no-img
نوین اطلس

روانشناسی جذابیت ظاهر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

روانشناسی جذابیت ظاهر
zip
خرداد ۱۴, ۱۳۹۵

روانشناسی جذابیت ظاهر


قبل از اینکه این مقاله را شروع کنم باید یادآوری کنم حتی اگر ویژگی هایی وجود داشته باشد که به صورت جهان شمول از دیدگاه بیشتر انسان ها جذاب باشد اما همچنان هر فردی زیبایی را بر اساس نظام درونی منحصر به فرد خودش پردازش می کند

به عبارت دیگر اگر به شما بگویم چشم های بزرگ جزء ویژگی هایی است که از دید بسیاری مردم جذاب بیان می شود، به این معنی نیست که اگر چشم های شما بزرگ نیست پس جذاب نیستید.

در این مقاله در مورد جذابیت صورت از دیدگاه روانشناسی صحبت خواهیم کرد.

تعریف جذابیت چهره بر اساس روانشناسی

چه ویژگی هایی در چهره بیشتر از هر چیز دیگری باعث جذابیت در نظر دیگران می شود؟

  • ۱) تقارن: پژوهشگران کشف کرده اند چهره های متقارن در همه ی فرهنگ ها نسبت به چهره هایی که تقارن کمتری دارند جذاب تر می باشند. البته هیچ چهره ی صد در صد متقارن نیست اما هر چه این تقارن بیشتر باشد جذابیت شما نیز در نگاه دیگران بیشتر خواهد بود ( نگاه کنید به چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند)
  • ۲) اندازه ی دور کمر نسبت به کفل: مردان بیشتر به زنانی جذب می شوند که سایز دور کمرشان نسبت به کفل آنان کمتر باش؛ یعنی شکل بدنشان مثل ساعت شنی باشد. البته در بعضی فرهنگ ها که غذا در آن کمیاب است، داشتن دور کمر باریک نسبت به کفل ممکن است یک ویژگی جذاب محسوب نشود ( نگاه کنید به جذابیت و فرهنگ)
  • ۳) سلامتی: در همه ی فرهنگ ها افراد سالم تر نسبت به افرادی که سلامت کمتری دارند، جذاب تر به نظر می رسند. پزوهشگران نشان داده اند که هر چه فردی سالم تر باشد، ظاهر بهتری داشته و جذاب تر به نظر خواهد رسید.
  • ۴) قد: بسیاری از مطالعات نشان داده است اکثریت زنان ترجیح می دهند با مردانی قرار بگذارند که قدشان از آن ها بلند تر باشد اما دانش روانشناسی به ما می گوید زیبایی در چشمان مشاهده کننده می باشد و به همین دلیل است که بسیاری از زنان با مردان کوتاه تر از خود نیز قرار می گذارند. به عبارت دیگر، این نکته می تواند یک استاندارد جهانی در مورد زیبایی باشد اما این بدین معنا نیست که اگر شما طبق این استاندارد نبودید شانسی نخواهید داشت.
  • ۵) ویژگی های زنانه ی چهره: مردان به زنانی جذب می شوند که چهره ی آنان ویژگی های زنانه بیشتری داشته باشد نسبت به دیگر زنان. از سوی دیگر زنان وقتی در دوران باروری خود قرار دارند ( طبق گفته ی دکتر جرج یارسن از موسسه زنان و زایمان سنت جیمز دوران باروری از روز هشتم عادات ماهانه شروع می شود تا روز نوزدهم هر دوره) مردانی را می پسندند که ویژگی های چهره ی آنان مردانه باشد و در دوران ناباروری خود به مردانی علاقه دارند که ویژگی زنانه داشته باشند. در نتیجه می توان گفت یک مرد می تواند در دوران خاصی برای زن جذاب باشد در حالیکه در روزهای دیگر برای همان زن جذابیت کمتری داشته باشد.
  • ۶) خوش اندام: زنان به مردانی علاقه مند می شوند که خوش اندام باشند ( نه لزوما بدن ساز). زنان مردانی را می پسندند که عرض شانه هایشان پهن تر باشد و دور کمر باریک و شکم معمولی داشته باشند. خبر خوب این است که اگر همین امروز اراده کنید می توانید با رفتن به باشگاه اندام بسیار جذابی بسازید.
  • فک و استخوان گونه: زنان مردانی را ترجیح می دهند که نسبتا فک ها بزرگتری داشته باشند و استخوان گونه ی آنان نیز مشخص باشد زیرا هر دوی این ویژگی ها باعث می شود یک مرد چهره ی مردانه تری داشته باشد. البته این موضوع هم همانطور که اشاره شد بستگی به باروری زنان در دوران قاعدگی دارد.
  • باروری و جذابیت: یک تحقیق دیگر که توسط جفری میلر روی زنان رقاص صورت گرفت نشان داد که زنان در دوران باروری خود جذابیت بیشتری دارند نسبت به دورانی که بارور نیستند. هنوز دلیل این موضوع صد در صد روشن نیست اما چهره ی جذاب و کمی قرمز تر، پوشیدن لباس های روشن تر و اعتماد به نفس بیشتر در این دوران از دلایل احتمالی این موضوع است. اگر قرار است برایتان خواستگار بیاید یا با مردی قرار دارید سعی کنید حتما در این دوران باشید.

قوانین جذابیت ظاهری صد در صد جهان شمول و همگانی نیستند

حتی با وجود اینکه نکات اشاره شده در قلمروی رواشناسی جذب بسیار معروف است، اما همچنان ممکن است افرادی را پیدا کنید که با یکدیگر قرار می گذارند و بسیاری از این ویژگی ها را نیز ندارند.

این بدین معنا نیست که نکات گفته شده غلط است اما به این معناست که عوامل بسیاری غیر از نکاتی که گفته شده وجود دارد که بر جذابیت کلی یک فرد تاثیر می گذارد.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: روانشناسی جذابیت ظاهر

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

روانشناسی جذابیت چهره

چگونه یک مرد را جذب کنیم ( روانشناسی جذب در مردان)

روانشناسی جذب زنان، جذابیت برای زنان چگونه است

چگونه یک فرد زشت می تواند یک فرد زیبا را عاشق خود کند

نقش زیبایی چهره در عاشق شدن

نظریه ی تایید اجتماعی و جذب

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
روانشناسی جذب
برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.