no-img
نوین اطلس

برگشت بعد از جدایی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

برگشت بعد از جدایی
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
اسفند ۲, ۱۳۹۶

برگشت بعد از جدایی


این مطلب در مورد موضوعات دعا برای برگشت از طلاق، دعای برگشت همسر، دعای رفع طلاق، برگشت دوباره به رابطه، پشیمانی بعد از طلاق، امار ازدواج با همسر سابق، شرایط ازدواج مجدد با همسر قبلی، آشتی بعد از جدایی و طلاق نوشته شده است.

برگشت دوباره به رابطه

۱- وجود واسطه هایی چون وکیل و بعضی مشاورین باعث پیچیده شدن موضوعات مربوط به متارکه (مالی و غیره ) و افزایش شکایات طرفین از یکدیگر می شود. در صورتی که با شکایات بی اساس وکیل همسر همراه با عدم تماس همسر خود مواجه شدید شما هم پیغام پسغام از وکیل یا اطرافیان همسر خود قبول نکنید. قاطع و مودب بگویید هر حرفی را تنها از خودش خواهید شنید و پیغامبر را از سر راه کنار ببرید تا خود مجبور به تماس شود و از وجود آتش افروزان راحت شوید! در صورتی که قبلا از او خواسته اید که رابطه را ادامه دهد و در عوض وی شما را بیشتر ترک کرده از حالا به بعد به محض تماس وی، بی تفاوت و بی احساس رفتار کنید دیگر از وی نخواهید شانسی دوباره به شما و خودشان بدهد بلکه استراتژی ها را دنبال کنید. در صورتی که در مقابله با وکیل همسر خود شما نیز نیازمند وکیل هستید از یک وکیل با تجربه و مثبت استفاده کنید.

۲- بهترین روش شروع رابطه تمام شده این است که در صورت تماس با همسر خود کاملا بی تفاوت و بی احساس نسبت به او اما شاد به نظر برسید. همسر شما باید بداند شما در مواجه شدن با این مشکل چه روحیه قوی دارید و شاد هستید . حتی اگر نمی توانید واقعا شاد باشید وانمود به شادی کنید. در صورت افسرده بودن، وی را از خود فراری می دهید. در صورتی که بیش از این بخواهید از حس دلسوزی او استفاده کنید و اصرار به برگشت کنید نتیجه نمی گیرید. خصومت را نیز در مورد وی کنار بگذارید، به طور خلاصه باید وانمود کنید زندگی شما با وجود ترک وی از زندگی به طور مستقل و قوی ادامه دارد.

۳- اگرهمسر شما خواست از شما انتقام بگیرد و با طلاق و شکایات جانبی شما را اذیت کند خونسردی خود را حفظ کنید سر خود را بالا نگه دارید و در صورت حضور در دادگاه مثل کسی که در حال پیگیری یک پرونده اداری می باشد کاملا قانونی رفتار کنید. پایدار محکم و استوار بودن خود را نشان دهید.
بی اعتنا به وی و خونسرد، برخورد کنید او خواهان طلاق بوده است پس از قدرت خودش بر علیه خودش استفاده کنید . بی ادبی نکنید. در صورتی که وی بی ادبی می کند به او بی اعتنایی کنید و در صورت ادامه بی ادبی اش ، او را دعوت به رعایت ادب کنید و بالغانه رفتار کنید.

پشیمانی بعد از طلاق

آمارها‌ نشان می‌دهد ۹۰ درصد زنان پس از طلاق پشیمان می‌شوند و این درحالی است که در اکثر مواقع تقاضای طلاق از جانب خود زنان است و این طلاق‌ها عمدتا هم توافقی است.(نگاه کنید به پشیمانی پسران بعد از جدایی)

موضوع طلاق که این روز‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی مطرح است اگر چه پیر و جوان نمی‌شناسد اما بیشتر از همه گروه‌های سنی برای دختران در سن ۲۴ تا ۲۵ و برای پسران در سن ۲۷ تا ۲۹ را درگیر کرده است. بنابراین در حال حاضر میانگین طلاق زیر ۲۵ سال است و به نظر می‌رسد همین موضوع نشانهٔ مهمی بر کشف علت بسیاری از طلاق‌ها و ندامت‌های پس از آن باشد این مسئله در در برخی از استان‌ها تا آن اندازه بغرنج شده که ۶۰ درصد زوجین را گرفتار کرده است. با این حال برای طلاق دلایل متفاوتی مطرح است که مهم‌ترین آن میل جنسی است و ۶۰ درصد طلاق‌ها را نیز شامل می‌شود.

زنان مطلقه نسبت به مردان شرایط سخت تری دارند

طبق بررسی‌های موجود چنین به نظر می‌رسد که افزایش طلاق در مجموع برای زنان سنگین‌تر است و به همین دلیل پذیرش جدایی و شرایطی که پس از ان پیش می‌آید برای زنان دشوار‌تر می‌شود. به اعتقاد جامعه‌شناسان زنان مطلقه نسبت به مردان مطلقه به دلایل فرهنگی شرایط سخت تری دارند و با مشکلات عدیده‌ای مانند ترس و تنهایی، افسردگی، مشکلات ناشی از حضانت فرزندان، مشکلات مالی و مهم‌تر از همه برچسب مطلقه از سوی جامعه و نگاه دست دومی مواجه هستند.

در حالی که ۹۰ درصد از مردان پس از طلاق مجددا ازدواج می‌کنند ۹۰ درصد زنان پس از طلاق، مجرد می مانند. از سوی دیگر کاهش آمار‌های ازدواج نیز نشان می‌دهد آمار دختران مجرد سه برابر پسران مجرد است و همین مسئله موضوع طلاق را برای زنان حساستر کرده است.

امار ازدواج با همسر سابق

در چند سال اخیر میزان طلاق در جامعه ما به دلایل متعدد شدت یافته است، اما همین واژه طلاق که به ظاهر ساده و کمی هم فراگیر در جامعه است، برای افراد درگیر آن با طوفان‌های روحی، روانی، اقتصادی و… فراوانی همراه است. از بعد فقهی و قانونی هم در هر مرحله از اقدام به طلاق باید برخی اصول رعایت شود. اما بررسی آمار ثبت وقایع حیاتی در کشور نشان می‌دهد که طی یک‌ دهه گذشته طلاق روند صعودی به خود گرفته است، طوری که به اعتقاد کارشناسان، آمار طلاق در ایران به زلزله‌ ای خاموش تبدیل شده که هر روز در حال تکان‌ دادن جامعه است.

در سال گذشته ۱۶۳هزار و ۷۶۵واقعه طلاق به ثبت رسیده است که ۱۴۶هزار و ۷۱۴مورد از ‌آنها در نقاط شهری و۱۷هزار و ۵۱مورد از‌ آنها در نقاط روستایی بوده است. در هر ماه به طور متوسط ۱هزار و ۶۴۷واقعه طلاق، در هر شبانه روز به طور متوسط ۴۴۹ واقعه طلاق و در هر ساعت به‌طور متوسط ۱۹واقعه طلاق به ثبت رسیده است. نرخ خام حاصل از ثبت طلاق در کشور۱/۲ در هزار به‌دست آمده و میانگین طول مدت ازدواج در زمان طلاق‌ها ثبت شده مذکور ۳/۸ است. استان‌های البرز و گیلان، خراسان رضوی و کرمانشاه بیشترین و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، یزد و چهارمحال و بختیاری کمترین نرخ ثبت طلاق را به خود اختصاص داد‌ه‌ اند. در سال ۹۴بیشترین ترکیب طلاق ثبت شده مربوط به گروه سنی مردان۳۰الی ۳۴ساله و زنان ۲۵تا ۲۹ساله بوده که تعداد آن برابر با ۱۶هزار و ۲۸۶ واقعه است. این در حالی است که در سال گذشته نسبت ازدواج به طلاق‌های ثبت شده ۲/۴ است. به عبارت دیگر از هر ۱۰۰ازدواج ۲۳طلاق به ثبت رسیده است.

شانس ازدواج مجدد چگونه است؟

طلاق هم همچون دیگر مسائل زندگی بشری سوغات زندگی مدرنیته و شرایط کنونی جامعه است. در این شرایط هیچ تضمینی برای دوام زندگی زوجین نمی‌توان برشمرد مگر اینکه افراد به مهارت‌های زندگی آشنا بوده و در انتخاب شریک زندگی خود تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهند. این در حالی است که در کشور ما هنوز دیدگاه‌های سنتی نسبت به زن مطلقه یا بیوه وجود دارد. بر اساس آمار شانس زنان برای ازدواج مجدد یک نهم مردان است و همین امر امکان انتخاب درست را بیش از پیش محدود می‌کند. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که سالانه در کشور ما حدود۵۰۰هزار نفر دوباره مجرد می‌شوند، این مجرد‌ها دوباره در کنار ۱۱میلیون مجرد کشور قرار می‌گیرند، اما شرایط برای آنها با کسانی که تا به حال ازدواج نکرده‌اند متفاوت است.

مجموعی از عوامل فردی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی باعث می‌شود که عده‌ای از این افراد دوباره تصمیم به ازدواج بگیرند و عده‌ای دیگر هیچ‌گاه دوباره به سمت ازدواج نروند. یک مساله مهم درباره ازدواج مجدد، «انتخاب» افراد است. از لحاظ قانونی و فقهی طلاق در ابعاد مختلف شامل طلاق رجوعی، طلاق بائن، طلاق مکروه، طلاق سنت و طلاق حرام می‌شود که هر یک از آنها بنابر شرایط خود از ویژگی‌ها و شرایط خاص نیز برخوردار هستند.

شرایط ازدواج مجدد با همسر قبلی

در این میان اسلام راه آسانی را پیش پای زنان و مردان قرار داده است و بر اساس احکام بعد از طلاق رجعی، اگر مرد سخنی به زبان بیاورد که معنایش این باشد که دوباره ازدواج با زن را برقرار نموده به اصطلاح فقهی رجوع کرده و بار دیگر بر هم حلال می‌شوند.

رجوع احکام و مراحل خاصی دارد که زنان و مردانی که می‌خواهند بار دیگر نزد یکدیگر بازگردند، ازاحکام آن با مراجعه به توضیح المسائل مرجع تقلید خود یا پرسش از دفتر این مرجع تقلید از آن آگاه شوند.

همچنین اسلام می گوید که اگر مرد زنی را دو بار طلاق دهد و به او رجوع کند، یا دو بار او را طلاق دهد و بعد از هر طلاق عقدش کند، یا بعد از یک طلاق رجوع و بعد از طلاق دیگر عقد کند، بعد از طلاق سوّم آن زن بر او حرام است، ولی اگر بعد از طلاق سوّم به دیگری شوهر کند، با پنج شرط به شوهر اوّل حلال می‌شود، یعنی می‌تواند آن زن را دوباره عقد نماید.

آشتی بعد از طلاق

زن و مردی که پس از طلاق تصمیم می گیرند دوباره با هم زندگی کنند، در صورتی کامیاب خواهند شد که به اشتباهات گذشته خود پی برده و به قصد جبران آمده باشند. البته این روحیه باید در دو طرف وجود داشته باشد، چرا که اگر فقط یک نفر قصد جبران اشتباهات را داشته باشد، دوباره وضع به همان شکل قبلی ادامه خواهد یافت.

اگر زن و مردی واقعا از پدیده طلاق لطمه دیده اند و مطمئن هستند که می خواهند زندگی گذشته خود را بازسازی کنند باید با جدیت برای اصلاح رفتار خود تلاش کنند و به دنبال راهکار بازگشت به رابطه شکست خوردهباشند و بدانند که بیان جملاتی مانند «می دانستم بدون من نمی توانی زندگی کنی، دیدی جز من کسی تو را تحویل نمی گیرد، می دانستم که می روی و خودت برمی گردی و…» شرایطی را به وجود می آورد که در آن، فقط دوباره باید سوخت و ساخت.

در ادامه به چند دعا برای علاقه مندان به دعاهای دینی اشاره می کنیم اما به یاد داشته باشید در کنار دعا باید تلاش هم در زندگی خود داشته باشید.

دعا برای برگشت از طلاق

(صرفا در امر حلال استفاده شود)
حرز ذیل را نوشته و جلوی منزل مطلوب دفن کنید.

آنچه باید نوشت این است:

( ح ح ح عدد۷ ه ه ه عدد ۷ لح لح لح عدد۷ ص ص ص عدد ۷ مح مح مح عدد ۷ د د د عدد۷ ۱۱۱ عدد ۷ طه طه طه عدد ۷ لا اله لا لا ضلتی لا لا یا الله عدد ۳ الهم الف محبه کذا و کذا فی حب کذ وکذا فی قلب کذا )

دعای برگشت همسر

اللهم وفر حظی من خیرٍ تُنـزِّله أو إحسانٍ تتفضل به أو بِرٍّ تُنشِرُهُ أو رزق تبسطه أو ذنب تغفره أو خطأ تستره . یا إلهی یا من بیده ناصیتی یا علیماً بضری ومسکنتی یا خبیراً بفقری وفاقتی أسألک بحقک وقدسک وأعظم أسمائک وصفاتک أن تجعل أوقاتی فی اللیل والنهار بذکرک معموره وبخدمتک موصوله وأعمالی عندک مقبوله .

دعای رفع طلاق

دعای ذیل را نوشته در زیر فرش آنها بگذارند.

طسوم طسوم سوم سوم علوم علوم کلوم کلوم حیوم حیوم قیوم قیوم قیوم دیوم سبحان من بذکره تطمئن القلوب اطمئن قلب هر کدام را که قهر کرده است اسم او و اسم مادرش را بنویسد بمحبه اسم دیگری را که طالب صلح است بنویسد اللهم الّف بینهما کما اصلحت بین محمد و انصاره اللهم یا من ادخل محبه یوسف فی قلب زلیخا و یا من ادخل محبه موسی فی قلب آسیه بنت مزاحم و یا من ادخل محبه محمد فی قلب خدیجه بنت خویلد ادخل محبه (اسم طالب ) فی قلب ( اسم مطلوب ) کما ادخلت اللیل فی النهار و النهار فی اللیل و الذکر فی الانثی لو انفقت ما فی الارض جمیعا ما الّفت بین قلوبهم و لکن الله الّف بینهم انه عزیز حکیم و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم .

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

بازگشت به رابطه دوستی

باطل کردن طلسم جدایی و طلاق

برگرداندن عشق سابق

تکالیف برای برگرداندن عشقمان

راه های برگرداندن معشوق

تکنیک های nlp عشق

چگونه مرد را به رابطه برگردانیم

بهترین راه برای برگرداندن عشقم

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

دعا برای برگشت از طلاق و دعای برگشت همسر و  دعای رفع طلاق از جمله دعاهای دینی مربوط به بازگشت به رابطه می باشند. برگشت دوباره به رابطه حاصل  پشیمانی بعد از طلاق بوده  و امار ازدواج با همسر سابق بیانگر این مسئله است. شرایط ازدواج مجدد با همسر قبلی چیست؟ آشتی بعد از طلاق با چه شرایطی امکان پذیر است؟



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.