no-img
نوین اطلس

تماس چشمی با پسر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

تماس چشمی با پسر
امتیاز 3.00 ( 2 رای )
zip
آذر ۱۰, ۱۳۹۷

تماس چشمی با پسر


ارتباط چشمی یک حس پیوند قدرتمند و ناخودآگاهانه ایجاد می‌کند و این پیوند حتی با چشمان نقاشی‌شده یا عکس‌گرفته‌شده هم برقرار می‌شود، حقیقتی که توسط محققان دانشگاه کورنِل (Cornell) ثابت شد. پسرها و مردان با تماس چشمی بسیار تحت تاثیر قرار می گیرند و از نظر روانشناسی ارتباط چشمی می تواند فکر و ذهن آن ها را تغییر دهد. پس اگر در برقراری ارتباط چشمی موثر مشکل دارید باید خیلی زود مهارت خود را در ارتباط چشمی تقویت کنید. نوین اطلس در این مطلب به شما کمک می کند مشکل خود را در برقراری ارتباط چشمی تشخیص دهید و آن را تقویت کنید.(همچنین نگاه کنید به نگاه عاشقانه مردان)

ارتباط چشمی با مردان

برقرای ارتباط چشمی با مردان تلاشی است برای حفظ رابطه براساس احساسات واقعی، چشم پوشی از نفس و دروغ ها، ولی در بسیاری شرایط میل آدمی رو به سوی جهت منفی می رود و تمایل به پنهان کردن واقعیات است. به همین دلیل است که در بسیاری از شرایط حساس، زمانی که نیاز به راست‌گویی است چشمان نمی توانند واقعیت را مخفی کنند.

در مبحث تاثیر نگاه در عشق، نگاه اول می تواند تأثیر بسیار مستقیمی در ذهن مردان داشته باشد و می تواند به عنوان یک الگو در ذهن پسر ثبت شود، البته این موضوع به اثبات علمی نرسیده است و تنها در حد فرضیه محققان است.

چه چیزی در چشم وجود دارد که این گونه مردان را به سمت خود جذب می کند؟ سرچشمه احساس، شادی، غم و بسیاری از حس های دیگر از این طریق، از چشم ها و از دیدن منتقل می شود.(نگاه کنید به دزدیدن نگاه نشانه چیست؟)

روانشناسی ارتباط چشمی

روانشناسی ارتباط چشمی موضوع مهمی در بحث ارتباطات بین فردی و تعاملات روزمره است. بسیاری از روابط‌مان از لحظه‌ای آغاز می‌شوند که چشم‌های‌مان به هم می‌افتند و متوجه‌ می‌شویم شخصی مستقیما به ما نگاه می‌کند. لحظه‌ای درنگ کنید، و اندازه و اهمیت این موقعیت را در نظر بگیرید، حالتی جادویی از دو مغز که هم‌زمان یکدیگر را پردازش می‌کنند، هر دو در همان لحظه‌ی خاص می‌دانند در مرکز دنیای روانی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

روانشناسان در مورد چگونگی تاثیر روانی و جسمی نگاه متقابل، یا عدم نگاه متقابل، بر آدم‌ها و چگونگی برقراری ارتباط میان افراد به کشفیاتی شگفت‌انگیز دست یافته‌اند که درک روانشناسی ارتباط چشمی را ضروری تر نشان میدهد(همچنین نگاه کنید به رفتار صحیح با دوست پسر)

مشکل در برقراری ارتباط چشمی

به گفته انیشتن سه نیروی عظیم در جهان فعالیت می کنند: ترس، حماقت و طمع

یکی از اصلی ترین نشانه های مشکل در برقراری ارتباط چشمی مناسب ترس و اضطراب است. جالب است که بدانید ما ارتباط چشمی نداشتن را در طول زندگی خود یاد می گیریم.

همین الان در ذهن خودتان مرور کنید، آیا خاطره ای از نگاه نکردن در چشمان طرف مقابلتان دارید؟

مثلا در دوران کودکی زمانی که اشتباهی مرتکب می شدیم اگر تنبیه می شدیم نمی توانستیم به طور مستقیم به چشمان معلم یا پدر و مادرمان نگاه کنیم . در واقع در این حالت نگاه کردن به چشمان طرف مقابل همراه با ترس شده است و اگر این رفتار چندین بار تکرار شود تبدیل به یک رفتار شرطی می شود، که در نتیجه آن از نگاه کردن به چشمان دیگران طفره می رویم و یا حداقل برای چند لحظه احساس آرامش داریم.

تقویت ارتباط چشمی

تمرین های برقراری ارتباط چشمی مناسب

یکی از تکنیک هایی که برای تقویت برقراری ارتباط چشمی پیشنهاد می کنیم که بهتر است این تمرین را با دوست، اعضای خانواده به مدت سه هفته و هفته ای سه بار انجام دهید ، این است که:

به صورت دو به دو در فاصله ی یک یا دو متری از طرف مقابلتان بایستید و نفر اول به چشمان طرف مقابل نگاه کند و بگوید فرد در حال نگاه کردن به کجا است ؟

اگر نگاه فرد رو به پایین باشد شما می توانید جهت نگاه فرد را متوجه شوید اما اگر به محدوده ی اطراف بینی شما نگاه می کند شما نمی توانید جهت نگاه را تشخیص دهید اما می توانید تغییر حالت چشمانش را متوجه شوید.

در مرحله دوم فرد دوم شروع می کند به نگاه کردن به ترتیب اطراف بینی، گونه ها، گلو، گردن و یقه و شما باید بتوانید تشخیص دهید چه زمانی نگاه شخص از چشمان شما برداشته شد.

آیا می توانید حدس بزنید چه زمانی فرد دیگر به چشمان شما نگاه نمی کرد؟ آیا زمانی که به چشمان فرد مقابل نگاه می کردید مضطرب بودید؟ برای تقویت این مهارت آگاهانه به صحبت های روزانه خودتان توجه کنید که هم بتوانید با فرد مقابلتان صحبت کنید و پاسخ دهید و هم بتوانید ارتباط چشمی مناسبی داشته باشید.

ارتباط چشمی موثر

مؤثرترین پیام غیرکلامی توسط چشم ها رد و بدل می شود.

بر اساس عشق در زبان بدن اگر نگاهی مستقیم به طرف مقابل داشته باشیم به صورت ناخودآگاه به او می گوییم که به حرفهایش گوش می دهیم و مایل هستیم که اطلاعاتی درباره او کسب کنیم و اگر به ارتباط چشمی مان یک لبخند دوستانه اضافه کنیم، این پیام واضح و روشن را می فرستیم که:

«مایلم با شما صحبت کنم و در صورت امکان، بیشتر با شما آشنا شوم».

اگر ما با افراد ارتباط چشمی موثر نداشته باشیم، طرف مقابل مضطرب و معذب می شود و احتمالاً اینگونه برداشت می کند که یا گفته های شما صادقانه نیست و یا به گفتگو و مصاحبت با او بی علاقه هستید و یا حتی از صحبت با او خسته و دلزده شده اید.

در نتیجه گفتگوی هایمان معمولاً کوتاه و ناموفق می شود.

بنابراین، حتماً به چشم های طرف مقابل نگاه کنید و این پیام را به او برسانید: «حرف هایتان را می شنوم. ادامه بدهید!»

مطالب مرتبط:

ابراز علاقه به پسر در دانشگاه

عاشق کردن پسران مغرور

مردان جذب چه دخترانی میشوند

علائم عاشق شدن دخترا

نگاه چشم در چشم

زل زدن پسر نشانه چیست

حرکات مرد عاشق



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1734 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.