no-img
نوین اطلس

چگونه کسی را که دوست داریم جذب کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه کسی را که دوست داریم جذب کنیم
zip
خرداد ۱۰, ۱۳۹۵

چگونه کسی را که دوست داریم جذب کنیم


دلیل اینکه انسان ها بیشتر اوقات عاشق افراد معمولی می شوند علی رغم آرزو ها و رویاهایی که داشتند این است که فرایند جذب توسط ضمیر ناخودآگاه هدایت می شود که برای ایجاد هیجانات عاطفی از منطق استفاده نمی کند.

بعضی از اصول مهم در جذب

 در ادامه به مهمترین اصول در جذب دیگران اشاره کرده ام:

  • وابستگی باعث جذابیت می شود: وقتی می توانید فردی را به خود جذب کنید که وی به شما عادت کند یا مطمئن باشد نیازهای عاطفی او را برطرف می کنید. سپس اگر به اندازه ی کافی خودتان را نشان ندهید وابستگی طرف مقابلتان به شما بیشتر شده و حتی ممکن است به اشتیاق و عشق شدید تبدیل شود. به محض اینکه توانستید توجه ی فردی را جلب کنید، سعی کنید کمتر در دسترس باشید.
  • وابستگی وقتی اتفاق می افتد که غیر ممکن نباشد: در حالی که به ندرت پیش می آید فردی عاشق شخصیت های مشهور مثل بازیگر ها و مدل ها شود، اما همچنان اکثریت انسان ها هرگز عاشق چنین افرادی نمی شوند زیرا نمی توانند مستقیم با آنها در ارتباط باشند. این بدان معناست که برای ایجاد وابستگی و علاقه باید تا آنجا که ممکن است در اطراف فرد مورد نظر باشید؛ البته در صورتی که رفتار صحیحی داشته باشید. این نکته را با نکته ی قبل قاتی نکنید. اول باید در دسترس باشید تا علاقه و وابستگی شروع به شکل گرفتن کند سپس وقتی متوجه شدید شکل گرفته است باید کمتر در دسترس باشید.
  • غیر مستقیم از خود تعریف کنید: همانطور که فاروق رضوان در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم اشاره کرده است انسان ها از کسانی که مستقیم از خود تعریف کنند متنفر هستند اما در عوض شیفته ی کسانی می شوند که غیر مستقیم به ویژگی های مثبت خود اشاره کنند. به دیگران بگویید یک ماشین مدل بالا در پارکینگ دارید و سپس عکس العمل آنها را مشاهده کنید سپس با وقتی مقایسه کنید که کلید ماشین تان را روی میز روبه روی آنها گذاشته اید بدون اینکه حرفی در این باره بزنید. در مورد دوم به عنوان فردی کاردان دیده می شوید، و مقام بالاتری پیدا خواهید کرد بدون اینکه به نظر عقده ای و خودنما بیایید. به طور خلاصه، باید سعی کنید دیگران ویژگی های مثبت شما را بدون اینکه مستقیم در مورد آن صحبت کنید بدست آورند.
  • قابل پیش بینی بودن احساسات را از بین می برد: انسان ها از چیزهایی که تکراری باشد خسته می شوند چرا که می توانند بعد آن را حدس بزنند. همین اتفاق برای افراد قابل پیش بینی نیز می افتد. اگر همه ی کارهای تان قابل پیشگویی باشد و همه توقع آن را داشته باشند، باعث می شوید دیگران خیلی زود از شما خسته شوند و برایشان کسل کننده می شوید. در عوض سعی کنید شخصی که دوست دارید را با فرستادن سیگنال های ترکیبی گیج کنید، هرچه بیشتر به شما توجه کند بیشتر شخص مورد نظرتان به شما نزدیک می شود.
  • فکر کردن باعث وابستگی می شود: اگر موفق شوید بخشی از ذهن دیگران را مشغول کنید به طور قطع باعث می شوید به مرور زمان به شما وابسته شوند. دیگر بستگی به درگیر بدن فکرشان دارد؛ هر چه بیشتر فکرشان به شما مشغول باشد بیشتر به شما وابسته می شوند ( نگاه کنید به چگونه فکر دیگران را درگیر خود کنیم)

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چگونه کسی را که دوست داریم جذب کنیم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

رابطه ی من از راه دور است، چگونه آن را حفظ کنم

می خواهم تفاوت عشق و سوء استفاده ی عاطفی را بدانم

ارتباط انتقاد کردن و قانون جذب

آیا شباهت ها باعث جذب می شود

نشانه های عاشق شدن چیست

تکنیک های عملی برای جذب کردن دیگران

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
روانشناسی جذب

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.