no-img
نوین اطلس

چگونه زودتر ازدواج کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه زودتر ازدواج کنیم
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
مهر ۲۵, ۱۳۹۷

چگونه زودتر ازدواج کنیم


وقتی انسان، از نظر زیستی، فکری، روانی و اجتماعی، برای ایفای نقش همسری، آمادگی پیدا می کند دوست دارد خیلی زود خانواده تشکیل دهد و ازدواج کند. دوران مجردی دیگر برای او خسته کننده می شود و می خواهد خیلی زودتر زندگی اش را با کس دیگری تقسیم کند. برای اینکه زودتر ازدواج کنیم باید چه کرد؟ آیا با ذکر و دعا می توان سریع ازدواج کرد؟ بحث ازدواج را چگونه با خانواده ی خود در میان بگذاریم؟

ذکر و دعا برای سریع تر شدن روند ازدواج تاثیرگذار هستند اما در کنار آن باید رفتارهایی دخترانه داشته باشید تا بتوانید خواستگار را به خود جذب کنید. نوین اطلس در این مطلب همه ی این موضوعات را برای شما توضیح خواهد داد.

برای ازدواج چه کنم

ما خبر از حکمت خدا نداریم زیرا همچنان که شما به ازدواج کم سن ترها غبطه می خورید و به همسن و سالان خود که فرزندانی در دامن دارند یا حتی صاحب عروس یا داماد هستند، ولی نمی دانید که برخی هستند که به مجرد بودن شما غبطه می خورند و آرزو دارند کاش مثل شما باشند تا سایه شوم شوهر بداخلاق یا اطرافیان شوهر را بالای سر خود حس نکنند.

تنها غصه شما شوهر نکردن است البته ازدواج حق شما هست و باید با فراهم شدن شرایط مناسب و مقدمات درست ازدواج کنید ولی نه ازدواج به هر قیمت.

شما از خدا گله مند نباشید زیرا ازدواج نکردن شما چند دلیل می تواند داشته باشد:

۱-. سخت گیری شما در انتخاب همسر
۲- سخت گیری خانواده در انتخاب همسر برای شما
۳- شرایط ظاهری زندگی شما
۴- نامناسب بودن برخی از خواستگاران.

نباید ناامید شوید زیرا ناامیدی غصه بزرگی است که به غصه های فعلی تان اضافه می شود و شما را به انزوا و افسردگی وا می دارد. بنابراین همان گونه که دخترانی نجیب مثل شما همچون حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سن نسبتا بالا و مجردی زندگی کردند و مجرد از دنیا رفتنند شما نباید خود را تنها بدانید.

ذکر برای ازدواج سریع

برای پسران و دخترانی که امر ازدواج بر آنها سخت شده است و با مشکل مواجه شده اند ذکر ها و ختم های شریفه مجرب زیر که مدت آن یک هفته است پیشنهاد می شود:

هفتاد مرتبه آیه الکرسی بخوانید.
هفتاد مرتبه سوره اخلاص قرائت کنید.
هفتاد مرتبه سوره شریفه ناس را قرائت کنید.
هفتاد مرتبه سوره شریفه فلق را قرائت کنید.

این ختم مجرب است و به اذن خداوند تبارک و تعالی نتایج سریع دارد.

چگونه خواستگار را جذب کنیم

بعضی ها فکر می کنند هر بیشتر از پسرها دوری کنند، می توانند افراد بیشتری را جذب خود کنند و بر عکس، برخی دیگر فکر می کنند هر چه بیشتر در دید باشند می توانند خواستگارهای بیشتری را داشته باشند؟ شما جزء کدام دسته هستید؟ به صورت کلی اگر در زندگی نسبت به هر مساله ای تعادل برقرار باشد، افراد می توانند راحت تر به خواسته های خود برسند. ولی افراط و تفریط می تواند وضع را دگرگون کند. در زمینه جذب خواستگار هم همین گونه است. دیده نشدن و یا دیده شدن بیش از حد می تواند به ضرر شما تمام شود. در کنار این امر نیز دختر و خانواده اش باید مهارت هایی را به کار ببرند تا جذاب تر به نظر بیایند. برای داشتن و جذب خواستگاران بیشتر سعی کنید موارد زیر را رعایت نمایید.

چگونه خواستگار خوبی جذب کنیم؟

توکل بر خدا

مهم ترین مساله در امر ازدواج توکل داشتن بر خدا است. دخترها و خانواده هایشان باید در وهله اول از خداوند متعال خواستار یک همسر خوب و متناسب باشند. قرائت سوره طه برای طلب همسر مناسب و دلخواه بسیار کمک کننده است. امام صادق علیه السلام می فرماید:هر کس که خواستگاری ندارد یا به خواستگاریش جواب نمی دهند، سوره طه را بنویسد و بشوید و آب آن را بر صورت خود بریزد، خداوند ازدواجش را آسان می کند.

