no-img
نوین اطلس

چگونه با اعتماد به نفس شویم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه با اعتماد به نفس شویم
امتیاز 4.20 ( 5 رای )
zip
خرداد ۲۳, ۱۴۰۰

چگونه با اعتماد به نفس شویم


چگونه با اعتماد به نفس باشیم؟

چرا باید اعتماد به نفس داشته باشیم؟

از آنجاییکه اعتماد به نفس بالا در تمام کارهای روزمره انسان منجر به افزایش جذابیت و موفقیت می شود، در این مطلب از نوین اطلس می خواهیم درباره اعتماد به نفس و راه های افزایش اعتماد به نفس صحبت کنیم.

تصور کنید هر سال بالاترین نمره ی کلاس را بدست می آورید. آیا برای با اعتماد به نفس شدن باید این موضوع را مدام به یاد خود بیاورید؟ خیر زیرا با این کار اعتماد به نفس خود را بر اساس پایه هایی متزلزل ایجاد خواهید کرد.

لابد می پرسید پس چگونه با اعتماد به نفس شویم؟ روش صحیح در چنین شرایطی برای افزایش اعتماد به نفس نوشتن ویژگی های مثبتی است که باعث شده به آن دست آوردها برسید. در حالی که دست آوردهای شما ممکن است روزی از دست برود، ویژگی های شخصیتی همیشه ثابت باقی می مانند و در نتیجه با تکیه بر این ویژگی ها می توانید اعتماد به نفسی باثبات و پایدار در خود ایجاد کنید.

چگونه نوشتن ویژگی های مثبت می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شما شود؟

در مثال قبل به این موضوع اشاره کردیم که یادداشت ویژگی های مثبت اهمیت بیشتری از خود دست آوردهای شما دارد. این ویژگی ها می توانند شامل هوش، پشتکار، صبر و حوصله ی شما باشد.

نوشتن ویژگی های مثبت خود باعث می شود که به این ویژگی ها در دیگر زمینه های زندگی  نیز فکر کنید. برای مثال، به جای این که تصور کنید در دیگر زمینه های زندگی خود بازنده هستید، اکنون متوجه می شوید ویژگی های شخصیت بسیاری دارید که می توانید در زمینه های مختلف از آن استفاده کنید؛ ویژگی هایی مثل هوش و پشتکار.

وقتی با استفاده از الگوی معرفی شده ذهن خود را به کار بیندازید و به ویژگی های مثبت خود فکر کنید، بسیاری از کلماتی که استفاده می کنید اعتماد به نفس شما را افزایش داده و باعث می شود با اعتماد به نفس تر شوید. برای مثال، به جای اینکه به این فکر کنید که به دلیل داشتن نمرات بالا زرنگ هستید، اکنون می توانید به خود یادآوری کنید که به دلیل باهوش بودن خود زرنگ و عالی هستید. در نتیجه هر زمان کلمه ی زرنگ را شنیدید به یاد فوق العاده بودن خود می افتید. این کار تنها اعتماد به نفس شما را افزایش نمی دهد بلکه باعث از بین بردن بد پنداری درونی در شما می شود.

چرا باید ویژگی های خود را یادداشت کنید

ممکن است از خود بپرسید که چرا باید به جای به یادآوردن این ویژگی ها حتما آن ها را یادداشت کنم؟

طبق تحقیقات جدید، ضمیر ناخودآگاه هنگام نوشتن بهتر می تواند اطلاعات را جذب کند. این موضوع به این مفهوم است که یادداشت کردن باعث می شود کلمات تبدیل به اعتقادات استوار و قوی در شما شود.

یک مطالعه ی جالب دیگر نشان داده است افرادی که اهداف خود را یادداشت می کنند نسبت به کسانی که اینکار را انجام نمی دهند بیشتر برای رسیدن به اهداف شان انگیزه پیدا می کنند.

با نوشتن ویژگی های مثبت خود، آن ها به سرعت وارد ضمیر ناخودآگاه شما شده و بدون شک باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چگونه با اعتماد به نفس شویم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

مطالب مرتبط:

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس

دعا برای اعتماد به نفس

چگونه با اعتماد به نفس راه برویم

چرا بعضی افراد شخصیت نمایشی دارند

چگونه جذاب صحبت کنیم

۴ دلیل بنیادین در عاشق شدن

چه زمانی به مشاور نیاز داریم

اعتیاد به روابط عواطفی و عشق

نظریه های شخصیت و انواع مختلف آن

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

رفتارهای جذاب زنان برای مردان

 



درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.