no-img
نوین اطلس

نیروی روانشناختی پنهان در پشت حمایت از دونالد ترامپ


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نیروی روانشناختی پنهان در پشت حمایت از دونالد ترامپ
zip
اسفند ۲۴, ۱۳۹۴

نیروی روانشناختی پنهان در پشت حمایت از دونالد ترامپ


بازتاب خودشیفتگی و خود پسندی

ویژگی شخصیتی خود شیفته و خودپسند در بسیاری از مردم شایع است. خودشیفته ها معمولا تصور می کنند بهتر از دیگران هستند؛ آنها تصور می کنند دیگران از آنها پایین تر بوده و همه باید بپذیرند که آنها مهمتر هستند.

دونالد ترامپ نمونه ی یک فرد خودشیفته است. ترامپ برای بسیاری از خودشیفته ها و خودپسندها جذاب و خوش آیند است زیرا بازتاب شخصیتی خود آنها می باشد.

این موضوع کاملا پذیرفته شده است که انسان ها به کسانی علاقه مند می شوند که دارای یک ارجعیت پنهان باشند؛ ارجعیتی که به دلیل شباهتی که در خود و آنها می بینند ایجاد شده است. دلیل اینکه بعضی افراد نژاد پرست می شوند نیز همین موضوع است.

بر اساس بعضی تحقیقات بدست آمده می توان گفت نسل جدید خودشیفته تر از نسل  گذشته است. شخصا تمایل دارم نتیجه ی این تحقیق را بپذیرم چون کاملا مشخص می باشد چگونه عصر اینستگرام و تویتر بر روی مردم تاثیر گذاشته است.

در عصری که یک فرد می تواند باعث شود دیگران او را در شبکات اجتماعی دنبال کنند ( به اصطلاح فالو کنند) و تحسین کنند به ندرت می توان فردی را که خودشیفته نیست پیدا کرد.

کسانی که نارسیست و خودپسند می باشند عاشق ترامپ هستند زیرا وی مدرک زنده ای است که نشان می دهد فردی که بسیاری به او علاقه مند می شوند باید مشهور و معروف باشد. برای چنین افرادی، پیروزی ترامپ به معنی پیروزی ناخودآگاه شخصیت خود آنان می باشد.

نژاد پرستی و آرزوی برتر بودن

بار ها در مورد این آروزی بنیادین انسان یعنی تلاش برای برتر بودن صحبت کرده ام. بر اساس روانشناسی فردی، که توسط آلفرد آدلر پایه گذاری شده است، همه انسان ها به شکلی در تلاش برای رسیدن به برتری هستند.

افرادی که نمی توانند به این احساس برتری برسند سعی می کنند مثلا با کسب موفقیت دیگران را پایین تر از خود قرار دهند تا ارزش خود را افزایش دهند. نژاد پرست ها جزء این گروه از انسان ها هستند.

بعضی انسان ها به دلیل احساس حقارتی که در سطح ناخودآگاه خود تجربه می کنند، تمایل دارند دیگران را تحقیر و کوچک کنند. وقتی آنها فرد دیگری را تحقیر می کنند، احساس بهتری نسبت به خود بدست می آورند. به عبارت دیگر، اگر شخصی موفق نشود که احساس باارزش بودن را کسب کند، به دنبال یک گروه برتر می رود تا با پیوستن به آن گروه بتواند مدعی شود دیگران بی ارزش هستند.

دونالد ترامپ فقط دیدگاه کسانی را بیان کرده است که مثل خودش هستند؛ همین امر باعث شده افراد بسیاری وی را یک نژاد پرست قلمداد کنند. این حالت نژاد پرستانه باعث می شود دیگر کسانی که مثل وی نژاد پرست هستند از وی حمایت کنند. همانطور که قبلا نیز گفته ام دلیل حمایت مردم از وی، عقلانی بودن و صحیح بودن دیدگاه ترامپ نیست بلکه به این دلیل است که ثبات روانشناختی حمایت کنندگان به نوعی وابسته به دیدگاه های دونالد ترامپ است.

یک شخص نژاد پرست، به دنبال مدارکی است تا به خود ثابت کند که مردمی که بی ارزش می داند واقعا نسبت به او ارزش کمتری  دارند. به همین دلیل نژاد پرست بودن باعث می شود احساس با ارزش بودن پیدا کند و به همین دلیل است که سعی می کند به هر قیمتی که شده از برتر بودن خود دفاع کند حتی اگر مجبور باشد غیرعقلانی رفتار کند.

نژاد پرستان به هر شخصی که از اعتقادات آنها حمایت کنند رای خواهند داد زیرا آن اعتقادات، حمایت کننده ی ثبات روانشناختی در خود رای دهندگان است. نژاد پرستان، خود ممکن است از این موضوع آگاه نباشند چون بیشتر این مکانیسم ها در سطح ناخودآگاه ذهن رویی می دهد و تنها کسانی که دانش عمیقی از روانشناسی دارند می توانند متوجه ی این نکته شوند.

به صورت خلاصه، بسیاری از نژاد پرست ها به دونالد ترامپ رای می دهن زیرا این کار باعث می شود احساس بهتری پیدا کنند.

اما بعضی سیاه پوستان نیز به ترامپ رای می دهند

یکی از انتقاد هایی که توقع داشتم از مقاله ی من بشود همین موضوع بود که چرا بعضی سیاه پوستان به ترامپ رای می دهند. هرگز در این مطلب اشاره نکردم که همه ی کسانی که نژاد پرست هستند عاشق ترامپ و همه ی افرادی که ضد نژاد پرست هستند از وی متنفر می باشند.

سخن من در مورد گروه خاصی از مردم بود که در بین ما زندگی می کنند و رفتار بسیار قابل پیشبینی دارند. البته باید ذکر کرد که بسیاری از حمایت کننده های ترامپ اینگونه نیستند و به همین دلیل بود که در آغاز این مطلب، رد مسئولیت کردم.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: نیروی روانشناختی پنهان در پشت حمایت از دونالد ترامپ

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

اصول مطیع کردن دیگران

آشنایی با تونایی های ذهن

۶ اصل مطیع سازی دیگران

چگونه خود و دیگران را بشناسیم

 ضمیر ناخودآگاه چیست

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
متفرقه

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.