no-img
نوین اطلس

نقش زیبایی چهره در عاشق شدن


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نقش زیبایی چهره در عاشق شدن
zip
اسفند ۱۶, ۱۳۹۴

نقش زیبایی چهره در عاشق شدن


عاشق شخصی شدن فردی که به زیبایی چهره اهمیت می دهد

قبل از اینکه به شما بگویم که آیا انسان ها به زیبایی چهره اهمیت می دهند یا خیر و درباره نقش زیبایی چهره در عاشق شدن صحبت کنیم، اجازه دهید مطمئن شویم که مشکلتان بد پنداری درونی ((self image problem)) یا تصوری بدی که از خود دارید نیست. پد پنداری درونی یا داشتن تصور غلط در مورد خود یک اختلال شخصیت است که باعث می شود شخصی فکر کند جذاب نیست با وجود اینکه جذاب است.

اگر شک دارید که چنین مشکلی دارید یا خیر پس اول این مقاله را مطالعه کنید: چگونه تصورات غلط در مورد خود ( بد پنداری درونی) را بشناسیم.

بر اساس علم برنامه ریزی عصبی کلامی، بعضی افراد نظام تجسمی دیداری دارند (نگاهی کنید به نظام های تجسمی در برنامه ریزی عصبی کلامی). چنین افرادی بیشتر به ظاهر اهمیت می دهند و معمولا فرایند تصمیم گیری آنان از این حقیقت ناشی می شود که زیبایی بسیار مهم است و نقش زیبایی چهره در عاشق شدن را بسیار بالا می دانند.

آنها حتی ممکن است از مصرف بعضی غذاها پرهیز کنند فقط به دلیل اینکه ظاهر خوبی ندارد. همچنین ممکن است تلفن همراه یا ماشین خود را بر اساس ظاهرش انتخاب کنند نه کیفیت یا دیگر ویژگی ها.

چه اشخاص دیگری به ظاهر اهمیت می دهند

بعضی محققین اعتقاد دارند بر اساس روانشناسی عشق، انسان ها عاشق کسانی می شوند که به جذابی خودشان باشند و باید گفت بله، این ادعا تا حدودی درست است. اما تنها وقتی بتوانید جذابیت را معنی کنید می توانید مفهوم این جمله را متوجه شوید.

برای یک شخص خاص جذابیت ممکن است یک موفقیت مالی باشد، برای شخص دیگری این جذابیت مهربانی است در حالی که در شخص سوم جذابیت می تواند بلوند بودن مو باشد.

طبق روانشناسی عشق مطمئن باشید انسان ها مثل هم نیستند و اتفاقا باید گفت ظاهر برای بیشتر کسانی که خود جذاب هستند، به اندازه ی دیگر ویژگی های جذاب نیست زیرا بخشی از طبیعت انسان به دنبال جبران کمبود های خود است و در واقع نقش زیبایی چهره در عاشق شدن این افراد خیلی زیاد نیست. البته ممکن است شخصی واقعا زیبا و جذاب باشد ولی همچنان به دلیل تصور غلطی که از خود دارد به کسانی که فکر می کند زیبا و جذاب هستند علاقه مند شود.

چگونه باید با افرادی که ظاهر زیبا برایشان اهمیت دارد برخورد کنید

برخی افراد هم هستند که نقش زیبایی چهره در عاشق شدن آن ها بسیار بالاست. در این موارد کارهای بسیاری است که می توانید در مقابل کسانی که دارای نظام تجسمی دیداری هستند انجام دهید. به صورت خلاصه به چند مورد آن آشاره می کنیم. اول از همه باید لباس هایی انتخاب کنید که شما را خوب نشان دهند و همیشه به ظاهر و مرتب بودن خود اهمیت دهید.

اگر روزی مجبور شدید لباس های نا مرتب به تن کنید یا نتوانستید خود را خوب نشان دهید پس بهتر است از وی دوری کنید.

چنین دور کردنی ممکن است به نظر ضروری نباشد اما وقتی از نقطه نظر روانشناسی عشق به قضیه نگاه کنید اتفاقا بسیار پراهمیت و ضروری است. چنین شخصی ممکن است نظرش را در مورد چیزی تغییر دهد آن هم تنها به دلیل اینکه آن چیز ظاهر خوبی نداشته است و بسیار ضروری است که هنگام برخورد با چنین فردی در بهترین حالت خود باشید.

در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم همیشه توضیح داده شده است که چگونه با ارزش گذاری برای خود و برنامه ریزی ضمیر ناخوداگاه می توانید باور به زیبا بودن خود را به دیگران انتقال دهید.

روانشناسی افرادی که به ظاهر اهمیت می دهند.

کسانی که تصور غلطی در مورد ظاهر خود دارند ممکن است بیشتر از دیگران به ظاهر اهمیت دهند. کسانی که به دنبال توجه هستند نیز، ظاهر را در اولویت بالایی قرار می دهند به خصوص وقتی به دنبال یک شریک برای شروع یک رابطه می باشند ( اگرچه استثنا هم وجود دارد).

کسانی که مغرور هستند نیز ممکن است به زیبایی ظاهر یا چهره اهمیت بدهند زیرا تصور می کنند لیاقت بهترین ها را دارند.

نوشته ی شاهین زند – مشاور و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: نقش زیبایی چهره در عاشق شدن

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

م نوین اطلس

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

می خواهم چهره ی جذابی داشته باشم

روانشناسی جذابیت ظاهر

چگونه یک فرد زشت می تواند یک فرد زیبا را عاشق خود کند

می خواهم تکنیک های بیشتری در مورد عاشق کردن بدانم

چگونه کسی را که علاقه ای به ما ندارد به خود جذب کنیم

کمبود های روانی چیست و چه ارتباطی با عاشق کردن دارد

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.