no-img
نوین اطلس

نقش ظاهر در ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نقش ظاهر در ازدواج
zip
تیر ۹, ۱۳۹۷

نقش ظاهر در ازدواج


موضوعات: زیبایی در ازدواج چقدر مهم است؟، اهمیت قیافه در ازدواج، تاثیر قیافه در ازدواج، نقش زیبایی درازدواج، اهمیت زیبایی زن برای مرد، ظاهر پسر در ازدواج، نارضایتی از ظاهر همسر، زیبایی بعد از ازدواج

زیبایی در ازدواج چقدر مهم است؟

بر اساس مطالعات صورت گرفته در مورد روانشناسی عشق انسان ها عاشق افرادی می شوند که با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاه شان مطابقت داشته باشند؛ معیارهایی که بر اثر تجربیات گذشته، نحوه ی بزرگ شدن و اتفاقاتی که در زندگی با آن ها رو به رو شده اند در ضمیر ناخودآگاه شان شکل گرفته است.

با این حال بسیاری از روانشناسان، امروزه در مورد واقعیت جدیدی پیرامون عشق و عاشق شدن صحبت می کنند؛ آن ها متوجه تاثیر و اهمیت زیبایی زن و مرد در ازدواج شده اند و معتقدند در ابتدای رابطه اگر جذابیت ظاهری وجود نداشته باشد عشق و در نتیجه ی آن ازدواج شکل نخواهد گرفت.

این بدان معنی است که جذاب بودن و اهمیت قیافه در ازدواج، حداقل برحسب استانداردهای فردی که در تلاش برای ازدواج با او هستید، یک عنصر مهم برای ایجاد عشق و شیفته کردن وی به شمار می رود و حتی اگر همه ی معیارهای خود را در طرف مقابل پیدا کنید بدون وجود جذابیت ظاهری عشق اتفاق نمی افتد.

ادامه ی مطلب در:

اهمیت جذابیت ظاهر در ازدواج

اهمیت قیافه در ازدواج

ظاهر زن و مرد در رابطه بسیار مهم است اما اگر بتوانید در علاقه مند کردن فردی خاص نسبت به خود درست عمل کنید ممکن است ظاهر مانند قبل دیگر اهمیتی نداشته باشد.

همه ی ما عاشق افرادی می شویم که با بیشترین موارد موجود در الگوی عشقمان مطابقت داشته باشند. اگر بتوانید به فرد مورد نظرتان نشان دهید که با موارد موجود در الگوی عشقش مطابق هستید خواهید دید که او مواردی مانند ظاهر، پول و هرچیز دیگری را که نسبت به آن نگران هستید نادیده می گیرد

ادامه ی مطلب در:

اهمیت تناسب ظاهری در ازدواج

تاثیر قیافه در ازدواج

شما نمی توانید ازدواج کنید بدون این که چهره همسرتان را بپسندید. مطمئن باشید که اگرچه ظواهر بعد از گذشت مدتی برای شما عادی می شود اما در وهله اول بسیار مهم است که بتوانید با چهره، ظاهر، حرکات همسرتان خو بگیرید نه این که آن را تحمل کنید. بنابراین وقتی از زیبایی همسر صحبت می کنیم، منظورمان چهره و ظاهری بی عیب و نقص نیست که همه را انگشت به دهان بگذارد. زیبایی اینجا تعبیری است که ما از پذیرش ظاهر همسر داریم و در واقع حکایت همان علفی است که باید به دهان بز شیرین بیاید!

زیبایی همسر و پسندیدن ظاهر، در حفظ و تقویّت عفّت و ایمان همسرش تأثیر دارد. اگر کسی از زیبایی همسرش راضی باشد، چشم و فکر و عملش، متوجه دیگران نخواهد شد و حسرت «زیبایان بیگانه» را نخواهد خورد. پسندیدن ظاهر باعث می شود شما به همسرتان گرایشی همیشگی داشته باشید و از دام خیانت دور بمانید.

نقش زیبایی درازدواج

گرچه زیبایی ظاهر و تناسب اندام را در انتخاب همسر نمی توان نادیده گرفت، اما نباید به عنوان بزرگ ترین هدف و معیار و ملاک ازدواج محسوب شود، به طوری که دیگر معیارها را تحت الشعاع قرار دهد، بلکه هنگام انتخاب همسر باید هر دو بعد زیبایی، (زیبایی صوری و ظاهری یا تناسب اندام) و (زیبایی باطنی یا معنوی و فرهنگی مانند ایمان، تقوا، حیا، عفّت، هوش و استعداد، نجابت و اصالت خانوادگی و…) ترکیب شود و به همه آن ها اصالت داده شود که در این صورت زندگی مشترک یک عمر گلستان می شود.

«زیبایی ظاهری» باید در کنار دیگر صفات و معیارها، مورد توجه و بررسی قرار گیرد، نه به طور مستقل. زیبایی تناسب اندام بدون تدیّن و شرافت خانوادگی و…، آفتی است خطرناک و بلایی است رسواگر که اگر بر مبنای ارزش های الهی پیوند نخورد، بزودی ناپایدار خواهد بود.

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم می فرمایند: من تزوّج امرءه… لجمالها، رأی فیها یکره.

« کسی که (فقط) به خاطر زیبایی زنی با او ازدواج کند، در او امور ناخوشایند خواهد دید.»

اهمیت زیبایی زن برای مرد

آیا ظاهر در رابطه مهم است؟ آیا زیبایی چهره در ازدواج اهمیت دارد؟ آیا مردان و زنان در انتخاب شریک زندگی خود به ظاهر وی توجه می کنند؟ این ها سوال هایی است که ممکن است برای شما پیش آمده باشد به خصوص اگر عاشق شده اید و شخص مورد نظرتان به زیبایی چهره اهمیت می دهد و خود نیز تصور می کنید چهره ی خوبی ندارید. پس این مطلب را تا انتها به دقت بخوانید.

قبل ازاینکه به شما بگویم که آیا انسان ها به زیبایی چهره اهمیت می دهند اجازه دهید مطمئن شویم که مشکلتان بد پنداری درونی ((self image problem )) یا تصوری بدی که از خود دارید نیست. پد پنداری درونی یا داشتن تصور غلط در مورد خود یک اختلال شخصیت است که باعث می شود شخصی فکر کند جذاب نیست با وجود اینکه جذاب است.

ادامه ی مطلب در:

نقش زیبایی چهره در عاشق شدن

ظاهر پسر در ازدواج

یکی از رایج ترین نظریه هایی که به درستی توسط مردم درک نشده به این صورت است: هر فردی برای انتخاب همسر آینده اش کسی را در نظر می گیرد که با او از لحاظ جذابیت تناسب داشته باشد. مشکل این نظریه اینجاست که تقریبا همه ی افراد مفهوم آن را به درستی متوجه نشده اند. در نتیجه اگر از لحاظ ظاهری فردی معمولی باشند هنگام روبه رو شدن با زنی بسیار جذاب و زیبا در مورد قرار گذاشتن با او دچار تردید و دو دلی می شوند.

در واقع اهمیت و تاثیر قیافه مرد برای زنان در انتخاب همسر آینده شان به اولویت های خاص آن ها بستگی دارد. در این مقاله در رابطه با این مسئله بیشتر به شما توضیح خواهم داد.

ادامه ی مطلب در:

اهمیت ظاهر مرد در ازدواج

نارضایتی از ظاهر همسر

یکی از علل رایج دیگر برای عدم رضایت مرد از ظاهر همسر، رواج بی بند و باری در جامعه است. مسلما رواج بی بند و باری میان برخی زنان جامعه و بی توجهی با شأن و شئونات اسلامی در برخی از مردان(به خصوص آنها که در کنترل نگاه ضعیف بوده و یا پایه های اعتقادی قوی ندارند) تأثیرات مخربی به جای گذاشته و موجب مقایسه دائمی میان همسرشان و این زنان می گردد. اتخاذ همین نوع رفتارهای غیر اخلاقی باعث ایجاد دلزدگی در برخی از مردان می گردد. توجه بیشتر به اصول اعتقادی و اخلاقی و کنترل نگاه و از دگر سو کاهش مراودات با زنان بی بند و بار و بدحجاب باعث کاهش چنین مقایسه ها و آسیبهایی می گردد.

زیبایی بعد از ازدواج

تحقیقات نشان می دهد که انسان های با ظاهر بسیار زیبا به سمت هم جذب می شوند و وقتی با هم ازدواج می کنند، زندگی خانوادگیشان بسیار عالی خواهد شد اما از آنجا که این تحقیقات بیشتر روی زوج های جوان انجام شده است می تواند نشان دهنده این باشد که زیبایی مطلق در مراحل اولیه رابطه اهمیت دارد. اما نقش زیبایی ظاهری در دوام بیشتر ازدواج و در سنین پیری تقریبا همچنان یک راز است. البته یک تحقیق جدید نشان می دهد ظاهر بعد از آن جذب شدن اولیه هم همچنان دارای اهمیت است اما به طریقی متفاوت.

روانشناسان با تحقیق روی روابط زوج های جوان به این نتیجه رسیده اند مردانی که چهره ای زیباتر از همسرشان دارند بیشتر احتمال دارد طی زندگی احساس نارضایتی کنند و نسبت به زندگی زناشویی شان چندان احساس خوبی نداشته باشند و حتی در مواردی احساس منفی هم داشته باشند.

یک گروه از محققان، زیبایی های ظاهری هر زوج را بین یک تا ۱۰ کدگذاری کردند که عدد ۱۰ بهترین و کامل ترین ظاهر را نشان می داد. تقریبا در یک سوم زوج ها، زیبایی زن ها بیشتر بوده، در یک سوم زیبایی مرد بیشتر بوده و سایر زوج ها ظاهری تقریبا هم ردیف داشتند.وقتی ما هم با این عبارت مواجه شدیم، کمی تردید کردیم و گمان بردیم که احتمالا نتیجه این تحقیق تنها ناشی از باورهای عامیانه است، اما با کمی جست وجو به این نتیجه رسیدیم که موضوع علمی است تا حدی که مقاله هایی با این مضمون در مجلات علمی معتبر به چاپ رسیده است. ما هم سراغ همین مقالات رفتیم و با استفاده از آنها این مطلب را برای شما تدوین کردیم.

مطالب مرتبط:

نقش زیبایی در ازدواج

چرا مردان موی بلند دوست دارند

مردان چه اندامی را دوست دارند

استفاده از قانون جذب برای زیبایی

چگونه یک فرد زشت می تواند یک فرد زیبا را عاشق خود کند

چگونه ظاهری جذاب داشته باشیم

نقش زیبایی چهره در عاشق شدن

مردان چه اندامی را دوست دارند

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.