no-img
نوین اطلس

چگونه اعتماد شوهرمان را جلب کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه اعتماد شوهرمان را جلب کنیم
zip
دی ۳۰, ۱۳۹۶

چگونه اعتماد شوهرمان را جلب کنیم


این مطلب در مورد موضوعات اعتماد از دست رفته، راه های جلب اعتماد، چگونه اعتماد از دست رفته را برگردانیم؟، جلب اعتماد همسر بعد از خیانت، راههای جلب توجه شوهر، راه های جلب اعتماد دوست پسر هم جنس، چگونه اعتماد طرف مقابل را جلب کنیم، چگونه اعتماد دختر را جلب کنیم نوشته شده است.

اعتماد از دست رفته

گام اول: ببینید شما در تخریب آن اعتماد چه نقشی دراید.

گام دوم: فضایی به وجود آورد تا خود و همسرتان بتوانید احساسات تان را بیرون بریزید، حتی اگر بروز آن احساسات موجب رنجش شما شود. صبور باشید. شما و همسرتان شاید مجبور گردید بارها بپرسید و بارها با احساسات تان کلنجار بروید.

گام سوم: تصمیم بگیرید ببخشید و بخشوده شوید. البته بخشش صرفاً اولین گام به سوی بهتر شدن اوضاع است .

گام آخر: متعهد شوید که در آینده بهتر عمل خواهید کرد.

راه های جلب اعتماد

۱ – همیشه خوشرو و خوش‌ لباس و مرتب باشیم این راه خوبی است.
۲ – هنگام برقراری ارتباط کلامی، در چشمان شخصی که مخاطب ماست ‌نگاه کنیم.
۳ – ‌به دیگران هم فرصت صحبت‌ کردن بدهیم.
۴ – صداقت و راستگویی را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم.
۵ – به گونه‌ای به دیگران خدمت کنیم که هم خود راضی باشیم و هم طرف مقابل و مهم‌تر از همه خداوند هم راضی باشد.
۶ – نسبت به ارزش‌های فرهنگی و اخلاقیات جامعه خود پایبند باشیم.
۷ – در سلام‌ کردن پیشقدم باشیم.
۸ – ‌در حد معتدل و مناسب از ویژگی‌های مثبت طرف مقابل تعریف کنیم.
۹ – لبخند را فراموش نکنیم، زیرا لبخند زیباترین هدیه‌ای است که همواره برای بخشیدن در اختیار داریم.
۱۰ – بکوشیم در رفتار، گفتار و اعمالمان تناقضی نباشد.
۱۱ – متانت، وقار و آرامش را در رفتارمان فراموش نکنیم.

چگونه اعتماد از دست رفته را برگردانیم؟

۱. مسئولیت رفتار و عملکردتان را بپذیرید: در ابتدا بهتر است هر کدام از زوجین که قراری را زیر پا گذاشته و یا دست به عملی زده که منجر به ناراحتی دیگر شده است مسئولیت عمل خود را بپذیرد این تنها راهی است که باعث می شود طرف مقابل به حرف های دیگری گوش فرا دهد. پذیرش مسئولیت عمل و رفتارتان و اعتراف به اشتباه دریچه ای تازه برای از بین بردن کدورت هاست.

متاسفانه برخی از افراد هنگامی که مرتکب اشتباهی می شوند چه در زندگی مشترکشان و یا در زندگی اجتماعی و شغلی به جای پذیرش سعی در توجیه و انکار اشتباه خود دارند و با این عمل طرف مقابل خود را عصبانی و رنجیده خاطر می سازند. شاید گاهی لازم باشد غرور ها کنار رفته و تک تک افراد با خود و شریک زندگی شان صادقانه برخورد کنند آنچه اهمیت دارد نگرش افراد به حفظ زندگی است اینکه فرد غروراش را اولویت زندگی خود سازد و یا حفظ روابط عاطفی را؟!

۲. عذرخواهی کنید: این رفتار کمک بسیاری می کند. افرادی وقتی که ضربه ای می خورند یا از چیزی ناراحت می شوند، انتظار شنیدن یک معذرت خواهی از ته دل را دارند. یک عذرخواهی صمیمانه می تواند اعتماد از بین رفته را بازگرداند از آنجایی که افراد کمی مایل به انجام این کار هستند این کار ارزش و قدرت بیشتری پیدا کرده است. یک عذرخواهی از ته دل چیزهای زیادی را تغییر می ده. از دید همسرتان این کار منجر به بالا رفتن شخصیت تان می شود. برعکس برخی که تصور می کنند با عذرخواهی تحقیر می شوند.

