no-img
نوین اطلس

ابراز علاقه به پسر از دیدگاه روانشناسی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ابراز علاقه به پسر از دیدگاه روانشناسی
امتیاز 3.33 ( 3 رای )
zip
شهریور ۱۷, ۱۳۹۷

ابراز علاقه به پسر از دیدگاه روانشناسی


ابراز علاقه به پسر ممکن است یک مسئله ی جدید باشد زیرا همیشه دیده ایم که پسرها به دختر ابراز علاقه می کنند. در این مطلب نوین اطلس دات کام این موضوع را از دیدگاه روانشناسی بررسی می کند. در این مطلب بررسی می کنیم روانشناسی در مورد ابراز علاقه دختر به پسر چه نظری دارد و آیا ابراز علاقه ی دختر به پسر درست است یا نه. همچنین عشق دختر به پسر را از لحاظ روانشناسی بررسی می کنیم و نشان می دهیم اعتراف عشق دختر به پسر و ابراز علاقه از جانب او چه تاثیری خواهد داشت.

روانشناسی در مورد ابراز علاقه به پسر چه نظری دارد

برای ابراز علاقه به یک پسر باید بدانید هدف شما از این سرمایه گذاری احساسی چیست، سپس موقعیت را ارزیابی کنید و از راهی منطقی و عقلانی وارد شوید. درواقع از نظر روانشناسی ابراز علاقه ی دختر به پسر نباید صرفا به دلیل احساس علاقه به او باشد. باید بدانید هدف شما از برقراری ارتباط با این آقا چیست؟

بعد از اینکه هدف خود را مشخص کردید نباید از ابراز علاقه بترسید. البته منظور از ابراز علاقه این نیست که مستقیم به او بگویید دوستش دارید بلکه باید به طور غیر مستقیم نشان دهید این پسر برا شما جذاب است و در این موضوع از دیدگاه روانشناسی هیچ اشکالی وجود ندارد. انگیزه هایی که از نظر روانشناسی برای ابراز علاقه مطرح می شود به صورت زیر است:

۱. اظهار محبت قلبی به طرف مقابل به منظور ایجاد روابط دوستانه و صمیمانه و استمرار آن برای مدت زمانی خاص در جهت پاسخ به احساس نیاز روانی خود (یعنی نیاز به محبت ورزیدن و مورد محبت واقع شدن).
۲. اظهار محبت قلبی به طرف مقابل به منظور آشنایی با یکدیگر و فراهم کردن مقدمات ازدواج.

روانشناسی عشق دختر به پسر

از دیدگاه روانشناسی عشق دختر به پسر، دلیری می آورد و این علامت صدق عشق است! لازم است دختر نظام ارزشی اش را چک کند و مطمئن باشد خوشبختی که محصول قاطعیت و حسابگری های صحیح باشد، به مراتب مهم تر از خوشحالی و سرخوشی عاشقانه ای خواهد بود که موقت و وابسته به شرایط است؛ این یعنی مدیریت عشق.
عشق مهم است، اتفاق زیبایی است اما همیشه برای ازدواج نیاز به عاشق بودن نیست. در ازدواج پای یک قرارداد اجتماعی، تعهد و… در میان است. ما باید قبل از انتخاب همسر، حسابگری جدی داشته باشیم و نسبت ها را در نظر بگیریم.

از نقطه نظر مردان، زنان هنگام ابراز علایق رومانتیک خود به صورتی زیرکانه و پیچیده عمل می کنند ( مگراینکه طرف مقابلشان خوش تیپ و پول دار باشد آنجوری که خودشان اظهار می کنند) و اکثر آنها جوابهای ضـد و نقیضی می دهند چون خودشان مطمئن نیستند که چـه چیزی در سرشان می گذرد.

بنابراین آنچه که اغلب آقایان به دنبالش هستند، یک سری علائم و نشانه هایی اسـت که به وسیله آنها متوجه علاقه مندی حقیقی طرف مقابلشان شوند. در نتیجه نوین اطلس دات کام برخی از نشانه های علاقه دختر به پسر را برای شما گردآوری کرده است

نشانه های علاقه دختر به پسر

در زیر برخـی از نـشـانه هـایی کـه می تـواند نـشانه علاقمندی یک دختر به پسر باشد را مشاهده می کنید:

۱ – او همیشه و همه جا حضور دارد

ناگهان متوجه می شوید که او همه جا حضور دارد. او “به طور اتفاقی” هر کجا شما هستید پیدایش می شود، یا در راهروی محل کارتان مرتب جلوی شما قدم می زند، یا “تصادفی” به شما برخورد می کند، یا در میهمانی در اطراف شما مانور می دهد.

آنچه که او انجام می دهد تلاش برای جلب توجه شما است، و بـرای این اسـت که خود را در موقعیتی قرار می دهد تا شما “قدم اول” را بردارید. مسئله اینـجا اسـت کــه بـسـیـاری از مردان نسبت به این عمل زنان بی توجه هستند و به همین دلیـل بسیاری از فرصت ها را از دست می دهند. مردان مستقیم عمل می کنند، زنان غیر مستقیم. بنابرایـن اگر زنـی مکررا” شروع به قـرار گـرفـتـن سـر راه شـما نـمود، احتمال اینکه او اینکار را عمدا” انـجام می دهد زیاد است.

۲ – زبان بدن او زبان عشق است

یک جمله قدیمی می گوید:”جسم دروغ نمی گوید.” طبیعت بشر را جوری برنامه ریزی نموده که هنـگام ابـراز عـلاقه بـی اخـتیـار شـروع بـه انـجام یـک سـری حرکات جسمانی مشخص می کند. این اعمال غیر شفاهـی از گـشاد شـدن چشم هنگام نظاره به چیزی جالب گرفته تا لبخند زدن و لمس کردن، متغیر است.

در اینجا برخی از علائم زبان جسمانی را مشاهده میکنید:

* اشاره نمودن در جهت شما با پاها یا شانه ها

* خم شدن به طرف شما هنگام صحبت

* بازی کردن با مو و دست کشیدن لای موها

* نوازش کردن جواهرات ( مانند گوشواره ) و لمس نمودن دسته عینک

* چشم برنداشتن از شما هنگام صحبت و گفتگو

* تقلید از حرکات شما ( مثلا” اگر دست خود را روی میز بگذارید او هم همین کار را می کند.)

* لبخند زدن هنگامی که شما او را برانداز می کنید.

* اگر برخی از این علائم را هنگام حضور طرف مقابل مشاهده نمودید، تقریبا” می توانید مطمئن شوید که او چراغ سبز شروع رابطه برای ازدواج را دارد به شما نشان می دهد.

۳ – او همیشه برای شما وقت دارد

این اصلی ترین قانون بازی عشق است. اگر زنی علاقه به برقراری رابـطـه و بـیرون رفتن با شما داشته باشد، همیشه خودش را در دسترس قرار می دهد. یـعنـی او یـک شـمـاره تلفن کاری یا آدرس ایمیل به شما خواهد داد. او در اسرع وقت به تلفـن یا ایـمیـل شـما جواب خواهد داد. او دعوت شما را برای با هم بودن خواهد پذیرفت – و اگر او در روزی که شما تعیـین کرده اید وقت نداشت، چیزی شبیـه این خواهد گفت: “خوب، این پنجشنبه نمی تونم، اما اگر اشکال نداره بندازیم برای پنجشنبه دیگه، باشه؟ ”

شـمـا هـرگـز از یـک زن عـلاقـه مـند چـنین جملاتی را نخواهید شنید: ” الان واقـعـا” سـرم شلوغه”، یا “بذار بینم وقت دارم”، یا “نمیدونم بتونم بیام یا نه”

۴ – او در مورد شما کنجکاو است

زنی که به شما علاقه مند است دوست دارد همه چیزتان را بداند ( تا بتواند در این مـورد با دوستان دخترش صحبت کند). او درمورد خانواده، پیشینه،سلیقه غذایی، موسیقی، فیلم و مسائل گوناگون شما پرسش خواهد کرد. انگیزه اصلی او این اسـت کـه عـلایـق شما را بشناسد تا بتواند خود را دارای علایق مشــتـرک بــا شما نموده و پـیـوسـتـگـی بیشتری با شما ایجاد کند. مثلا اگر از قایق سواری خوشتان نمی آید، او نیز ناگهان از این کار متنفر می شود.

