no-img
نوین اطلس

پشیمانی مردان بعد از طلاق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

پشیمانی مردان بعد از طلاق
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
اسفند ۶, ۱۳۹۶

پشیمانی مردان بعد از طلاق


این مطلب در مورد موضوعات عواقب طلاق برای مردان، پشیمانی مردان بعد از جدایی، پشیمانی بعد از جدایی، ازدواج مردان بعد از طلاق، برگشت بعد از جدایی، احساس مردان بعد از جدایی، زنان بیشتر از طلاق پشیمان میشوند یا مردان، چند درصد بعد از طلاق پشیمان میشوند نوشته شده است.

عواقب طلاق برای مردان

مردها آشفته تر از زنان هستند، بیشتر افکار خودکشی دارند و احتمال ارتکاب خودکشی شان بیشتر است. برای مثال در یک تحقیق گسترده در استرالیا احتمال خودکشی در مردان جدا شده ۶ برابر بیشتر از مردان متاهل بود، در حالی که میزان خودکشی در زنان متارکه به طور معنی داری بالا نبود.(نگاه کنید به دلتنگی مردان بعد از جدایی)

همچنین سلامت جسمی در مردان بیشتر کاهش می یافت، مشکلات سلامتی شدیدتری داشتند، احتمال بستری شدن شان بیشتر بود و علائم جسمانی بیشتری را گزارش می دادند؛ نظیر لاغر شدن، درد، از دست دادن اشتها، تپش قلب، کوتاهی تنفس، سرگیجه و احساس ضعف عمومی.
یک دلیل برای واکنش های افراطی تر مردان نسبت به جدایی این است که زنان بیشتر آغازکننده طلاق هستند. در واقع زنان دو برابر مردان احتمال دارد که تصمیم نهایی را برای جدایی بگیرند و حتی بعد از اعتراض شوهر، برای طلاق پرونده تنظیم کنند.

پشیمانی مردان بعد از جدایی

دلیل پشیمانی مردان بعد از طلاق این است که گرچه مردان مانند زنان از آسیب های بعد از طلاق رنج می برند اما متاسفانه به دلیل نگرش های جامعه و باورهای اطرافیان، حمایت بسیار کمتری از زنان دریافت می کنند. دیگران دائما انتظار دارند که مردها سریع سازگار شوند و هیچ رنجی را متحمل نشوند.(همچنین نگاه کنید به احتمال بازگشت مردان به رابطه)

پشیمانی بعد از جدایی

احساس گناه و طلاق همیشه می تواند در زندگی آزار دهنده باشد به خصوص برای خانم ها که حساس تر هستند. اغلب والدین طلاق گرفته در مورد این که طلاق چه قدر برای بچه هایشان سخت است، احساس گناه می کنند. گاهی اوقات ما به این احساس گناه با افراط در بخشش کودکانمان و نادیده گرفتن رفتارهای منفی او واکنش نشان می دهیم.

این مسئله و رفتارها به آینده و تربیت درست فرزندمان ضربه وارد می کند؛ در عضو با داشتن احساس مسئولیت مناسب، می توانیم کمک بیشتری به خود و فرزندمان بکنیم. برخی افراد نیز به خاطر همین احساس گناه نسبت به فرزند، سال ها در یک زندگی مشترک آسیب زا می مانند!

ازدواج مردان بعد از طلاق

ازدواج بعد از طلاق
بسیاری از افراد مطلقه، تمایل به تشکیل دوباره زندگی مشترک و ازدواج مجدد دارند. آنها همواره ترسی ناشی از شکست قبلی همراه علاقه شخصی خود به ازدواج دارند.

برگشت بعد از جدایی

وقتی بازگشت، بی منطق است!
اولین موضوعی که باید در این زمینه بررسی شود این است که آیا طلاق، برمبنای احساسات و هیجانات زوج رخ داده یا هر ۲ طرف با تفکر و بررسی های لازم اقدام به جدایی کرده اند. اگر پیش از طلاق، زوج به چالش هایی که هر کدام، زن و مرد و همین طور فرزندشان، بعد از جدایی با آن ها مواج خواهند شد، فکر کرده باشند و در مورد موضوع هایی مثل برخورد خانواده ها و اطرافیان، مشکل های اجتماعی، اقتصادی و… و از همه مهم تر مسائل تربیتی فرزندانشان بررسی های لازم را انجام داده و به نتایج منطقی رسیده باشند، تصمیم به بازگشت، غیرمنطقی به نظر می رسد.

ناگفته نماند که همیشه توصیه می شود پیش از طلاق از مشاوره یک فرد متخصص و نه حتی یک بزرگ تر فامیل، استفاده شود چرا که مشورت با یک نفر سوم که در این زمینه تجربه و تخصص کافی را دارد، می تواند راه را برای زوج روشن کند و در نهایت افراد با دید بازتر و منطقی تری طلاق را انتخاب می کنند.

بنابراین وقتی زوجی در چنین شرایطی جدا شده باشند، مسلما دلایل محکمی برای جدایی شان داشته اند؛ دلایلی که راه حل نداشته یا به هر دلیلی یکی از آن ها توانایی رفع آن مشکل را نداشته. بنابراین اگر مساله جدایی، با فکر و منطق انجام گرفته باشد، دیگر بازگشتن به همان رابطه بی معنی و بی منطق خواهد بود. به عبارت دیگر، وقتی در خانه مدام جار و جنجال باشد، آرامش از افراد سلب می شود و شرایط بین زوج به گونه ای پیش می رود که باقی ماندن در رابطه چیزی جز آسیب برای زن و مرد و همین طور فرزندانشان نداشته باشد و میزان صدمه های روانی اعضای خانواده روز به روز افزایش می یابد و در چنین شرایطی طلاق یک راه نجات و یک راه حل منطقی خواهد بود.

پس بازگشت به زندگی مشترک بعد از طلاق در چنین شرایطی، قطعا منطقی به نظر نمی رسد مگر این که طلاق تحت شرایطی انجام شده باشد که یکی از طرفین یا هر ۲، به دلیل فشارهای روانی موجود و هیجانات و خشمی که نسبت به هم داشته اند، این تصمیم را گرفته باشند. در چنین شرایطی می توان به بازگشت فکر کرد که البته شرایط خاص خودش را دارد.

احساس مردان بعد از جدایی

در یک گزارش ادعا شده است که مردان بیش‌تر از زنان از به هم خوردن یک رابطه عاطفی ضربه می‌خورند.

دانشمندان معتقدند دلتنگی‌ها و ناراحتی‌ها بعد از جدایی به طور واقعی احساس می‌شوند.
تحقیقاتی که در دانشگاه ویک فارست انجام شده است نشان می‌دهد که بر خلاف باور عمومی، مردان بیش‌تر از زنان پس از پایان یافتن یک رابطه عاشقانه ضربه می‌خورند.
دانشمندان معتقدند از آن‌جایی که زنان رابطه نزدیک‌تر و صمیمی‌تری با دوستان و اعضای خانواده خود دارند بهتر می توانند با ناراحتی ها و اضطراب های بعد از پایان یافتن رابطه کنار بیایند. صحبت کردن با دیگران و گذراندن وقت با آن ها می تواند کمک موثری به فراموشی این گونه نگرانی ها و ناراحتی ها کند و زنان به دلیل ارتباط عاطفی تر و صمیمی تری که با دوستان و اعضای خانواده خود دارند بهتر می توانند از آن بهره ببرند.

اما در مورد مردان معمولا نزدیک‌ترین و مهم‌ترین منبع صمیمیت همسرشان هستند و زمانی که آن ها این فرد را از دست می دهند ممکن است دچار مشکلات زیادی شوند. تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که یک مرد در رابطه خود دچار مشکل می‌شوند تاثیر زیادی روی هویت او دارد و ممکن است او را به سختی در مورد خودش دچار تردید کند.

زنان بیشتر از طلاق پشیمان میشوند یا مردان

در جامعه ما مردها در زمان طلاق و جدایی از همسر آسیب های کمتری از لحاظ روحی خواهند دید،زیرا انتخاب ها و فرصت های بیشتری را جامعه و فرهنگ در اختیار وی خواهد گذاشت، برای مثال مردی با ۴۰ سال سن پس از جدایی به سادگی می تواند با خانمی کوچکتر از خود ازدواج کند. این در حالیست که زنان در دوره پس از طلاق در جامعه با بحران‌های مختلفی از جمله مشکلات مالی، مشکلات احساسی، عدم حمایت از سوی خانواده و جامعه و تنهایی مواجه هستند. یکی دیگر از مشکلات طلاق برای خانم‌ها این است که در بسیاری از موارد امکان ازدواج مجدد وجود ندارد. در کشور ما تنها مسئله‌ای که برای مردها پس از طلاق مشکل ساز می‌شود پرداخت مهریه و مشکلات مالی است و از لحاظ روحی خیلی دچار مشکل نخواهند شد و یا اگر احساس تنهایی کنند مقطعی بوده و زودگذر است

چند درصد بعد از طلاق پشیمان میشوند

در حالی که ۹۰ درصد از مردان پس از طلاق مجددا ازدواج می‌کنند ۹۰ درصد زنان پس از طلاق، مجرد می مانند. از سوی دیگر کاهش آمار‌های ازدواج نیز نشان می‌دهد آمار دختران مجرد سه برابر پسران مجرد است و همین مسئله موضوع طلاق را برای زنان حساستر کرده است.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

پشیمانی مردان

عواقب طلاق برای مردان

پشیمانی بعد از جدایی

پشیمانی پسران بعد از جدایی

احساس مردان بعد از جدایی

ازدواج مجدد بعد از طلاق

تکالیف برای برگرداندن عشقمان

شما احتمالا با جستجوی یکی از جملات زیر به این مقاله رسیده اید:

عواقب طلاق برای مردان. پشیمانی مردان بعد از جدایی. پشیمانی بعد از جدایی. ازدواج مردان بعد از طلاق. برگشت بعد از جدایی. احساس مردان بعد از جدایی. زنان بیشتر از طلاق پشیمان میشوند یا مردان. چند درصد بعد از طلاق پشیمان میشوند



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.