no-img
نوین اطلس

شرایط ازدواج مجدد با همسر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

شرایط ازدواج مجدد با همسر
امتیاز 3.00 ( 1 رای )
zip
اسفند ۲, ۱۳۹۶

شرایط ازدواج مجدد با همسر


این مطلب در مورد موضوعات ارتباط با همسر بعد از طلاق، قانون ازدواج مجدد با همسر سابق، برگشت همسر بعد از طلاق، آشتی بعد از طلاق، ازدواج مجدد بعد از طلاق، رابطه بعد از طلاق، تعبیر خواب ازدواج با همسر سابق نوشته شده است.

ارتباط با همسر بعد از طلاق

خب قبلش باید یک خبر خیلی خوبی را برایت بگوییم این که تحقیقات روان شناسانی که روی تعدادی مردان و زنان بعد از جدایی تحقیق کرده اند این بوده که درصد بالایی از ارتباط هایی که به جدایی ختم می شود دوباره به بازگشت می انجامد. اگر به خودت اطمینان داری و با همه وجود معتقد هستی که کسی به اندازه تو نمی تواند همسرت را دوست داشته باشد پای تصمیمت بمان و تسلیم نشو.
در قدم اول باید یاد بگیری که یک دوست خوب برای شریکت باشی. اگر در محیط کار مشترکی با او کار می کنی یا در مناسبت هایی دعوت می شوی که او را ملاقات می کنی، حتما شرکت کن و آرام و مودبانه و سرشار از احترام بله احترام!

قانون ازدواج مجدد با همسر سابق

کسانی میتوانند ازدواج موفقی پس از طلاق داشته باشند که در دوره پس از جدایی به نقش خود در رابطه با همسر سابق شان اندیشیدند و سهم تقصیر و مشکلات خود را پیدا کردند و دانستند همه عوامل و تقصیرها مربوط به همسرشان نبوده است بلکه خود آنان نیز سهم قابل تأملی در این ماجرا داشته اند و در ازدواج دوباره با همسر سابق مشکلات رفتاری خود را حل کردند.

مهم ترین کاری که باید کنید ادامه زندگی خودتان است. به خاطر این فرد نباید از تلاش هایی که برای ساختن دوباره زندگی تان کرده اید دست بکشید. صرف نظر از اینکه می خواهید دوباره با این فرد رابطه را شروع کنید (یا با هر کس دیگری) ابتدا باید ظرفیت های روحی خودتان را بالاببرید و یادبگیرید زندگی مستقل خود تان را شکل بدهید. هیچ تلاشی برای طرد کردن او یا جذب او به خودتان انجام ندهید. پیش از شروع هر رابطه ای ابتدا باید کمی زندگی مستقل و شخصی خودتان را داشته باشید؛ به کارهایی بپردازید که همیشه دوست داشتید انجامش بدهید، به سفر بروید، کار کنید تا درآمدی داشته باشید، یک زبان تازه یاد بگیرید، اگر لازم است درس بخوانید، ورزش کنید و از زندگی تان لذت ببرید.

همه این کارها برای این است که ظرفیت روحی خودتان را برای یک تصمیم درست بیشتر کنید. برای برگشتن به رابطه (یا شروع هیچ رابطه تازه ای) عجله نکنید. چون این کار عملاً راه تصمیم گیری درست و عاقلانه را می بندد. بسیاری از روابط گذشته فقط به این دلیل دوباره از سر گرفته می شوند که فرد نتوانسته از نظر عاطفی خود را مستقل احساس کند یا به خاطر نیاز مالی یا ترس از آینده این کار را کرده است. اینکه شما زندگی مستقل خودتان را ادامه بدهید از این نظر بسیار ارزشمند و مؤثر است. زمانی که حال بهتری دارید، وضعیت مالی خوبی پیدا کرده اید و توانسته اید به کار و فعالیت مورد علاقه تان بپردازید بهتر تصمیم می گیرید. اگر از نظر عاطفی و مالی قوی باشید احتمال شروع دوباره رابطه ای که پرمسأله بوده است بسیار کمتر خواهد بود.

برگشت همسر بعد از طلاق

بدانید چرا می خواهید دوباره ازدواج کنید. بعد از طلاق، فشارهای زیادی به شما وارد می شود؛ چه از طرف خودتان و چه از طرف اطرافیانتان. برای اینکه ازدواج مجدد شما با موفقیت بیشتری همراه باشد لازم است از استفاده از ازدواج به عنوان یک مسکن فوری پرهیز کنید. در این شرایط پر فشار، احتمالاً ازدواج مجدد مدتی حال شما را بهتر می کند اما بعید است که این آرامش مدت زیادی دوام داشته باشد. پس لطفاً قبل از ازدواج مجدد، از خودتان بپرسید که چرا می خواهید ازدواج کنید؟

شرایط تان را بپذیرید. حالا که قصد ازدواج مجدد دارید، مهم است که خودتان را همینطور که هستید پذیرفته باشید. برای مثال اگر مادر یک فرزند هستید، اگر باید هر ماه بخشی از درآمدتان را به عنوان مهریه به همسر سابق تان بدهید، یا اگر به عنوان یک والد لازم است به خاطر مسائل فرزندتان با همسر سابقتان گفتگویی داشته باشید باید خودتان را با همین شرایط با فردی که برای ازدواج مجدد در نظر گرفته اید مطرح کنید. اگر این پذیرش به دست نیامده باشد، پنهان کاری ها سر بیرون می آورند، پنهان کردن فرزند از ازدواج قبلی، گفتگو با همسر سابق در مورد بچه ها، پرداخت مهریه به او و غیره. کاملاً روشن است که با این وضع زندگی مجدد هم دوام زیادی نخواهد آورد.

آشتی بعد از طلاق

بازگشت به رابطه قبلی؛ درست یا غلط؟!

بسیاری از افراد مطلقه، برای ازدواج مجدد، احساس شک و تردید شدید دارند؛ در حالی که ازدواج مجدد، حق طبیعی هر فرد مطلقه است؛ البته آدم های مختلف دلایل متفاوتی برای ازدواج مجدد نکردن دارند و مجرد ماندن تا پایان عمر، در صورتی که انتخاب واقع بیانه باشد، یک سبک زندگی محترمانه است. در واقع سلامت انسان ها فقط به ازدواج مجدد بعد از طلاق وابسته نیست اما به نظر می رسد کسانی که تن به ازدواج دوم نمی دهند بیشتر در یک حالت اجبار این کار را می کنند.

با اینحال باید اذعان داشت که طلاق پایان بسیاری از روابط مهم و نخستین گام برای شروع جدید است. برای عبور از فرآیند طلاق باید هیجان های پس از طلاق را تجربه کرد تا بتوان با گذشت زمان، دوباره ازدواج کرد و زندگی بهتری نسبت به قبل داشت. در این بین اولین گزینه برای برخی افراد، ازدواج مجدد با همان همسر سابق است. می شود گفت که افراد در شرایطی در موقعیتی قرار می گیرند که باید برای بازگشت به رابطه قبلی تصمیم
بگیرند

ازدواج مجدد بعد از طلاق – گام هایی برای داشتن یک ازدواج موفق بعد از طلاق

داشتن ازدواج موفق بعد از طلاق، کاملاً امکان پذیر است البته به شرطی که قبل از آن حاضر بشوید به اندازه برداشتن ده گام، خودتان را تغییر بدهید:

گام اول: از بحران خارج بشوید. بعد از طلاق، یک دوره بحرانی پیش می آید که باعث می شود شما احساسات مختلف و گاهی متناقض را تجربه کنید. به جز این شما برای خروج از بحران بعد از طلاق، باید چهار مرحله روانی یعنی انکار، خشم، چانه زنی وافسردگی را پشت سر بگذارید تا بتوانید دوباره به آرامش و پذیرش برسید. برای پشت سر گذاشتن این احساسات و این مراحل، زمان حرف اول را می زند. بنابراین توصیه اکید من به شما این است که دست کم تا یک سال بعد از طلاق به خودتان فرصت بدهید. البته نمی شود برای همه یک نسخه واحد پیچید ولی بهترین راه این است که اول از تلاطم های ازدواج قبلی بیرون بیایید، بعد به سراغ ازدواج مجدد بروید.

