no-img
نوین اطلس

چگونه خود و دیگران را بشناسیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه خود و دیگران را بشناسیم
امتیاز 3.25 ( 4 رای )
zip
اسفند ۳, ۱۳۹۴

چگونه خود و دیگران را بشناسیم


خود شناسی و شخصیت شناسی

در گذشته حتی خودم را نمی توانستم به خوبی بشناسم اما اکنون کمتر از ده دقیقه زمان نیاز دارم تا حداقل هشت ویژگی شخصیتی دیگران را بشناسم حتی اگر برای اولین بار است که ملاقاتشان کرده ام. اولین چیزی که در مورد من ممکن است به فکر دیگران برسد این است که ” چه فرد جالبی است” یا ” از تی شرتش خوشم آمد” در حالی که اولین چیزی که من در مورد وی متوجه می شوم یک شناخت عمیق از شخصیت وی است؛ ویژگی هایی که حتی شاید نزدیک ترین دوستانش نیز از آن آگاه نباشند.

بله شما هم واقعا می توانید به این شناخت دست پیدا کنید فقط کافی است مطالب سایت نوین اطلس را دنبال کنید.

چگونه دیگران را بشناسیم

چه عواملی بر رفتار یک فرد تاثیر می گذارد؟

این عوامل شامل شخصیت، گذشته و ارزش های وی هستند. اگر بتوانید بعضی از این متغیر ها را در اولین ملاقاتتان تشخیص دهید، نه تنها می توانید وی را بشناسید بلکه می توانید حرکت بعدی وی را پیش بینی کنید.

موسیقی که به آن گوش داده می شود، طرز راه رفتن، طرز حرف زدن، زبان بدن، ویژگی های چهره، خط های کشیده شده روی کاغذ، دست خط و هر چیز دیگری که بتواند بخش پنهانی شخصیت را بازتاب کند می تواند در شخصیت شناسی شما یا دیگران موثر واقع شود.

با شناخت این سر نخ ها و آشنایی با چگونگی تفسیر آن ها می توانید مهارت فوق العاده ای در شناخت شخصیت خود و دیگران بدست آورید.(نگاه کنید به: شناخت شخصیت دیگران)

خود شناسی چه فوایدی دارد

در زیر به بعضی از مزایای شخصیت شناسی خود اشاره شده است:

  • به جای اینکه احساس بدی داشته باشید و دلیلش را نیز ندانید دقیقا متوجه می شوید که چه چیزی آزارتان می دهد. این موضوع باعث می شود اولین قدم را به سوی رضایت و خوشحالی خود بردارید.
  • احساس گم گشتگی نمی کنید چون می دانید دقیقا به کدام بخش زندگی خود تعلق دارید. چه یک رابطه باشد یا یک حرفه، دقیقا می دانید که چه کاری باید انجام دهید.
  • باعث می شود دیگران را نیز بشناسید. هر چه بیشتر خود را بشناسید بهتر می توانید از شخصیت دیگران نیز آگاه شوید. مثلا اگر بدانید اعتماد به نفس چیست و چگونه شکل می گیرد می توانید تشخیص دهید شخصی اعتماد به نفس دارد یا خیر  و در نتیجه نقاط ضعف وی را به خصوص نقاط ضعف احساسی وی را تشخیص دهید که در علاقه مند کردن و کنترل دیگران بسیار موثر است.
  • باعث کاهش خلق و خوی بد ( افسردگی، استرس، اضطراب، احساس شکست، کمبود اعتماد به نفس) در شما می شود. نمی گویم که خود شناسی می تواند همه مشکلات شما را حل کند اما به شما کمک می کند احساسی بهتر داشته باشید به جای اینکه احساس کنید با خلق و خویی می جنگید که نمی شناسید.

این لیست می تواند بسیار طولانی تر از نکاتی که اشاره شد باشد اما نمی خواهم این مقاله را بیشتر از این طولانی کنم. اکنون مطمئنم می دانید فواید و مزیت های خود شناسی چیست.

چگونه شناخت خود و دیگران را شروع کنیم؟

این وبسایت شامل مقالات زیادی می باشد و یکی از اصلی ترین اهداف آن ایجاد یک شناخت بهتر از خود و آشنا کردن شما با دنیایی جدید است.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

شناخت شخصیت دیگران

چگونه خود را بهتر بشناسیم

 یادگیری چهره خوانی ( چهره شناسی و شخصیت شناسی)

شناخت شخصیت دیگران از طریق زبان بدن

خط شناسی یا تحلیل دستخط

نظریه های شخصیت و انواع مختلف آن

شناختی شخصیت از طریق انتخاب موسیقی مورد علاقه

شناخت شخصیت از طریق راه رفتن

تحلیل شخصیت دیگران

شناخت شخصیت از طریق کف دست

چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد

شناخت شخصیت از طریق پیشانی

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

روش های بیشتر برای جذب کردن هر شخصی

چگونه دیگران را عاشق خود کنیم

آیا واقعا عشق بی قید و شرط وجود دارد

دلایل وابستگی ( چرا وابسته می شویم)

متولدین آذر

معرفی کتاب

1555 - Copy

 

 



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.