no-img
نوین اطلس

آیا گذشته همسر مهم است


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آیا گذشته همسر مهم است
zip
مهر ۳۰, ۱۳۹۷

آیا گذشته همسر مهم است


اطلاع داشتن از گذشته همسر، کنجکاوی در گذشته ی او و کنار آمدن با گذشته ی همسر بسیار ناراحت کننده است و به همین دلیل مشاوران، همیشه در جلسات مشاوره قبل از ازدواج، توصیه می کنند در گذشته فرد کنجکاوی نکنید چون باعث می شود آن گذشته همیشه زندگی مشترک شما را تحت تاثیر قرار دهید. اهمیت گذشته ی دختر قبل از ازدواج یا اهمیت ازدواج با پسری که قبلا رابطه داشته است این روزها بر کسی پوشیده نیست. اما سوال مهم اینجاست که آیا باید روابط گذشته مان را به همسرمان بگوییم؟ نوین اطلس در این مطلب به این سوالات پاسخ می دهد.

آیا روابط گذشته مان را به همسرمان بگوییم

بسیاری از افراد بعد از اینکه فرد مناسبی را پیداکرده و ازدواج می‌کنند، مدام در این فکر هستند که درباره روابط قبل از ازدواجشان صحبت کنند و از شر افکار مخرب خلاص شوند و یا نه. به یاد داشته باشید روابط افراد بسیار با ارزش هستند، حتی زمانی که با شکست مواجه می‌شوند.

گفتن روابط گذشته به همسر در بعضی از مواقع درست و در برخی موارد دیگر مخرب است. در مواردی نتیجه مثبت دارد که ذهن شما خالی از بار منفی و اضافی خواهد شد و دیگر زمان خود را بافکر کردن به گذشته تلف نمی‌کنید و یا شاید همسرتان هم تجربیات قبلی خود را بیان کند. اما خانم‌ ها به ارتباطات قبل از ازدواج همسرشان بسیار اهمیت می‌دهند و امکان این مسئله وجود دارد که از صحبت‌های شما به‌ شدت دلگیر شده و قصد ترکتان را داشته باشند.

کنجکاوی در گذشته همسر

باید این واقعیت رو بپذیرید که هر فردی در گذشته ی خود با فرد یا افرادی روابطی داشته است، کنجکاوی در روابط گذشته ی دیگران کار درستی نیست، بهتر هست به جای این کار روی رابطه ی خودتون تمرکز کنید. گاهی اوقات فکر کردن به گذشته ی طرف مقابلتون تنها باعث اذیت شما و حساسیت بیشتر می شود، در حالیکه واقعا هیچ چیز برای نگرانی وجود ندارد، اتفاقاتی که مربوط به گذشته می شند برای شما هیچ تهدیدی ندارند، هر دو شما گذشته ای دارید اما در حال حاضر کنار هم هستید، و بعد از این مهم هست، آینده ای که کنار هم می سازید. دوست گرامی بهتر هست که این افکار رو کنار بذارید و تمام حواستون رو برای آینده متمرکز کنید،

کنار آمدن با گذشته همسر

راهکارهای روانشناسی برای کنار آمدن با گذشته همسر

اگر می­‌خواهید آرامش و خوشبختی خود را در زندگی مشترک با همسرتان حفظ کنید لازم است بتوانید با گذشته او کنار بیایید. کنار آمدن با گذشته‌­ای که برای شما خوشایند نیست قطعاً کار آسانی نخواهد بود ولی برای سلامتی رابطه شما الزامی است. با استفاده از راهکارهای زیر که توسط مشاور ارائه می­‌شود می‌­توانید به خودتان در این مسیر کمک کنید:

اندوه، غافلگیری، خشم و احساس مورد خیانت قرار گرفتن را به روش‌های سالم ابراز کنید

گاهی اوقات حتی اگر دلیلی هم برای عصبانیت خود داشته باشیم، از خشمگین شدن خود دچار احساس گناه می‌شویم. به ما یاد داده‌اند که خشم احساسی بد و خطرناک است و یک دختر یا پسر خوب خشم خود را بر سر دیگران خالی نمی‌کند. بنابراین چون نمی‌خواهیم به دیگران آسیب بزنیم، خشم خود را فرومی‌خوریم. ازآنجایی که خشم باعث می‌شود که معذب شویم یا احساس گناه کنیم، خشم خود را نادیده می‌گیریم. اما اشتباه نکنید. والدین‌تان به شما دروغ گفته‌اند و این حق شما است که عصبانی شوید و خشم خود را ابراز کنید.

تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید دوباره به زندگی زناشویی‌تان متعهد شوید؟

مفهوم اصلی متعهد بودن به پیوند زناشویی این است که زوجین در گردباد حوادث و فراز و نشیب‌ها همچنان در کنار هم بمانند. تعهد عاطفی ایجاب می‌کند که نیازها و امیال شخصی خود را قربانی کنیم تا بتوانیم پیمان زناشویی را حفظ کنیم. این تعهد و التزام باعث می‌شود که نگرش‌ و طرز فکر مثبتی نسبت به ازدواج‌مان داشته باشیم و از همسرمان حمایت کنیم. به این ترتیب چون از داشتن یک رابطه سالم و عاشقانه لذت می‌بریم، احتمال این که به هم خیانت کنیم، کمتر می‌شود.

تصمیم بگیرید که همسرتان را برای همیشه ببخشید

حتماً شنیده‌اید که در عفو لذتی هست که در انتقام نیست. بخشش موهبتی زیبا است، البته قبول داریم که درک همسر خطاکارتان و گذشتن از گذشته او بسیار دشوار است. ما عاشق این هستیم که ما را ببخشند، اما خودمان توانایی بخشش دیگران را نداریم. اگر می‌خواهید با گذشته همسرتان کنار بیایید، قبل از هر کار لازم است که او را به خاطر روابط گذشته‌اش، خیانت کردن، پنهان‌کاری‌های مالی یا خیانت عاطفی ببخشید.

برای اصلاح رابطه خود و اعتماد دوباره به همسرتان تلاش کنید

اعتماد بسیار شکننده است و یک سهل‌انگاری کافی است که اعتماد نابود شود. اگر دلیل بی‌اعتمادی شما به همسرتان، اتفاق مهمی مانند خیانت باشد، تقریباً غیرممکن است که بتوان اعتماد اولیه را دوباره برقرار کرد و سایه این بی‌اعتمادی تمام جوانب زندگی زناشویی را تحت الشعاع قرار می‌دهد. اگر رازها، گذشته تاریک یا روابط قدیمی همسرتان اعتماد شما را نسبت به او از بین برده باشد، دیگر در کنار او احساس امنیت نخواهید کرد. کنکاش در گذشته همسرتان و زیر نظر گرفتن مداوم او برای یافتن نشانه‌های دروغ یا خیانت دوباره بنیان ازدواج‌تان را سست خواهد کرد. البته هدف شما این است که متوجه شوید آیا زندگی‌تان دوباره سرپا خواهد شد و این که آیا دوباره عشق، دلگرمی و امنیت روزگار گذشته را بازخواهید یافت یا خیر.

گذشته دختر قبل از ازدواج

پسری که با دختری آشنا شده و قصد ازدواج دارد و می‌داند که این دختری که می خواهد همسر آینده اش شود، قبلا رابطه جنسی داشته در دام یک ازدواج احساسی و غیر منطقی میشود که بعد از ازدواج و هنگام نگاه به همسرش یاد روابط گذشته اش می افتد و احساس تنفر و در نتیجه بدبینی و درگیری های زناشویی میشود. که بهتر است اینگونه موارد در اصرار به ازدواج، حتما هر دو به مشاوره مراجعه کنند و مشاور در مورد افکار منفی و نگران کننده دو سال بعد از زندگی زناشویی با زوجین مخصوصا شوهر صحبت کند.

حتی در مواردی، پسری که تجربه زندگی زناشویی نداشته و با زنی که مطلقه است و یا تجربه داشته با اینکه شرعا و قانوناً رابطه گذشته مشکلی نداشته، دیده شده که زندگی موفقی ندارند اینجاست که واژه کفو و هم سطح بودن معنا پیدا میکند مثلا اگر زنی که مطلقه است با مردی که طلاق داده و یا همسرش مرحوم شده ازدواج کنند مرد نمی تواند فکرهای منفی داشته باشد چون اولا رابطه همسرش در گذشته شرعی بوده و خودش هم چنین تجربه قانونی و شرعی را داشته است.

ازدواج با پسری که قبلا رابطه داشته

اگر شما فرد مذهبی ای هستید و اعتقادات مذهبی دارید این رو باید در نظر داشته باشید که انسان هر زمانی میتواند تغییر کند و این تغییرات رو در عمل میتونه نشون بده و در هر زمانی جای بخشیده شدن و جای مغفرت براش هست بناراین اینکه ما بخواهیم براساس گذشته ای که معلوم نیست چه بوده و چه شده و چه اتفاقی افتاده در مورد حال طرف قضاوت بکنیم و آینده ی طرف رو هم به اون وصل بکنیم مقداری این قضاوت غیرمنطقی است.

مسائل گذشته ی این پسری که قبلا رابطه داشته هر آنچه که بوده تمام شده رفته اگر میخواهید اینها تأثیراتی در زندگی آینده نداشته باشه هرچند که به هم ربط هم نداره اما می توانید برای اینکه زندگیتون رو همیشه رو به جلو و مداوم و با علاقه ی درست و علاقه ی منطقی و براساس اصول و معیارهای درست زندگی جلو ببرید اینه که همیشه مراقب همدیگر باشید از هر نظر، این مراقب همدیگر بودن برای زن و مرد یعنی توجه به همدیگر از هر نظر، از نظر احترام، از نظر محبت، از نظر برطرف کردن نیازهای عاطفی، روحی، روانی، جسمی، جنسی و همه مدل هست.

مطالب مرتبط:

ارتباط صحیح با همسر

نکات مهم قبل از ازدواج

دلایل درست ازدواج

تفاهم در ازدواج چیست



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.