بعد از طلاق، فشارهای زیادی به شما وارد می شود؛ چه از طرف خودتان و چه از طرف اطرافیانتان. برای اینکه ازدواج مجدد شما با موفقیت بیشتری همراه باشد لازم است از استفاده از ازدواج به عنوان یک مسکن فوری پرهیز کنید. در این شرایط پر فشار، احتمالاً ازدواج مجدد مدتی حال شما را بهتر می کند اما بعید است که این آرامش مدت زیادی دوام داشته باشد

گام دوم :بدانید چرا ازدواج قبلی تان به طلاق کشید.شاید با خودتان بگویید که فکر کردن به پاسخ این سوال باعث می شود که یک جورهایی دچار خود سرزنشگری و یا دیگر سرزنش گری بشوید. غرض از این سوال مهم این نیست که شما خودتان و یا همسر سابقتان را قضاوت کنید و به دنبال مقصر بگردید بلکه هدف از آن این است که شما با دلایل واقعی به هم خوردن زندگی قبلی تان روبرو بشوید و بتوانید به چیزهایی که شما نداشتید و همینطور چیزهایی که همسر سابقتان نداشت برسید.

گام سوم: از صندلی قربانی بلند بشوید. وقتی به پاسخ واقعی این سوال که «چرا ازدواج قبلی من به طلاق منجر شد؟» رسیدید و توانستید سهم خودتان را از شکست ازدواج قبلی تان بردارید، می توانید از موقعیت کسی که قربانی همسر سابقش بوده بیرون بیایید. قربانی فرض نکردن خود، در افزایش دادن احتمال موفقیت ازدواج بعدی شما تأثیر زیادی دارد چرا که تا وقتی که شما خودتان را قربانی دیگران تصور می کنید اشتباهاتتان را هم تکرار خواهید کرد.

رابطه بعد از طلاق – نکاتی برای شروع رابطه جدید پس از طلاق

دلیلش را پیدا کنید. باید اول به درون خودتان و همسرتان نگاه کنید. آیا ازدواجتان بخاطر اعتیاد یا رفتارهای آزاردهنده همسرتان، خودتان یا هر دو شما برهم خورده است؟ وقتش رسیده که دیگر با خودتان صادق باشید. لازم نیست کسی بفهمد که شما درمورد دلیل طلاقتان چه فکر می‌کنید. بعد از اینکه اینکار را کردید بعد می‌توانید تصمیم بگیرید که چه جور آدمی باید باشید و می‌خواهید با چه جور آدمی رابطه جدیدتان را آغاز کنید.

تابحال چند رابطه داشته‌اید و چه تعداد از آنها جدی بوده‌اند و کدامیک را فکر می‌کرده‌اید بادوام باشد اما اینطور نشده است؟ اینها چیزهایی هستند که باید به آن فکر کنید تا مطمئن شوید که فقط جذب ویژگی‌های ظاهری فرد جدید نشده‌اید. اگر بخواهید با کسی ازدواج کنید باید به دنبال زیبایی درونی او باشید. با این روش مطمئن خواهید شد که رابطه با این فرد جدید آخرین رابطه شما خواهد بود و اینبار دیگر طلاق و جدایی پیش نخواهد آمد.

شما تنها نیستید. بااینکه تصور می‌کنید بعد از جدا شدن از همسرتان واقعاً تنها شده‌اید اما اینطور نیست. فرزندانتان نیز همینطور فکر خواهند کرد. ممکن است نیاز شما فقط صمیمیتی باشد که از این فرد جدید دریافت می‌کنید اما نیازهای فرزندانتان بسیار بیشتر از این حرف‌هاست—آنها به هر دو والدینشان نیاز دارند. پدر یا مادر خوب بودن. زمانی اتفاق می‌افد که هر دو والدین به بزرگ کردن بچه‌ها کمک کنند.