۵ – او وضعیت مالی شما را می سنجد

زن علاقه مند دوست دارد منابع و بنیه مالی همسر آینده خود را مورد سنجش قرار دهد. سؤالاتی مانند: “کجا زندگی می کنی؟”، “چه ماشینی داری؟” و “شغلت چیه؟” مـی تواند نشانه علاقه مندی وی باشد. اگر پاسخ این سؤالات مطابق با “استانداردهای” او باشــد، علائم بعدی ظاهر خواهند شد وگرنه او در غباری از مه فرو خواهد رفت.

۶ – او در مورد آینده صحبت می کند

یک زن علاقه مند همیشه دوست دارد در مورد نقشه های آینده و کارهایی که می توانید با هم انجام دهید اشتیاق نشـان مـی دهد. در واقع او اغلب چیزی شـبـیـه ایـن می گـویـد: “وای… تـو هـم از بـولیـنگ خوشت میاد؟ باید یه بار با هم بریم بازی کنیم.” اگر او چنین عمل نمود، شک نکنید که دوست دارد ازش بخواهید با شما بیرون برود.

اعتراف عشق دختر به پسر درست است

اصلا آیا اعتراف عشق دختر به پسر کار درستی است؟

اگر خواهان ازدواج با پسر هستید میتوانید از یک واسطه برای صحبت کردن استفاده کنید و یانهایتا” خودتان با پسر مورد علاقه صحبت کنید در نهایت یا جواب مثبت خواهد داد یا جواب منفی. اما باید در این مورد متوجه یک سری نکات باشید:

ابراز علاقه از سوی دختر به پسر در فرهنک ما امری پذیرفته شده نیست و با عرف و هنجارهای معمول جامعه همخوانی ندارد، اما این به معنی امری غیرممکن نیست و اگر این تمایل غیرمستقیم مطرح شود تعلق خاطر بیشتری ایجاد خواهد کرد.

ابراز احساسات بیان عشق و علاقه باید به روش مناسب صورت گیرد. در مرحله اول بهتر است زمینه های آشنایی بیشتری را فراهم کند تا بتواند عکس العمل فرد مقابل را بررسی کند.

پس از حصول اطمینان از احساس واقعی فرد مقابل تصمیم قطعی خود را برای ابراز علاقه مستقیم بگیرد اما باید به این نکته توجه داشته باشد که شنیدن پاسخ منفی به منزله شکست عاطفی نبوده و آن را تبدیل به یک بحران نکند.

به نظر می رسد آشکار کردن احساس در این موقعیت ها از پنهان کردن آن بهتر است زیرا در صورت عدم ابراز علاقه ممکن است در آینده در شک و تردید باقی مانده و همواره به سرزنش خود بپردازد.

ابراز علاقه ی نادرست دختر به پسر چه تاثیری دارد

گاهی ابراز علاقه ی نادرست دختر به پسر باعث سوءتفاهمات در پسر شده و ممکن است از شما یک رابطه ی دوستی پنهان بخواهد. پیشنهاد novinatlas.com این است که به چنین رابطه هایی راضی نشوید زیرا تاثیر خوبی در زندگی شما نخواهد داشت. در ادامه این موضوع را بیشتر برای تان توضیح می دهیم:

برخی معتقدند باید آشنایی وصمیمت پیش از ازدواج وجود داشته باشد تا دو فرد یکدیگر را به خوبی بشناسد وپس از آن زندگی مشترک را شروع کننداما لازم است بیان شود که عشق واقعی وعلاقه مندی حقیقی بین دو جنس زمانی ایجاد میشود که دو فرد ارتباط خود بایکدیگر را به سادگی تزلزل پذیر ندانند-ازسوی دیگر هریک برای جلب نظر دیگری دست به رفتار نمایش نزنند.درآشنایی هایی پیش از ازدواج این مسئله بسیار دیده میشود.
فهم این موضوع همگانی است کیست که نداند؟

پس اگر دختری عاشق پسری شد یابرعکس و این مسئله و این عشق کور کرد و عقل فراموش شد-پس از آن که عطش عشق فرو نشست –دیگر جلوه ای از عقلانیت دراین زندگی دیده نمیشود وزندگی دستخوش حوادث و پیامدهای ناگوار خواهد شد. (نگاه کنید به علت دوری پسر از دختر)
دوستی قبل از ازدواج که به غلط نام آن را ((عشق )) می گذارند. عامل تعیین کننده ازدواج نیست –زیرا ازدواج نوعی مشارکت دریک اجتماع کوچک(خانواده)است که درآن دوانسان می باید ازجهات گوناگون بایکدیگر تناسب عملی داشته باشند .پس آنچه عامل تعیین کننده است-همتایی وهم کفو بودن زن ومرد است .

دربسیاری از مواقع-شناخت شخصیت واقعی واقعی ورفتار ها وویژگی ها از طرف دوستان فامیل خانواده –محیط کار و….به دست می آید.:درقرآن ازارتباط ودوستی با جنس مخالف نهی شده است .
آن گاه که بحث از سخن گفتن بامردان نامحرم پیش می آید –خطاب قرآن به زنان پیامبر چنین است که نباید بانامحرم ـطوری سخن گویید که بیمار دلان –درشما طمع کنند-بلکه باید به صورت شایسته سخن گویید.وقتی از ارتباط دوجنس مخالف (حضرت موسی (ع)ودختران شعیب)سخن می گوید(قصص/۲۳-۲۶)صحبت کردن ودرحد ضورت وحیا وعفت درراه رفتن را بیان می کند.

ازاین ها بالاتر –خدای متعال در سوره غافرآیه ۱۹ –باعبارت تندی –چشم چرانی را که به مراتب از روابط پنهانی گناه آلود خفیف تر به نظر می رسد –مذمت کرده-می فرماید (یعلم خائنه الاعین وما تخفی الصدور-چشم هایی را که به خیانت گردش می کند-می داندواز آنچه درسینه ها پنهان است باخبر است )).
همچنین درآیات ۳۰و۳۱ سوره نور به مردان وزنان مومن امر می کند که چشم از نامحرم بپوشند(قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ۚ ذَٰلِکَ أَزْکَىٰ لَهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ )

در نتیجه –وقتی خدای متعال نسبت به چشم چرانی ونگاه گناه آلود –این چنینی باتندی سخن گفته است –وضع روابط گناه آلود تا حدودی روشن میشود .این ها که به اجمال گذشت –نمایان گر حساسیت قرآن نسبت به روابط نامشروع وگناه آلود است .بازتاب این مساله نیز در روایات اهل بیت(ع)بسیار تند است .درروایات متعددی (نگاه گناه آلود ))تیری مسموم ازابلیس معرفی ونسبت به آن هشدار داده شده است :النظره سهم مسموم من سهام ابلیس –مستدرک الوسائل)

در یک کلام –درانتخاب همسر باید انتخاب عاقلانه باشد تازندگی عاشقانه گردد نهایت اینکه انتخابی عاشقانه را دنبال کنیم ودرزندگی عقل وتدبر را به کار گیریم واز آنجا که انس ودوستی وعشق پیش از ازدواج عقل را از انسان می رباید پرهیز از آن ضروری است .

مطالب مرتبط:

چگونه به یک مرد محبت کنیم

چگونه به پسر ابراز علاقه کنیم

راه های جذب غیر مستقیم پسران

چگونه پسری را راضی به ازدواج کنیم

چگونگی رفتار با پسر مغرور

محبت کردن به مردان

زبان بدن در روابط عاشقانه

رفتار صحیح با دوست پسر



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.