no-img
نوین اطلس

بازگشت به رابطه دوستی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

بازگشت به رابطه دوستی
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
بهمن ۳, ۱۳۹۶

بازگشت به رابطه دوستی


این مطلب با عنوان بازگشت به رابطه دوستی، در مورد موضوعات برگشت به رابطه تمام شده، چگونه یک رابطه تمام شده را برگردانیم، بازگشت به رابطه قبلی، راه های برگرداندن پسر، برگرداندن زن به رابطه، برگرداندن مرد به رابطه، دلایل عقب نشینی مردان و برگرداندن دوست دختر سابق نوشته شده است.

برگشت به رابطه تمام شده

در همین ابتدای مطلب بازگشت به رابطه دوستی بهتر است از خود بپرسیم: چه دلیلی دارد که بار دیگر به او بازگردم؟

تحقیقی از دانشجویان دانشگاهی صورت گرفت که نشان داده افرادی به رابطه قبلی خود باز می گردند که مدت زمان زیادی را با شریک زندگی شان گذرانده اند. در واقع آن ها می ترسند که با تمام کردن رابطه شان تنها بمانند. همه آدم ها برای تمام کردن رابطه شان دلیل دارند، بنابراین انتخاب شریک زندگی قبلی تان تنها عدم اعتماد به نفس، عدم امنیت و ترس از تنهایی شما را نشان می دهد که دلیل خوبی برای بازگشت به رابطه دوستی و یا ناسالم نمی باشد.

آیا می توانم با شخص دیگری شاد باشم؟

گاهی عشق آنقدر چشمان ما را کور می کند که نمی توانیم اطرافمان را به درستی ببینیم، یا درک کنیم که هنوز هم بیرون از دایره رابطه عاشقانه ای که در آن غرق شده ایم، هنوز هم افرادی هستند که ما را شاد کنند. همین فکر که «هیچکس جز او نمی تواند خوشحالم کند» ما را وادار می کند که به رابطه ای که آزارمان می دهد باز گردیم و به دنبال بازگشت به رابطه دوستی تمام شده خود باشیم. زمانی که عاشق می شویم، به هیچکس دیگری فکر نمی کنیم، اما درست زمانی که پایمان را از محدودیت هایمان فراتر می گذاریم، همه چیز تغییر می کند و تازه می فهمیم که دنیا در یک نفر خلاصه نمی شود.

خانواده و دوستان چه فکری می کنند؟

هیحکس بهتر از خانواده و دوستان صمیمی صلاح کار ما نمی دانند. آن ها می توانند بهترین پیشنهادها را به ما دهند، پس از کمک گرفتن از آن ها نهراسید. شاید شما فکر کنید که همه چیز را می دانید اما گاهی لازم است که ما همین حرف های تکراری را از زبان دیگران بشنویم. به علاوه، دیگران از بیرون به رابطه شما نگاه می کنند، پس بهتر می توانند جوانب مختلف آن را ببینند.(همچنین نگاه کنید به آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است؟)

از یک رابطه عاطفی چه می خواهید؟

چهار عنصر واجب برای هر رابطه ای: صداقت، وفاداری، مراقبت و همراهی است. بهتر است شما هم قبل از این که به رابطه گذشته خود باز گردید فهرستی از اهداف، احتیاجات و ارزش هایی را که از رابطه تان می خواهید، روی کاغذی بنویسید و ببنید که آیا طرف مقابل تان می تواند تمام آن ها را برایتان فراهم کند.

حتی می توانید از او هم بخواهید که چنین لیستی را برای خود تهیه کند، در این صورت می توانید به اختلافات و نقاط مشترک خود پی ببرید. این کار را به عنوان یک بازی نگاه کنید. شما نباید خود و اهداف تان را با شریک زندگی تان وفق یا خودتان را کاملا به خاطر او تغییر دهید، بلکه با لیستی که به دست دارید باید به دنبال بهترین انتخاب برای خود باشید. اگر واقعا طرف مقابل تان ارزش زمان گذاشتن بیشتری را دارد که هیچ، اگر نه بهتر است که وقت ارزشمندتان را با او تلف نکنید و به فکر بازگشت به رابطه دوستی نباشید.

چگونه یک رابطه تمام شده را برگردانیم

امید داشته باشید
می‌گویند: «حسی قوی‌تر از ترس وجود دارد و آن بخشش است.» اما برای اینکه بتوان بخشید باید از گذشته گذر کرد و برای گذر کردن از گذشته، باید امید داشت به روزهای بهتری که در راه است و به وجود داشتن جاها و موقعیت‌های بهتر. امید به اینکه این درد و پوچ بودن که در میان فعالیت‌هایتان گردنتان را می‌گیرد، همیشه با شما نخواهد ماند. امید، یعنی ایمان داشتن به اینکه بعد از آنکه فهمیدیم چگونه یک رابطه تمام شده را برگردانیم، روزی غم‌ها بخار می‌شوند و تا همیشه لبخندها زورکی و بی‌رنگ نخواهد بود.(همچنین نگاه کنید به سریع ترین راه برای برگرداندن عشقم)

بازگشت به رابطه قبلی

شرایط صحیح کدام اند؟

در هر حال اگر تصمیم به بازگشت به رابطه قبلی و ازدواج مجدد با همسر سابق خود دارید (البته به شرط انگیزه مثبت)، این انتخاب در شرایط زیر می تواند درست باشد. البته قبل از مطالعه این شرایط یک نکته را متذکر می شوم، اینکه: اگر فرزندی دارید، تا زمانی که تصمیم تان جدی نشده، به او چیزی نگویید، زیرا باعث احساسات منفی در او می شود.

