no-img
نوین اطلس

تفاوت عشق در زن و مرد


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

تفاوت عشق در زن و مرد
امتیاز 3.75 ( 4 رای )
zip
آبان ۲۱, ۱۳۹۷

تفاوت عشق در زن و مرد


زن و مرد عشق را با سطح یکسانی از تعهد شروع می‌کنند و در زنان بعد از دوران ازدواج به‌شدت افزایش می‌یابد و در مردان پس از دوران عقد تقریبا ثابت می‌ماند. سطح تعهد زنان نسبت به همسر بعد از ازدواج و تولد فرزند و در مقایسه با مردان به‌شدت افزایش می‌یابد. به‌طورکلی می‌توان نتیجه گرفت که عشق‌ورزی در زنان در مقایسه با مردان از ثبات بیشتری برخوردار است. زن و مرد هم در احساسات، هم در خصوصیات اخلاقی و به طور کلی از نظر روانشناسی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. در این مطلب نوین اطلس عشق مردان و عشق زنان به مردان را مقایسه کرده و نشان می دهد هرکدام چگونه است.

تفاوت احساسات زن و مرد

از نظر احساسی مردها دارای غرور و عدم وابستگی هستند در حالی که دختران از همان ابتدا به صورت تارهای متصل کننده است بدین ترتیب خواندن احساسات از چهره یک زن بسیار اسان تر از چهره یک مرد است . این مطلب تا اندازه ای اختلاف کلیدی دیگری را باز می‌تاباند و نشان می‌دهد که زنان به طور متوسط تمام طیف احساسات را با شدت بیشتری از مردان تجربه می‌کنند

از این نظر زن ها واقعا احساسی تر از مردان عمل می‌کنند . می‌توان این گونه نتیجه گرفت که زنان با اراستگی برای مدیریت احساسات وارد حیطه ازدواج می‌شوند و در حقیقت مهم‌ترین عامل برای زنان در رضایت از ارتباط شان یک گفت و گوی خوب است که باید بین آن ها وجود داشته باشد.

تفاوت زن و مرد از نظر روانشناسی

بخشی از تفاوت های مردان و زنان از نظر روانشناسی را به صورت زیر می توان عنوان نمود:

۱- دیدگاه زنان و مردان نسبت به مسائل زناشویی کاملا متفاوت است
حتما شنیده اید که رابطه زناشویی در زنان با عواطف مثبت و احساسات گره خورده است در حالی که در مردها، بیشتر جنبه های فیزیولوژیک دارد. این شاید مهم ترین تفاوت زن و مرد باشد که خیلی وقت ها در زندگی مشترک نادیده می ماند و دلخوری هایی را به وجود می آورد.

۲ – زنان تشریفات را دوست دارند.
مردان کمتر تشریفاتی هستند.

۳ – استقلال برای مردان اهمیت بسیاری دارد
مردها می خواهند که در مورد مسائل مالی و معاملات و سایر موارد مشابه، مستقل عمل کنند. مخالفت همسر یا عدم توجه او به این نکته، می تواند مشکلات و موانعی در زندگی مشترک ایجاد کند زیرا مرد تصور می کند که به احساس استقلالش، لطمه خورده است.

۴ – زنان، رابطه گرا بوده و تمایل به تماشا و نظر دارند و استعداد بیشتری برای بینش و شهود از خود نشان می دهند.

مردان، هدف گرا بوده و به عمل و آزمایش، بیشتر تمایل نشان داده و استعداد بیشتری برای ارائه دلیل و منطق دارند.

عشق مردان چگونه است

حتی اگر مرد زندگیتان همه تلاش خود را به کار گرفته و برایتان فیلم بازی کند که عاشقتان است، چیزهایی هست که قادر به کنترل آن نیست و دست او را برملا خواهد کرد.

۱. به چشم‌هایش دقت کنید.

فقط با نگاه کردن به چشم های طرفتان می‌توانید از احساس او باخبر شوید. برخلاف سایر اعضای بدن که ما روی آنها کنترل داریم، چشم‌هایمان فرق دارند. وقتی زن یا مردی هیجان داشته باشد یا حسی قوی در دلش باشد، مردمک چشمانش بزرگتر می‌شود. پس اگر وقتی با طرفتان حرف می‌زنید، دیدید که مردمک چشمانش بزرگ شده است یعنی دوستتان دارد.

همچنین موقع حرف زدن می‌توانید از طرز نگاه کردن او بفهمید که چقدر به شما توجه دارد. اگر ارتباط چشمی خود را به طور مداوم با شما حفظ می‌کند، می‌توانید احساس قلبی‌اش را از چشم‌هایش بخوانید.

۲. وقتی با شماست احساس شادی می‌کند.

این رفتار ضمن اینکه کاملا مشخص است اما معمولا نادیده گرفته می‌شود. این واقعیت که مردی نتواند لبخندش را از شما مخفی کند یا پیش شما خیلی هیجان داشته باشد، دستش را جلو شما رو می‌کند.

۳. کاری که دوست دارید را انجام می‌دهد.

این هم یکی دیگر از نمونه‌هایی است که مردها برای اینکه پیش کسی باشند که دوستشان دارند انجام می‌دهند. به فعالیت‌هایی فکر کنید که دوست دارید و اگر می‌بینید او برای آن فعالیت‌ها برایتان برنامه می‌گذارد، مشخص است که دوست دارد وقت بیشتری با شما بگذراند. مهم نیست که او به آن فعالیت‌ها علاقه دارد یا نه، مهم این است که می‌خواهد وقتش را با شما بگذراند.

عشق زنان به مردان

زنی که به مردی علاقمند است دوست دارد همه چیزتان را بداند تا بتواند در این مـورد با دوستان دیگرش (عموما دخترهای دیگر) صحبت کند. او درمورد خانواده، پیشینه، سلیقه غذایی، موسیقی، فیلم و مسائل گوناگون شما پرسش خواهد کرد. انگیزه‌ی اصلی او این اسـت کـه عـلایـق شما را بشناسد تا بتواند با شما علایق مشــتـرک پیدا کند و پـیـوسـتـگـی بیشتری ایجاد کند- اگر از قایق سواری خوش‌تان نمی‌آید، او نیز ناگهان از این کار متنفر می‌شود.

یک زن عاشق سعی می‌کند از مـرد مـورد علاقه‌ی خود همانند یک عقاب مراقبت کرده و او را با چنگ و دندان حفظ کند. بنابراین اگر در حـال جوک گفـتن بـرای زنـان دیـگر متـوجـه حرص خوردن و جلز و ولز کردن او شـدیـد، بـدانـید کـه او انـتظار دارد برایش بیشتر از یک دوست باشید.

تفاوت های اخلاقی زن و مرد

برخی از عمده ترین تفاوت های اخلاقی زن و مرد به شرح زیر می باشد:

(مرد): مردها در اغلب موارد با سکوت و تفکر عمیق، سعی در درک مسائل دارند. به همین خاطر گاهی این طور به نظر می رسد که اصلا حواسشان نیست اما واقعیت این است که به طور دقیق و کامل به حرف های خانمشان گوش می سپارند.

(زن): یک زن عموما نگرانی های خودش را با ابراز شگفتی، حرف ندا و تعجب مطرح می کند و برون ریزی احساسی دارد و حرف ها را هم سریعا به خودش گرفته و ممکن است ناراحت شود. مردها در بیشتر مواقع نمی توانند این مساله را درک کنند و به همین خاطر آزرده می شوند.

(مرد): مردها از اینکه پیروزی ها خود را با دیگران شریک شوند خوششان نمی آید، به همین خاطر در انجام کارهای گروهی بسیار ناموفق ظاهر می شوندو در برابر چنین پیشنهادهایی همیشه مقاومت به خرج داده و مخالفت می کنند.

(زن): به ادعای دانشمندان، هورمونی به نام اکسیتوسین باعث می شود تا زنان اجتماعی تر از مردان باشند. خانم ها از انجام کارها به صورت گروهی بسیار خوشحال می شوند زیرا بدین واسطه می توانند به خودشان ثابت کنند که تنها نیستند.

مطالب مرتبط:

شناخت احساسات زنان

علت دعوای زیاد زن و شوهر

روانشناسی مرد عاشق

تفاوت زن و مرد در قرآن



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.