه چه کنیم؟
چگونه بعد از جدایی به زندگی عادی برگردیم؟
اگر رابطه عاشقانه تان با فرد مورد علاقه به اتمام رسیده است و حال جدا شده اید و احساس تنهایی و دل شکستگی به سراغتان آمده است، امری کاملا طبیعی می باشد. چرا که داشتن یک رابطه عاشقانه و عاطفی به انسان حس امنیت می دهد و باعث وابستگی می شود و پایان آن مسلما سخت خواهد بود. اما در این مقاله از نوین اطلس می خواهیم راهکارهایی ارائه دهیم که به شما کمک می کند با این درد جدایی راحت تر کنار بیایید و مرتکب اشتباهات بعد از جدایی نشوید.

کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد

درد و رنج روحی و جسمی ناشی از پایان رابطه عاطفی بخش انکار ناپذیری است که باید با آن کنار بیایید. هرقدر مدت زمان و عمق رابطه عاشقانه بیشتر باشد این سیکل طبیعی نیز طولانی تر خواهد بود. در این بین انجام یکسری کارها به انسان کمک می کند این فرآیند را راحت تر سپری کند و به آرامش برسد. برای بهبودی پس از پایان رابطه عاشقانه در کنار عامل زمان، قدرت اراده نیز در روند بهبود بسیار تاثیرگذار است. اراده خود را هرچه بیشتر به‌کار گیرید تا این مرحله را سریعتر طی کنید و ضمناً باید آگاه بود که رشد و تعالی انسان در درد و رنج حاصل می‌شود. پس این زمان را برای رشد و تعالی خود از دست ندهید. در ادامه به کارهایی اشاره می کنیم که اگر بعد از اتمام رابطه انجام دهید، مسیر را برای خود هموارتر خواهید ساخت:

به سراغ یادآوری خاطرات نروید

یکی از مهمترین کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد این است که هرگونه فایل، عکس، شماره تلفن و ویدیو را از روی گوشی خود حذف کنید. اگر فکر می‌کنید شاید به بعضی از آن ها در آینده نیاز دارید، آن ها را در یک فلش کپی کرده و به دوستتان بدهید و به او بگویید به هیچ وجه آن ها را حداقل تا یکسال بعد به شما ندهد. اگر امانتی نزد شما دارد که باید آن را عودت دهید، با او تماس نگیرید. به یک دوست مشترک بدهید تا به او بدهد. به سراغ مکان های خاطره انگیزی که به عنوان پاتوق شما بوده است، نروید.

نقاط ضعف رابطه تان را بنویسید

بعد از اتمام رابطه سعی کنید با خودتان رو راست باشید. تمام موارد منفی و اخلاقیات بد فرد مقابل را لیست کنید و روی برگه ای بنویسید. سپس نقاط ضعف رابطه تان را بنویسید. برای خودتان یادداشت کنید که از چه رفتارها و حرف هایی در رابطه عاشقانه تان آزرده خاطر شدید. با نوشتن این موارد متوجه می شوید که او گزینه خیلی مناسبی هم برای شما نبوده است و با یادآوری نقاط ضعفش، به خود کمک می کنید راحت تر این جدایی را بپذیرید.(نگاه کنید به آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است؟)

روابط اجتماعی خود را با دوستان و اعضای خانواده گسترش دهید

اگر از خود می پرسید بعد از اتمام رابطه چه کنیم؟ باید بدانید حالا که شما مجردید، زمان مناسبی است که بر سایر روابط غیرعاطفی خود سرمایه‌گذاری کنید. این روابط می‌توانند روابط دوستی و فامیلی باشند. زمانی که در رابطه‌ای قرار دارید، طبیعی است که روابط دیگر را نادیده می‌گیرید، زیرا بیشتر زمان شما با عشقتان می‌گذرد. بهتر است که زمان بگذارید و با افرادی که مدت هاست ندیده‌اید تماس برقرار کنید. این موضوع نه تنها فرصتی به شما می‌دهد تا در صورت نیاز با کسی صحبت کنید، بلکه ممکن است به شما در گذر از رابطه‌ی قبلی کمک کند و بتوانید از زندگیتان لذت بیشتری ببرید. پرورش دادن دوستی و نه روابط رمانتیک و عاطفی می‌تواند به شما کمک کند تا دریابید دوست داشتنی هستید و می‌توانید خارج از یک رابطه‌ی خاص هم شاد باشید.

اعتماد به نفستان را حفظ کنید

بعد از اتمام رابطه قطعا افکار منفی بیش از افکار مثبت به سراغتان خواهند آمد و شما را درگیر می کنند. ممکن است اعتماد به نفستان را از دست دهید و با خود فکر کنید چه ویژگی های منفی داشتید که فرد مقابل حاضر به ادامه رابطه نشده است. ممکن است مدام جلوی آینه بروید و به دنبال عیب های ظاهری خود باشید. اما در این موقعیت یکی از بهترین کارهایی که می ‌توانید انجام دهید، تغییر وضعیت تفکرتان است. یکی از راه‌ های این تغییر نگرش، تاکید بر نکات مثبتی است که در زمان ‌هایی که مورد هجوم افکار منفی قرار می‌گیرید، با یادآوری آن ها می ‌توانید خود را آرام کنید.(همچنین نگاه کنید به مقاله چگونه با اعتماد به نفس شویم)

به سلامتی خود اهمیت دهید

چگونه بعد از کات فراموش کنیم؟ از دیگر کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد این است که پس از جدایی از سلامت جسمی خود غافل نشوید. شما باید اطمینان حاصل کنید که درست غذا می خورید، به طور منظم ورزش می کنید، به طور مداوم دوش می گیرید و به مقدار کافی می خوابید. به سلامت جسمی خود اهمیت دهید تا روحیه لازم برای فراموش کردن عشق سابق را بدست آورید. هرچه بیشتر اعتصاب غذا کنید و شب ها با مرور خاطرات از خواب خود غافل شوید، این جدایی برایتان سخت تر خواهد بود.

سرگرمی مورد علاقه تان را دنبال کنید

شاید در زمان رابطه عاطفی فرصت کافی برای انجام سرگرمی های مورد علاقه تان را نداشته اید. اما یکی از کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد این است که خود را مشغول فعالیتی کنید که به آن علاقه دارید. فرقی ندارد چه سرگرمی انتخاب می کنید. یک نفر ممکن است به دنبال کارهای هنری و موسیقی برود، یک نفر ممکن است عاشق ادامه تحصیل یا یادگیری زبان خارجی باشد و دیگری به دنبال فعالیت های ورزشی … . هدف این است که از افسردگی و گوشه نشینی جلوگیری کنید.

از عشق سابقتان خبر نگیرید

اگر می خواهید بدانید بعد از جدایی چگونه به زندگی عادی برگردید، باید از خبر گرفتن درباره عشق سابق دوری کنید. تا زمانی که کاملاً بهبود پیدا نکرده‌اید به هیچ خبری در رابطه با او و یا ارتباطات او گوش فرا ندهید. اگر شخصی درباره او حرف می‌زند، حرفش را قطع کنید و یا آنکه آن محل را ترک کنید. پیگیر چک کردن او در شبکات اجتماعی نباشید. بعد از اتمام رابطه هر خبری، چه بد و چه خوب از او، شما را از مسیر بهبودی دور می‌کند.

به طبیعت بروید

ذات طبیعت آرام بخش هست. با هر روحیه ای که به دل طبیعت بروید حتما آرامش پیدا می کنید. به جای اینکه خود را در خانه حبس کنید به دشت و پارک و جاهای سر سبز بروید. از زیبایی طبیعت و فضای دلنشین آن برای بهبود روحیه خود استفاده کنید.

در این مقاله از نوین اطلس سعی کردیم به مهمترین کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام دهید تا حال خود را بهبود بخشید، اشاره کنیم. شاید به نظر شما که تازه رابطه تان کات شده است انجام چنین کارهایی سخت باشد و ترجیح بدهید به شیوه خود عمل کنید. اما مطمئن باشید چنین اقداماتی به بهبود روحیه شما کمک فوق العاده ای خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

راهکار بازگشت به رابطه شکست خورده

پسرها بعد از جدایی چه احساسی دارند؟

در فضای مجازی بعد از جدایی چه کنیم؟

۱۰ واکنش موثر در برابر بلاک شدن

تکالیف برای برگرداندن عشق سابق

نمی توانم فراموشش کنم



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *