no-img
نوین اطلس

دلتنگی بعد از جدایی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دلتنگی بعد از جدایی
امتیاز 4.60 ( 5 رای )
zip
خرداد ۱۳, ۱۴۰۰

دلتنگی بعد از جدایی


گاه روابط عاطفی آنگونه که دو طرف می خواهند پیش نمی رود و افراد مجبود به جدایی می شوند و در نتیجه حس دلتنگی بعد از جدایی به شدت در آن ها ایجاد می شود. افراد در این برهه زمانی حس می کنند دنیا به آخر رسیده و هرگز نمی توانند مثل قبل زندگی خوبی داشته باشند.
به همین دلیل در این مطلب از نوین اطلس می خواهیم به موضوع بسیار مهم دلتنگی بعد از جدایی بپردازیم.
در واقع عکس العمل دختر و پسر بعد از جدایی را بررسی می کنیم و در مورد دلتنگی زنان و مردان بعد از جدایی صحبت خواهیم کرد و در انتها به ارائه راه حل هایی برای رفع این دلتنگی می پردازیم.

عکس العمل دختر و پسر بعد از جدایی

تفاوت عکس العمل دختر و پسر بعد از جدایی چه می باشد؟
به صورت کلی هرچه یک رابطه عمیق تر و عاشقانه تر و با مدت زمان بیشتری باشد، جدایی برای طرفین با احساس دردناک تری همراه خواهد بود. اما در این میان تفاوتی بین عکس العمل مرد و زن به دلتنگی بعد از جدایی وجود دارد.
اکثر افراد تصور می کنند خانم ها نسبت به مردان احساساتی تر هستند و همین امر باعث می شود زنان بعد از اتمام رابطه عاطفی متحمل آسیب های بیشتری شوند. در حالی که زنان تمایل دارند تا ناراحتی خود را از طریق اشک و درد دل کردن بروز دهند اما مردان ترجیح می‌دهند غم و غصه خود را بصورت خشم نشان دهند. در چنین مواقعی جامعه اگر زنان بر اثر دلتنگی بعد از جدایی گریه کنند، آنان را دلداری داده و ابراز همدردی می کند اما مردان از چنین آزادی محروم هستند و بروز خشم و عصبانیت در چنین مواقعی رفتاری مردانه و قابل قبول محسوب می‌شود. این تفاوت رویکردی است که باعث می‌شود تا مردان درد و غم خود را بروز ندهند و هرزگاهی آن را بصورت ناامیدی و عصبانیت نشان دهند. در ادامه بیشتر و اختصاصی تر درباره عکس العمل دختر و پسر بعد از جدایی صحبت خواهیم کرد.

دلتنگی زنان بعد از جدایی

بر اساس روانشناسی شکست عشقی تجربه جدایی می‌تواند در زنان همان احساساتی را برانگیزد که مرگ یک عزیز یا یک دوست نزدیک ایجاد می‌کند. اما از نظر برخی از زنان مدیریت کردن احساسات پس از جدایی از مواجه شدن با مرگ دیگران نیز سخت‌تر است. علت این امر این است که جدایی تغییرات بسیار زیادی در زندگی فرد ایجاد می‌کند که همه این‌ها نیاز به زمان برای سازگاری دارد. از جمله این تغییرات می‌توان به جدایی از فرزندان در صورت به عهده گرفتن حضانت توسط پدر، به هم خوردن ساختار خانواده، کم شدن ارتباط با برخی از دوستان مشترک، به خطر افتادن امنیت مالی و … اشاره کرد.
اما به طور کلی پس از اینکه جدایی اتفاق می‌افتد، احساس و واکنش زنان بعد از جدایی نیز با همان احساسات و مراحلی که پس از سوگ با آن‌ها مواجه می‌شود، روبه‌رو خواهد شد. این مراحل شامل انکار، خشم، چانه زنی، افسردگی و پذیرش است.
اگر بخواهیم از دیدگاه دیگری دلتنگی زنان بعد از جدایی را توضیح دهیم باید بگوییم که اصولا زنان نسبت به مردان بعد از جدایی، حس دلتنگی خود را بیشتر نشان می دهند، سریع تر بحران را درک می کنند و به سوگ آن می نشینند. البته سریع تر هم برای آن راه حل پیدا می کنند و از شر احسسات منفی خلاص می شوند. زنان دوست دارند در مورد احساسات خود صحبت کنند و همه زیر و بم موضوع را با دیگران در میان بگذارند و همین موضوع می تواند به بهبود سریعتر آن ها کمک کند.

دلتنگی مردان بعد از جدایی

مردان سعی می ‌کنند که عواطف و احساسات خود را بروز ندهند لذا در همین راستا وانمود می‌ کنند که همه چیز رو به راه است. پس از جدایی، مردان وخامت شرایط را نادیده گرفته و از عشق‌ و عاشقی دوری می‌ کنند.
لذا در حالی که شاید در ظاهر مردان پس از جدایی خود را بی ‌تفاوت و بی ‌علاقه نسبت به موضوع نشان‌ دهند اما این تنها مکانیسم دفاعی آن ها برای برخورد با اوضاع موجود است و اصل موضوع چیز دیگری است. مردان دوست دارند که بر روی هر چیزی غیر از موانع عاطفی پایان رابطه تمرکز کنند. در نتیجه در حالیکه شریک عاطفی شان در حال سوگ می باشد، مردان به تفریح با دوستانشان می پردازند و به ظاهر شاد هستند. همین امر به مرور زمان باعث می شود یک حس دلتنگی بعد از جدایی در آن ها ایجاد شود و حتی نسبت به این جدایی عذاب وجدان داشته باشند. در موارد زیادی ممکن است مرد وارد رابطه عاطفی با فرد دیگری شود تا این خلاء بوجود آمده را در خود جبران کند که اکثرا در این رابطه نیز با شکست مواجه خواهند شد چرا که در کنج ذهن خود به فرد قبلی فکر می کنند و همین امر منجر به سرد شدن سریع رابطه جدیدش می شود.(همچنین نگاه کنید به نشانه های دلتنگی مردان)

رفع دلتنگی

اکنون که در مورد دلتنگی بعد از جدایی در مردان و زنان صحبت کردیم نوبت می رسد به رفع دلتنگی بعد از جدایی.
اکثر افراد برای رفع دلتنگی بعد از جدایی ممکن است به سمت شروع یک رابطه جدید بروند. اما اصولا این کار بهترین ایده نیست چرا که این افراد تنها برای پر کردن خلاء عاطفی شان چنین تصمیمی می گیرند که می تواند در نهایت به خود و طرف مقابل ضربه روحی وارد سازد.
برای رفع دلتنگی بعد از جدایی اولین قدم پذیرفتن این جدایی و اتمام رابطه است. نیازی به مخفی کردن احساسات خود ندارید. هیچ ایرادی ندارد اگر ناراحتی خود را ابراز کنید این کار به شما کمک می کند دوره سوگ را سریعتر پشت سر بگذارید. سپس به جای تمرکز بر روی دلایل جدایی، انرژی دوباره خود را برای قدردانی از آنچه دارید معطوف کنید.
این زمان تنهایی، فرصت مناسبی برای رسیدگی به کارهایی است که قبل از پایان رابطه فرصت پرداختن به آن ها را نداشتید. به عنوان مثال می توانید به سراغ کارهای هنری یا هر حرفه دیگری که علاقه دارید بروید.
می توانید با دوستانتان بیشتر معاشرت کنید، سفر کنید و ….
مهمترین نکته برای رفع دلتنگی بعد از جدایی این است که خود را سرگرم کنید و در عین حال اجازه دهید گذر زمان همه چیز را حل کند. در نهایت به این نکته نیز توجه داشته باشید که نفرت و کینه‌توزی هیچ کمکی به شما نمی‌کند. طبیعی است که وجودتان بعد از جدایی مملو از احساسات منفی شود، اما سعی کنید پیش از هر چیز خودتان را ببخشید. خودتان را به خاطر شکست در رابطه عاطفی سرزنش نکنید. دلایل بسیاری برای فروپاشی این رابطه وجود دارد، حسرت خوردن و پشیمانی جز آن که روحیه‌تان را ضعیف کند، ثمری ندارد.
همانطور که ملاحظه کردید در این مطلب درباره دلتنگی بعد از جدایی صحبت کردیم و اینکه در بین زنان و مردان به چه صورت خود را نمایان می کند و در نهایت نیز به ارائه راه حل هایی برای رفع این دلتنگی ها پرداختیم. اما تمام این موارد به صورت کلی بیان شد و هر شخص با توجه به نوع شخصیت و رابطه ای که داشته است بهتر است بعد از جدایی از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرد تا به بهبود سریعتر حالش کمک کند و مرتکب اشتباه نشود.

مطالب مرتبط:

دوره آموزشی بازگشت به رابطه تمام شده

کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد

در فضای مجازی بعد از جدایی چه کنیم؟

چگونه جدایی را برای طرف مقابل سخت کنیم؟

ایجاد احساس پشیمانی در پسرها بعد از جدایی

چگونه دیگران را دلتنگ خود کنیم

راهکار بازگشت به رابطه شکست خورده

۱۰ واکنش موثر در برابر بلاک شدن

مدیریت رابطه عاطفی از راه دور

در فضای مجازی بعد از جدایی چه کنیم؟

 



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *