no-img
نوین اطلس

چگونه قهر را تمام کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه قهر را تمام کنیم
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
zip
بهمن ۲۸, ۱۳۹۸

چگونه قهر را تمام کنیم


چگونه قهر را تمام کنیم عنوان امروز مقاله نوین اطلس می باشد.
قهر فرآیندی است که در هر رابطه ای ممکن است رخ دهد. فرقی ندارد رابطه عاشقانه باشد و یا دوستی. و اگر رابطه عاشقانه است تفاوتی ندارد که ازدواج کرده باشید یا هنوز در دوران دوستی و آشنایی به سر می برید. به علت اختلافات در عقیده و سلیقه حتما برای شما هم پیش آمده است که در شرایط قهر قرار بگیرید.
قهر کردن مهم نیست اینکه چگونه قهر را تمام کنیم امری مهم و ضروری است که ادامه رابطه و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می دهد.
در مطلب چگونه قهر را تمام کنیم می خواهیم در مورد روانشناسی قهر زن و همینطور روانشناسی قهر مردان بدانیم.
سپس می گوییم که وقتی قهریم چیکار کنیم و چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم. علاوه بر این در مورد برخورد با قهر زن نیز صحبت خواهیم کرد.
مطلب چگونه قهر را تمام کنیم مطلبی جامع در این زمینه می باشد که به شما کمک می کند از قهر به عنوان همان نمک زندگی استفاده کنید نه اینکه باعث سرد شدن یهویی رابطه تان گردد.

قهر کردن چیست

همه ما در زندگی اجتماعی و زناشویی در موقعیت هایی قرار می گیریم که شرایط مطابق میل مان نیست؛ گاهی حرفی می شنویم که به نظرمان توهین آمیز است، گاهی فکر می کنیم مورد ظلم واقع شده ایم، در حق مان اجحاف شده یا تحقیر شده ایم و… در چنین شرایطی، هرکس با توجه به ویژگی های شخصیتی، تربیت خانوادگی یا نوع برداشت خود از مسائل، واکنش خاص خود را خواهد داشت؛ عده ای بلافاصله حرف شان را می زنند و به قول معروف از خود دفاع می کنند.
عده ای ترجیح می دهند سکوت کنند تا زمان مناسبی پیدا کنند. بعضی افراد هم قهر می کنند.
کسانی که قهر می کنند، نه تنها نمی توانند مشکلی را حل کنند بلکه به نوعی ضعف و ناتوانی خود را از رویارویی با مشکل موجود نشان می دهند و در واقع اعتراف می کنند که روش دیگری برای حل اختلافات خود پیدا نمی کنند. قهر کردن پی در پی منجر به سرد شدن رابطه زن و شوهر نیز خواهد شد.
همه ما گاهی از همدیگر دلخور می شویم و به فضا و زمانی برای فکر کردن و تصمیم گیری بهتر نیاز داریم ولی این موضوع باقهر کردن فرق دارد. معمولا کسی که قهر را انتخاب می کند، با احساسی ناشی از کینه و خشم ومورد ظلم واقع شدن روبه رو می شود و قدرت تفکر و تحلیل را از خود و طرف مقابلش سلب می کند.

روانشناسی قهر زن

در بحث روانشناسی قهر زن از مقاله چگونه قهر را تمام کنیم باید اشاره کرد که قهر واکنش تنبیهی برای نشان دادن نارضایتی است که زنان از قهر برای نمایش نارضایتی خود استفاده می‌کنند. زنان مشتاق نشان دادن عواطف و احساسات‌شان به محیط اطراف هستند، بنابراین با تصمیم به قهر سریعا می‌خواهند ثابت کنند که از مساله‌ای ناراحت هستند.
در واقع یک زن با هدف جلب توجه طرف مقابل قهر می‌کند. از سوی دیگر زن برای بیان احساسات و عواطف خود از کلمات استفاده کرده و تصور می‌کند‌ بدترین جریمه برای دیگران، محروم کردن آنها از حرف زدن است، اما این هرگز به معنی قطع کل رابطه نیست و آشتی کردن حتمی است. (همچنین نگاه کنید به قهر با شوهر در دوران عقد)
خانم ها وقتی قهر می کنند توقع دارند بیشتر به آن ها توجه شود و در بعضی موارد نیز خواهان امتیاز بیشتری هستند.(نگاه کنید به علت سرد شدن زنان در رابطه زناشویی)

