no-img
نوین اطلس

دلتنگی مردان بعد از جدایی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دلتنگی مردان بعد از جدایی
امتیاز 4.00 ( 4 رای )
zip
مهر ۶, ۱۳۹۸

دلتنگی مردان بعد از جدایی


در این مطلب از نوین اطلس با عنوان دلتنگی مردان بعد از جدایی می خواهیم به بررسی احساسات عاطفی مردان بعد از جدایی بپردازیم. در واقع می خواهیم بدانیم:

آیا مردان نیز بعد از شکست عاطفی همچون زنان دچار خلاء عاطفی و احساسی می شوند یا راحت تر با این موضوع کنار می آیند؟

واکنش پسرها بعد از شکست عشقی چه خواهد بود؟

آیا از جدا شدن و قطع ارتباط پشیمان شده و خواهان برگشت به رابطه می باشند؟(نگاه کنید به دوره آموزشی بازگشت به رابطه)

همانطور که همه می دانید خانم ها نسبت به آقایان احساسی تر تصور شده و به نظر می رسد بعد از جدایی عاطفی ضربه روحی بیشتری متحمل می گردند. به همین دلیل است که در این مبحث دلتنگی مردان بعد از جدایی به موشکافی احساسات مردان بعد از جدایی می پردازیم تا بدانید این حس دلتنگی و ناراحتی فقط برای خانم ها نیست بلکه آقایان نیز از این احساس رنج می برند و حتی ممکن است دچار پشیمانی بعد از جدایی شوند.

مردان بعد از جدایی عاطفی

مطالعات گسترده نشان دهنده ی آنست که برخلاف تصور عموم مردم، مردان بعد از شکست عاطفی احساس دلتنگی و افسردگی بیشتری نسبت به زنان بعد از پایان یک رابطه عاطفی دارند. این حس ناراحتی در مردان البته به عوامل مختلفی هم بستگی دارد و در همه شرایط یکسان نخواهد بود. از جمله عوامل موثر در میزان دلتنگی مردان بعد از جدایی موارد زیر می باشد:

  • مدت زمان و عمق رابطه: هر چه رابطه بین دو نفر طولانی تر و عمیق تر باشد طبیعتا جدایی سخت تر می شود چرا که دو طرف خاطرات بسیاری با هم ساخته اند. اما بیشتر از مدت زمان رابطه، این عمق یک رابطه است که میزان سختی و دلتنگی مردان بعد از جدایی را تعیین می کند. ممکن است یک رابطه طولانی باشد اما رفته رفته با گذشت زمان مرد از طرف مقابل خود سرد شده باشد و به همین دلیل جدایی سخت نباشد.
  • سن و تعداد روابط قبلی: اینکه فرد چه سنی دارد و قبلا چه تعداد جدایی را تجربه کرده است نیز موثر است. جدایی برای اولین بار و در سن پایین تر احساس دلتنگی بعد از جدایی را بیشتر خواهد کرد.
  • دلیل جدایی: اگر دلیل جدایی خود مرد باشد و او این تصمیم را گرفته باشد درد و رنج کمتری را تحمل خواهد کرد نسبت به زمانی که اشتباهی کرده باشد و زن او را ترک کند.
  • هدف از رابطه: اگر هدف مرد از رابطه اش تنها خوش گذرانی و تنوع طلبی بوده است در نتیجه جدایی سختی را متحمل نمی شود. اما در مواردی که فرد با هدف ازدواج بوده یا از همسر خود جدا شده است دلتنگی بیشتری به سراغش خواهد آمد و احتمال پشیمانی بعد از جدایی در وی زیاد خواهد بود. (نگاه کنید به مردان بعد از طلاق)

واکنش پسرها بعد از شکست عشقی

پسرها و مردان نیز بعد از شکست عاطفی و جدایی عاشقانه همچون خانم ها ناراحت می شوند. اما واکنش پسرها بعد از شکست عشقی متفاوت از خانم هاست. اگر بخواهیم بدانیم مردان بعد از شکست عاطفی چه می کنند

در واقع پسرها به علت گرایشی که به دوستان خود دارند وقت خود را با آن ها سپری می کنند و به نظر می رسد که اصلا نارحت نیستند در صورتیکه حتی ۸اگر با دوستانشان هم باشند کمتر در مورد اینگونه مسائل با آن ها صحبت می کنند و در درون خود از این جدایی رنج می برند و دلتنگ هستند. در حالیکه دخترها احساسات خود را بیشتر بروز می دهند و با دوست صمیمی خود در این زمینه صحبت می کنند و باعث می شود کمی در درون آرام تر شوند.

دخترها بعد از شکست عشقی معمولا افسرده و ناراحت می شوند. این موضوع را با گریه کردن و گذراندن وقتشان به تنهایی در اتاق نشان می دهند و کمتر دست به کارهای پرخطر می زنند. در صورتیکه واکنش پسرها بعد از شکست عشقی عموما به سمت واکنش های پرخطر از جمله رانندگی های خطرناک، مصرف زیاد دخانیات و پرخاشگری در خیابان و … می رود. (نگاه کنید به چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم)

تفاوت زنان و مردان بعد از جدایی:

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم زنان بعد از جدایی احساساتی تر عمل کرده و بسیار گریه می کنند و ناراحت می شوند. اما به مرور زمان این تخلیه احساسات به آن ها کمک می کند تا به زندگی عادی خود برگردند. در مورد مردان قضیه متفاوت است. آن ها در ابتدا سعی می کنند با بیرون رفتن و تفریح با دوستانشان خود را بی توجه به جدایی نشان دهند و در اثر درد و دل نکردن در این باره تمام احساس درد و رنج را در خود نگه داشته و به مرور زمان جدایی برای آن ها سخت تر خواهد بود و احساس دلتنگی مردان بعد از جدایی با گذشت زمان بیشتر از خانم ها می شود.

برگشت بعد از جدایی

دلتنگی مردان بعد از جدایی به مرور زمان بیشتر خواهد شد و باعث می شود پدیده ی پشیمانی بعد از جدایی رخ دهد. به همین دلیل است که در مراحل برگرداندن مرد مورد علاقه به خانم ها توصیه می شود بعد از جدایی حرکت اشتباهی نکنند، به عنوان مثال فرد مقابل را بلاک نکنند و با کمی صبر و استفاده از تکنیک های مورد نظر در این زمینه کاری کنید تا وی خودش دوباره به سمت شما برگردد. در واقع اکثر مردان بعد از جدایی مستعد بازگشت به رابطه هستند اما اینکه برگردند یا خیر بستگی به رفتار زنان در زمان قطع ارتباط دارد.(نگاه کنید به آشتی بعد از جدایی)

اگر به زبان انگلیسی آشنایی دارید می توانید با استفاده از لینک زیر مقاله انگلیسی در ارتباط با ایجاد دلتنگی در عشقتان را مطالعه کنید:

How to make your ex miss you during no contact

مطالب مرتبط:

بعد از شکست عشقی چه کنیم؟

پسرها بعد از جدایی چه احساسی دارند؟

در فضای مجازی بعد از جدایی چه کنیم؟

چگونه جدایی را برای طرف مقابل سخت کنیم؟

آیا مردان هم دلتنگ می شوند

۱۴ علامت دلتنگی مردان مغرور

نشانه های دلتنگی مردان

پشیمانی پسران بعد از جدایی

چگونه یک رابطه را دوباره بسازیم

چگونه یک رابطه تمام شده را برگردانیم

چرا مردان بی احساس می شوند

علت سرد شدن مردان در رابطه زناشویی

وقتی مردی از شما فاصله می گیرد

بهترین روش شروع رابطه تمام شده

راهکار بازگشت به رابطه شکست خورده

مقالات بازگشت به رابطه

 



درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.