no-img
نوین اطلس

روانشناسی جذابیت چهره


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

روانشناسی جذابیت چهره
zip
خرداد ۱۵, ۱۳۹۵

روانشناسی جذابیت چهره


روانشناسی جذابیت چهره

درمقاله ای با نام روانشناسی جذابیت ظاهر توضیح دادم چرا بعضی افراد به ویژگی های خاصی در چهره علاقه مند می شوند.

اما اکنون سوال اینجاست، چرا بعضی افراد اولویت های متفاوتی دارند؟ چرا بعضی افراد صورت های گرد و بعضی دیگر صورت های لاغر را می پسندند؟ چرا بعضی افراد مدل موی کوتاه را می پسندند و بعضی افراد دیگر مدل های بلند را؟

به منظور آشنایی با روانشناسی جذابیت چهره این مقاله را حتما مطالعه کنید.

چرا بعضی چهره های خاص، او را بیشتر از همه به خود جذب می کند

وقتی تیم جوان بوده است به شدت احساس ناامیدی می کرده. بهترین راه حلی که وی برای مقابله با مشکلاتش داشته گریه بوده است. سال ها گذشت و تیم بزرگتر شد و شروع به ایجاد یک احساس تنفر نسبت به ناامیدی خود کرد. و در نتیجه، تصمیم گرفته کاملا متضاد آن رفتار کند.

همانطور که اشاره شد اهداف روانشناختی  و نیازهای برطرف نشده، بر اساس تجربیات دوران کودکی شکل می گیرند. در مورد تیم، ناامید نبودن هدف نهایی است.

تیم به صورت خود به خود نسبت به افراد ناامید احساس تنفر پیدا می کند. در کنار این موضوع یک عامل دیگر نیز در شکل دادن تفکرات تیم نقش مهمی داشته و آن فرهنگی است که وی در آن رشد کرده؛ در این فرهنگ وی آموخته است که افراد چاق ناامید هستند. در نتیجه، تیم هر شخصی را که چاق باشد در ذهن خود با این برچسب علامت گذاری می کند: ” فردی ناامید”

تیم هرگز متوجه نشده است که چرا همیشه به خانم هایی علاقه مند می شود که چهره ی کشیده دارند و نه کسانی که چهره ی گرد دارند.

ضمیر ناخودآگاهِ تیم صورت گرد را مرتبط با چاق بودن می داند و به همین دلیل چنین ویژگی هایی در چهره باعث می شود تیم از آن شخص سرد شود. البته، تیم هرگز خود متوجه نمی شود چون همه ی این رویداد ها در سطح ناخودآگاه رخ می دهد.

جذابیت چهره و اهداف روانشناختی

در پایان اینگونه می توان نتیجه گرفت که دلیل تنفر وی از چهره های گرد این است که وی در کودکی احساس ناامیدی داشته است!

اگر همچنان به این موضوع می اندیشید که چگونه چنین ارتباطی میسر است، پس اجازه دهید به شما توضیح دهم ضمیر ناخودآگاه موضوعات مشابه را به هم متصل کرده و سپس آنها را مرتبط با یک احساس می کند حتی اگر هیچ ارتباطِ منطقی بین آنها نباشد.

برای مردی که از ناشناخته ها بترسد عجیب نیست که نسبت به تاریکی احساس وحشت پیدا کند و برای زنی که نسبت به دوستانش احساس حسادت می کند طبیعی است که از گربه ها وحشت داشته باشد.

ضمیر ناخودآگاه فقط موضوع ها را به یکدیگر مرتبط می سازد و برایش مهم نیست اگر هیچ ارتباطی بین آنها وجود نداشته باشد. به همین دلیل است که همیشه نماد هایی در رویاهای خود می بینید که نشان دهنده ی موضوعات و رویداد های واقعی در زندگی هستند ( نگاه کنید به فواید تحلیل رویا چیست)

عملکرد ضمیر ناخودآگاه با استفاده از نماد ها است و به همین دلیل ممکن است بعضی ویژگی های چهره را به بعضی ویژگی های شخصیتی مرتبط سازد بدون اینکه شما توجه شوید.

دفعه ی بعدی که متوجه شدید شخصی چهره ی شما را نپسندیده است، خوتان را مقصر ندانید بلکه ساخت های روانشناختی طرف مقابل را سرزنش کنید. جذاب دانستن خودتان اهمیت بسیاری در جذابیت کلی شما دارد. به یاد داشته باشید فقط وقتی از درون و اعماق قلبتان واقعا به جذابیت و زیبایی خود پی ببرید دیگران نیز شما را جذاب می شمارند.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: روانشناسی جذابیت چهره

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند

آیا شباهت ها همدیگر را جذب می کنند

چگونه یک فرد زشت می تواند یک فرد زیبا را عاشق خود کند

۴ دلیل بنیادین در عاشق شدن

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
روانشناسی جذب
برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.