روانشناسی قهر مردان

معمولا وقتی مردی از شما فاصله می گیرد و از موضوعی ناراحت می شوند و حتی خانه را ترک می کنند باید به آن ها فرصت داد تا در خلوت خود بهتر تصمیم بگیرند و به نتیجه برسند. آن ها معمولا بعد از چند روز بهتر می شوند و دوباره برمی گردند و معمولا قصد جدایی ندارند بلکه می خواهند فضای بیشتری برای فکر کردن داشته باشند و مدتی از صحنه دعوا و بگو مگو به دور باشند.
اما علاوه بر این در بحث روانشناسی قهر مردان باید به این موضوع نیز پرداخته شود که اکثر مردان از قانون همه یا هیچ استفاده می‌کنند یک رابطه یا از نظرشان کلا مختومه است یا ادامه دار. هیچ نقطه میانی در یک رابطه برای خودشان قائل نیستند و چون نسبت به زنان در ارتباط کلامی ضعف دارند.
به همین دلیل نمی‌توانند از قهر به‌عنوان ابراز ناراحتی استفاده کنند. چون مانند آن ها از گفت‌وگو نکردن ناراحت و اذیت نمی‌شوند.
شاید به همین دلیل است که برخی از مردان اگر قهر کنند و در دور باطل لجبازی گرفتار شوند، دیگر کمتر حاضر به آشتی می‌شوند، حتی اگر به ضررشان‌ تمام شود. (همچنین نگاه کنید به علت سرد شدن مردان در رابطه زناشویی)
در این زمینه مقاله چرا مردان بی احساس می شوند می تواند به شما کمک کند تا بر اساس روانشناسی نکات موثر در مورد مردان را بدانید.

وقتی قهریم چیکار کنیم

برای اینکه بدانیم چطور بعد دعوا آشتی کنیم و وقتی قهریم چیکار کنیم باید بگوییم که قبل از هر چیزی اوضاع را بررسی کنید.
قهر و لجبازی کردن مانند ریختن زباله زیر فرش خانه است. مشکلات با قهر کردن حل نمی‌شود، بلکه برای همیشه به قوت خود باقی می‌ماند و حتی ممکن است چون زباله متعفن شده بویش همه زندگی مان را فرا بگیرد.
بپذیرید قهر و ترشرویی با دیگران راهی برای فرار از مشکل است، به جای این که صورت مساله را پاک کنید به‌دنبال راه ‌حل باشید.
تمرین کنید که هر وقت مشکلی با همسر خود پیدا کردید با مشکل روبه‌رو شوید و درباره آن به طور کاملا قاطع، صریح و روشن، بدون کلی‌گویی و اغراق و در عین حال با ملایمت و بدون خشم، گفت‌وگو کنید تا مساله حل شود.
بهتر است احساستان را درباره رفتار بدی که با شما شده، بدون دلخوری توضیح دهید و بگویید دوست داشتید چگونه با شما رفتار شود و در صورت مواجهه با رفتار مطابق میل‌تان چه نتیجه‌ای در روابط‌تان حاصل می‌شد و البته همین رفتار را در مورد طرف مقابل‌تان نیز اعمال کنید.
در بحث چگونه قهر را تمام کنیم باید در نظر بگیرید طرف مقابل مرد است یا زن و سپس متناسب با آن رفتار مناسب بروز دهید. در ادامه توضیح خواهیم داد چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم و برخورد با قهر زن چگونه باید باشد.

چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم

اگر می خواهید بدانید وقتی مردان ناراحتند چه باید کرد و چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم به موراد زیر توجه کنید. اگر این موراد را رعایت کنید به گرم کردن رابطه سرد شده تان کمک زیادی خواهید کرد.

