no-img
نوین اطلس

بهترین راه زندگی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

بهترین راه زندگی
zip
بهمن ۲۴, ۱۳۹۶

بهترین راه زندگی


این مطلب در مورد راه زندگی موفق، راه و روش زندگی، راه زندگی در قران، بهترین زندگی زناشویی، راه درست زندگی از نظر اسلام، برای اینده بهتر چه کنیم، زندگی بهتر زناشویی، سایت راه زندگی نوشته شده است.

راه زندگی موفق

۱ – قانون انگیزه

هر چه می گویید یا انجام می دهید از تمایلات درونی، خواسته های شما سرچشمه می گیرد. پس برای رسیدن به موفقیت باید انگیزه ها را مشخص کرد تا با یک برنامه ریزی اصولی به هدف رسید.

۲ – قانون انتظار
اگر با اعتماد به نفس، انتظار وقوع چیزی را در جهان پیرامونتان داشته باشید آن چیز به وقوع می پیوندد . شما همیشه هماهنگ با انتظارات تان عمل می کنید و این انتظارات بر رفتار و چگونگی برخورد اطرافیانتان تأثیر می گذارد.

۳ – قانون تمرکز
هر چیزی را که روی آن تمرکز کرده و به آن فکر کنید در زندگی واقعی، شکل گرفته و گسترش پیدا می کند. بنابراین باید فکر خود را بر چیزهایی متمرکز کنید که واقعاً طالب آن هستید.

۴ – قانون عادت
حداقل ۹۵ درصد از کارهایی که انجام می دهیم از روی عادت است. پس می توانیم عادت هایی را که موفقیت مان را تضمین می کنند در خود پرورش دهیم؛ و تا هنگامی که رفتار مورد نظر به صورت اتوماتیک و غیر ارادی انجام نشود، تمرین و تکرار آگاهانه و مداوم آن را ادامه دهیم.

۵ – قانون انتخاب
زندگی ما نتیجه انتخاب های ما تا این لحظه است. چون همیشه در انتخاب افکار خود آزاد هستیم، کنترل کامل زندگی و تمامی آن چه برایمان اتفاق می افتد در دست خودمان است.

راه و روش زندگی

۱- با دیگران حرف بزنید، توقع نداشته باشید بتوانید آنچه در فکر دیگران می‌گذرد را حدس بزنید.
۲- با اطرافیانتان دوستانه برخورد کنید. لبخند زدن روزتان را به کلی تغییر خواهد داد.
۳- قدر دوستی‌هایتان را بدانید. لازم نیست با همه آدم‌ها دوست باشید.
۴- با افراد مثبت نشست و برخاست کنید، کسانیکه می‌توانند سطح انرژی‌تان را بالا ببرند.
۵- اگر چیزی هست که از آن مطمئن نیستید، سوال کنید.
۶- آنچه قلبتان می‌گوید را دنبال کنید.
۷- نقص‌های آدم‌ها و شرایط را بپذیرید.
۸- این واقعیت را قبول کنید که خودتان هم کامل نیستید.
۹- همیشه نپرسید «چرا؟»، بپرسید، «چرا که نه؟»
۱۰- فراموش کنید دیگران درمورد شما چه فکری می‌کنند یا از شما چه می‌خواهند.
۱۱- اگر می‌خواهید گریه کنید، گریه کنید. گریه کردن به معنی ضعف شما نیست.
۱۲- بالغ و پخته اما درعین‌حال بازیگوش و سرزنده باشید.
۱۳- با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید دیگران با شما رفتار کنند.
۱۴- از خودتان توقع نداشته باشید که همه اطرافیانتان را راضی نگه دارید.
۱۵- نگذارید آب‌وهوا بر روحیه شما اثر بگذارد. کنترل آب‌وهوا دست شما نیست، اما کنترل خودتان هست.

راه زندگی در قران

تکنیک اول :

باید به فکر آینده باشیم (وَ ابْتَغِ فیما آتاکَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَهَ)

آیات الهی همه انسان ها را توصیه می کنند تا علاوه بر اینکه از زندگی در حال نهایت استفاده را می برند ،به فکر آینده خود نیز باشند و توشه ای مناسب برای آینده مهیا کنند.
این آینده نگری هم می تواند نسبت به سرای آخرت باشد که این قسمت از آیه به آن اشاره دارد و هم میتواند نسبت به دنیایی که در آن زندگی می کنیم باشد بدین صورت که ما از هم اکنون برای زندگی خود برنامه ریزی کنیم و اهدافی را که قرار است به آنها برسیم تعیین کنیم و در مرحله بعد برای رسیدن به آن اهداف نهایت سعی و تلاش خود را بکار ببندیم.

تکنیک دوم:

زیبایی های دنیا را از دست نده(وَ لا تَنْسَ نَصیبَکَ مِنَ الدُّنْیا: و سهم خود را از دنیا فراموش مکن)

تا می توانیم از لذت های مشروع دنیا استفاده کنیم و خود را محروم از آنها نکنیم چرا که خداوند متعال در آیه ۳۲ سوره اعراف می فرماید:

(قُلْ مَنْ حَرَّمَ زینَهَ اللَّهِ الَّتی‏ أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِیَ لِلَّذینَ آمَنُوا فِی الْحَیاهِ الدُّنْیا خالِصَهً یَوْمَ الْقِیامَهِ کَذلِکَ نُفَصِّلُ الْآیاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُون: بگو: «زیورهایى را که خدا براى بندگانش پدید آورده، و روزیهاى پاکیزه را چه کسى حرام گردانیده؟» بگو: «این در زندگى دنیا براى کسانى است که ایمان آورده‏اند و روز قیامت خاصّ آنان مى‏باشد.» این گونه آیات را براى گروهى که مى‏دانند به روشنى بیان مى‏کنیم.)( الأعراف : ۳۲)

تکنیک سوم:

بیا و خوبی کن (وَ أَحْسِنْ کَما أَحْسَنَ اللّه إِلَیْکَ: و همچنانکه خدا به تو نیکى کرده نیکى کن)

همانطور که دوست دارید در مواقع نیاز کسی به فریاد شما برسد و دست شما را بگیرد شما نیز نسبت به دیگران این گونه عمل کنید.همانطور که دوست دارید دیگران نسبت به شما رفتار خوبی داشته باشند،شما نیز نسبت به دیگران همان رفتار را از خود بروز دهید .

تکنیک چهارم:

نمک بخور نمکدان نشکن ( وَ لا تَبْغِ الْفَسادَ فِی الْأَرْضِ: إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ الْمُفْسِدینَ: و در زمین فساد مجوى که خدا فسادگران را دوست نمى‏دارد)

و آخرین قانون اینکه نعمت ها و امکاناتی را که در اختیار دارید همیشه در راه درست و صحیح استفاده کنید که این امر سبب می شود تا به امکانات بیشتری در زندگی دست پیدا کنید.

خلاصه کلام آنکه آیات الهی به بهترین نحو سبک زندگی را برای ما معرفی کرده اند سبکی که اگر آن را در زندگی خود پیاده کنیم موفقیت در دنیا و آخرت برای ما تضمین شده است.

بهترین زندگی زناشویی

۱ – زبان‌تان را گاز بگیرید
انتقاد و قضاوت را بس کنید. بیشتر مردم از همان اول رابطه که مرحله عشق ورزیدن است شروع به انتقاد می‌کنند. به یاد داشته باشید که هیچ‌کس نمی‌تواند ازدواجی را نجات بدهد اگر طرفین بیشتر از تحسین‌شدن مورد انتقاد قرار بگیرند. انتقادهای مدام و پی در پی به همسرتان این حس را می‌دهد که او به اندازه کافی برای شما خوب نیست. این حس (به خصوص برای مردها) سردشدن رابطه را به دنبال دارد. قبل از هر چیز سعی کنید همسرتان را بشناسید و بعد از آن تفاوت‌های قابل قبول همدیگر را بپذیرید.

۲ – متفاوت سپاسگزاری کنید
درباره تفاوت‌ها شفاف‌سازی کنید. اینکه تفاوت را چه معنی می‌کنید، مهم است. ما همیشه حقایق را از بین فیلترهای متفاوتی رد می‌کنیم که وجود آن فیلترها به فرهنگ، ‌جنسیت و خانواده بستگی دارد. تنها شرط یک ازدواج خوب، حفظ کردن عشق در رابطه است. می‌توانید همسرتان را در نوع سپاسگزاری‌تان غافلگیر کنید. اگر او چیزهایی را همیشه دوست داشته که شما با آن مخالفت می‌کردید، می‌توانید با موافقت خود به او حس متفاوت بدهید. اگر همسرتان همیشه تیر و کمان دوست داشته و به نظر شما خرید تیرو کمان از خرج‌های غیرضروری زندگی بوده، ‌می‌توانید با پس‌اندازهایی که برای تفریح خود کنار گذاشته‌اید،‌ برایش یک تیروکمان بخرید.

