no-img
نوین اطلس

چرا بعضی افراد خود نمایی می کنند


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا بعضی افراد خود نمایی می کنند
zip
اسفند ۲۸, ۱۳۹۴

چرا بعضی افراد خود نمایی می کنند


خودنمایی مساوی است با این عبارت: ” آیا به من توجه کردی”

وقتی والدین توجه لازم را به بچه های کوچک خود نشان ندهند، آنها رفتار عجیب و گاهی خطرناکی از خود نشان می دهند تا با این کار توجه والدین را به خود جلب کنند.

اما چرا یک کودک برای جلب توجه تلاش می کند؟ زیرا اعتقاد دارد به اندازه ی کافی به او توجه نشده است.

اگر با رئیس یک شرکت بزرگ ملاقات داشته باشید احتمال بسیار ضعیفی وجود دارد که وی در مورد درآمد یا خانه ای که در آن زندگی می کند به شما چیزی بگوید زیرا آن فرد می داند که شما خودتان می توانید این موضوع را حدس بزنید.

اگر شخصی مطمئن نباشد که شما از وی برداشت قابل توجهی نشان می دهید و اگر برایتان اهمیت قائل باشد ممکن است شروع به خودنمایی کند تا آن تصویر را در مورد خود بهبود دهد.

سعی کنید به یک شخص با اعتماد به نفس ثابت کنید که بی ارزش است سپس خواهید دید که با خودنمایی و اشاره به تمام ویژگی های خوب و دست آوردهایش جواب شما را می دهد.

به صورت خلاصه، نکاتی که در زیر گفته می شود ویژگی های شخصیت های خودنما و نمایشی می باشد

  • احساس می کنند کسی به آنها توجه نمی کند: افرادی که خودنما هستند اعتقاد داردند که توجه ی لازم به آنها نمی شود و در نتیجه با خودنمایی سعی می کنند یک پیام واضح را ارسال کنند ” من اینجا هستم، لطفا متوجه ی من شوید”. در حقیقت یک فرد خودنما از شما خواهش می کند که به او توجه کنید در حالی که شما ممکن است از او خواهش کنید که شما را بپذیرد!!
  • به نظرات دیگران بسیار اهمیت می دهند: برای بعضی افراد نظرات دیگران اهمیت چندانی ندارد و تاثیر خاصی روی خلق و خوی آنها ندارد. برعکس برای افرادی که خودنما هستند نظرات دیگران بسیار مهم بوده و اگر موفق نشوند که توجه ی آنها را جلب کنند ممکن است احساس بدی پیدا کنند.
  • بعضی از آنها اعتقاد دارند که دست کم گرفته می شوند. افرادی که خودنما هستند به دلیل اینکه تصور می کنند دست کم گرفته می شوند همه ی تلاش خود را می کنند تا بهترین ویژگی های خود را نشان دهند و ثابت کنند که بار ارزش هستند.

آیا خودنمایی بد است؟

بستگی به این دارد که از چه نوع خودنمایی صحبت می کنید. تاکنون همه ی مطالب مطرح شده در مورد خودنمایی به صورت ناخودآگاه بوده است؛ یعنی وقتی شخصی احساس کند یک نیاز شدید به جلب توجه ی دیگران و درنتیجه خود نمایی  دارد؛ بله، این مورد از خودنمایی بدون شک بد است.

از سوی دیگر، اگر این خودنمایی با آگاهی باشد یک مورد مثبت است. به عنوان یک روانشناس می دانم اگر چیزهای پر فایده و با ارزشی را نشان دهم، تاثیر مثبتی می توانم در دیگران ایجاد کنم. برای مثال وقتی می گویم سایت نوین اطلس بازدید کنندگان بسیاری دارد می دانم که این کار باعث می شود بازدید کنندگان بیشتری پیدا کنم.

اگر دلیل خودنمایی کردن شما این است که بخواهید منافعی خاص را در مقابل چیزی بدست آورید پس هیچ مشکلی وجود ندارد، به شرط آنکه به صورت خودآگاهانه این کار صورت بگیرد.

چگونه با افرادی که خودنمایی می کنند مقابله کنیم

بر خلاف اعتقادات رایج کسانی که خودنمایی می کنند کسانی هستند که نیاز به توجه ی شما دارند.

در دوره هایخود همیشه تاکید کرده ام فردی که یک ماشین یک میلیون دلاری زیر پای خود دارد و با نگاه به مردم به دنبال این است که مطمئن شود دیگران به او توجه کنند ضعیف تر از همان مردم است زیرا در حالی که او نیاز به توجه ی آنها دارد ولی آنها چنین نیازی ندارند.

اگر فردی که خودنما است برای شما اهمیت دارد به او توجه ی لازم را نشان دهید تا به شما علاقه مند شود و اگر برایتان اهمیت ندارد فقط او را نادیده بگیرید.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چرا بعضی افراد خود نمایی می کنند

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

شخصیت خوشیفته ی دولاند ترامپ

نیاز به مشاور یا روانشناس

۴ دلیل بنیادین در عاشق شدن

تکنیک هایی برای عاشق کردن دیگران

ضمیر ناخودآگاه چیست

انتقاد کرن و قانون جذب

 یادگیری چهره خوانی ( چهره شناسی و شخصیت شناسی)

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.