no-img
نوین اطلس

تلاش برای رسیدن به موفقیت


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

تلاش برای رسیدن به موفقیت
zip
خرداد ۶, ۱۳۹۷

تلاش برای رسیدن به موفقیت


موضوعات: راه های رسیدن به موفقیت چیست؟، راه های رسیدن به موفقیت در زندگی، راههای رسیدن به هدف در زندگی، جملات رسیدن به هدف، برای رسیدن به چه چیزی باید تلاش کرد، راه های رسیدن به موفقیت درسی.

 

برای آموزش جامع کسب درآمد اینترنتی به لینک زیر مراجعه کنید:

۵ حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

نقش شانس در موفقیت

چگونه موفقیت را کسب کنیم

تلاش برای موفقیت

 

راه های رسیدن به موفقیت چیست؟

واقع‌بینانه هدف‌گذاری کنید
والت دیزنی: «برای شروع باید حرف زدن را کنار بگذارید و عمل کنید.»
هدف‌ها به دلایل متعددی اهمیت دارند:
– اهداف به شما کمک می‌کنند محدوده‌ی خواسته‌‌هایتان را مشخص کنید.
– اهداف جهت‌ و گرایش را مشخص می‌کنند.
– اهداف باعث می‌شوند خودتان را بیش‌تر از حد و مرز توانایی‌هایتان تشویق و به جلو هدایت کنید.
جذاب و خوش‌برخورد باشید
اگر فرد خوش‌برخوردی باشید، احتمال موفقیتتان بیشتر می‌شود. فرقی ندارد که چقدر بااستعداد، باهوش یا تحصیل‌کرده هستید؛ اگر افراد به شما جذب نشوند، برای موفقیت شانس کم‌تری دارید. با افراد به‌خوبی مواجه شوید، شما به افراد دیگر برای موفق شدن نیاز دارید. اگر کسی شما را دوست داشته باشد، مقررات را برای کمک کردن به شما تغییر خواهد داد.
با افراد موفق در ارتباط باشید
موفقیت چیست و راه‌های رسیدن به موفقیت کدام است؟
تلاش کنید در شبکه‌ی کاری خود با این افراد ارتباط برقرار کنید. اگر با فردی که تمایل دارید از او یاد بگیرید مستقیما ارتباط ندارید، یک معرف پیدا کنید. از شبکه‌های اجتماعی برای پیدا کردن افراد استفاده کنید. اکثر افراد حداقل از یک شبکه‌ی اجتماعی استفاده میکنند فیسبوک، توییتر و لینکدین از بهترین ابزار‌ها برای دسترسی به افراد هستند.
مهارت گوش کردنِ گزینشی را پرورش دهید
افراد موفق در دریافت پیشنهادات انتخاب‌گر و سخت‌گیر هستند. آن‌ها می‌دانند که به بسیاری از افراد نباید گوش دهند و در رد کردن صدا‌ها و حرف‌ها مهارت دارند. تنها به حرف‌هایی که به موفقیت شما کمک می‌کنند گوش دهید. هرکس یک نظر و راه‌ حل دارد؛ اما به این معنی نیست که همه‌ی نظرات صحیح هستند.

راه های رسیدن به موفقیت در زندگی

۱. بهانه نیاورید

همه ما دو صدای درونی داریم. صدایی که به ما می گوید سخت تلاش کنید و کارهای خود را به نتیجه برسانیم. صدایی که می گوید روی کارهای خود تمرکز کنیم و پس از اتمام یک کار، سراغ کار دیگر برویم و آن را به خوبی و درست تمام کنیم.

و همچنین صدایی که می گوید کمی استراحت کن، ببین تلویزیون چه برنامه ای دارد یا کمی وبگردی کن.

در زندگی گاهی قربانی بی عدالتی ها هستیم. به طور مثال، مستحق ارتقا رتبه هستیم اما به آن نائل نمی شویم. مهم نیست ما که هستیم، گاهی در شرایط ناعادلانه ای قرار می گیریم و زندگی با بی انصافی با ما رفتار می کند. می توانیم برای خود متاسف باشیم یا می توانیم آن را نادیده بگیریم و به جلو پیش برویم یا حتی آن را مشوقی برای پیشرفت های آنها خود فرض کنیم.

نلسون ماندلا می توانست از زندانی شدن ناعادلانه خود عصبانی شود و اعتراض کند. اما در عوض، از آن به عنوان موقعیتی برای یادگیری، پیشرفت، رشد روحی و آزادی دیگران استفاده کرد.

به بهانه های خود گوش کنید. درک کنید چرا این بهانه را دارید. در آخر سعی کنید متوجه شوید چگونه می توانید از آن برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت استفاده کنید.

۲. فقط برای آنها نیست

چیزهایی که در زندگی می خواهید مشوق و محرک های ما هستند. البته آنها به تنهایی نمی توانند مشوق باشند. موفقیت واقعی زمانی به دست می آید که آنها نه فقط در زندگی ما که در زندگی دیگران نیز تغییراتی ایجاد کنند.

اگر در موقعیتی قرار بگیرید که به پایان رساندن کاری برایتان دشوار و بیشتر از توانایی های شما است، تلاش خود را بیشتر و طولانی تر کنید تا آن پروژه را به نتیجه دلخواه برسانید.

اگر هدف اصلی ما پول درآوردن باشد، همه تلاش خود را در راه رسیدن به آن انجام خواهیم داد. بعضی از افراد از پول های به دست آمده به دیگران نیز کمک می کنند که جای تقدیر دارد. برای افراد موفق، فقط به دست آوردن پول رضایت بخش نیست. آنها دیگران را نیز در موفقیت های خود شریک می کنند.

۳. صبح های زود برخاستن و شب دیر خوابیدن

افرادی که به موفقیت واقعی دست یافته اند برای هدف خود سخت تلاش کرده اند. شاید آنها نیز در گزند مسایل جانبی زندگی خود همچون خانواده یا زندگی اجتماعی قرار داشته باشند اما هدفشان در اولویت همه امور قرار دارد و تا زمانیکه آن را انجام نداده اند، باقی مسایل در رتبه های بعدی اهمیت قرار دارند.

موفقیت هیچ راهی جز سخت کار کردن ندارد. آبراهام لینکلن گفته است: «شاید افرادی که صبر می کنند به چیزهایی برسند … اما به چیزهایی که از افراد سخت کوش باقی مانده است» . اگر دوست دارید موفق باشید باید سخت تلاش کنید و بقیه را پشت سر بگذارید.

راههای رسیدن به هدف در زندگی

مسوول و پاسخگو بودن:
پاسخگویی و مسوولیت یکی از قدرتمند ترین انگیزه های حرکت است. اگر فقط خودتان از اهداف خود خبر دارید ممکن است در زمان هایی آن اهداف را به سخره گرفته و آنها را انجام ندهید، اما اگر فرد دیگری را نیز در جریان برنامه های خود بگذارید، راه فراری ندارید و باید به سمت اهدافتان در حرکت باشید.

ممکن است بخواهید فقط یک نفر را در جریان اهداف خود بگذارید و شاید این یک نفر نیز مانند شما سهل انگاری کند، یا اینکه بخواهید اهدافتان را با گروهی از دوستانتان تقسیم کنید. حتما میدانید که میگویند یکی از بهترین راه های رسیدن به اهداف، بیان آن روی شبکه های اجتماعی است، بهتر است زمان معینی نیز برای رسیدن به هدف مشخص کنید.

پیگیر بودن:
ضبط کردن پروسه پیشرفتتان دو مزیت دارد: در هر لحظه از زمان میتوانید بفهمید که چقدر به هدفتان نزدیک شده اید و این موضوع میتواند شما را تشویق کرده و ذهنتان را برای ادامه دادن آماده تر کند.

راه های بسیاری برای ضبط مراحل پیشرفتتان وجود دارد. ممکن است از برنامه های ثبت وقایع روزانه استفاده کنید، یا نوشتن در تقویم را انتخاب کنید، و یا نوشتن خاطرات روزانه ممکن است برای شما راه مناسب تری باشد، بهتر است بهترین راه ممکن را برای خودتان انتخاب کنید.

تبدیل کردن اهداف به عادات روزانه:
اکثر کارهای روزانه ای که ما انجام میدهیم جزو عادات ما شده اند، مانند بیدار شدن در یک ساعت معین، کارهای روزمره، خوردن صبحانه و حتی خوردن یک فنجان قهوه در ساعت مشخصی از روز.

وقتی شما میخواهید یک عادت جدید در زندگی تان ایجاد کنید باید آن را به یکی از عادت های فعلی تان پیوند بزنید. مثلا اگر میخواهید قبل از رفتن به سر کار، ورزش کنید بهتر است آن را قبل از خوردن صبحانه انجام دهید تا فراموشش نکنید.

به فواید کار توجه کنید:
ممکن است شما با انگیزه بالا به سوی اهدافتان در حرکت باشید اما بعد از مدتی دریابید که هیچ نتیجه ای نگرفته اید و یا پاداشی به شما تعلق نگرفته.

همیشه سعی کنید به فواید حاصل از کار توجه داشته باشید و به این فکر کنید که چرا این هدف را در زندگیتان برگزیده اید. با یادآوری همیشگی فواید حاصله هیچ وقت انگیزه خود را از دست نمیدهید، مثلا اگر در رژیم غذایی هستید بهتر است به خودتان یادآوری کنید که بعد از به نتیجه رسیدن، شما به وزن ایده آل خود رسیده و سالم تر می شوید و اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز می یابید.

از پیشرفت خود لذت ببرید:
تا جایی که میتوانید راهی را پیدا کنید که از پیشرفت خود خوشحال شوید. نه تنها این پیشرفت اعتماد به نفس بیشتری به شما میدهد بلکه باید انگیزه شما را نیز بالا نگه دارد.

اگر هدف شما تمرین های مداوم ورزشی است بهتر است تمرکز خود را روی ورزش های مفرحی بگذارید که از آنها لذت می برید. انتخاب شما میتواند پیاده روی، شنا، پینگ پنگ و یا دیگر ورزش های مورد علاقه تان باشد، لازم نیست هر روز خود را در باشگاه به فعالیت بپردازید، بهتر است یک برنامه منظم ریخته و طبق آن رفتار کنید.

جملات رسیدن به هدف

اکثر دانه ها هرگز رشد نمی کنند پس اگر واقعا می خواهید چیزی اتفاق بیفته بهتره بیش از یکبار تلاش کنید .
سنگی که طاقت ضربه های تیشه رو نداره تندیس زیبا نخواهد شد .
شرط درآمد کار است نه دانستن کار پس برو کار کن نترس نگو کاری بلد نیستم .
خدا زمین رو مدور آفرید تا به انسان بگه همون لحظه ای که فکر می کنی به آخر دنیا رسیده ای درست در نقطه آغاز هستی .
برای داشتن چیزی که تا به حال نداشته اید باید کسی باشید که تا به حال نبوده اید .
همیشه امید داشته باش چون همیشه فردایی هست .

راه های رسیدن به موفقیت درسی

مشاوره
راهنمایی شامل خدمات متنوعی است که “مشاوره” یکی از آنهاست. در حقیقت مهمترین خدمت راهنمایی مشاوره است. هنگامی که دچار مشکلی می شوید بی درنگ می توانید به مشاورتان مراجعه کنید. البته قبلا درباره یک مشاور خوب تحقیق کنید. می توانید از معلمتان بخواهید که یک مشاور خوب به شما معرفی کند. اگر چه ممکن است در بسیاری از مدارس افرادی به اسم “مشاور” باشند ولی شما بیشتر می توانید از آنها برای پیداکردن یک مشاور خوب در مراکز مشاوره و راهنمایی که در اکثر شهرها وجود دارد کمک بگیرید. چون اول آنکه به علت تعداد بسیار زیاد دانش آموزان در مدارس شاید مشاور مدرسه نتواند وقت مناسبی را به شما اختصاص دهد. دوم آنکه ممکن است تخصص کافی در زمینه مشاوره نداشته باشد.

در انتخاب مشاور دقت کافی مبذول دارید و حتما مشاوری انتخاب کنید که به ارزشها و باورهای دینی متعهد باشد. در اینجا هرگز مشاوران غرب زده و غیرمذهبی که بازگوکننده تجربه های به بن بست رسیده غربیها هستند توصیه نمی شود. هنگامی که به مشاورتان مراجعه می کنید او با شما شروع به صحبت (مصاحبه) می کند سعی کنید با مشاور ارتباط برقرار نمایید. مشاور هرگز به اسرار و رازهای شما کاری ندارد فقط تا حدی که به شما کمک می تواند از آنها مطلع شود. مشاور درباره شخصیت شما قضاوت نمی کند و برای شما به عنوان یک انسان ارزش و احترام قائل است.

مطالعه برتر
یکی از علل ناکامی های تحصیلی روش نادرست مطالعه است. عوامل زیادی برای موفقیت در تحصیل وجود دارد که می توان از عوامل مهمی همچون معلم ماهر و کارآزموده پشتکار و جدیت محیط مناسب خانوادگی و… نام برد. در بسیاری از موارد همه شرایط تا حدی قابل قبول است اما دانش آموز (فراگیر) روش های صحیح مطالعه را نمی داند.

شاید بعضی دانش آموزان گمان کنند با زیاد مطالعه کردن از بقیه موفق تر خواهند بود ولی از سویی به درست مطالعه کردن بی توجه می باشند.

بعضی دیگر گمان می کنند که با بی خوابی کشیدن می توانند در تحصیل موفق باشند. اما این گروه هم اشتباه می کنند در اینجا برای تاکید و اهمیت روش های برتر مطالعه دوباره باید خاطر نشان کنیم که:
بسیاری از ناکامی ها (در تحصیل) به خاطر بد مطالعه کردن و ندانستن اصول و روش های مطالعه درست است.یکی از مهمترین چیزهایی که هر دانش آموز باید بداند آن است که روش مطالعه و یادگیری هر درسی ممکن است با درس دیگر متفاوت باشد. شما باید از معلمتان بخواهید که روش مطالعه درسی را که تدریس می کند. به شما بیاموزد.

در این فصل ابتدا نکته هایی کلی عنوان می شوند که شما را در “مطالعه برتر” یاری خواهند کرد. بخشی از این مطالب از کتاب “کلیدهای طلایی برای موفقیت تحصیلی” انتخاب شده است که برای تاکید بیشتر و به دلیل اهمیت بسیار بعضی مطالب در قالبهای گوناگون تکرار شده است و سپس به طور اصولی مطالبی را عنوان خواهیم کرد که یقینا با مطالعه مستقیما ارتباط دارد و دانستن این مطلب شما را در مطالعه برتر کمک خواهد کرد. مطالبی درباره آموختن “تنظیم پاراگراف” تحت عنوانهای “خواندن و نوشتن” “ساختار یک پاراگراف (بند)” “روایت” “توصیف” “توضیح یا مثال و تصویر” “علت و معلول” “دسته بندی” “تشابه و تباین (مغایرت) “ترکیبات” و به دنبال آن مطالبی درباره خواندن توام با فهمیدن با عنوانهای “خواندن و فهمیدن” “سرعت تشخیص کلمه” “سرعت درک کلمه” “سرعت درک جمله” “خواندن برای اطلاعات دقیق” “سطحی خوانی” “نگاه اجمالی” و “متن خوانی”

نکاتی برای مطالعه برتر
در مطالعات خود باید تنوع ایجاد کرد و به طور مثال اگر قرار باشد ساعاتی را صرف مطالعه نمود نباید همه وقت را برای انجام یک کار صرف کرد. کمی از وقت را باید به مرور مطلب دیگری گذراند یا مختصری درباره آینده برنامه ریزی نمود و کمی مطالعه آزاد داشت. کمی تنوع به همان خوبی استراحت کردن است. اگر فکر انسان فعالیتهای متنوعی داشته باشد کارآیی بیشتری خواهد داشت تا آن که برای مدتی طولانی به کاری یکنواخت بپردازد.

همیشه باید مطلب و یادداشتی مهم به همراه داشت که همه جا بتوان از آن بهره برد بسیار مفید است که یک کتاب جیبی یا کارتی شامل مطالب کلیدی که می خواهیم آن را فرا گیریم به همراه داشته باشیم. مکان یادگیری جایی است که انسان آنجا هست یعنی اگر همه جا مطلبی به همراه نداشته باشیم بهانه خوبی برای یاد نگرفتن داریم.

وقتی به تنهایی مطالعه می کنیم این امکان وجود دارد که ساعتها پشت میز بنشینیم بدون اینکه فراگیری چندانی داشته باشیم. زمانی که عضو یک گروه فعال مطالعاتی باشیم امکان “در رویا رفتن” به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

در مطالعه نباید کمال گرا بود به این معنی که در یاد گرفتن مطلبی نباید خیلی وسواس داشته باشیم یا وقت بسیار زیادی را به یاد گرفتن مطلبی اختصاص دهیم که هر قدر آن را مطالعه می کنیم از توانایی خود نسبت به درک آن اطمینان حاصل نکنیم. کمال گرایان اغلب به دلیل انجام دادن کامل تعداد کمی از کارها در نهایت با انباشته شدن کارهای مهم مواجه می شوند. کاری که امروز غیرممکن به نظر می رسد ممکن است پس از مدتی (هنگامی که اطلاعات و تجربیات لازم در جهت سازماندهی روش انجام کار به دست آید) امری بسیار آسان تلقی شود. خطر واقعی پافشاری در انجام یک کار ردیف شدن بقیه کارهای انجام نشده است که در همان زمان در حال انباشته شدن هستند. زمان را به تفکر درباره مطالعه نباید تلف کرد. افراد باهوش به تدابیر بسیار پیچیده اجتناب از مطالعه مانند موارد ذیل آشنا هستند:
تمیزکاری مرتب کردن و تظاهر به این که قبل از مطالعه انجام دادن آن کارها لازم است.
انجام دادن کارهای کوچک و آسان به عنوان راهی برای به تاخیر انداختن شروع یک کار مهم و بزرگ.



موضوعات :
موفقیت

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.