نباید فراموش کرد که تمامی افرادی که از نظر عقلی رشد یافته اند آموخته اند زمانی که سهوا و یا عمدا مرتکب اشتباه می شوند بهترین رفتار عذرخواهی کردن و پذیرفتن اشتباه است. نکته مهمی که زنان در این مورد باید رعایت کنند توجه به این مسئله است که مردان زمانی که ناراحت و دلخور می شوند نیاز دارند زمانی را تنها باشند و زمانی که زن عذرخواهی می کند نباید سریعا منتظر واکنش مثبت از شریک زندگی خود باشد باید به مردها فرصت داد که مسائل را تجزیه و تحلیل کنند و از سوی آنچه مردان باید مدنظر قرار دهند، این است که زنان نیاز دارند چنانچه همسرشان اشتباه کرد سریعا از ایشان عذرخواهی کرده و مورد حمایت عاطفی قرار گیرند در این مواقع تنها گذاشتن زنان به آنها احساس عدم امنیت داده و رنجیده خاطرشان می سازد.

۳. اشتباهاتتان را جبران کنید: ممکن است اشتباه شما قابل جبران نباشد ولی پرسیدن این سوال تاثیر شگفت انگیزی در نگرش شریک زندگی تان ایجاد خواهدکرد. از همسرتان بپرسید آیا از دست شما کاری بر می آید که حال وی بهتر شود؟ یا آیا الان چیزی از من می خواهی؟ با این سوالات همسرتان درک می کند شما واقعا به فکر او هستید و از اتفاق پیش آمده ناراحتید. فقط پرسیدن سوال مهم نیست به پاسخ وی خوب گوش کنید و هر کاری که از دستتان بر می آید برای رضایت وی انجام دهید.

۴. متعهد شوید: و در مرحله آخر برای بدست آوردن اعتماد همسرتان نیاز است که به قول و قرارتان متعهد شوید. با یک تعهد جدید می توانید دل همسر خود را به دست آوردید البته تعهداتی که بتوانید به آن عمل کنید. فراموش نکنید تعهداتی معقول که قادر به انجامش باشید و عدم انجام آنها سبب خدشه دار شدن روابطتان نشود.

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

هیچ کاری را بدون فکر انجام ندهید: وقتی عمیقا به فردی علاقه دارید و او به شما خیانت می کند و علاقه و اعتماد شما را زیر پا می گذارد، تلاش می کنید خیلی سریع واکنش نشان داده و به او آسیب برسانید. مثلا با خود می گویید” او با زن دیگری رابطه برقرار کرد چرا من این کا را نکنم؟ باید متوجه شود با این کار چه آسیبی به من وارد کرده است” . این روش اصلا درست نیست! پس در مورد هر اقدامی قبل از انجام آن خوب فکر کنید و در هنگام عصبانیت و ناراحتی تصمیم نگیرید.

درمورد دلایل ازدواج با همسرتان فکر کنید: با خودتان فکر کنید چرا با این فرد ازدواج کرده اید. تمام دلایل خود را برای انتخاب او جایی بنویسید و در مورد آن ها فکر کنید. بر اساس این دلایل می توانید نتیجه بگیرید آیا او ارزش اعتماد دوباره را دارد یا نه.

دلایل خیانت را بپرسید: پس از اینکه آرامش خود را به دست آوردید با همسرتان صحبت کنید و دلایل خیانت او را بپرسید. شاید پس از صحبت با او متوجه شوید که دلیل اصلی این خیانت خود شما بوده اید و باید خودتان را تغییر داده و دوباره به او اعتماد کنید.

اگر خودتان خیانت کرده بودید … : تصور کنید خودتان مرتکب این خیانت شده اید و اکنون پشیمان هستید. چه انتظاری از طرف مقابل خود دارید؟ در نهایت توصیه ی من این است که با در نظر گرفتن موارد بالا به این مسئله فکر کنید و این موضوع را هم در نظر بگیرید که بخشش و فرصت دوباره به دیگران شخصیت شما را تعالی می بخشد. پس این فرصت را از همسر خود دریغ نکنید.

