no-img
نوین اطلس

عشقم قهر کرده چیکار کنم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشقم قهر کرده چیکار کنم
امتیاز 4.40 ( 5 رای )
zip
اسفند ۶, ۱۳۹۸

عشقم قهر کرده چیکار کنم


عشقم قهر کرده چیکار کنم، سوالی است که حتما تا به حال شما نیز آن را به زبان آورده اید.
در هر رابطه عاطفی حتما تفاوت هایی وجود دارد که اگر نتوانیم آن ها را به درستی مدیریت کنیم باعث رنجش عشقمان می شود. افرادی که توانایی حل مسئله را داشته باشند و در این زمینه مهارت ها و تکنیک های لازم را بدانند خیلی سریع اختلافات را به بهترین شیوه در رابطه خود برطرف می کنند. اما برعکس افرادی که نتوانند مشکلات را با صحبت حل کنند به راه حل ساده تر یعنی قهر رجوع می کنند. باید بدانیم در زمان قهر بهترین واکنش از سوی ما چیست.
به همین دلیل نوین اطلس این مطلب خود را به موضوع عشقم قهر کرده چیکار کنم اختصاص داده است.
در این مطلب می خواهیم پاسخ سوالات زیر را بدهیم:
چرا عشقم باهام قهر کرده، وقتی عشقم باهام قهر کرده چیکار کنم و وقتی قهریم چیکار کنیم؟

چرا عشقم باهام قهر کرده

در ابتدا قبل از اینکه بخواهیم پاسخ سوال عشقم قهر کرده چیکار کنم را بدهیم، توضیح مختصری می دهیم که چرا عشقم باهام قهر کرده.
وقتی دو نفر با هم قهر می‌کنند یعنی یکی از دو طرف یا هردو، مهارت حل مساله را بلد نیستند. یا از رو به رو شدن با آن می‌ترسند. قهر کردن مربوط به دوران سنی ۵ تا ۹ سال است؛ یعنی زمانی که افراد هنوز از لحاظ رشد‌شناختی توانمندی‌های استدلالی را به‌طور کامل کسب نکرده‌اند و نمی‌توانند مسائل خود را از طریق استدلال منطقی حل کنند. به همین دلیل قهر کردن یک نقطه ضعف تلقی می‌شود و افرادی که بیشتر این رفتار را دارند باید به ضعف خودشان در مهارت‌ها و اشکالاتی که دارند، واقف باشند.(همچنین نگاه کنید به علت دعوای زیاد زن و شوهر)

در شرایط بحرانی که مشکل حادی بین زوج ایجاد شده، چطور باید با مساله خود روبرو شوند. راه‌حل این است که زوج از روش «سکوت» استفاده کنند، نه روش قهر کردن! در روش سکوت که راهکاری موقت است، فرد باید به طرف مقابل توضیح دهد که: «با توجه به شرایطی که بین ما دو نفر ایجاد شده و ناشی از هیجان است، ادامه بحث می‌تواند شرایطمان را بد‌تر کند و برایمان عوارض بیشتری در پی داشته باشد بنابراین ترجیح می‌دهم در این رابطه فعلا سکوت کنم.»!

بهترین کار این است که افراد در زمان سکوت، برای سکوتشان زمان تعیین کنند. مثلا بگویند: «من ترجیح می‌دهم از الان تا فردا (پس‌فردا، آخر هفته یا هر زمانی که خودشان فکر می‌کنند مناسب است) درباره این مساله سکوت کنم.»
سپس از این فرصت می توانند برای گرم کردن رابطه سرد شده خود اقدام کنند.

وقتی عشقم باهام قهر کرده چیکار کنم

هیچ چیز بدتر از این نیست که عشقمان با ما قهر کند و ندانیم چه کنیم و چطور بعد از دعوا آشتی کنیم. در چنین مواردی می خواهیم بدانیم چرا عشقم باهام قهر کرده و سرد شدن یهویی رابطه رخ داده است. در نتیجه به هر کسی می رسیم از او می پرسیم عشقم باهام قهر کرده چیکار کنم. آن ها نیز که در جریان تمام و کمال همه چیز نیستند هر کدام پیشنهادی می دهند که ممکن است کار را بدتر کند. پس مشورت گرفتن از کسانی که در این زمینه تخصص کافی ندارند توصیه نمی شود. در این زمینه مقاله چگونه قهر را تمام کنیم نیز به شما کمک خواهد کرد.
تحلیل و شناخت اصول روانشناسی عشق به ما این امکان را می دهد که تمام زاویه های شخصیت یک فرد را بفهمیم و براساس آن زمانیکه عشقم قهر کرده قدم های خود را برداریم. روانشناسی عشق به ما می گوید برای آشتی با عشق خود هیچ گاه اصرار نکنید چون ناخودآگاه انسان از هرچیزی که به او فشار وارد کند فراری است، هر چیزی که همیشه در اختیار ما باشد برای ما کم ارزش و کم اهمیت خواهد بود.
از سماجت بپرهیزید، کمی فاصله بگیرید سیاست های رفتاری را آموزش ببینید برای عشق خود نقطه جذابیت جدیدی بوجود بیاورید به ناخودآگاه عشقتان دلیل بدهید که چرا به شما نیاز دارد چرا باید با شما آشتی کند و مجدد به رابطه برگردد. ایده آل هایش را کشف کنید، ببینید به چه چیز های نیاز دارد آن ها را مورد هدف قرار دهید. به ناخودآگاهش نفوذ کنید تا نیازمند عشق شما باشد نه اینکه عشق خود را عرضه کنید خود را برای آشتی کردن در اختیار او بگذارید. عشقتان نباید فکر کند که اگر برگردد و با شما آشتی کند جایزه بزرگی بدست خواهد آورد بلکه باید فکر کند شما جایزه بزرگ او در زندگی هستید و اشتباه بزرگش دوری و قهر با شما بوده. در این راستا مقاله تکالیف برای برگرداندن عشق به شما کمک خواهد کرد.(همچنین نگاه کنید به مراحل آشتی با مردی که قهر کرده)

وقتی قهریم چیکار کنیم

تا حالادر مورد اینکه وقتی عشققم قهر کرده چیکار کنم صحبت کردیم اما الان می خواهیم به این موضوع بپردازیم که گاهی ممکن است خودمان قهر کنیم. هر چند می دانیم قهر کردن راه حل مناسبی نیست اما باز هم قهر را انتخاب می کنیم و حال به دنبال آن هستیم که وقتی قهریم چیکار کنیم.

– اولین چیزی که در مسئله وقتی قهریم چیکار کنیم باید بپذیرید این است که رفتارتان نامناسب است.‌ یعنی هنگام برخورد با هر موضوع ناراحت کننده‌ای سکوت کرده و نگاهتان را از دیگران می‌دزدید و سعی می‌کنید از آن ها فاصله بگیرید یا مثلا هر وقت از چیزی دلخور می‌شوید عصبانی شده و با دیگران با جملات یک کلمه‌ای صحبت می‌کنید.‌ اگر قبول کنید با این روش مشکل از ریشه حل نمی‌شود، می‌توانید برای کاهش دعوا به روش‌های بهتری اندیشیده و در نتیجه مناسب تر عمل کنید.‌ خود را به جای فرد مقابل بگذارید که حال با خود می گوید عشقم قهر کرده چیکار کنم.

– هرزمان احساس کردید می‌خواهید قهر کنید به دنبال دلیل واقعی آن باشید.‌ گاهی قهر می‌تواند نشانه جلب توجه دیگران باشد، ممکن است با این کار می‌خواهید دیگران را وادارکنید به شما توجه کنند یا درقبالتان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.‌ احتمال دارد در گذشته سعی کرده بودید توجه دیگری را به دست آورید ولی موفقیتی نداشته اید و به دلیل احساس درماندگی و این که فکر می‌کنید با شما درست رفتار نمی‌شود، کاسه صبرتان لبریز شده و با خشم و قهر واکنش نشان می‌دهید.‌ در این مواقع بهتر است ناامید نشده و با صراحت با فردی که از او ناراحت هستید، گفت‌وگو کنید.‌ برخی بدون این که متوجه باشند رفتارهای غیرمسئولانه نشان می‌دهند و معمولا گفت‌وگو، رفتارشان را تصحیح می‌کند.‌ به معشوقتان بگویید در زمان قهر به جای اینکه بگوید عشقم قهر کرده چیکار کنم به سراغ شما بیاید و از شما درخواست گفتگو کند.(نگاه کنید به ارتباط صحیح با همسر)

– اگر فکر می‌کنید با کنترل دیگران زندگی خوبی خواهید داشت، سخت در اشتباه هستید.‌ ممکن است بتوانید فردی را وادار کنید هرکاری که شما دوست دارید انجام دهد اما همیشه نمی‌توانید احترام واقعی او را داشته باشید و همچنین روابط بین تان پر از گرمی و صمیمیت باشد.‌ باور کنید از لذت واقعی زندگی بهره‌ای نخواهید برد.‌ پس به جای کنترل دیگران، افکار سلطه جویانه خود را تغییر دهید.‌

– گاهی هنگام برخورد با موضوعات ناراحت کننده نمی‌دانید چه برخوردی داشته باشید یا چنان دلخور می‌شوید که ناخودآگاه سکوت کرده و می‌خواهید از همه دور شوید.‌ اگر چنین است باید گفت شما مهارت‌های لازم در کنترل احساسات و همچنین حل مشکل را ندارید و باید با کمک مشاور و تمرین به این مهارت‌ها مجهز شوید.

مطالب مرتبط:

قهر با شوهر در دوران عقد

۱۰ نکته جذب کراش

چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم

بازگشت به رابطه عاطفی تمام شده

قهر طولانی در دوران عقد

راهکار بازگشت به رابطه شکست خورده

راه های افزایش عشق بین زن و شوهر

بهترین راه برای برگرداندن عشقم

تکنیک های nlp برای برگرداندن عشق

چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم

سیاست های زنانه در دعوای زن و شوهری



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *