no-img
نوین اطلس

بعد از شکست عشقی چه کنیم؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

بعد از شکست عشقی چه کنیم؟
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
مهر ۴, ۱۴۰۰

بعد از شکست عشقی چه کنیم؟


بعد از شکست عشقی چه کنیم؟
چگونه حالمان را بعد از جدایی خوب کنیم؟
آیا فراموشی بعد از شکست عشقی به ما کمک می کند؟

با توجه به حجم سوالات و نگرانی درباره موضوعات مربوط به مراحل بعد از شکست عشقی، نوین اطلس قصد دارد این مطلب خود را به راهکارهای مورد نیاز جهت بهبودی بعد از شکست عشقی بپردازد. پس تا انتهای این مطلب همراه نوین اطلس باشید. تا به صورت خلاصه اما کاربردی درباره موضوعاتی همچون روانشناسی شکست عشقی، چگونگی تحمل شکست عشقی، درمان افسردگی بعد از شکست عشقی و فراموشی عشق یکطرفه صحبت کنیم.

روانشناسی شکست عشقی

بر اساس روانشناسی عشق کلید فراموش کردن یک فرد، از بین بردن امید است. ذهن شما زمانی می تواند جدایی را بپذیرد که امید را به طور کامل از بین ببرید. بنابراین اولین قدم بعد از شکست عشقی این است که اطمینان حاصل کنید این رابطه برای همیشه تمام شده است تا بتوانید پس از آن وارد مرحله ی بهبودی شوید.

نکته ی مهم دیگری که درباره ی روانشناسی عشق باید مورد توجه قرار دهید این است: مردم عاشق افرادی می شوند که با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاهشان مطابقت و سازگاری نشان دهند. به عبارت دیگر افراد خیلی زیادی در دنیا وجود دارند که می توانند شریک عشقی آینده ی شما باشند. اگر این واقعیت را درک کنید هیچ گاه از شکست عشقی رنج نمی برید.

چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم؟

بعد از شکست عشقی چه کنیم؟ چکونه این غم و اندوه را تحمل کنیم؟ آیا از پس آن برمی آییم؟
بعد از شکست عشقی قانون تماس ممنون را فراموش نکنید. اگر در مورد رابطه خود را به درستی آنالیز کرده اید و پاسخ تان به سوال: “آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است یا خیر؟ ” منفی شد، پس دیگر نباید به برقراری تماس با او فکر کنید. عدم تماس تا مدت زمانی به شما کمک می کند این شکست را راحت تر هضم کنید. قانون تماس ممنوع قانونی است که بر اساس آن فرد بعد از شکست عشقی و جدایی هیچ نوعی تماسی با طرف مقابل برقرار نکرده و به تماس او نیز نباید پاسخ دهد. چانه زنی را کنار بگذارید و اگر می خواهید سریعتر عشق قبلی را فراموش کنید با هر بهانه ای به او زنگ نزنید و پیام ندهید.

ادامه ی مطلب در:

چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم

درمان افسردگی شکست عشقی

حتما با خود در مورد رابطه تمام شده حرف زده اید و به این نتیجه رسیده اید که از نظر عقلانی بازگشت به رابطه تمام شده با آن شخص خاص درست نیست! اما قلبتان هنوز او را صدا می زند. پس بعد از شکست عشقی چه کنیم تا به افسردگی مبتلا نشویم؟ قدم اول پذیرفتن قطعی جدایی است و پذیرش جدایی زمانی اتفاق می افتد که امید به طور کامل از بین برود، به همین دلیل است که مردم معمولا با مرگ عزیزانشان کنار می آیند اما پذیرش جدایی برایشان دشوار به نظر می رسد. اگر حتی به اندازه ی ۱درصد به بازگشت رابطه امید داشته باشید افسردگی همشه همراه شما بوده و نمی توانید جدایی را تحمل کنید.

ادامه ی مطلب در:

درمان افسردگی شکست عشقی

چگونه بعد از شکست عشقی شاد باشیم

تا اینجا فهمیدیم برای رابطه ای که ارزش بازگرداندن ندارد نباید تلاش کرد و باید به بهبودی هرچه سریعتر خودمان کمک کنیم. اما حالا که به پذیرش این موضوع رسیدیم، بعد از شکست عشقی چه کنیم شاد باشیم؟
وقتی فردی برای ترک یک عادت بد تلاش می کند معمولا با اتفاق افتادن رویدادهای متصل به این عادت تصمیم می گیرد تلاش برای ترک آن را متوقف کند. مشابه همین اتفاق برای روابط عاطفی نیز تکرار می شود؛ هنگامی که رویدادی متصل به عشق قبلی اتفاق بیفتد فرد او را به یاد آورده و تمایل دارد با او تماس بگیرد.

فرض کنید ترانه ای خاطرات دوران کودکی را برایتان زنده کند. اگر صدها بار این ترانه را تکرار کنید بالاخره احساسات خوب شما هنگام گوش دادن به آن ازبین خواهد رفت و دیگر این ترانه شما را خوشحال نمی کند.

درواقع می خواهم بگویم که اتصال ها روزی ازبین می روند و دیگر اتفاق افتادن یک رویداد خاص چیزی را در ذهن شما یادآوری نخواهد کرد. در نتیجه اگر به هنگام اتفاق افتادن یک رویداد متصل به رابطه ی قبلی خود از به یادآوردن عشق گذشته تان خودداری کنید در نهایت این اتصال از بین خواهد رفت. پس اگر می خواهید هرچه زودتر به حس شادی و سرزندگی قبل دست یابید از مرور خاطرات و دیدن عکس های قبلی دست بردارید!

ادامه ی مطلب در:

چگونه بعد از شکست عشقی شاد باشیم

چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم

بعد از شکست عشقی مردم تصور می کنند حالات و احساسات بد و ناخوشایندشان تا ابد ادامه پیدا می کند در نتیجه برای رسیدن به آرامش سعی می کنند بار دیگر با معشوق خود تماس گرفته و برای بازگشت او تلاش کنند. اگر باورهایتان را اصلاح کنید، عشق واقعی را درک کنید و اجازه ندهید رسانه ها ضمیر ناخودآگاهتان را به شکل مخربی برنامه ریزی کنند به راحتی و در مدت زمان ناچیزی می توانید از عشق های یکطرفه، بی هدف و بی سرانجام و شکست عشقی عبور کرده و آن را فراموش کنید.

تلاش برای تماس و ایجاد ارتباط با طرف مقابل
رویاپردازی در مورد او
خواندن پیام های قدیمی
دیدن عکس های دو نفره
صحبت کردن درباره ی او
تجسم بودن با او
نزدیک شدن های مخفیانه به او
همه و همه نه تنها حال شما را بهتر نمی کند بلکه باعث آسیب های روحی بیشتر به شما می شود. حتی اگر می خواهید او را مجدد به رابطه برگردانید این راهش نیست! باید از مهارت ها و تکنیک های مخصوص در این زمینه استفاده کنید و بهترین راه برای برگرداندن عشق را انتخاب کنید نه ساده ترین و بیهوده ترین را!

ادامه ی مطلب در:

چگونه عشق یکطرفه را فراموش کنیم

مطالب مرتبط:

روانشناسی شکست عشقی

پسرها بعد از جدایی چه احساسی دارند؟

شکست عشقی در مردان و زنان

در فضای مجازی بعد از جدایی چه کنیم؟

نمی توانم فراموشش کنم

کنار آمدن با جدایی

نمی توانم فراموشش کنم

چگونه عشقمان را به رابطه برگردانیم

درمان دلشکستگی

عشقم ازدواج کرد

شعر غمگین جدایی

متن ادبی معذرت خواهی

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.