no-img
نوین اطلس

تفاهم در ازدواج چیست


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

تفاهم در ازدواج چیست
zip
بهمن ۲۶, ۱۳۹۶

تفاهم در ازدواج چیست


این مطلب در مورد موضوعات تعریف تفاهم، تفاهم یعنی چه؟، معنی تفاهم، معنی کلمه تفاهم، تفاهم بین زن وشوهر، تفاهم زناشویی، تفاهم یعنی توانایی تحمل تفاوتها، تست تفاهم در ازدواج نوشته شده است.

تعریف تفاهم

درک دو طرف از زبان یکدیگر است

تفاهم یعنی چه؟

توانایی تحمل تفاوت ها

معنی تفاهم

درک یکدیگر و کنار گداشتن خود رایی و خود سری

معنی کلمه تفاهم

فرهنگ معین:  یکدیگر را فهمیدن .

تفاهم بین زن وشوهر

تفاهم زن و شوهر با ایمان باورهای مشترک:
زن و مرد، یک عمر شریک هم در زندگی هستند و اکثر اوقات را با هم می‌گذرانند. پس تحت تأثیر عقاید و افکار و اخلاق یکدیگر قرار خواهند گرفت. بدون تردید، مرد یا زن معتقد و دیندار و پایبند به اخلاق، نه تنها همسر خود را به دینداری، تقوا و پیشرفت تشویق می‌کند، بلکه می‌تواند فضای خانواده را به محیطی امن، با نشاط و دور از گناه یا درگیری و تنش، تبدیل کند.

تفاهم زن و شوهر و تحصیلات:
کسانی که از نظر تحصیلی تناسب داشته باشند، یکدیگر را بهتر درک می‌کنند و بیشتر قادر خواهند بود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هر چند تحصیلات به خودی خود نمی‌تواند عقل و درایت کافی در زندگی را تضمین کند، ولی به هر حال، نزدیک بودن تحصیلات زن و مرد، عامل مؤثری در تفاهم بین آن دو به حساب می‌اید، هر چند اندکی بالاتر بودن تحصیلات مرد، معمولاً مانعی برای تفاهم و درک متقابل، محسوب نمی‌شود.

تفاهم زن و شوهر با تناسب سن میان زن و مرد:

آن دو را از نظر نیازها و علایق به هم نزدیک‌تر می‌کند و بهتر می‌توانند به نیازهای طبیعی یکدیگر پاسخ دهند و انتظاراتشان نیز تشابه بیشتری به هم دارد. (در مورد تناسب سنّی، معمولاً توصیه می‌شود که زن، حدود دو تا چهار سال از مرد کوچک‌تر باشد)

تفاهم زناشویی

۱ – بیان احساسات
شما به‌طور حتم همسرتان را دوست دارید و او هم این را می‌داند، اما این بدان معنا نیست که آنها نیاز به شنیدن آن ندارند. «اساسا دریافته‌ام که میزان ابراز علاقه به همسرم با میزان صمیمیت من با او کاملا متفاوت است. اگرچه فکر می‌کنم احساس صمیمیت است که نسبت به دیگر روش‌های موجود، مرا به بیشتر بیان کردن آن ترغیب می‌کند.

هر راهی به او این اجازه را می‌دهد که بداند من همیشه به او فکر می‌کنم.»
چیزی که در اینجا باید در مورد آن احتیاط کرد، تکرار بیش از حد این رفتار است. به‌خصوص اگر طرف مقابل‌تان در آن زمان با شما احساس نزدیکی نکند.

۲ – کنار گذاشتن همه چیز
به راستی شما می‌توانید میزان دوست داشتن خود را با متوقف کردن هر کاری که به آن مشغول هستید و توجه به همسرتان، ابراز کنید. این نکته، به‌ویژه اگر درست هنگامی صورت گیرد که شما او را پس از دوری به نسبت طولانی ملاقات می‌کنید، مثلا وقتی از سفر به خانه بازمی‌گردد، بسیار کارساز است.

«کارهای کوچکی که همسرم انجام می‌دهد، باعث می‌شود تا احساس خوبی داشته باشم. گاهی که به منزل می‌آیم همه کارهایش را رها می‌کند و جلوی در به استقبالم می‌‌آید.»این هم یکی از روش‌های تأثیرگذاری است که به‌طور قابل توجهی به خلق‌وخوی گیرنده آن بستگی دارد.

۳ – توجه
وقتی کسی به آنچه شما انجام داده‌اید، توجه دارد، احساس خوبی به شما دست می‌دهد. بنابراین در جایی که آنها وقت، انرژی و توجه به خرج داده‌اند، توجه کنید. وقتی همسرتان لباس تازه‌ای می‌پوشد، موهایش را مدلی جدید کوتاه می‌کند، از عطری خوشبو استفاده می‌کند، یا هر چیز دیگری را که تغییر می‌دهد، شما باید به آن توجه کنید.

بگذارید او بداند که متوجه آن تغییر شده‌اید. به‌خصوص اگر آن عمل را به خاطر شما انجام داده، همانند پوشیدن لباسی که می‌دانسته مورد پسند شماست. چه زمانی که کاری را برای خوشایند شما انجام دهند و چه حتی وقتی به خاطر شما نباشد، تعریف کردن آنها را نمی‌آزارد، بلکه این کار قدردانی شما را نشان می‌دهد.

۴ – اجازه دهید آنها متوجه تحت‌تأثیر قرار گرفتن شما بشوند
این مورد در واقع یک مشکل عمده است. به‌نظر برای مردها نسبت به زن‌ها، مشکل مهم‌تری است. در حقیقت مسئله این است که، موضوعی که شما را تحت‌تأثیر قرار داده به چه میزان جزئی بوده است. همه دوست دارند بدانند کاری که آنها برای جلب توجه شما انجام داده‌اند، چه بوده است.

برای این مورد یک استنباط هم وجود دارد. بگذارید زمانی که به آنها افتخار می‌کنید، آنها متوجه شوند. اگر طرف مقابل به میزان قابل ملاحظه‌ای وقت و انرژی صرف موضوعی می‌کند تا نتیجه جالب توجهی مانند کم کردن میزان زیادی از وزنش، تکمیل پروژه‌ای عظیم و پیچیده، غلبه بر خشم یا مواردی از این قبیل که دستاوردی دشوار را دربر می‌گیرند، به دست بیاورد، بگذاریم درک کنند که شما برای آنچه انجام داده‌اند یا در برابر آن استقامت کرده‌اند، به آنها افتخار می‌کنید. این عمل باعث ایجاد حس بهتر و انگیزه بیشتر در تلاش‌های جدی آنها در آینده خواهد شد.

تفاهم یعنی توانایی تحمل تفاوتها

عبادت‌هایی وجود دارد که تنها مختص محیط منزل و در جمع خانواده است از جمله صبر و تحمل زوجین در برابر بداخلاقی یکدیگر، بیدار شدن شبانه مادر برای شیردهی به نوزاد، نشستن مرد در منزل و در جمع خانواده و غیره.

تست تفاهم در ازدواج

با مراجعه به مشاورین ازدواج و انجام تست های مختلف از جمله تست تفاهم می توانید تا حد زیادی زندگی موفق تری را شروع کنید.

می توانید در این زمینه و زمینه های مختلف دیگر با مشاورین ما در ارتباط باشید:

۰۹۳۰۶۱۳۵۰۰۸

تماس ترجیحا از طریق تلگرام

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

حریم خصوصی در زندگی مشترک

نکات زندگی زناشویی

راز خوشبختی در زندگی زناشویی

تعریف زندگی مشترک

مرد متولد دی با چه ماهی ازدواج می کند

تست تفاهم برای ازدواج

مرد متولد مرداد با چه ماهی ازدواج کند

آیا گذشته همسر مهم است

هدف از تشکیل زندگی مشترک

زندگی مشترک چیست

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

تعریف تفاهم به شما نشان می دهد تفاهم یعنی چه؟ و معنی تفاهم و به طور کلی معنی کلمه تفاهم چیست. تفاهم بین زن وشوهر و تفاهم زناشویی چگونه به دست می آید؟ تفاهم یعنی توانایی تحمل تفاوتها. تست تفاهم در ازدواج



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.