no-img
نوین اطلس

ارتباط کلامی با همسر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ارتباط کلامی با همسر
zip
آبان ۱, ۱۳۹۷

ارتباط کلامی با همسر


یکی از مواردی که در تحکیم روابط زن و شوهر بسیار مؤثر است، ارتباط کلامی و نوع محبت و مبادله کلمات و حرف‎هایی است که طی شبانه‌ روز بین آنان مطرح می‌شود. نحوه برقراری ارتباط کلامی با همسر به شکل درست به بهتر شدن روابط زن و شوهر و رابطه عاطفی با همسر کمک زیادی می کند. نوین اطلس در این مطلب به زوجین کمک می کند به عنوان یک زن با شوهر خود ارتباط موثر برقرار کرده و به عنوان یک شوهر ارتباط کلامی خوبی با  زن داشته باشند.

نحوه برقراری ارتباط کلامی با همسر

ارتباط کلامی درست با همسر و برقراری رابطه ی عاطفی در جهت آن، رابطه زناشویی شما را تقویت می کند. هر روز بی شمار فرصت دارید که در حق همسرتان ابراز عشق کنید؛ با در آغوش گرفتن، گوش دادن، کمک کردن و آرام کردن همسرتان و .. می توانید عشق خود را نشان دهید.

در زمینه شکل و نوع ابراز علاقه باید توجه داشته باشید که میان ابراز کلامی علاقه با ابراز علاقه به طور عملی و اثبات عشق و محبت از طریق رفتار تفاوت زیادی وجود دارد و برای اینکه ارتباط موثری با همسرتان داشته باشید هر دو آن ها لازم است.

اینکه به همسرتان بگویید دوستش دارید مهم است و حتما باید این کار را انجام داد البته نشان دادن عشق و علاقه در رفتار به همسر، می تواند بسیار تاثیر گذار تر از گفتن چند کلمه ساده باشد.

بهتر شدن روابط زن و شوهر

با بهتر شدن روابط زناشویی می توانید آرامش به خصوصی را در زندگی مشترکتان تجربه کنید. این آرامش به شما فرصت می دهد هر دو رشد فردی و اجتماعی داشته باشید و به دنبال آن می توانید فرزندان بهتری نیز تربیت کنید. برای بهتر شدن روابط زن و شوهر می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

گرفتن دست شریک زندگیتان در مکان های عمومی

متاسفانه، برخی افراد رابطه زناشویی را تنها راه نزدیکی به همسر خود می بینند و پس از آن هیچ عمل محبت آمیز دیگری انجام نمی دهند. شاید گرفتن دست همسرتان در مکان های عمومی کار پیش پا افتاده ای به نظر آید اما به طرف مقابل تان احساس غرور می دهد و ثابت می کند که شما دوست دارید دیگران هم به رابطه نزدیک و عاشقانه شما پی ببرند.

ارتباط با خانواده ها

از هر فرصتی که پیش می آید برای ملاقات اعضای خانواده همسرتان استفاده کنید. این نشان می دهد که شما نه تنها به همسرتان که به خانواده او نیز اهمیت می دهید و همین امر در نزدیک شدن شما به یکدیگر موثر است.

همدیگر را ببوسید

می دانید چرا خانم ها دوست دارند که پیشانی آنها را ببوسید؟ چون این بوسه منجر به رابطه زناشویی نمی شود و او می داند که شما تنها از روی عشق و علاقه این کار را کرده اید. بوسیدن سر همسرتان زیباترین بوسه از نظر او است.

نوازش

نوازش کردن موجب می شود که شما هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی به شریک زندگی تان احساس نزدیکی کنید. زمانی که می بینید شریک زندگی تان نه به هدف رابطه جنسی بلکه تنها از روی عشق و علاقه به شما این کار را انجام می دهد، خوشنود خواهید شد.

رابطه عاطفی با همسر

برای ایجاد یک رابطه عاطفی با همسر آگاهی یافتن از عواطف درون خود و احساسات خود بسیار کمک می کند. رابطه عاطفی نسبت به روابطی که با افراد مختلف مانند دوست یا همکار برقرار می کنیم مهم تر و پیچیده تر است.

بسیاری از افراد در محیط کار خود، در دانشگاه، در خانواده و… نمی توانند رابطه خوب و مفید داشته باشند . همه افراد چه آنهایی که می خواهند مشکلات خود با همسر را حل کنند، چه آنان که می خواهند در محیط کار خود با افراد یا رییس خود رابطه ی خوبی داشته باشند ، همه به این نیاز دارند که از نظر عاطفی و هیجانی اطلاعات خود را بین هم رد و بدل کنند و به عبارتی نیاز دارند که بین هم یک رابطه عاطفی برقرار کنند.

در مشاوره خانواده مشاهده می شود اکثر زن و شوهرها این مشکل و دغدغه را دارند که می خواهند بدانند همسر آن ها چه احساسی دارد که به آن بی توجه نباشند. اکثر اختلاف های زن و شوهر چه مسایل مالی زناشویی باشد چه مسایل اجتماعی و چه غیره ریشه در رابطه عاطفی با همسر دارد.

ارتباط موثر با شوهر

برای تعامل و ارتباط با شوهر ساکت و درونگرا لازم است همسران راهکارهای ارتباط موثر مثل صداقت، همدلی و بیان احساسات را بیاموزند. برای ارتباط موثر با شوهر توصیه های زیر را جدی بگیرید:

۱ – همسرتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را افزایش دهید.

۲ – همسر خود را به چشم یک شی‌ء مسؤول ننگرید. بلکه به شخصیت وجودی او احترام بگذارید.

۳ – جنبه یا بخش‌هایی از شخصیت شوهرتان را که باعث تمایز او از سایرین می‌شود مورد توجه و تحسین قرار دهید.

۴ – برای این که همسرتان با شما روراست باشد سعی کنید او را درک کرده و برای افکار و احساساتش ارزش قایل شوید. اگر حرف‌ها و گفته‌های او مطابق میل شما نیست از خود واکنش تند نشان ندهید زیرا به این وسیله بذر بی‌اعتمادی در زندگی خود می‌کارید.

۵ – وقتی همسرتان با شما درد دل می‌کند و راز دلش را با شما در میان می‌گذارد، احساساتش را بپذیرید و به او نگویید که اسرار درونش ناخوشایند و بی‌رحمانه است‌.

۶ – به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنید زیرا انتقاد پیاپی باعث می‌شود که شوهرتان از شما فاصله بگیرد.

ارتباط کلامی با زن

همسران برای برقراری ارتباط با یکدیگر مخصوصا زمانی که با یک زن کم حرف ازدواج کرده باشند، بهتر است راه‌های ارتباط موثر را یاد بگیرند. با یادگرفتن مهارت‌های ارتباط کلامی، همسران بهتر می‌توانند پیامشان را منتقل کرده و مقصدشان را به خوبی بیان کنند. با این مهارت‌ها می‌توان با زنان کم حرف نیز ارتباط موفق‌تر و موثرتری داشت.

۱- احساسات خود را بیان کنید

برای داشتن یک ارتباط معقول و منطقی و برپایه تفاهم، باید با احساسات خود رو راست باشید و سعی کنید مشکلات زندگی و احساساتی را که دارید با همسر و طرف مقابل خود در میان بگذارید. شما باید برای افزایش تفاهم و درک متقابل، احساسات و نیازهای خود را بیان کنید.

۲- صادق باشید

با ابهام صحبت نکنید. سعی کنید در ارتباط‌های کلامی خود با دیگران صریح و صادق باشید. در گفت‌و‌گوهای خود صمیمی باشید و با ابهام صحبت نکنید. چون اگر منظور خود را با صراحت بیان نکنید، طرف مقابل شما به اشتباه می‌افتد، به حدس و گمان رو می‌آورد و ممکن است از واقعیت دور و به اصطلاح دچار سوءتفاهم شود. بنابراین صریح باشید و از دوپهلو حرف زدن بپرهیزید.

۳- علایق و زمینه‌های مشترک را کشف کنید

در جست‌و‌جوی زمینه‌های مشترک باشید. سعی کنید در ارتباطات خود بیشتر از نکات مشترک و مشابه استفاده کنید. اهداف، نیاز‌ها و نگرانی‌ها را از نظر طرف مقابلتان ببینید تا شرایط طرف مقابل را درک کنید. این مخصوصا برای به گفتگو واداشتن یک زن کم حرف می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

۴- همدل باشید

شادی و غم طرف مقابل را، شادی و غم خود به حساب آورید و زمانی که او احساس غم می‌کند، شما نیز با او همدرد و هم حس شوید و بالعکس. مخصوصا زنان نیاز زیادی به همدلی دارند و مخصوصا ابراز همدلی شما به شکل کلامی به ارتباط موثر با او بسیار کمک می‌کند.

مطالب مرتبط:

ارتباط صحیح با همسر

طلاق عاطفی چیست و چه نشانه هایی دارد؟

پیامک عاشقانه به همسر

جملات عاشقانه مخصوص نامزدها

راهکارهای کاهش طلاق عاطفی



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.