برخورد مناسب

یکی از مهمترین مسایلی که می تواند به جذب خواستگار برای دخترها کمک کند، اخلاق نیکو و پسندیده خود و خانواده شان است. هر اندازه دختر و خانواده اش خوش اخلاق تر باشند و کمتر عصبانی بشوند و بداخلاقی کنند، بر تعداد خواستگاران دختر افزوده می شود. سعی کنید با اطرافیان، همسایگان و آشنایان با روی باز و گشوده برخورد نمایید تا دیگران هم بتوانند راحت تر با شما صحبت کنند.

طرز پوشش

نوع لباسی که هر فرد می پوشد نشان دهنده نوع اعتقادات و مذهب و شخصیت فرد است. سعی کنید نوع پوشش خود را متناسب با طرز عقایدتان انتخاب نمایید. بر عکس خیلی از دخترها فکر می کنند، هر چه لباس های متفاوت تر از جامعه بپوشند بیشتر جذاب می شوند، پسران معمولا بیشتر دخترهایی را که به صورت شکیل و متناسب با عرف لباس می پوشند، می پسندند. سعی کنید پوششی را برای خود انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت واقعی شما باشد.

بهداشت فردی

عامل مهم دیگر در جذب خواستگار، رعایت کردن بهداشت فردی است. هر چه تمیزتر و آراسته تر باشید و لباس های مرتب تر بپوشید، بر تعداد خواستگارانتان هم افزوده می شود.

غرور کاذب ممنوع

بعضی مواقع دخترها به اشتباه فکر می کنند هر چه غرور بیشتری داشته باشند بهتر است. در صورتی که پسرها نسبت به این غرور دچار ابهام می شوند و حتی در برخی مواقع از ابراز علاقه خود برای ازدواج امتناع می کنند، زیرا ممکن است فکر کنند دختر قصد ازدواج ندارد و یا به او علاقه ای ندارد در صورتی که ممکن است در واقع دختر نسبت به او علاقمند شده باشد ولی این علاقه را سعی می کند با حالت تدافعی نشان دهند. پس نوع چهره ما نشان دهنده خیلی مسایل است.

شرکت در مجالس و انجمن ها

دخترها سعی کنند که در مجالس و محافل زنانه بیشتر شرکت کنند تا توسط افراد بیشتری دیده شوند. همچنین متناسب با شغل و رشته دانشگاهی خودتان، عضو انجمن های مختلف شده و در آنها مشارکت نمایید. مثلا اگر داشنجوی رشته ادبیات هستید می توانید در انجمن شعر عضو شوید . هر چه در مکان های مختلف حضور داشته باشید احتمال بیشتری برای آمدن خواستگار وجود دارد.

رفتار دخترانه چگونه است

خیلی جاها گفته شده که مردها در رابطه بسیار ایرادگیر، سخت پسند و غیرقابل پیش بینی هستند. آن ها نه وابستگی بیش از حد را می پسندند و نه دوری احساسی بیش از حد. و اما یکسری رفتارها در خانم ها هست که هرگز از توجه یک مرد دور نمی ماند و همیشه برای آن ها قابل تحسین است. این ها همان رفتار و خصوصیاتی هستند که یک مرد از دختری که می خواهد همسرش شود انتظار دارد.

ظرافت زنانه در رفتار و حرکات
زن ها بدون زنانگی مانند گل بدون گلبرگ می مانند. زنانگی زن ها همان چیزی است که طبیعت مردانه مردها را متعادل می کند و مانند قطعه گمشده پازل زندگی آن هاست. موهای بلند، رفتارها و حرکات و شخصیت خانمانه تمام چیزی است که یک زن باید داشته باشد و هرگز نباید مانند یک مرد رفتار کند.

هوش و بلند همتی
این همان جرقه ای است که در ارتباط زنان با مردان در سطح ذهنی وجود دارد. این ویژگی در زنان بسیار گیراست. هیچ چیزی نمی تواند زیبایی و ذهن را شکست دهد. از دید یک مرد وقتی بتوانید تصمیم های معقول بگیرید، منطقی رفتار کنید، به آن ها پیشنهاداتی داشته باشید و زندگی را پر مفهوم کنید بسیار جذاب و دوست داشتنی تر هستید.

حس شوخ طبعی
وقتی حس شوخ طبعی نداشته باشید زندگی برایتان بسیار کسل کننده و سیاه می شود. مردها موجودات شوخ طبعی هستند و همسری می خواهند که به لطیفه هایشان بخندد، همسری که بتوانند با او مکالمه سرگرم کننده و جالبی داشته باشند. همسری که بتوانند با او شوخی کنند و جنبه شوخی داشته باشد. چه چیزی بهتر از خنده می تواند زندگی را شاد کند؟

جذابیت
همه زن ها زیبا هستند اما همه آن ها جذاب نیستند. در حالی که هر زنی می تواند با اعتماد به نفس جنسی، انعکاس شادکامی و مثبت اندیشی، درست لباس پوشیدن، رفتار مودبانه و ظاهر تمیز و مرتب می تواند جذاب باشد.

چگونه بحث ازدواج را شروع کنیم

ازدواج ها دیگر آن حالت سنتی گذشته را ندارند و زیر پوست شهر اتفاقات دیگری در جریان است. دیگر مثل قدیم ها پسرها موقع گفتن اینکه از یکی خوششان آمده به پدر یا مادرشان صدبار رنگ عوض نمی کنند و دخترها هم راحت تر به مادرشان می گویند که یک خواستگار سمج پیدا شده. با این همه تغییر در سبک زندگی، هنوز در میان گذاشتن مسئله با خانواده ها مهم و حتی گاهی سخت است.

۱- خودخواه نباشید
خودخواه نباشید و طرف مقابل تان را هم در نظر بگیرید. ممکن است طرف مقابلتان شرایطی داشته باشد که به هر دلیلی نتواند آن را با شما بازگو کند و این دست دست کردن شما باعث شود او بیشتر در فشار قرار گیرد. نمونه ساده اش پسرهایی هستند که منتظرند سربازیشان تمام شود، توی اداره ترفیع بگیرند، ماشین بخرند و… بعد از آن طرف، دختر به خاطر خواستگارهایی که برایش می آید از طرف خانواده تحت فشار باشد. ماجراهایی به همین سادگی می تواند یکی از طرفین را خسته کند و کلی مشکل به وجود بیاورد. حتی بعضی وقت ها این مشکلات آن قدر حاد می شوند که می توانند صورت مسئله را به کلی پاک کنند.

۲- حتما بگویید
اینکه بخواهید با خودتان فکر کنید که حالا کمی هم صبر کنم تا بیشتر هم را بشناسیم، ضررش بیشتر از نفعش است. شاید نخواهید باور کنید اما هرچه رابطه طولانی تر شود، احساسات در آن پررنگ تر می شود و این نه تنها به شناخت بیشتر کمکی نمی کند بلکه باعث می شود گرفتن تصمیم منطقی برایتان دشوارتر شود. از طرف دیگر، فرآیند شناخت با این مختصات تا یک جایی پیش رونده است و بعد از آن روند کند و حتی ساکنی پیدا می کند اما وقتی با اطلاع خانواده ها آن را رسمی می کنید، شناخت، شکل جدید و جدی تری به خودش می گیرد که چشمتان را به روی دست دیگری حقایق باز می کند. بنابراین خیالتان راحت باشد که درمیان گذاشتن با خانواده می تواند خیلی از مسائل را راحت و خیلی از مشکلات را حل کند.

۳- خودتان را آماده کنید
این طور هم نیست که تصمیم بگیرید و یکراست بروید سراغ خانواده و اسم و نشانی طرف را کف دستشان بگذارید و خود را خلاص کنید. قبل از مرحله گفتن، خودتان را برای دنیای بزرگ ترها آماده کنید. همان طور که رسمی شدن خیلی از مسائل را حل می کند، همان قدر هم مسائل و شاید مشکلات را با شکل جدیدتری مقابلتان قرار دهد. پس لازم است حتما ازتجربه پیران این مسیر استفاده کنید.

۴- به کی بگیم؟
برای شروع، مهم است که رگ خواب خانواده را پیدا کنید. قطعا خودتان می دانید که نبض خانه در دست چه کسی است. لازم نیست هول کنید و همان ابتدا سراغ مهره های اصلی خانه بروید. با اینکه سال هاست فضای خانوادگی ما از فضای حاکم بر سریال پدرسالار فاصله گرفته اما باز هم در بیشتر خانواده ها مادرها می توانند واسطه بین شما و پدر گرامی باشند. اگر فکر می کنید مادرتان در این زمینه گزینه مناسبی نیست، بروید سراغ خواهر برادرهای بزرگ تر. آنها می توانند در نقش واسطه عمل کنند و ماجراهای دل پردرد شما را به گوش خانواده برسانند.کارشناسان امر می گویند این روش همیشه مطمئن تر است و شما را از ترکش های احتمالی در امان نگه می دارد.

مطالب مرتبط:

معاشقه قبل از ازدواج

مردان چگونه زنانی را دوست دارند

پیش نیازهای ازدواج

زود ازدواج کنیم یا دیر

روش جذب خواستگار مناسب

ختم ازدواج سریع

اعتماد به نفس و ازدواج

افسردگی به دلیل ازدواج نکردن

جذب خواستگار در دانشگاه



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.