از همین حالا تمرین کنید تا بتوانید بدون قطع‌کردن صحبت طرف مقابل‌تان،‌ خوب گوش کنید. بعد از صحبت همسرتان می‌توانید از او بپرسید که آیا نوبت من شده که حرف بزنم؟ می‌توانید در بین صحبت‌های همسرتان یکسری چیزها را یادداشت کنید تایادتان نرود

خواندن این مطلب را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم :
هدایای تصویری روز مادر

۳ – معذرت‌خواهی کنید
شما می‌توانید بگویید که من به دلیل مشکلاتی که باعث آن شدم، معذرت می‌خواهم. در هر رابطه‌ای این بهترین شکل معذرت‌خواهی است. اصلا مهم نیست شما چقدر مقصر هستید حتی اگر ۱۴درصد تقصیرها گردن شماست برای آن قسمت معذرت‌خواهی کنید. ازدواج وقتی خوب پیش می‌رود که حداقل یک نفر بتواند معذرت‌خواهی کند. غرور داشتن در رابطه زناشویی چیز قابل قبولی نیست. معذرت‌خواهی در نهایت روح بزرگ شما را نشان و حس بهتری به‌زندگی‌تان می دهد.

۴ – خوب گوش‌دادن را تمرین کنید
دفاع از خود را بس کنید. این مشکلی را حل نمی‌کند. سعی کنید شنونده خوبی باشید. خوب گوش‌دادن بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به شریک زندگی‌تان بدهید. از همین حالا تمرین کنید تا بتوانید بدون قطع کردن صحبت طرف مقابل‌تان،‌ خوب گوش کنید. بعد از صحبت همسرتان می‌توانید از او بپرسید که آیا نوبت من شده که حرف بزنم؟ می‌توانید در بین صحبت‌های همسرتان یکسری چیزها را یادداشت کنید تا یادتان نرود. در نهایت بحث می‌توانید یک نتیجه‌گیری داشته باشید. اگر به دنبال نتیجه هستید باید صبور باشید. هنگامی که هر دوی شما کنترل اعصابتان را از دست بدهید نتیجه این می‌شود که همسرتان با عصبانیت به درون اتاق می‌رود و در را به هم می‌کوبد. نگذارید بحث‌تان به این شکل بی‌نتیجه بماند. اگر شما آرام باشید همسرتان هم آرام می‌شود و از حرف‌های شما بل نمی‌گیرد.

۵ – دلگرمی بدهید
همیشه در ابتدای هر رابطه همه چیز گل و بلبل است و عادت داریم فقط نکات مثبت را ببینیم. اگر بعد از مدتی دیدیم بعضی مسائل آنطور نیستند که ما فکر می‌کردیم باید سعی کنیم بقیه چیزها را خراب نکنیم. همسر ما حتما نکات مثبتی هم دارد. معمولا بازسازی روابط سخت است اما غیرممکن نیست. برای نگه داشتن ازدواج‌تان باید کاری کنید که همسرتان احساس ارزشمندی و برگزیدگی کند. معمولا افرادی که ازدواج‌های طولانی‌تری دارند،‌ می‌فهمند چطور باید به همدیگر توجه کنند. این درک باعث می‌شود که فضایی صمیمی در خانه به وجود بیاید و در مقابل هم شما می‌توانید انتقادهای سازنده‌تان را پیش ببرید. به عنوان مثال وقتی همسرتان دارد با برادرش شوخی می کند حتی اگر از نوع شوخی‌اش خوش‌تان نیامده اما به او بگویید شیوه‌ای که او برای شوخی استفاده کرده را دوست دارید. همسر شما از انتقاد سازنده‌تان استفاده نمی‌کند مگر اینکه فضایی از عشق و احترام وجود داشته باشد.

راه درست زندگی از نظر اسلام

امام علی در نامه ای به حارث همدانی درباب راه و رسم زندگی چنین نوشتند: به ریسمان قرآن تمسک کن و از آن نصیحت پذیر، حلال قرآن را حلال و حرام آن را حرام بدان و حقی را که پیش از این بوده است تصدیق کن. از گذشته دنیا برای باقیمانده آن عبرت بگیر، زیرا که بعضی از امور دنیا شبیه بعضی دیگر است و آخر دنیا به اول آن ملحق می شود و همه آن تمام شدنی است.

نام بردن خدا را بسیار بزرگ بدان و جز بر حقی آن را بر زبان نیاور. بسیار یاد مرگ و یاد بعد از مرگ کن و آرزوی مرگ مکن مگر آنکه بدانی عاقبت نیکتری در پی داری. از هر کاری که فاعل آن، آن را برای خود روا می داند و برای همه مسلمانان بد، به دور باش. از هر عملی که در پنهانی انجام می شود و در ملا عام از آن خجلت برند، اجتناب کن و نیز از هر عملی که اگر از عامل آن سوال شود انکار می کند یا عذر خواهی می نماید، دوری کن.

آبروی خود را در معرض تیر گفته ها قرار مده، هر چه را می شنوی برای مردم بازگو مکن که همین که شنیده ای کافی است برای آنکه دروغ باشد و هر چه را مردم به تو گویند رد مکن که همین انکار علامت جهل است. غیظ و غضب خود را فرونشان و به هنگام قدرت و توانایی گذشت کن، به هنگام غضب حلیم باش و در وقت قدرت چشم پوشی کن تا عاقبت برای تو باشد. هر نعمتی را که خداوند به تو عطا کرده است نیکو بدار و هیچ نعمتی را ضایع مکن، و باید مردم اثر نعمتهای خدادادی را در تو ببینند.

بدان که بهترین مومنان کسانی هستند که جان و اهل و مال خود را تقدیم خدا می کنند؛ زیرا هر خیری را که از پیش فرستی برای تو می ماند و هر آنچه را به تاخیر اندازی برای دیگری سودمند خواهد بود. از یاوران ضعیف الرای و بد عمل دوری کن که همیشه یار را با یار قیاس کنند. در شهرهای بزرگ که محل اجتماع مسلمانان است سکونت گزین و از جاهایی که محل غفلت و ظلم است و اهل طاعت خدا کم اند دوری گزین. تنها به چیزی بیندیش که به کار تو می آید و از اینکه بر سر گذرگاه بازار بنشینی دوری کن که محل جمع شدن شیطانها و فتنه هاست.

به کسی که برتر از توست بسیار بنگر که همین کار از راههای سپاسگزاری است. روز جمعه مسافرت مکن تا آنکه نماز جمعه را به جاآوری مگر اینکه معذور باشی یا سفر تو در راه خدا باشد. در همه کارها اطاعت خدا کن که اطاعت خدا از هر چیز بهتر است. با خودت در عبادت خدعه کن و بر خودت آسان گیر و مجبورش مکن. در وقت نشاط و فراغت عبادت را بجا بیاور، مگر آنکه بر تو واجب باشد که در این صورت باید در وقت خود آن را انجام دهی و قضای آن هم بر عهده توست.

بترس از اینکه مرگ به سراغت آید و تو در راه بدست آوردن دنیا از پروردگارت گریزان باشی. بترس از همنشینی با فاسقان که شر با شر همراه شود. خدا را بزرگ بدار و دوستانش را دوست بدار. از خشم و غضب بپرهیز که آن لشکر بزرگی از لشکریان شیطان است.

برای اینده بهتر چه کنیم

۱ . داشتن هدف (هدفگذاری)
هیچ عقل و درایتی هم چون عاقبت اندیشی نیست . (۲)

راه گریز را، قبل از ستیز باید جست (ناپلئون) (۳)

کشتی ای که نمی داند به کجا می خواهدبرود، با هر بادی که بوزد، موافق است .

هدف، نتایج مطلوبی است که ما در انتظار آن هستیم . (۴) تقریبا شناخت و تعیین هدف، بسیار مشکل است . هر هدف، خود وسیله ای برای رسیدن به یک هدف بالاتر است . شما دانشجوی عزیز که در آغاز راه هستید، می خواهید چه کار کنید؟ تنها به پاس کردن دروس می پردازید یا می دانید که می خواهید بعد از اتمام دروس، به چه کاری بپردازید؟

زیاد کارکردن مهم نیست; درست کارکردن مهم است . به کارگیری تکنیک وفن، بدون داشتن هدف ، تلف کردن منابع است . بسیاری از افراد ، بسیار منظم، تلاش گر ومتعهد هستند; اما فعالیت های آنان نه تنها باعث تحقق اهداف نمی گردد; بلکه ممکن است آنها را از رسیدن به اهدافشان دورکند . گروهی را که در عمق جنگل، تحت نظر یک مدیر، سرگرم باز نمودن راهی به سوی خارج جنگل هستند; این گروه دارای سازماندهی دقیق و هماهنگی کامل هستند و نیز افراد گروه، چون دارای هدف مشترک هستند، بسیار باانگیزه کار می کنند و نظارت بر عملکرد آنان نیز عالی است; اما هنگامی که یکی از افراد برفرازیک درخت می رود و جهت را مشاهده می کند، متوجه می شود که گروه، نه تنها به سوی خارج جنگل حرکت نمی کنند، بلکه دائما به قلب جنگل نزدیک تر می شوند (دور شدن از هدف) .

در تعیین هدف به نکات زیر توجه کنید:

۱ . هدف گذاری نمی تواند فارغ از شناخت واقعیت ها باشد .

«کسی که بدون آگاهی به عمل می پردازد هم چون کسی است که از بیراهه می رود و چنین شخصی هر چه جلوتر می رود از سر منزل مقصود خویش بیش تر فاصله می گیرد» . (۵)

۲ . هدف باید دقیق، روشن و بدون ابهام باشد

۳ . هدف باید چالشی باشد (نه سهل الوصول باشد نه دست نیافتنی) .

۴ . هدف باید مورد قبول شما باشد .

۵ . هدف باید متناسب با توانایی و استعداد شما باشد .

هر کسی را، بهر کاری ساختند

میل آن را در دلش انداختند (مولوی)

۲ . برنامه ریزی
«دقت و ظرافت در برنامه ریزی از وسیله و امکانات، مهم تر است » . (۶)

برنامه ریزی عبارت است از پیش بینی فعالیت های مورد نیاز

با توجه به منابع و توانایی های موجود، برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده . برنامه ریزی، مستلزم نگاهی جست وجوگر به گذشته، نگاهی عمیق به اوضاع داخلی و تعمقی ژرف در اطراف و نگاهی بس دورخیز به آینده است . برای انجام هر عملی، لازم است قبل از عمل، برنامه ریزی صحیح انجام داد تا منابع ضایع نگردد و فرد بتواند با اثربخشی و کارایی لازم، به تحقق اهداف خود دست یابد . این کار فوائد زیر را به دنبال خواهد داشت:

مزایای برنامه ریزی
۱ . احتمال رسیدن به هدف را بیشتر می کند .

۲ . تمرکز بر روی اهداف ایجاد می کند .

۳ . باعث هماهنگی بیشتر می شود .

۴ . از اضطراب در محیط کاری جلوگیری می کند .

۵ . به کار، معنا و مفهوم می بخشد .

۶ . اعتماد به نفس را در فرد افزایش می دهد .

۳ . قاطعیت در کار
در مدیریت، فرض بر این است که انسان قبل از اجرای تصمیم، باید با تفکر و شناخت درست از مشکل، به جمع آوری اطلاعات و ارزیابی راه حل ها بپردازد . در این مرحله، تردید نسبت به راه حل ها مفید است; زیرا منجر به بررسی دقیق راه حل ها می گردد و بعد از تصمیم گیری، باید تصمیم بدون تردید، اجرا گردد; زیرا تردید در زمان اجرا بسیار خطرناک است . آن چه با کوشش و صلاح اندیشی حاصل گردد، باید با قاطعیت مورد اقدام واقع شود; زیرا تزلزل ، موجب سستی و کاهش نیرو می شود .

هر گاه اراده با دور اندیشی توام گردد، سعادت و نیک بختی، کامل شود . (۷)

سستی یکی از اسباب ناکامی و حرمان است . با سستی و ضعف، وقت از دست می رود . (۸)

امام خمینی (ره) در این زمینه می فرماید: «بعد از تصمیم، هیچ به خودتان تزلزل و سستی راه ندهید; برای این که چنانچه انسان تصمیم به یک امری گرفت، ولی متزلزل باشد، این که آیا می تواند این کار را درست تا آن جا که می خواهد و آرزو دارد، عمل کند، این تصمیم گیری با این تزلزل، نمی تواند کار را درست انجام بدهد» . (۹)

زندگی بهتر زناشویی

هر یک از نکات زیر می تواند زندگی زناشویی را به بن بست بکشاند:

۱- تعهد بیش از اندازه
تعهد بیش از اندازه و خستگی جسمی و روحی؛ این مشکل در زوج های جوانی که در مدرسه یا دانشگاه تحصیل می کنند یا تازه در جایی استخدام شده اند بیشتر به چشم می خورد. حتی الامکان سعی کنید اوایل ازدواج به دانشگاه بروید، کار تمام وقت داشته باشید، صاحب فرزندی شوید، خانه بسازید یا کار و کاسبی جدیدی راه بیندازید. این کارها مشکلات و سختی های زیادی به همراه دارد و بسیاری از زوج های جوانی که با این مشکلات روبه رو می شوند، پس از آن که ازدواجشان با شکست مواجه می شود با تعجب از خود می پرسند:«چرا چنین اتفاقی افتاد؟» مسئولیت و مشغله ی زیاد باعث می شود که زن و شوهر فرصت کمی برای همدیگر داشته باشند و بنابراین فاصله ی آنها روز به روز افزایش می یابد و زمانی می رسد که برای هم مثل دو غریبه هستند، پس سعی کنید در اوایل ازدواج ، برای خود، کار و دردسر نتراشید و وقت بیشتری را با هم بگذرانید تا همدیگر را بیشتر بشناسید.

۲- صورت حساب های بالا
صورت حساب های بالا و بحث بر سر نحوه ی خرج کردن پول؛ اجناس مصرفی خود را با پول نقد خریداری کنید، در غیر این صورت آنها را به صورت قسطی نخرید. تمام پولتان را برای خرید خانه یا اتومبیل که استطاعت خرید آن را دارید خرج نکنید. همیشه مقداری از پولتان را برای روز مبادا پس انداز کنید و با آن به سفرهای کوتاه بروید و اگر صاحب فرزندی هستید، آن را برای مواقع ضروری کنار بگذارید. سعی کنید درآمدتان را عاقلانه و درست خرج کنید.

۳- خودپسندی
در جهان دو گروه از مردم وجود دارند، افراد بخشنده و افراد گیرنده. ازدواج دو نفر بخشنده می تواند یک مسئله ی رضایت بخش و خوشایند برای هر دو طرف باشد، بین دو نفر بخشنده و گیرنده همیشه اصطکاک وجود دارد، اما دو نفر گیرنده در عرض شش هفته زندگی مشترک، به جان هم می افتند و دمار از زندگی هم درمی آورند. خودپسندی و خودخواهی، ازدواج را به ورطه نابودی می کشاند.

۴- دخالت والدین
اگر زن یا شوهر به طور کامل از والدینشان جدا نشوند، احتمال بروز مشکل در زندگی زناشویی آنها وجود خواهد داشت. بعضی از والدین دوست ندارند فرزندشان پس از ازدواج از آنها دور شود و ترجیح می دهند که در کنارشان زندگی کند. آنها به این مسئله توجه ندارند که در این صورت ممکن است باعث به وجود آوردن مشکل در زندگی مشترک فرزندشان شوند.

۵- توقعات زیاد و بی جا
بسیاری از زوجین انتظار دارند که پس از ازدواج وارد یک سرزمین پر از شادی و خوشبختی شوند. آنها همیشه رویای قصر پریان را در سر می پرورانند، غافل از این که گاهی اوقات در زندگی زناشویی مشکلاتی پیش می آید که عرصه زندگی آنها را تنگ می کند.

۶- بحث و جدل
سخن ما با کسانی است که فضای خانه را با بحث و دعواهای خود مسموم می کنند و باعث رنجش و نگرانی طرف مقابل خود می شوند و او را از ادامه ی زندگی مشترک دلسرد می کنند. بدبینی و حسادت ، یکی از علل ایجاد جر و بحث زوجین است و خودبینی عامل دیگری است که باعث آزار رساندن به طرف مقابل می شود.

سایت راه زندگی

شما می توانید با مطالعه ی مقاله های وبسایت نوین بینش بسیاری از نکات مهم برای بهتر زندگی کردن را بیاموزید.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

روانشناسی برای زندگی بهتر

زندگی مشترک موفق

رازهای زندگی زناشویی موفق

داشتن زندگی شاد

راههای شاد زیستن در زندگی

زندگی موفق چیست

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

راه زندگی موفق  و به طور کلی راه و روش زندگی چیست؟ برای راه زندگی در قران چه توصیه هایی آمده است و بهترین زندگی زناشویی چه ویژگی هایی دارد. راه درست زندگی از نظر اسلام چیست و به توصیه ی اسلام برای اینده بهتر چه کنیم ؟ زندگی بهتر زناشویی  از طریق سایت راه زندگی

 



موضوعات :
موفقیت

درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.