no-img
نوین اطلس

نظریه ی تایید اجتماعی/Social proof theory


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نظریه ی تایید اجتماعی/Social proof theory
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
خرداد ۱۱, ۱۳۹۵

نظریه ی تایید اجتماعی/Social proof theory


قاروق رضوان در مورد نظریه ی تایید اجتماعی در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح می دهد اگر به عشق خود ثابت کنید که خانم های دیگر به شما علاقه دارند باعث می شوید طرف مقابلتان به شما علاقه مند تر شده و شما را جذاب تر تصور کند.

نظریه ی تایید اجتماعی

نظریه ی تایید اجتماعی می گوید وقتی شخصی با رفتار و اقدامات صحیح آشنا نباشد، به دنبال افراد دیگر رفته یا سعی می کند از آنان راهنمایی بگیرد.

همانطور که می توان از این نظریه با اهداف خوب استفاده کرد اما همچنان خطرناک است زیرا بدین معنا است که افراد معروف روز به روز معروف تر می شوند و کسانی که توجه ی لازم به آنها نمی شود در همین حالت باقی خواهند ماند مگر اینکه کار خارق العاده ای انجام دهند.

از نظریه ی تایید اجتماعی استفاده کنید

این موضوع ما را به نکته ی مهم دیگری می رساند. در سایت نوین اطلس همیشه بر این واقعیت تاکید شده است که اهمیت بیش از حد به طرز تفکر دیگران نشانه ای از عدم اعتماد به نفس است اما اگر به صورت خودآگاهانه برای استفاده از نظریه ی تایید اجتماعی بخواهید روی تفکر دیگران کار کنید، کار بسیار درستی انجام داده اید.

اگر دیگران از شما خوششان نمی آید یا به چیزی که شما دوست دارید علاقه ای نشان نمی دهند نباید اهمیت دهید اما اگر این تایید از سوی دیگران باعث توجهات بیشتر به شما می شود اجازه دهید همه ی دنیا متوجه ی این توجه بشوند زیرا باعث می شود اعتبار بیشتری به دست آورید.

اگر همه به شما علاقه دارند پس اجازه بدید دیگران این موضوع را متوجه شوند. اگر دست آورد بزرگی بدست آورده اید اجازه دهید دوستانتان بدانند و اگر بین دختران محبوبیت دارید ممطئن شوید همسر یا شریک دلدادگی تان از این موضوع آگاه می شود زیرا باعث می شود بیشتر به شما جذب شود.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: نظریه ی تایید اجتماعی/Social proof theory

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه کسی را که دوست داریم به خود جذب کنیم

جذابیت بین فردی چیست

چگونه یک تصویر مثبت از خود نشان دهیم

چگونه موقعیت خود را در ذهن دیگران تثبیت کنیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.