۱- واقع گرایانه اندیشیده اید

شاید از همان اوایل طلاق، میل به برگشت داشته باشید اما خیال برگشت دوباره به زندگی مشترک با همسر سابق باید بر اساس شواهدی مستند و دقیق باشد، در غیر اینصورت خیالی بیش نیست. همچنین باید بدانید در ابتدای بازگشت به رابطه دوستی، دوباره شاهد اختلافاتی خواهید بود و باید برای مقابله با این اختلافات نیز خود را آماده کنید. برگشت شما به این معنی نیست که دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

۲- انگیزه های صحیح و واقعی برای بازگشت دارید

ابتدا لازم است صادقانه در مورد انگیزه های بازگشت خود به رابطه فکر کنید و آن را مورد تحلیل قرار دهید. همانطور که گفته شد، انگیزه ها گاهی می تواند منفی باشد یا حداقل به اندازه لازم کافی نباشد؛ بنابراین با دادن وقت به خودتان و البته گرفتن کمک تخصصی در این مورد، انگیزه را به دقت مرور کنید. همچنین باید در مورد انگیزه طرف مقابل نیز تحلیل و جستجو کنید.

راه های برگرداندن پسر

برای برگرداندن پسر و دختر به رابطه باید ابتدا از اشتباهات دست بکشید. در این راستا مطالعه مقاله کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد، می تواند مفید واقع شود.

برگرداندن زن به رابطه

تکنیک های ان ال پی به شما کمک می کند عشق از دست رفته تان را به رابطه برگردانید و بازگشت به رابطه دوستی رخ دهد.

برگرداندن مرد به رابطه

برای اطلاعات بیشتر:

۰۹۳۰۶۱۳۵۰۰۸

ارتباط ترجیحا از طریق واتساپ

دلایل عقب نشینی مردان

نمونه رفتارهایی که از سوی هر یک از زوجین موجب اختلاف و ناسازگاری می شود اشاره گردد:

– تبعیض در پذیرایی و احترام خویشاوندان زن از سوی شوهر و بالعکس. این امر موجب اختلاف و ناراحتی طرفین می گردد.

– کمک های مالی زن به خویشاوندان خود از درآمد خانواده، بدون رضایت شوهر و بالعکس (این کار باید با رضایت و مشورت انجام گیرد).

– برخوردهای سرد و خالی از عطوفت از سوی زن یا شوهر نسبت به یکدیگر.

– انجام رفتارها و اعمالی از سوی زن یا شوهر بدون اطلاع و مشورت با دیگری بخصوص اگر این رفتار جنبه مالی یا ناموسی داشته باشد.

– رفتار مستبدانه و تصمیم گیری های یک طرفه که بدون مشورت و هماهنگی با دیگری انجام شود.

برگرداندن دوست دختر سابق

۱- بگوئید:” متاسفم”

در قدم اول بهترین راه و موثرترین آن، گفتن کلمه ” متاسفم” است. اما اول از همه مطمئن باشید که این کلمه در قلب شما نیز واقعیت دارد یعنی شما از بعضی رفتارها و حرف هایتان متاسفید. بعد از جدایی افراد خود را سرزنش می کنند. به یاد داشته باشید، قبول کردن اشتباهات بسیاری از مشکلات بین زوج ها را حل می کند. پس غرور را کنار بگذارید و به او بگوئید که بابت رفتارتان از او معذرت خواهی می کنید تا بازگشت به رابطه دوستی امکان پذیر گردد.

۲- بنشینید و با هم درمورد مشکلات و اختلافات تان صحبت کنید

این کاری است که باید قبل از جدایی انجام می دادید. خیلی خونسرد و راحت بنشینید و در مورد مشکلاتی که باعث جدایی تان شده صحبت کنید و سعی در برطرف کردن آن ها کنید. گریه، زاری و سرزنش فایده ای ندارد. اگر طرف تان موافق این کار نبود در مورد احساستان با او صحبت کنید. نباید دوباره دعوا کنید. خود و نامزدتان را برای هیچ کاری در گذشته سرزنش نکنید. به همدیگر احترام بگذارید و سعی کنید تا آنجا که مقدور است اختلافات تان را حل کنید و مسئولیت اشتباهات تان را به گردن بگیرید.

۳- به او فرصت فکر کردن بدهید

به یاد داشته باشید شما ترتیب این ملاقات را داده اید، نه ا ؛ پس بعد از صحبت کردن زمانی به او بدهید تا فکرهایش را بکند. مدت زمانی از هم دور باشید، سعی نکنید در همان جلسه او را وادار به بازگشت کنید. خونسرد باشید، زمان همه چیز را درست می کند. ممکن است زمانیکه احساس فعلی شما را در مورد خودش فهمید پس از مدتی جدایی دلش برای شما تنگ شود و با بازگشت به رابطه دوستی موافقت کند.(نگاه کنید به اشتباهات برگرداندن عشق)

۴- به او نشان دهید که واقعا برایش اهمیت قائلید

به او احترام بگذارید، نشان دهید هنوز دوستش دارید و ذره ای از علاقه تان به او کم نشده است. او را مطمئن کنید که پس از بازگشتش وضعیت گذشته ادامه نخواهد داشت. سعی کنید واقعا این کارها را انجام دهید. دفعه بعدی وجود ندارد. پس از این موقعیت استفاده کنید.(همچنین نگاه کنید به احتمال بازگشت مردان به رابطه)

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

مطالب مرتبط:

تکالیف برای برگرداندن عشقمان

کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد

چگونه عشقم را برگردانم

معذرت خواهی از دوست پسر

ترمیم رابطه

راه های برگرداندن پسر

بهترین راه برای برگرداندن عشقم

بازگشت به رابطه دوستی

راه های برگرداندن معشوق

راه های برگرداندن یک رابطه

 



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.