no-img
نوین اطلس

راه های آشتی با دوست صمیمی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

راه های آشتی با دوست صمیمی
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
zip
اسفند ۸, ۱۳۹۸

راه های آشتی با دوست صمیمی


راه های آشتی با دوست صمیمی عنوان مطلب امروز نوین اطلس می باشد.
حتما شما هم برای خود دوست صمیمی دارید که به بتوانید به او اعتماد کنید و تمام درد و دل هایتان را برایش بازگو کنید. گاهی اوقات افراد حرف هایی را که حتی نمی توانند به خانواده شان بزنند به دوست صمیمی خود می گویند.
حال اگر کدورتی بین شما و دوست صمیمی تان پیش بیاید ذهنتان را به شدت درگیر خواهد کرد و به دنبال راه های آشتی با دوست صمیمی خود خواهید بود. در این مقاله به شما خواهیم گفت راه های آشتی با دوست صمیمی چه می باشد و در مورد پا پیش گذاشتن برای آشتی صحبت می کنیم. سپس پند نمونه پیام آشتی به دوست صمیمی را معرفی خواهیم کرد. در انتها نیز به قهر دو دوست صمیمی می پردازیم. پس نوین اطلس را تا پایان مطلب راه های آشتی با دوست صمیمی همراهی کنید.

راه های آشتی با دوست صمیمی

  • کمی فرصت دهید
    در هنگام عصبانیت ممکن است حرفی بزنید که برای طرف مقابلتان سوءتفاهم ایجاد کرده و باعث رنجش او شود و اگر احساس کردید که دارید کنترل احساسات خود را از دست می ‎دهید و قصد گفتن سخنانی آزرده کننده به دوست خود دارید، بهتر است از آن محیط دور شده و به دوست تان بگویید که بهتر است بعد از آرام شدنتان به گفتگو با یکدیگر بپردازید .

حتی اگر دوستتان حرفی آزرده کننده به شما گفت، بهتر است به خود بقبولانید که او عصبانی است و حرف هایی که می ‎زند ناشی از عدم کنترل خشم اوست .(همچنین نگاه کنید به چطور بعد از دعوا آشتی کنیم)

  • خودتان را آرام کنید
    به آرامی نفس عمیق بکشید و این کار را همراه با تمرکز بر روی آرام شدنتان انجام دهید. انجام پیاده روی، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان و سایر کارهایی که باعث آرام شدنتان می شوند را انجام دهید. آرامش به شما کمک خواهد کرد بهتر تصمیم گیری کنید.
  • پشت سر دوستتان غیبت نکنید
    از دیگر راه های آشتی با دوست صمیمی این است که هر چند هم از دست او عصبانی هستید پشت سرش برای بقیه دوستانتان بدگویی نکنید.
  • معذرت خواهی کنید
    اگر مرتکب کار اشتباهی شده اید و دوستتان را آزرده اید از وی معذرت خواهی کنید. به او توضیح دهید که قصد رنجش او را نداشته اید.
  • با دوستتان ملاقات کنید
    ملاقات چهره به چهره به شما و دوستتان در ایجاد دوباره رابطه صمیمانه کمک زیادی می ‎کند و یکی از راه های آشتی با دوست صمیمی است. ملاقات باعث می‎ شود که عذرخواهی شما برای او دلنشین تر باشد. با او تماس گرفته و بگویید که می ‎خواهید رو در رو صحبت کنید و وقت مناسبی را تعیین کرده و با او ملاقات کنید.
  • موضوع را کش ندهید
    پس از ملاقات با دوستتان و معذرت خواهی اگر هر دو عذر خواهی یکدیگر را قبول کردید دیگر نیازی نیست راجب آن صحبت کنید و موضوع بحثتان را عوض کنید. از اتفاقاتی که در این مدت برایتان افتاده حرف بزنید. خاطرات خوب گذشته تان را یادآوری کنید.
  • صمیمانه برخورد کنید
    در انتهای دیدار در مسیر راه های آشتی با دوست صمیمی خود صمیمانه برخورد کنید. به عبارت دیگر هنگام خداحافظی یکدیگر را در آغوش بکشید و به او بگویید که در این مدت دلتان برایش تنگ شده بود.

پا پیش گذاشتن برای آشتی

در مسیر راه های آشتی با دوست صمیمی تان، پا پیش گذاشتن برای آشتی هیچ ایرادی ندارد. منتظر نباشید که دوستتان جلو بیاید. اگر می خواهید که دوباره با او دوستی را آغاز کنید، خودتان را در دسترس او قرار دهید.حتی می توانید او را به منزل خود دعوت کنید یا یک تماس تلفنی یا پیام نیز می تواند بسیار آسان اما خوشحال کننده باشد تا امید و هیجان شما را برای آشتی کردن به او نشان دهد. سپس اگر دوست شما در وهله اول پاسخ پیام یا درخواست آشتی شما را نداد، نا امید نباشید و دوباره سعی خود را بکنید اما طوری عمل نکنید که او فکر کند آدم سمجی هستید و یا قصد کلافه کردن او را دارید و با احترام و خونسردی پیش بروید.

