no-img
نوین اطلس

آمار ازدواج با همسر سابق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آمار ازدواج با همسر سابق
zip
اسفند ۲, ۱۳۹۶

آمار ازدواج با همسر سابق


این مطلب در مورد موضوعات ارتباط عاطفی  با همسر بعد از طلاق، قانون برای ازدواج مجدد با همسر سابق، برگشت همسر سابق بعد از طلاق، آشتی با همسر سابق بعد از طلاق، ازدواج مجدد با همسر  بعد از طلاق، رابطه با همسر بعد از طلاق، تعبیر خواب ازدواج با همسر سابق نوشته شده است.

ارتباط عاطفی با همسر بعد از طلاق

متاسفانه در دهه اخیر شاهد بروز اتفاقات جدیدی در روابط زناشویی بویژه در برخی خانواده‌های مرفه هستیم، جشن طلاق یکی از فرآیندهاست. در این جشن هنگام جدایی زن و شوهر از هم، مراسمی شبیه جشن عروسی با حضور دوستان و اقوام زوجین برگزار می‌شود و در پایان مراسم زن و شوهر هر کدام به دنبال زندگی خود می‌روند.

دوستی و ارتباط زن و مرد پس از جدایی نیز یکی از پدیده‌های جدید رفتاری است. اگر زن و شوهر فرزندی داشته باشند، دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر پس از طلاق درباره فرزندشان امری اجتناب‌ناپذیر است، ولی در پدیده اخیر زنان و مردان فاقد فرزند پس از جدایی، رابطه دوستی دارند و به عنوان دو دوست با یکدیگر ارتباط دارند. این نوع روابط نشان‌دهنده وجود کاستی‌های روانی و تربیتی زوجین است. اگر زن و شوهر رابطه خوبی با یکدیگر داشتند، چرا از یکدیگر جدا شدند و اگر طلاق گرفته‌اند چرا با یکدیگر در ارتباط هستند؟

از نظر فقهی در برخی از انواع طلاق‌ها، صحبت کردن زن و شوهر با هم پس از جدایی موجب ابطال طلاق می‌شود. این نکات باید برای زوجین توضیح داده شود تا دچار مشکلات اخلاقی و ارزشی نشوند.

درباره علل روابط دوستی پس از جدایی زوجین می توان گفت: وقتی که دختر و پسری با یکدیگر پیوند زناشویی می‌بندند، مسئولیت اداره زندگی از نظر مالی و رفتاری را می‌پذیرند و ممکن است این مسئولیت‌ها را برای آنها قدری دشوار باشد. درواقع چنین دختران و پسرانی ضعف مسئولیت‌پذیری دارند و برای فرار از بار مسئولیت، از یکدیگر جدا می‌شوند. اما پس از جدایی آنان هیچ مسئولیتی در قبال یکدیگر ندارند و فقط شریک دوستی هستند.

قانون برای ازدواج مجدد با همسر سابق

زن و مردی که پس از طلاق تصمیم می گیرند دوباره با هم زندگی کنند، در صورتی کامیاب خواهند شد که به اشتباهات گذشته خود پی برده و به قصد جبران آمده باشند. البته این روحیه باید در دو طرف وجود داشته باشد، چرا که اگر فقط یک نفر قصد جبران اشتباهات را داشته باشد، دوباره وضع به همان شکل قبلی ادامه خواهد یافت.

اگر زن و مردی واقعا از پدیده طلاق لطمه دیده اند و مطمئن هستند که می خواهند زندگی گذشته خود را بازسازی کنند باید با جدیت برای اصلاح رفتار خود تلاش کنند و بدانند که بیان جملاتی مانند «می دانستم بدون من نمی توانی زندگی کنی، دیدی جز من کسی تو را تحویل نمی گیرد، می دانستم که می روی و خودت برمی گردی و…» شرایطی را به وجود می آورد که در آن، فقط دوباره باید سوخت و ساخت.

برگشت همسر سابق بعد از طلاق

*چند توصیه هنگام رجوع

کارشناسان امور خانواده به افرادی که میخواهند رابطه مجدد با همسرشان بعد از طلاق ایجاد کنند چند توصیه دارند.

احمد باقری کارشناس امور خانواده در این ارتباط می‌گوید: اگر به خاطر فرزندتان این کار را می‌کنید، منصرف شوید چرا که ازدواج باید به این خاطر که میانتان عشق و علاقه ای باشد، صورت گیرد.

وی همچنین در مورد این زوج ها گفت: توصیه من این است که اجازه ندهند فرزند یا فرزندانشان از رابطه مجدد تا جاری شدن عقد دائم مطلع شود چون امیدوار می شوند که با هم آشتی کنید و این فشار بیشتری روی شما دو نفر برای آشتی کردن وارد می کند.

این کارشناس امور خانواده تاکید کرد: دلیل طلاق سابقتان را پیدا کنید. اگر طلاقتان به خاطر مسائل مالی بوده اینبار حتماً درمورد مسائل مالی با هم به نتیجه برسید. اگر درمورد تربیت فرزندان بوده، این مشکل را هم با هم حل کنید. اگر به خاطر عدم وفاداری و خیانت بوده، هر دو شما باید امتحان خود را پس بدهد.
سلامت نیوز: پیش نیازهای بازگشت پس از طلاق چیست؟

آشتی با همسر سابق  بعد از طلاق

زمانیکه میان یک زوج اختلاف نظر و قهری به وجود آمد، بهتر است، خودشان راه حلی برای این مشکل بیابند!
اجازه ندهند دیگران با دخالت در زندگی زناشویی آنها، اوضاع را بدتر کنند.
در این گونه مواقع بهترین راه این است که زوجین با یک فرد آگاه و بی طرف مشکل را در میان بگذارند.
و این کدورت را با کمک متخصص این حوزه بر طرف نمایند!

ازدواج مجدد با همسر بعد از طلاق

هر زن و مردی به ارتباطی لطیف و عاشقانه با همسر نیاز دارد. حتی همسرانی که به عشق نیازمندند به طور نسبی مشکلات و اختلافاتی با یکدیگر دارند، اما این اختلافات کمرنگ تر از عشق میان آنهاست.

برخورداری از ارتباطی عاشقانه با همسر، احساسی بسیار ارزشمند است. این اتفاق می تواند در ازدواج دوم نیز رخ دهد.

یکی از معیارهای سنجش موفقیت در ازداوج دوم، ارتباط عاشقانه و موفقی است که بین زن و شوهر به وجود می آید. این افراد عبارت «گل بی عیب خداست» را کاملا درک کرده اند.

همه ازدواج های دوم اگر با بررسی های لازم انجام شده باشد به اندازه ازدواج اول شانس موفقیت دارند. بسیاری از کسانی که تجربه زندگی مشترک را دارند، قدر زندگی را بهتر می دانند. افراد معمولا پس از طلاق در حد و اندازه هایی نسبت به مشکلات خود در زندگی گذشته شان آگاهی پیدا می کنند که البته کافی نیست.

همچنین کسانی که به ازدواج مجدد اقدام می کنند، اگر دارای فرزند باشند، شرایطشان کمی متفاوت است. این افراد به دلیل داشتن فرزند، دیرتر ازدواج می کنند. برخی از آنها نیز بعد از بزرگ شدن فرزندانشان به ازدواج مجدد اقدام می کنند.

رابطه با همسر  بعد از طلاق

زود ازدواج نکنید

نتایج بررسی ها نشان می دهد، احتمال شکست در ازدواج هایی که به سرعت پس از طلاق انجام می شود، زیاد است. زیرا در این فرصت کم امکان شناخت درست و واقعی مسائلی که باعث شکست ازدواج قبلی شما شده است، وجود ندارد. پس بهتر است بین طلاق و ازدواج دوم حداقل چند ماهی فاصله بیندازید و اگر این روزها احساس تنهایی و بی پناهی شما را آزار می دهد، به فکر راه های بهتری برای کنار آمدن با آن باشید، راه هایی مثل ورزش کردن، صرف وقت با دوستان و اقوام و یادگیری هنر و مهارت های جدید. (همچنین نگاه کنید به آشتی بعد از جدایی)

تعبیر خواب ازدواج با همسر سابق

اگر خواب ازدواج با همسر سابق خود را ببینید در ضمیر ناخودآگاه  خود می خواهید که این اتفاق بیفتد و یا همیشه تصور آن را دارید.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

ازدواج مجدد پس از طلاق

برگشت بعد از جدایی

آشتی بعد از طلاق

ترمیم رابطه

برگشت مردان

برگشت بعد از جدایی

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

ارتباط عاطفی  با همسر بعد از طلاق بر اساس قانون برای ازدواج مجدد با همسر سابق. برگشت همسر سابق بعد از طلاق برای آشتی با همسر سابق بعد از طلاق. ازدواج مجدد با همسر  بعد از طلاق و رابطه با همسر بعد از طلاق. تعبیر خواب ازدواج با همسر سابق



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.