  • به خانواده ها بی احترامی نکنید: مردان روی خانواده شان به شدت حساس می باشند پس مراقب باشید در دعوا از سیاست های زنانه خودتان بهره ببرید و حتی اگر موضوع دعوا رفتار خانواده اش است هرگز به اعضای آن ها بی احترامی نکنید. چرا که در این صورت با بی توجهی مرد روبرو خواهید شد.
  • معذرت خواهی را فراموش نکنید: گاهی یک معذرت خواهی کوچک همراه با بوسه ای عاشقانه خیلی راحت دل مرد را نرم می کند. پس غرور را کنار بگذارید و از او معذرت خواهی کنید.
  • او را با دیگران مقایسه نکنید: یکی از مواردی که به شدت باعث دلخوری مردان می شود این است که او را با دیگران مایسه کنید. به عنوان مثال به او نگویید که شوهر خواهرم بهترین زندگی را فراهم کرده است اما تو نمی توانی. مطمئن باشید هر مردی نقاط مثبت و منفی خود را دارد. پس برای ترمیم رابطه عاشقانه خود همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید چرا که در این صورت باعث دلسردی وی خواهید شد.
  • بحث های گذشته را باز نکنید: اگر سر موضوعی بحث دارید فقط درباره ی همان موضوع صحبت کنید. به دعوای خود شاخ و برگ ندهید. مسائل قبلی را باز نکنید. در مورد هر موضوعی در موقعیت مناسب خود صحبت کنید.
  • غذای مورد علاقه اش را درست کنید: حتما می دانید همسرتان از چه غذایی بیشتر خوشش می آید. برای اینکه بدانیم چگونه قهر را تمام کنیم بهتر است او را به شام مورد علاقه اش با دستپخت خودتان دعوت کنید.
  • به ظاهرتان برسید: برای آشتی با مردی که قهر کرده است سعی کنید او را جذب ظاهرتان کنید. کمی آرایش کنید و لباسی که دوست دارد یا خودش برایتان هدیه گرفته است را بپوشید. با این کار به او نشان می دهید که برای سلیقه اش ارزش قائل هستید.(همچنین نگاه کنید به با بی محلی های شوهر چه کنم)

برخورد با قهر زن

در این بخش از چگونه قهر را تمام کنیم می خواهیم در مورد روش برخورد با قهر زن صحبت کنیم. برای شیوه صحح برخورد با قهر زن باید به موارد زیر توجه کرد:(همچنین نگاه کنید به راهکار بازگشت به رابطه شکست خورده)

  • منتظر زمان مناسب باشید: برای اینکه بدانیم چگونه قهر را تمام کنیم، هنر در این است که بتوانید تصمیم بگیرید چه زمانی برای صحبت درباره مشکلات مناسب است. شما باید منتظر زمان مناسب باشید و زمانی که او آماده شنیدن است هرگز این فرصت را از دست ندهید.
  • دلخور نشوید: گاهی در جریان بحث و دعوا زن حرف هایی را به زبان می آورد که واقعیت ندارد و تنها برای آرام کردن خود می گوید. پس از صحبت های زن در هنگام قهر دلخور نشوید.
  • کارهایی که دوست دارد را انجام دهید: برای برخورد با قهر زن، لازم نیست او را به یک سفر ببرید یا یک هدیه گران قیمت برایش بخرید. بر اساس روانشناسی عشق می‌توانید با درست کردن یک شام خوشمزه، یا گرفتن فیلم مورد علاقه‌اش او را خوشحال کنید. انجام کارهای کوچکی که همسرتان را می تواند خوشحال کند، در این شرایط کمک کننده خواهد بود.
  • به قهر اجازه کنترل اوضاع را ندهید: شما نمی‌توانید هر بار در برخورد با قهر زن، تسلیم شوید و اجازه دهید این به یک عادت تبدیل شود. به عنوان یک شریک زندگی دلسوز، به او بگویید که کجا را اشتباه کرده است. برای او بگویید که این برای شما قابل قبول نیست که هربار قهر کند و شما را آزار دهد.
  • از عبارت دوستت دارم استفاده کنید: برای اینکه چگونه قهر را تمام کنیم بخصوص در برخورد با قهر زن جمله دوستت دارم معجزه خواهد کرد. این جمله خیلی سریع دلخوری ها را کم می کند و به احیا رابطه عاشقانه کمک خواهد کرد.
  • از دید او به مسائل نگاه کنید: برای برخورد با قهر زن و اینکه چگونه قهر را تمام کنیم بایستی دلایل واقعی مسائل را پیدا کنید و برای درک موضوعات خودتان را جای او بگذارید.(همچنین نگاه کنید به تعبیر خواب قهر)

مطالب مرتبط:

چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم

شکست عشقی در مردان و زنان

دلسرد شدن از شوهر

نشانه های سرد شدن رابطه

بازگشت به رابطه تمام شده بله یا خیر

چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم

از بی توجهی شوهر خسته شدم

مراحل آشتی با مردی که قهر کرده

چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم

عشقم قهر کرده چیکار کنم

راه های آشتی با دوست صمیمی

تعبیر خواب طوفان



برچسب‌ها :
,

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *