no-img
نوین اطلس

چه زمانی خیانت به همسر را باید بخشید


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چه زمانی خیانت به همسر را باید بخشید
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
zip
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸

چه زمانی خیانت به همسر را باید بخشید


وقتی صحبت از بخشیدن خیانت و نادیده گرفتن خیانت به همسر می شود خیلی های موضع تند و سختی در این باره می گیرند. “اصلا مگر خیانت قابل بخشش است؟” یا “چرا خیانت او را ببخشم؟”؛ این ها جملاتی هستند که وقتی مسئله ی بخشیدن خیانت به همسر مطرح می شود احتمالا می شنوید.

سوال اصلی اینجاست که آیا همیشه می توان خیانت را بخشید؟ چه زمانی خیانت به همسر را باید بخشید؟

خیانت مردان و زنان متاهل دلایل روانشناختی دارد. یعنی هیچ مرد و زن متاهلی بدون دلیل خیانت نمی کند. به طور کلی خیانت به همسر دلایل روانشناختی متعددی دارد که در مقاله ی خیانت چگونه اتفاق می افتد و چرا باید جلوی آن را گرفت به برخی از این دلایل اشاره کردم.

اما در موارد متعددی بررسی های روانشناسی خیانت را نوعی بیماری تشخیص می دهد. این بیماری می تواند تنوع طلبی، نیاز به تایید یا اعتیاد به عشق باشد. (نگاه کنید به آیا خیانت مردان متاهل بیماری است)

در مورد اینکه چه زمانی خیانت به همسر را باید بخشید لازم است به همین موارد اشاره کنم. یعنی زمانی که دلیل خیانت زن یا خیانت شوهر و به طور کلی خیانت به همسر یکی از این موارد باشد موضوع بخشیدن خیانت اهمیت پیدا می کند.

چگونه همسر خیانتکار خود را پشیمان کنیم

احتمالا سوالی که اکنون در ذهنتان نقش بسته این است: اگر همسرتان به خاطر خیانت خود معذرت خواهی نکرد چه باید کرد؟

درواقع مسئله ی بخشیدن خیانت زن یا مرد زمانی قابل بحث خواهد بود که همسر شما به خاطر خیانت خود معذرت خواهی کرده و ابراز پشیمانی کند وگرنه چه چیزی را ببخشید؟ درواقع در پاسخ به این سوال که چه زمانی خیانت به همسر را باید بخشید می توان گفت زمانی که او از خیانت به شوهر یا خیانت به زن پشیمان شود و تقاضای بخشش کند.

اما بیشتر مواقع فردی که خیانت کرده است نه تنها عذرخواهی نمی کند بلکه حتی احساس پشیمانی هم نخواهد داشت. گاهی اوقات حتی فرد خیانتکار تصور می کند حق داشته که خیانت کند و شما را مقصر خیانت خود می داند! در چنین شرایطی چه باید کرد؟

تکنیک ها و اصولی بر اساس روانشناسی وجود دارد که اگر آن ها را روی زن یا مرد خیانتکار پیاده کنید می توانید او را از خیانت خود پشیمان کرده و باعث شوید افسوس بخورد و در نهایت معذرت خواهی کند. (نگاه کنید به چگونه خیانت مرد به پشیمانی می رسد)

این تکنیک ها هم برای زن ها و هم برای مردها کاربرد دارند یعنی هم باعث می شود زنان از خیانت به شوهر خود احساس پشیمانی کنند و هم مردان به خاطر خیانت به همسر معذرت خواهی کنند. یادگیری این تکنیک ها علاوه بر اینکه باعث پشیمانی طرف مقابل می شوند به بهبود رابطه بعد از خیانت نیز کمک می کنند.

تجربه ی خیانت، بخشش یا انتقام؟

زمانی که متوجه خیانت همسر خود می شوید اولین چیزی که به فکر شما می رسد انتقام گرفتن است. درواقع شرایط برای شما خیلی ناراحت کننده است، نمی دانید با خیانت همسر خود چه کنید و به دنبال راهکاری برای آرام شدن هستید.

بهترین انتقام شما از خیانت این است که پشیمانی همسر خود را ببینید. پس همه ی راهکارهای دیگر را کنار بگذارید و برای یادگیری تکنیک هایی که باعث پشیمانی زن از خیانت به شوهر یا پشیمانی مرد از خیانت به همسر می شوند وقت بگذارید. (نگاه کنید به انتقام از خیانت مرد به زن)

پس چه زمانی خیانت به همسر را باید بخشید؟ زمانی که بتوانید به کمک اصول و روش های معتبر علمی و روانشناسی همسرتان را وادار به معذرت خواهی کنید و او را به سمت خود بکشانید. درواقع در این پروسه یاد می گیرید خیانت چگونه به پشیمانی می رسد و بعد از گذشت مدت زمانی مشخص بخشیدن خیانت به همسر آنقدرها هم برایتان غیر ممکن نیست.

در چنین شرایطی نه تنها می توانید خیانت زن یا شوهر خود را ببخشید بلکه حتی می توانید از این خیانت و اتفاقاتی که افتاده است استفاده کرده و پایه های عشق خود را قوی تر کنید. (نگاه کنید به: تبدیل خیانت همسر به عشق).

چگونه خیانت را ببخشید

اگر با خیانت به همسر مثل یک بیماری روانشناختی برخورد کنید کنار آمدن با آن راحت تر بوده و آرامش لازم برای یادگیری تکنیک های بهبود رابطه را به دست می آورید.

تا زمانی که با این تکنیک ها آشنایی نداشته باشید نه تنها رابطه تان را از دست می دهید بلکه قدرت و مهارت مبارزه با احساسات بد خود را نیز ندارید و در نهایت همه چیز به ضرر شما تمام خواهد شد.

مطالب مرتبط:

برگشت بعد از جدایی

عذرخواهی کردن از عشق

دعای آشتی فوری با معشوق

پروفایل معذرت خواهی از عشقت

احکام رجوع به همسر سابق

آیا آشتی بعد از جدایی اتفاق می افتد



موضوعات :
خیانت

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.