راههای جلب توجه شوهر

۱ – سر خود را شلوغ کنید
هیچوقت نباید طوری نشان دهید که انگار نشسته اید کنار تلفن و منتظر زنگ او هستید، حتی اگر واقعاً اینطور باشد! برای اینکه حواستان را پرت کنید، بیرون بروید، با دوستانتان معاشرت کنید، سرگرمی برای خود داشته باشید.
و دقت کنید که حتماً او از فعالیت های شما باخبر باشد و بداند که سرتان شلوغ است. این کار نه تنها او را مجذوب شما نگه می دارد، باعث می شود وقتی برای او وقت می گذارید کلی متشکرتان باشد!

۲ – هیچوقت نشان ندهید که اذیت می شوید
بزرگترین اشتباهی که اکثر خانم ها مرتکب می شوند این است که مدام شکایت می کنند که « چرا دیشب دیروز فلان موقع به من زنگ نزدی؟ » اینجور سوال ها به جای اینکه باعث شود بیشتر دوستتان داشته باشد، فقط او را دورتر می کند. اینکه بگویید، « قبلاًها اینکار را می کردی » حتی اوضاع را بدتر هم می کند. یادتان باشد، مردها از سوال و جواب کردن در رابطه متنفر هستند.
در ابتدای هر رابطه، شور و هیجان در بالاترین حد است و این باعث می شود همیشه دنبالتان باشد. اما رابطه هم مثل هر چیز دیگری پیش می رود و به مرحله ای می رسد که هر دوی شما با هم راحت تر می شوید و این یعنی لازم نیست دیگر هر چند ساعت یکبار به هم زنگ بزنید تا احساس کنید هم را دوست دارید.

۳ – احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید
اگر می خواهید بدانید که چطور او را همیشه مجذوب خودتان نگه دارید، لباسی بپوشید که خودتان از آن خیلی خوشتان می آید و احساس می کنید جذاب می شوید. وقتی خودتان احساس جذاب بودن کنید، مطمئن باشید در ظاهرتان تاثیر می گذارد.

۴ – به ظاهرتان توجه کنید
شاید سطحی به نظر برسد اما برای گذاشتن اولین تاثیر یا تاثیرات بر روی طرف مقابل الزامی است. خیلی باید از رابطه تان بگذرد تا بگذارید شما را در لباسی معمولی یا بدون آرایش ببیند.

راه های جلب اعتماد دوست پسر هم جنس

سلام، امروز خوب به نظر می رسی!
با دوستان و همکارانتان صرفا با جمله «حالت چطوره؟» احوال پرسی نکنید. برای لحظه ای مکث کنید و جمله خود را بعد از سلام بر حسب ظاهر او ادامه بدهید. در این شرایط بگویید: «امروز سرحال یا ناراحت به نظر می رسی». این اظهارات رابطه حسی بین شما و او ایجاد می کند که به تبع آن اعتماد سازی هم انجام می گیرد.

من درک می کنم چه می گویی
حتی اگر با نظر فردی مخالفید، قبل از این که باور او را به چالش بکشید، نشان بدهید که به عقیده اش احترام می گذارید: «من درک می کنم چی میگی» یا «نظرت برایم قابل احترام است». شما قبل از ابراز نظرتان، از عقیده طرف مقابل حمایت کرده اید که جو صمیمی و قابل اعتمادی ایجاد می کند. اگر انتقادی هم به نظرش داشتید، نقدتان راغرض ورزی تصور نمی کند.
به نظرم …
برای بیان عقیده از واژه درست و ساده ای استفاده کنید که نشان دهد ضمن پذیرش نظر دیگران، می خواهید نظر جدیدی به اظهاراتشان اضافه کنید، در این شرایط بهتر است بگویید: «به نظرم» یا «پیشنهاد دیگه ای هم که می شه کرد …» این اصطلاحات خیلی بیشتر از اصطلاح «من می گم باید …» جواب می دهند. چون خودتان را از دیگران جدا نکرده اید و در مقابلشان قرار نگرفته اید.

فکر می کنی این کار چطور امکان پذیر است؟
وقتی قرار است درباره موفقیت فردی یا پیشرفت موضوعی با دیگران گفت و گو کنید، اجازه بدهید آن ها هم تعریف خودشان را منطبق بر معیارهایشان از موفقیت ارائه دهند. قضاوت کردن شما در همان ابتدا سبب می شود طرف مقابل سکوت کند و اطلاعات کمتری در اختیارتان بگذارد. پس با این سوال شروع کنید «فکر می کنی این کار چطور امکان پذیر است؟» اگر این سوال را بعد از نظر خودتان مطرح کنید، او را در موضع دفاعی قرار داده اید.

می دانم که در چه شرایط دشواری قرار داری
حالا یک قدم فراتر از دلسوزی بردارید. دلسوزی نشان می دهد شما برای فرد مقابل متاسف هستید اما همدلی نشان می دهد ناراحت هستید چون طرف مقابلتان ناراحت است. این همدلی باعث اعتماد می شود. از این جمله می توانید استفاده کنید: «من می دانم در چه شرایط دشواری هستی» که حمایت شما را نشان می دهد و این که اگر کمکی لازم باشد دریغ نمی کنید.

چگونه اعتماد طرف مقابل را جلب کنیم

برای اعتماد سازی از پنهان کاری بپرهیزید
یکی از بزرگ‌ترین موانع اعتمادسازی، پنهان‌کاری و بهانه‌گیری است. شاید هر شخص یا شرکتی اسراری محرمانه داشته باشد، اما اگر قرار است اعتمادی شکل گیرد نیاز است که بخشی از این اطلاعات را به مرور در اختیار طرف مقابل قرار دهید. اگر شخصی از شما سوالی پرسید و شما جواب دادید: «مثلا که چی؟ تو به من اعتماد نداری؟» همین پاسخ شک طرف مقابل را بیشتر می‌کند.

مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید
نیازی به توضیح اضافه نیست. اگر کاری را اشتباه انجام دادید، مسئولیت آن کار را به عهده بگیرید. کاملا ساده است. البته اگر شما با شفافیت و دقت کار خود را پیش ببرید مشکلی پیش نخواهد آمد، اما اگر هم به مشکلی برخوردید، مسئولیت آن را بر عهده گیرید. در این صورت، اعتمادسازی را در روابط خود به وجود آورده‌اید.

با رفتار خود ثابت کنید که قابل اعتماد هستید
فقط از اعتماد حرف نزنید؛ به آن عمل کنید. فقط نباید اعتماد را از دیگران طلب کرد. باید در عمل نشان دهید که قابل‌اعتماد هستید. اصلا نیازی نیست کاری بسیار بزرگ انجام دهید تا اعتماد طرف مقابل را جلب کنید. بهترین کار این است که به مرور زمان، کارهای ریز را درست انجام دهید. گاهی اوقات بیان همین جمله «به من اعتماد کن» از اعتماد شما می‌کاهد.

در محیط کاری و محیط‌های مشابه، سر وقت حاضر شدن، به موقع تحویل دادن یک پروژه و پاسخگو بودن بسیار حائز اهمیت است. همین موارد شما را انسانی معتمد نشان می‌دهد. تعهد به معنای کلی شاید پایه اصلی اعتماد باشد.

چگونه اعتماد دختر را جلب کنیم

اعتراف به اشتباهات

به اشتباهات خود اعتراف کنید. اگر به هر دلیلی عمل نادرستی از شما سر زده است یا حرفی را زده اید که نباید می زدید، از گفتن واقعیت هراس نداشته باشید زیرا نه تنها از اعتبار شما نخواهد کاست بلکه موجب جلب اعتماد دیگران نیز خواهد شد، چون شما فردی صادق هستید که می شود رویتان حساب کرد.

اعتماد به نفس فراموش نشود

داشتن اعتماد به نفس هم می تواند به جلب اعتماد دیگران کمک کند. البته به خاطر داشته باشید اعتماد به نفس نباید کاذب با از سر خودخواهی باشد که نتیجه آن بر عکس خواهد بود. هیچ فردی حتی نزدیکترین دوستان و بستگان شما به شخصی که بیش از اندازه ای که باید به خود اعتماد دارد و با این کار دیگران را به زحمت می اندازد یا آزرده خاطرشان می کند، علاقه ای ندارند.

خوش اخلاق باشید

اخلاق هم می تواند یکی از آشکارترین معیارها افزایش اعتبار شما در نزد دیگران و جلب اعتماد آنها باشد. داشتن روی خوش و اخلاق نیکو این امکان را برای دیگران فراهم می آورد که بتوانند به شما نزدیک شده و ویژگی های برجسته شخصیت و رفتار خوبتان را بشناسند و آن را درک کنند، که این امر در نهایت منجر به اعتماد دیگران به شما می شود.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.