no-img
نوین اطلس

آیا مردان عشق اول خود را فراموش می کنند


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آیا مردان عشق اول خود را فراموش می کنند
امتیاز 4.40 ( 5 رای )
zip
خرداد ۲۳, ۱۳۹۷

آیا مردان عشق اول خود را فراموش می کنند


ایا مردان عشق اولشان را فراموش میکنند؟

بازگشت عشق اول چه زمانی صورت می گیرد؟

بعد از جدایی از عشق اول چه اتفاقی برای مردان رخ می دهد؟

همانطور که در مقاله قبلی خود به نام مردان و عشق اول گفتم چیزی به نام فراموش کردن عشق اول یا اصلا فراموش کردن عشق وجود ندارد مگر اساس مرتبط با آن. به عبارت دیگر مردان و پسران هرگز شما را فراموش نمی کنند بلکه احساس مرتبط با عشقشان است که فراموش میکنند. در این مطلب نیز می خواهیم در مورد شکل گیری احساس عشق صحبت کنیم و توضیح دهیم چگونه و به چه شکل این عشق اول شکل می گیرد، از بین می رود، باز میگردد و حفظ می شود.

عشق اول پسران بسیار قوی و قدرتمند است

عشق اول پسرا سرشار از اولین تجربه های عاطفی است که هر فردی تجربه می کند. شاید تنها دلیلی که باعث می شود بسیاری از پسران و مردان عشق اولشان را فراموش نکنند دقیقا همین موضوع است. این حس بسیار غریب و شبیه حس هایی که پیش از این داشته اید نیست و باعث می شود هر فردی که این تجربه را دارد، تصور کند که نیمه گمشده خود را پیدا کرده است در صورتی  که افسانه نیمه گمشده واقعیت ندارد.

اولین باری که گرفتار عشق می شوید حس می کنید دنیا در حال ویران شدن است همه چیز غیرقابل پیش بینی و ناگهانی رخ می دهد و متوجه می شوید به کسی اهمیت می دهید و نمی خواهید از او جدا شوید.حتی اگر از علاقه طرف مقابل هم آگاه باشید اولین باری که این حس را تجربه می کنید یک حس رمانتیک و پرهیجان سرشار از تردید و ترس خواهید داشت.

ایا مردان یا پسران عشق اولشان را فراموش میکنند

درست است که در مردان و پسران خاطرات و تجربیات عشق اول بسیار ماندگار است اما این بدان معنا نیست که عشق اولشان فراموش نمی شود. درست است که ما هرگز هیچ فرد یا خاطره ای را فراموش نخواهیم کرد اما احساسات مرتبط با افراد و خاطرات فراموش خواهد شد. این موضوع که احساسات مرتبط با عشق اول فراموش شود یا خیر بستگی به تجربیات گذشته مرد مورد نظر دارد ( نگاه کنید به چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد).

افرادی که در فراموش کردن عشق اول مشکل دارند افرادی هستند که از کودکی با این تصور بزرگ شده اند که عشق اول تنها عشق است و پس از آن دیگر نمی توان عاشق شد. افرادی که چنین باوری در ذهن آنها شکل نگرفته باشد چنین سماجتی هم در حفظ احساس عشق در خود نخواهند داشت.

آیا می توان جلوی از بین رفتن عشق اول مردان را گرفت – بازگشت عشق اول

بله پاسخ مثبت است. برای مردانی که اولین عشق زندگی خود را از دست می دهند و این عشق دوامی برای بقیه زندگی شان ندارد، پایان این رابطه به احتمال زیاد بسیار دردناک خواهد بود، صرف نظر از این که این فرد اول چه کسی بوده و وابستگی عاطفی در چه حد بوده است.

به همین دلیل است که اگر شما آن فردی هستید که پسر مورد علاقه تان از شما جدا شده است می توانید امید به بازگشت وی را داشته باشید. تحقیقات نیز نشان داده است که در آغاز جدایی، شرایط برای زنان بسیار سخت است و مردان راحت تر با این موضوع کنار خواهند آمد.

اما با گذشت زمان زنان بیشتر با واقعیت سازگار خواهند شد و این مردان خواهند بود که احساس دلتنگی و عشق بیشتری نسبت به رابطه قبلی خود به خصوص عشق اولشان خواهند داشت. پس اگر با مهارت های لازم آشنا باشیم و بدانیم چگونه می توان عشق را ایجاد و تقویت کرد پس می توانیم جلوی از بین رفت عشق را بگیریم یا حداقل بتوانیم مجدد این احساس را در رابطه عاطفی خود زنده کنیم ( نگاه کنید به ۵ مرحله برای برگرداندن مردان به رابطه).

می خواهم عشق اولش را فراموش کند

اما داستان برای بعضی افراد متفاوت است. این افراد به دنبال زنده کردن عشق اول مردان یا حفظ و تقویت آن نیستند بلکه به دنبال راهی می گردند که بتوانند احساس مثبت مرتبط با خاطرات عشق اول را از بین ببرند.

این افراد ممکن است با فردی ازدواج کرده و در رابطه با وی متوجه شده باشند مرد مورد علاقه آنها همچنان به عشق اول خود می اندیشد و حس عشق در خاطرات وی از بین نرفته است ( توجه داشته باشید اگر فرد مورد نظر خاطرات وی را بدون وجود حس عشق بیاد بیاورد این موضوع نگران کننده ای نیست و اهمیتی ندارد).

به هر حال اگر احساس می کنید عشقی از تجربیات گذشته عشق تان در وی وجود دارد بهتر است هر چه زودتر دست به کار شده و حس مثبت مرتبط با خودتان را برای وی افزایش دهید ( برای اطلاعات بیشتر برای افزایش احساس عشق نگاه کنید به ۲۰ روش قطعی برای عاشق کردن)

آیا عشق تغییر می کند

این اصلا غیر معمول نیست که در اولین تجربه عشق دو طرف نه به انتخاب خود بلکه به دلیل شرایط از هم جدا شوند. اولین عشق معمولا بسیار جوان است و در دوران جوانی ما اتفاق می افتد.

ما همیشه کنترل کاملی بر اتفاقات زندگی نداریم و قبل از رسیدن به سن بزرگسالی این خانواده است که برای ما تصمیم می گیرد. ممکن است براساس تصمیمات اتخاذ شده توسط پدر و مادر محل زندگی مان تغییر کند. فرصت های آموزشی و گزینه های شغلی هم از دیگر عوملی هستند که موقعیت ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

فراموشی عشق اول در مردان: مردان زودتر فراموش می کنند یا زنان

مردان در مواجهه با درد بیشتر به این فکر می‌کنند که چگونه از شر آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن خلاص شوند اما در مقابل، زنان بیشتر درگیر پاسخ احساسی‌شان نسبت به آسیب هستند که این خود ممکن است باعث شود تا آنها درد را شدیدتر احساس کنند.

مغز مردان طوری تنظیم شده که به‌صورت سیستماتیک و تحلیلی عمل کند، در حالی که مغز زنان بیشتر در مورد احساسات تنظیم شده است.عمدتا پس از به هم خوردن یک رابطه عشقی، مردان برای حفظ اعتماد به نفسشان به‌دنبال رابطه جدید هستند به ‌جای آنکه فکر کنند چرا رابطه شان با شکست مواجه شده است.

علاوه بر این، برخلاف باورهای رایج ، در یک رابطه دوطرفه، مردان بیشتر از زنان درگیر عشق می‌شوند چرا که براساس بررسی‌ها مردان بیشتر از زنان تمایل دارند تا نیازشان را برای رسیدن به فرد مورد علاقه ی خود ارضا کنند. فراموشی عشق حتی عشق اول هم در زنان و هم در مردان امکان پذیر  است و سرعت فراموشی آن بستگی به انسان های مختلف دارد.

عشق اول شما را تغییر می دهد

معجزه ی عشق، اثرات مثبتی است که در یکدیگر ایجاد می کنید. عشق اول منجر به رشد فردی و پیشرفت شخصیت شما می شود چرا که باعث می شود تجربه جدیدی را داشته باشید و با ترس هایتان رو به رو شوید.

در نتیجه، این رابطه کمک می کند تا خود را بهتر بشناسید و در ادامه زندگی بهتر تصمیم بگیرید. اولین عشق به احتمال زیاد تنها در مورد اولین فردی نیست که قلب شما را تسخیر می کند و ممکن است در عشق ها یا ازدواج های بعدی شما نیز اتفاق بیفتد. ممکن است تجربیات جدیدی را در کنار عشق جدید نیز تجربه کنید و با چالش های تازه ای مواجه شوید.

اولین عشق یا عشق های بعدی می تواند در رشد شخصیت شما تاثیرگذار باشد. احتمالا شاهد تغییرات جدید درون خود خواهید بود و می توانید تاثیرات مثبت روی طرف مقابل و خودتان داشته باشید. به عبارت دیگر تجربیات بیشتر به شما کم می کند در روابط عاشقانه بعدی موفق تر عمل کنید.

مطالب مرتبط:

فراموش کردن عشق یک طرفه

دلایل مردان برای ترک رابطه

مردان و عشق اول

نمی توانم فراموشش کنم

دلایل عاشق شدن مردان و نشانه های آن

شرایط ازدواج مجدد با همسر

بعد از جدایی یا طلاق چه کنم؟

راز خوشبختی در زندگی زناشویی

آیا بازگرداندن عشق اول به رابطه حقیقت دارد؟

احتمال بازگشت مردان به رابطه

تکالیف برای برگرداندن عشقمان

 



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.