چه ‌زمان بعد از طلاق می‌توان وارد رابطه جدید شد

طلاق گرفتن یکی از سخت‌ترین شرایطی است که یک نفر می‌تواند گرفتار آن شود. قبل از اینکه وارد یک رابطه جدید شوید، باید اول مطمئن شوید که قلب و فکرتان هر دو به این نتیجه رسیده‌اند که با همسر سابقتان برهم زده‌اید یا نه. اگر اینطور نباشد، ممکن است لازم باشد که کمی به خودتان زمان بدهید و از وارد شدن به هر رابطه جدیدی خودداری کنید. باید اول رابطه بد قبلی را فراموش کنید تا بتوانید دوباره کسی را دوست داشته باشید.

برقراری رابطه‌های اینترنتی: می‌توان گفت در این زمانه هر کسی حداقل یکبار رابطه اینترنتی را تجربه کرده است. اما همه از آن برای پیدا کردن فرد موردنظر خود در زندگی استفاده نمی‌کنند. بعضی‌ها فقط می‌خواهند با آدم‌ها و شخصیت‌های بیشتری آشنا شوند. ازآنجا که شما به تازگی یک ازدواج بد را پشت سر گذاشته‌ اید، می‌توانید از فضای مجازی اینترنتی استفاده کنید تا ببینید اصلاً برای یک رابطه جدید احساس آمادگی می‌کنید یا نه. ممکن است همین که بفهمید فقط شما نیستید که ازدواجی بد داشته‌اید و آدم‌های زیادی مثل شما وجود دارند، احساس بهتری پیدا کنید.

چه مدت است که با این فرد جدید وارد رابطه شده‌اید؟ یادتان باشد که تقریباً هرکسی وقتی برای اولین بار با کسی آشنا می‌شود حس خوبی دارد. همیشه تصور می‌کنیم این فرد جدیدی که با او آشنا شده‌ایم فردی فوق‌العاده است. آنچه باید بفهمیم این است که با هسر قبلیمان نیز همین احساس را داشته‌ایم.

قبل از اینکه خود را متعهد کنید: شروع یک رابطه جدید همیشه مفرح است اما با گذشت زمان رابطه کمرنگ‌تر می‌شود. خیلی مهم است که مطمئن شوید رابطه معمولی با این فرد جدید با وارد شدن به یک رابطه متعهد متفاوت است. اینکه چه زمان دوباره وارد یک رابطه جدی شوید به خودتان بستگی دارد چون هیچ قانونی عمومی برای آن وجود ندارد. بااینکه بیرون رفتن و رابطه برقرار کردن با فردی جدید هیچ اشکالی ندارد اما باید به اندازه کافی به خودتان زمان بدهید تا با این فرد جدید خوب آشنا شوید تا قلبتان دوباره شکسته نشود. باید از اشتباهاتتان درس بگیرید تا نگذارید اتفاقات بد گذشته دوباره تکرار شود.

نگرش مثبت خود را نشان دهید. شما دیگر در آن رابطه بد گذشته نیستید. پس خوشحال باشید. علاوه ‌براین خیلی مهم است که دیگران شما را فردی مثبت و شاد ببینند، این باعث می‌شود اجتماعی‌تر شوید و درنتیجه افراد خوب زیادی را به سمت خودتان جذب کنید. زمان دادن به خودتان بعد از جدایی به شما کمک می‌کند از بروز یک رابطه بد دیگر جلوگیری کنید و بتوانید شرایطی پیدا کنید که دوباره عاشق شوید.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

ازدواج مجدد پس از طلاق

برگرداندن زن به رابطه

راه های برگرداندن معشوق

راه های برگرداندن یک رابطه

برگرداندن مرد به رابطه

تعبیر خواب زن دوم گرفتن پدر

آشتی بعد از طلاق

تعبیر خواب عروس شدن زن متاهل با شوهر خود

بازگشت به رابطه قبلی

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

آیا ارتباط با همسر بعد از طلاق درست است؟ قانون ازدواج مجدد با همسر سابق و برگشت همسر بعد از طلاق چیست؟ شرایط آشتی بعد از طلاق و ازدواج مجدد بعد از طلاق و رابطه بعد از طلاق چیست؟ تعبیر خواب ازدواج با همسر سابق.



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.