متن آشتی با دوست صمیمی

اگر به دنبال راه های آشتی با دوست صمیمی خود هستید یکی از این راه ها ارسال متن آشتی در قالب نامه و یا پیام می باشد. به همین دلیل در زیر چند نمونه از پیام ها و اس ام اس های آشتی را برای الگو برداری آورده ایم.(همچنین نگاه کنید به تعبیر خواب آشتی)

همه چیز درست خواهد شد

و شبِ تاریک نیز از چراغِ ترک‌خورده

عذر خواهد خواست…

***

قهر مکن ای فرشته روی دلارا / ناز مکن ای بنفشه موی فریبا

طعنه و دشنام تلخ اینهمه شیرین / چهره پر از خشم و قهر اینهمه زیبا

ناز تورا میکشم به دیده منت / سر به رهت مینهم به عجز و تمنا . . .

***

یاد بگیریم وقتی اشتباهی ازمون سر زد

عذرخواهی کنیم،

و یاد بگیریم وقتی کسی از ما

عذر خواهی کرده بهش احترام بگذاریم!

***

من رو ببخش نه به خاطر اینکه من لایق بخشش هستم

بلکه تو لایق ارامش هستی من ارامش تو رو حتی به ارامش خودم نیز ترجیح میدم . . .

***

چی میشد تو هم منو دوستم میداشتی نازنین / جای گریه رو لبام خنده می کاشتی نازنین

حالا که قهری باهام ولی بدون دوستت دارم / طاقت قهر ندارم پس آشتی آشتی نازنین . . .

***

گر تو را از ابلهی کردم رها ، برمن ببخش / بر سر پیمان نه بر مهر و وفا ، بر من ببخش

راه ورسم عاشقی را نا بلد چون کودکان / اشتباه و ناروا کردم خطا ، بر من ببخش . . .

***

نمیخواهم خاطره‌ی فردایم شوی!

امروز من باش…

حتی لحظه‌ای…

***

منو ببخش عزیزم که از تو می گریزم / می سوزم و خاموشم تو خودم اشک می ریزم

منو ببخش اگه خیلی بهت بدی کردم . . .

***

دوستی را دوست، معنی می دهد

قهر هم با دوست، معنی می دهد

هیچ کس با دشمن خود، قهر نیست

قهری او هم نشان دوستی است …

***

قهر دو دوست صمیمی

در این قسمت انتهایی از مطلب راه های آشتی با دوست صمیمی می خواهیم کمی در مورد قهر دو دوست صمیمی صحبت کنیم و اینکه آیا باید همیشه رابطه دوستانه خود را نگه داریم یا خیر.
هر دوستی‌ای که شروع شده قرار نیست مادام‌العمر ادامه پیدا کند، دوست‌ها همیشه مثل یک دوست رفتار نمی‌کنند و اگر این امر به الگویی تکرارشونده در رفتار آن ها تبدیل ‌شود وقت تنزل مرتبه‌ی دوستی به یک آشنای سابق فرا می‌رسد. از طرفی روابط گاهی جذابیت خود را از دست می‌دهند که می‌تواند در اثر تغییر رفتار و اولویت‌های یکی از دو نفر یا هر دو، یا تغییر نقش و هویت آن ها در زندگی‌ باشد. همچنین امکان دارد طرفین رابطه به قدری رشد کرده باشند که دیگر در آن نگنجند.
وقتی در ذهن شما ارزشمندی یک رابطه‌ زیر سؤال رفته باشد پاسخی برای این سه پرسش در وجودتان پیدا کنید:

آیا از تماس تلفنی یا پاسخ به پیام‌ها طفره می‌روم، یا دائما قرارهایم را با دوستم به هم می‌زنم؟

آیا بعد از وقت گذراندن با دوستم احساس بهتری به من دست می‌دهد یا حال بدتری پیدا می‌کنم؟

آیا هرگز این سؤال به ذهنم خطور کرده است که اصلا از اول چطور با چنین آدمی دوست شدم؟

اجازه بدهید که کناره‌گیری‌هایتان راهنمای شما باشد. اگر از گذراندن زمان با یک دوست احساس پشیمانی می‌کنید، یعنی پرچم قرمز رنگی برای شما بالا رفته که باید به آن توجه کنید و در پاسخ سؤال آخر اگر خودتان را در کشمکش برای یافتن دلیل آغاز رابطه می‌بینید، پس به احتمال زیاد همین حالا متوجه شده‌اید که زمان ترک آن رابطه فرا رسیده است.

مطالب مرتبط:

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

رفتار صحیح با دوست پسر

چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم

چگونه قهر را تمام کنیم

آشتی با شوهر مغرور



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *