no-img
نوین اطلس

آیا آشتی بعد از جدایی اتفاق می افتد؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آیا آشتی بعد از جدایی اتفاق می افتد؟
امتیاز 4.00 ( 2 رای )
zip
اسفند ۱۵, ۱۳۹۸

آیا آشتی بعد از جدایی اتفاق می افتد؟


در این مطلب از نوین اطلس می خواهیم درباره آشتی بعد از جدایی صحبت کنیم. آیا آشتی بعد از جدایی اتفاق می افتد پرسش بسیاری از افرادی است که از عشق خود جدا شده اند.

طلاق و جدایی یکی از معضلات بزرگ جوامع امروز است. زن و مردی که با هم رابطه عاطفی برقرار می کنند ممکن است خیلی سریع با مواجهه با مشکلات تصمیم به جدایی بگیرند. اما کمی بعد به دلایلی از جمله دلتنگی، پشیمانی و یا شرایط زندگی بعد از جدایی شان نظرشان تغییر می کند و به دنبال آشتی بعد از جدایی هستند. به همین دلیل برای تصمیم گیری درباره چنین امر مهمی زن و مرد بایستی خوب فکر کنند و تمام جوانب را در نظر بگیرند، سپس اقدام کنند.
مواردی که در این مطلب مورد بحث قرار می گیرند شامل آمار ازدواج با همسر سابق، احتمال برگشت بعد از طلاق، دلتنگی بعد از جدایی، پشیمانی پسران بعد از جداییو آشتی بعد از جدایی می باشد.

آمار ازدواج با همسر سابق

در این قسمت از مطلب آیا آشتی بعد از جدایی اتفاق می افتد یا نه می خواهیم به آمار ازدواج با همسر سایق بپردازیم. ببینیم طبق آماری که تا کنون بدست آمده است آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است؟

در بازگشت به رابطه قبلی آمار بر علیه زن و شوهرهایی است که یکبار طلاق گرفته اند و می خواهند دوباره با هم ازدواج کنند. تقریباً بیشتر ازدواج های دوم مثل ازدواج اول به طلاق ختم می شود.

مجله روانشناسی امروز نوشته است، “تقریباً ۶۰ درصد از ازدواج های دوباره شکست می خورد و این اتفاق حتی سریعتر از طلاق اول می افتد. بعد از گذشت متوسط ۱۰ سال، ۳۷ درصد از ازدواج های دوباره شکست می خورد این درحالی است که این آمار برای ازدواج اول ۳۰ درصد است.”

احتمال برگشت بعد از طلاق

اگر بخواهیم در مورد آشتی بعد از جدایی و احتمال برگشت بعد از طلاق در زنان و مردان صحبت کنیم باید بگوییم که زنان بعد از جدایی احساساتی تر عمل کرده و بسیار گریه می کنند و ناراحت می شوند. اما به مرور زمان این تخلیه احساسات به آن ها کمک می کند تا به زندگی عادی خود برگردند.
در مورد مردان قضیه متفاوت است. آن ها در ابتدا سعی می کنند با بیرون رفتن و تفریح با دوستانشان خود را بی توجه به جدایی نشان دهند و در اثر درد و دل نکردن در این باره تمام احساس درد و رنج را در خود نگه داشته و به مرور زمان جدایی برای آن ها سخت تر خواهد بود و احساس دلتنگی مردان بعد از جدایی با گذشت زمان بیشتر از خانم ها می شود.
به صورت کلی احتمال برگشت بعد از طلاق در زن و مرد می تواند به یک میزان باشد و آشتی بعد از جدایی آن ها بستگی به این دارد که در طول مدت رابطه عاشقانه خود تا چه حد از خود خاطرات خوب به جا گذاشته و تا چه حد سیگنال های منفی ارسال کرده باشند. سپس می توانند برای ترمیم رابطه عاشقانه خود تلاش کنند.(همچنین نگاه کنید به احتمال بازگشت مردان به رابطه)

دلتنگی بعد از جدایی

گاهی اوقات بعضی افراد بیش از حد بر حفظ یک رابطه اصرار می کنند در صورتی که گاهی اوقات بهترین راه برای بهبود رابطه، جدایی است.
اگر به درستی و با سیاست جدایی صورت بگیرد می توانید باعث ایجاد دلتنگی بعد از جدایی در فرد مقابل شوید.
در این صورت حتی افرادی که خودشان رابطه را تمام می کنند ممکن است تا چند ماه بعد از جدایی هنوز نسبت به طرف مقابل خود دلتنگ شوند.
هر چقدر اقدامات و عملکرد شما قبل از جدایی، هنگام جدایی و حتی پس از آن بیشتر تحت کنترل شما باشد بیشتر احتمال دارد باعث دلتنگی بعد از جدایی در معشوقتان شوید. در نتیجه آشتی بعد از جدایی و برگشت به رابطه قبلی نیز راحت تر صورت خواهد گرفت.

پشیمانی پسران بعد از جدایی

پشیمانی پسران بعد از جدایی مبحث دیگری است که در این مقاله آشتی بعد از جدایی به آن پرداخته خواهد شد. البته قبل از هر چیز بهتر از یادآوری کنم که پشیمانی بعد از جدایی منحصر به دختر یا پسر نخواهد شد و در هر دو جنس رخ می دهد.

شرایط طلاق هرچه که باشد، مواقعی پیش می‌آید که از قرار دادن خود و دیگران در این موقعیت زجرآور پشیمان می‌شوید. حتی اگر  شما مقصر اصلی طلاق نباشید، باز هم خودتان را با پرسیدن سوال‌های بی‌پایان آزار می‌دهید، از خودتان می‌پرسید که “آیا برای نجات زندگیمان کوتاهی کرده‌ام؟” و بعد این فکر حسرت‌بار ذهن‌تان را اشغال می‌کند که “ای کاش بیشتر تلاش کرده بودم.” و یا حتی به فکر آشتی بعد از جدایی خواهید افتاد.
البته باید بدانید که پشیمانی بعد از طلاق تاحدی طبیعی و قابل درک است، از آنجایی که طلاق درد طاقت‌فرسایی را به افراد بسیاری، شامل خودتان، همسر سابقتان و فرزندانتان، تحمیل می‌کند و چون طلاق وادارتان می‌کند که همه چیز را از صفر شروع کنید، بدیهی است که این حجم از فشار باعث شود از پا دربیابید.(همچنین نگاه کنید به پشیمانی مردان بعد از جدایی)
هر تصمیم سرنوشت‌سازی، حتی مثبت، موجب می‌شود که هر از گاه به عقب برگردید. بهترین راه برای غلبه بر این احساسات زجرآور این است که به خودتان زمان بدهید، بسته به وضعیت روحی و شرایط زندگی مشترکتان ممکن است به چند ماه یا حتی چند سال فرصت نیاز داشته باشید. قبل از اینکه مجددا برای آشتی بعد از جدایی و یا گرم کردن رابطه سرد شده عجله کنید به خودتان فرصت سوگواری بدهید، تا با تخلیه کردن اندوه خود خشم و عصبانیت‌تان نیز تخلیه شود و با فراموش کردن گذشته بتوانید از نو شروع کنید. (همچنین نگاه کنید به احساس مردان بعد از جدایی)

آشتی بعد از جدایی

اگر به دنبال آشتی بعد از جدایی هستید قبل از هرچیز از خود بپرسید بازگشت به رابطه قبلی بله یا خیر؟ مطمئن شوید برگشت شما به همسر سابقتان ارزشش را دارد و مجددا منجر به رنج و نارحتی تان نخواهد شد. در زیر لیستی از مواردی که در این شرایط نباید به ازدواج قبلی خود برگردید آورده شده است:
– اطرافیان (برادر یا خواهر همسر، والدین، برادر و خواهر، دوستان، همکاران و …) شما را برای بازگشت به رابطه تحت فشار می گذارند.
– غرایز درونی به شما می گویند که با شوهر خود آشتی نکنید.
– شما بدون همسرتان احساس بهتری خواهید داشت.
– احساس می کنید از لحاظ عاطفی تحت کنترل او هستید.
– شما زندگی‌تان را بدون شوهر سابقتان و همانطور که هست، دوست دارید.
– همسرتان بسیار تنوع طلب است و همواره از یک رابطه به رابطه دیگری می رود.
– همسرتان به شما زمان کافی برای فکر کردن نمی دهد.

در چنین شرایطی که در بالا به آن ها اشاره شد ازدواج مجدد با همسر سابق و آشتی بعد از جدایی توصیه نمی شود.

اگر در نظرتان برگشتن به همسر سابق به صلاحتان است عجله نکنید. ابتدا احساسات را کمی رها کنید. به گذشته و اتفاقاتی که بین شما رخ داده است برگردید. همه موارد را به خوبی زیر و رو کنید. ببینید دلیل اصلی جدایی تان چه بوده است.
برخی از زوج ها به دلیل اختلافات حل نشدنی یا مشاجرات غیر قابل قبول، رابطه خود را تمام می کنند. دیگران فقط بخاطر اینکه برای فکر کردن نیاز به زمان و مکان دارند تصمیم به جدایی می گیرند.
اگر مسائل مالی باعث آن شده، نحوه هزینه کردن پول هایتان را شفاف سازی کنید.
اگر مسائل زن و شوهری باعث بروز جدایی شده است، ابتدا این مسئله را حل کنید و به مشاوره متخصص در این زمینه مراجعه کنید.
اگر جدایی به خاطر خیانت بوده است، به آن پایان داده، آن را فراموش کنید و اعتماد دوباره ایجاد کنید (البته با خود فکر کنید آیا واقعا توانایی فراموش کردن این موضوع را دارید یا خیر).(همچنین نگاه کنید به چه زمانی خیانت همسر را باید بخشید)
زمانی که دلیل اصلی جدایی تان و نحوه کنار آمدن با آن را به خوبی متوجه شدید حال می توانید برای شروع دوباره رابطه تمام شده بر اساس روانشناسی عشق اقدام کنید.
برای آشتی بعد از جدایی با همسرتان مراقب باشید مرتکب اشتباهات رایج در این زمینه از جمله التماس و گریه و تماس های مکرر نشوید. کمی به هم فرصت دهید.
پس از مدتی می توانید از مقاله های برگشت به رابطه و تکالیف برای برگرداندن عشق در این زمینه استفاده کنید تا برگشتن شما موفقیت آمیز باشد.
در این زمینه ابراز علاقه به همسرتان به نحو صحیح را فراموش نکنید. به وی یادآوری کنید که هنوز هم او را دوست دارید. پس از برقراری ارتباط سریع ترین راه برای برگرداندن عشق همین بیان کردن احساسات به صورت صادقانه و صحبت منطقی راجب مشکلاتی است که داشته اید. سپس راهی برای حل مشکلات در کنار هم بیابید و در صورتیکه برگشتتان به هم عاقلانه است، پاسخ سوال آیا آشتی بعد از جدایی اتفاق می افتد هم مثبت خواهد بود.

مطالب مرتبط:

مراحل آشتی با مردی که قهر کرده

تکنیک های nlp برای برگرداندن عشق

چگونه یک رابطه را دوباره بسازیم



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *