no-img
نوین اطلس

مزایای کسب و کار اینترنتی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مزایای کسب و کار اینترنتی
zip
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۷

مزایای کسب و کار اینترنتی


موضوعات: تعریف کسب و کار اینترنتی، کسب و کار اینترنتی چیست، اولین قدم کسب و کار اینترنتی، انواع کسب و کار اینترنتی، انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی، مزایای استفاده از اینترنت در کسب و کار.

 

برای آموزش جامع کسب درآمد اینترنتی به لینک زیر مراجعه کنید:

۵ حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

درآمدزایی در اینترنتی از طریق تبلیغات بنری و فروش کلیک

۸ نکته مثبت در مورد کسب درآمد در اینترنت

 

تعریف کسب و کار اینترنتی

تعریف کسب و کار: به مجموعه ‌ای که برای فراهم آوردن کالا و خدمات یا هر دوبه مشتریان ایجاد شده است کسب و کار گفته می‌شود.

کسب و کار اینترنتی چیست

کسب و کار اینترنتی امروزه یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد زیاد و پایدار می‌باشد.

اولین قدم کسب و کار اینترنتی

انتخاب ایده راه اندازی و شروع کسب و کار اینترنتی اولین قدم برای آغاز و شروع کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز است

انواع کسب و کار اینترنتی

۱) فروش اینترنتی محصولات
فروش محصول: احتمالا این اولین روشی است که به ذهن شما خطور می کند. شما در این روش محصولاتی به صورت فیزیکی و قابل ارسال تولید می کنید و آن ها را به صورت اینترنتی برای فروش قرار می دهید. برای فروش آنها هم می توانید از سایت فروشگاهی خود استفاده کنید و یا از سایت های خرید و فروش مانند دیوار یا شیپور استفاده کنید و یا اینکه محصول خود را در وبسایت های واسطه مانند آمازون که نمونه ایرانی آن دیجی کالا، بامیلو و ایسام است برای فروش قرار دهید.

۲) فروش اینترنتی خدمات
فروش خدمات: خدمات را می توان به راحتی در اینترنت خرید و فروش کرد.

۲ نوع روش اصلی فروش اینترنتی خدمات وجود دارد:

۱) استفاده از وبسایت در نقش ابزار فروش: در کسب و کارهای آفلاین از وبسایت به عنوان یک ابزار فروش برای ارائه خدمات حضوری استفاده می کنند. در بیشتر کسب و کارهای فیزیکی و آفلاین از اینترنت به عنوان ابزار فروش خدمات استفاده می شود. در این نوع مدل وبسایت شبیه به بروشوری برای کسب و کار شما عمل می کند. به طور مثال می توان دندانپزشک، آرایشگاه یا رستورانی را از طریق وبسایت آنها پیدا کرد و مورد ارزیابی قرار داد. مسئله ای که بین همه ی این کسب و کارها مشترک است اینه که تمام خدمات آنها به صورت حضوری و فیزیکی ارائه می شود.

۲) استفاده از وبسایت به عنوان فروشگاه اینترنتی: در این روش، خدمات به صورت اینترنتی به فروش می رسند. به طور مثال خدمات گردشگری و مسافرتی، طراحی و بهینه سازی سایت و خدمات بازاریابی و … از این دسته هستند. فروش تمام این موارد از طریق سرورِ فروشندگان انجام می شود.

انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی

۱. طراحی وب
یکی از بارزترین کسب و کارهایی که می‌توانید آغاز کنید یک کسب و کار طراحی وب است. شما می‌توانید برای دیگران وب سایت بسیازید. با رشد کسب و کارهای آنلاین، یافتن پروژه در زمینه‌ی طراحی وب کار آسانی است چرا که بسیاری از کسب و کارها می‌خواهند یک وب‌سایت به‌روز و مدرن داشته‌باشند.

۲. طراحی گرافیکی
آیا استعداد طراحی گرافیک دارید؟ منظور از گرافیک هنر دیجیتالی است که در سرتاسر اینترنت و هر وب‌سایتی یافت می‌شود – به این معنی که درخواست زیادی برای این نوع خدمات وجود دارد. اگر می‌خواهید هنرتان را جهان به اشتراک بگذارید، ارائه‌ی خدمات طراحی گرافیک یک گزینه‌ی عالی است.

۳. نویسندگی
نگارش آزاد و دیگر شکل‌های نگارش ستون اینترنت هستند. نه تنها خوانندگان به محتوای موثق نیاز دارند، بلکه صاحبان کسب و کار نیز به دنبال استخدام نویسندگان ماهر هستند. شما می‌توانید با یک جستجوی اینترنتی ساده، پیشنهادهای نویسندگی زیادی در اینترنت پیدا کنید.

مزایای استفاده از اینترنت در کسب و کار

۱- عدم محدودیت مکانی و جغرافیایی: فروشگاه های سنتی و کسب و کارهای عادی، به فضایی فیزیکی و محدود احتیاج دارند که تشکیلات و محصولات و لوازم کار خود را در آن بگنجانند. برای مثال، یک فروشگاه سنتی و عادی، به فضایی احتیاج دارد تا برای مثال، مواد غذایی خود را در آن جای دهد که این بدون شک مستلزم اِعمالَ محدودیت های مکانی است. در حالی که یک فروشگاه اینترنتی ، بدون محدودیت مکانی، میتواند به سفارشات خود ترتیب اثر دهد و کالاها را به تمام نقاط کشور و (در صورت وجود کارتهای اعتباری بین المللی) به تمام نقاط دنیا ارسال کند.

۲- عدم محدودیت زمانی: فروشگاه و کسب و کار اینترنتی شما، در ۳۶۵ روز سال، ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز باز و فعال و آماده ی خدمت رسانی به مشتریان است. بنابراین، حتی وقتی که خواب هستید، کسب و کار شما بیدار و زنده و در جریان و البته مهم تر از همه اینکه برایتان پولساز است.

۳- کاهش هزینه ها: وقتی کسب و کارتان را از طریق اینترنت مدیریت می کنید، دیگر مجبور نیستید بابت خرید یا اجاره ی محل کسب و کار، هزینه ی ویترین (در صورتی که میخواهید فروشگاه دایر کنید)، هزینه های مربوط به حقوق فروشنده ها، انبار و انبارداری و هزینه های ارسال پستی پولی پرداخت کنید، ضمن اینکه سرمایه ای که در این کار می خوابانید هم دستخوش اصطهلاک نمی شود. مجموع این هزینه ها روی هم رفته مبلغ قابل توجهی است که می تواند در مراحل دیگر کسب و کار، بسیار به دردتان بخورد و منافع بسیاری به همراه داشته باشد.

۴- اطلاع رسانی و ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان: وقتی محصول خود را در محیط اینترنت می فروشید، این مجال و شرایط فراهم است تا مشخصات کامل محصول یا کالای خود را بطور کامل در اختیار مشتری قرار دهید و باعث رضایت و اطمینان خاطرِ او برای پرداخت پول و خرید محصول شوید. در حالی که در فروشگاه های سنتی، امکان و فرصت این مقدار اطلاع رسانی و آگاه سازی وجود ندارد.



درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.