no-img
نوین اطلس

مردان و عشق اول


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مردان و عشق اول
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
zip
خرداد ۲۳, ۱۳۹۷

مردان و عشق اول


اگر عشق اول یک مرد هستید پس قطعا برای تان خیلی اهمیت دارد بدانید عشق اول برای مردان یا پسران چگونه است و ایا عشق اول در مردان به فراموشی سپرده می شود.

اگر از رابطه جدا شده باشید به دنبال پاسخ این پرسش هستید که ایا عشق اول در مردان به فراموشی سپرده می شود و اگر پاسخ مثبت است این فراموشی در مردان چگونه صورت می گیرد و مدت زمان فراموشی عشق در مردان چقدر است؟. در نهایت مهمترین پاسخی که باید به آن جواب دهید این است ک ایا مردان به رابطه برمیگردند یا خیر.

عشق اول برای مردان و پسران

همیشه داستان ها و فیلم های زیادی در مورد عشق اول دیده ایم که باعث شده است فکر کنیم عشق اول بسیار قوی تر و متفاوت تر از عشق های دیگر است اما داستان فرق می کند. در واقع فرق نمی کند که شما عشق اول همسر خود باشید یا عشق های بعدی در هر صورت عشق یک احساس قدرتمند است و وقتی آغاز شود دیگر تفاوتی نمی کند که چندمین شخص در زندگی معشوق تان باشید.

همه عشق ها قوی هستند و می توانند عشق پایدار و همیشگی پسران باشند. تنها چیزی که می تواند عشق اول را نسبت به دیگر عشق ها خاص تر کند باور شخص مورد نظر است. اگر مرد مورد علاقه تان باور و نگاهی متفاوت به عشق اول داشته باشد، قطعا حتی اگر بارها عاشق افراد دیگر شود باز هم عشق اول برایش متفاوت است.

مسئله بعدی این است که عشق اول باعث می شود اولین خاطرات مسرت بخش و اولین هیجان ناشی از ترشح هورمون عشق را در خود تجربه کنیم که باعث می شود خاطراتش در ذهن ما باقی بماند. اما به یاد داشته باشید خاطرات نشانه عشق نیست. ما ممکن است بسیار از خاطرات خود را با فردی که دوستش داشتیم بیاد بیاوریم اما این بدین معنا نیست که این خاطرات همیشه همراه با احساس عشق خواهند بود.

اینکه خاطرات یا باور های طرف به عشق اول باعث افزاش و ایجاد مجدد احساس عشق در وی شود بستگی به شما دارد. فرق نمی کند اگر طرف مقابل عشق اول تان است و می خواهید عشق را در وی مجدد ایجاد یا حفظ کنید یا طرف مقابل عشق چندم شما است و می خواهید وی عشق بیشتری نسبت به شما در مقایسه با عشق اولش داشته باشد؛ در هر صورت این شما هستید که وقتی با روش های مناسب آشنا شوید می توانید این عشق را ایجاد و حفظ کنید.

فراموشی عشق اول در مردان

اجازه بدهید یک موضوع را به شما یادآور شوم. از لحاظ روانشناسی پدیده بنام فراموشی وجود ندارد مگر در مواردی که شخص مقابل دچار بیماری هایی از قبیل آلزایمر باشد. در غیر اینصورت هیچگاه هیچ شخصی توسط هیچ فردی فراموش نخواهد شد و تنها احساسات مرتبط با آن فرد یا خاطرات است که تغییر می کند ( برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به آیا مردان عشق اول خود را فراموش می کنند)..

احساسات مثبت مرتبط با مردان ممکن است از بین برود اگر مردی به این باور برسد که شما منحصر به فرد نیستید؛ حتی اگر عشق اولش باشید.  بر اساس روانشناسی عشق مردم عاشق کسانی می شوند که با بیشترین معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاهشان مطابقت نشان دهند. نکته اینجاست که این مطابقت هیچ گاه با ۱۰۰ درصد معیارها نخواهد بود و به طور معمول اگر فردی با ۶۰درصد از معیارهای شما سازگار باشد عاشق او می شوید.

این بدان معنی است که اگر فردی با ۷۰ درصد از معیارها مطابقت نشان دهد مورد مناسبی برای عاشق شدن می باشد پس شخصی که با ۸۰ درصد از معیارها سازگار باشد از مورد اول بهتر و مناسب تر خواهد بود.

به طور خلاصه باید بگویم که مفهومی مثل منحصر به فرد بودن یا نیمه ی گمشده مفهومی موهومی و افسانه ای است و هزاران نفر در دنیا وجود دارند که با معیارهای موجود در الگوی عشق شما مطابقت و سازگاری نشان خواهند داد.

اگرچه اگر بدانید چگونه می توانید باعث ایجاد عشق یا بازگرداندن عشق شوید دیگر مهم نیست که عشق چندم فرد مورد نظر هستید، آن فرد برای همیشه عاشق و دلباخته شما باقی خواهد ماند.

برای مثال یکی از روش های کمک به مردان برای فراموشی عشق اول پذیرش و عدم امید به ایجاد یک رابطه عاشقانه موفق است و یکی از روش های جلوگیری از فراموش کردن عشق در مردان امید به شکل گیری مجدد رابطه عاشقانه به صورت موفقیت آمیز خواهد بود و این امر اتفاق وقتی می افتد که ناخودآگاه وی احساس کند شما می توانید معیارهای ضمیر ناخودآگاه را برطرف کنید.

آیا مردان واقعا عاشق می شوند؟

قطعا بله. همه انسان ها عاشق می شوند چه مردان و چه زنان اما مسئله اینجاست که بر خلاف باور رایج عشق یا حتی عشق اول یک احساس پایداری و همیشگی نیست بلکه به اصطلاح روانشناسی سائق است. سائق یعنی هدف. اجازه دهید با یک مثال توضیح دهم:

تصور کنید تشنه هستید و قصد نوشیدن آب دارید. در حال حاظر هدف شما رفع تشنگی است. پس از نوشیدن آب چه احساسی خواهید داشت؟ قطعا دیگر این هدف را ندارید. دلیل اینکه عشق، نوسان دارد و تغییر می کند دقیقا همین موضوع است. وقتی در عشق هدف بدست بیاید ممکن است عشق هم از بین ببرد.

گفتم ممکن است زیرا اگر بتوانید هدف را در رابطه حفظ کنید، فرد مورد علاقه تان نه تنها عشقش را از دست نخواهد داد بلکه به شدت وابسته شما می شود. در مورد تشنگی هم به همین صورت است. هرچند شما پس از نوشیدن آب دیگر عطش تان برطرف می شود و این هدف را ندارید اما ناخودآگاه می دانید که مجدد به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

پس اگر بدانید یک لیوان آب همیشه برای شما آماده است نه به آن فکر و نه برای آن تلاش می کنید. برعکس اگر متوجه شوید این خطر وجود دارد که آب پیدا نکنید ( مثلا در بیابان باشید و با کمبود آب مواجه شوید) یا آبی که در حال حاظر در دسترس شما است متفاوت از دیگر آب ها است ( برای مثال یک نوشیدنی دلچسب) همیشه آن را برای خود حفظ خواهید کرد ( نگاه کنید به نشانه های عاشق شدن مردان).

مدت زمان فراموشی عشق در مردان

همانطور که قبلا اشاره کردم فراموش کردن عشق هرگز اتفاق نمی افتد اما ممکن است احساسات مرتبط با عشق که همان احساس برافروختگی و هیجان است به مرور زمان از بین برود. مدت زمان فراموش کردن احساس مرتبط با عشق در مردان بستگی به شخص مورد نظر دارد و از ۳ ماه تا چند سال می تواند متفاوت باشد.

هر فردی چه دختر و چه پسر، چه برای عشق اول و چه برای عشق های بعدی ۶ مرحله وجود دارد که پس از سپری کردن آن می توانیم عشق سابق خود را از یاد ببریم.

در ادامه ۶ مرحله برای عبور از شکست عشقی تعریف شده است: مرحله ی انکار یا ضربه ی روانی، مرحله ی عصبانیت، مرحله ی چانه زنی، مرحله ی افسردگی، مرحله ی پذیرش، مرحله ی بهبودی ( برای اطلاعات بیشتر در مورد مدت زمان فراموشی عشق و مراحل آن نگاه کنید به مراحل عبور از شکست عشقی)

ایا مردان به رابطه برمیگردند

نمی توان پاسخ قطع و مطمئنی به این پرسش داد مگر آنکه از تیپ شخصیتی و نحوه برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه وی اطلاع داشته باشیم. به هرحال چیزی که واضح می باشد این است که همه چیز بستگی به خود شما دارد. اگر بخواهید همه چیز را به مردان بسپارید، آن ها ممکن است روزی برگردند و همچنین ممکن است هرگز برنگردند.

اما مهم انتخاب و تصمیم شما است. اگر تصمیم شما فراموش کردن وی است پس دیگر بازگشت یا عدم بازگشت وی اهمیت نخواهد داشت و حتی اگر روزی وی به آغوش رابطه با شما برگردد شما آن مرد را نخواهید پذیرد. اگر هم انتخاب شما برگرداندن وی است و می خواهید آخرین تلاش خود را انجام دهید تا با اطمینان و به راحتی وی را فراموش کنید پس باید به سراغ روش های صحیح و علمی باشید.(نگاه کنید به مقالات بازگشت به رابطه)

نه با اشتباهاتی از قبیل ایجاد احساس دلسوزی، تماس های بیش از حد، دعا و پرخاشگری، تهدید و اجبار، یادآوری ها و اصرار های غیر ضروری اوضاع را بدتر کنید و باعث افزاش احساس منفی مرتبط با خود شوید ( برای آگاهی بیشتر از این موضوع نگاه کنید به برگرداندن مرد به رابطه – بر اساس روانشناسی عشق).

می خواهم بیشتر بدانم

جذب مردان و ایجاد وابستگی

دلتنگی مردان بعد از جدایی

پشیمانی پسران بعد از جدایی

پشیمانی مردان بعد از طلاق

چرا قانون جذب باعث می شود به عشق خود نرسیم

پیام برای عاشق کردن از راه دور

عشق در اولین نگاه

۵ مرحله ی ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.