no-img
نوین اطلس

ایراد گرفتن از ظاهر همسر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ایراد گرفتن از ظاهر همسر
zip
مهر ۱۵, ۱۳۹۷

ایراد گرفتن از ظاهر همسر


چرا برخی زوجین مدام در حال ایرادگیری و عیب جویی از یکدیگرند و علت پیدایش این مشکل در بین آنان چیست؟ چه عاملی سبب می شود وقتی فردی یک شخص دیگر را برای ازدواج انتخاب می کند و تصمیم می گیرد تا آخر عمر با او بماند پس از مدتی به ایراد گرفتن از ظاهر همسر روی می آورد؟ ایراد گرفتن شوهر از ظاهر زن چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

نوین اطلس در این مطلب علت بهانه گیری های مردان را برای شما شرح می دهد و به شما کمک می کند نحوه برخورد با شوهر ایرادگیر را یاد بگیرید. اصلا ظاهر مورد پسند مردها چیست که به آن ایراد نگیرند؟ کلید جذب شوهر و جلوگیری از بهانه گیری های او چه می تواند باشد؟ در این مطلب به همه ی این سوالات پاسخ می دهیم.

ایراد گرفتن شوهر از ظاهر زن

ظاهر آدم ها همیشه مانند هم نیست. گاهی یکی قد بلند و یکی کوتاه قامت است. گاهی یکی سفید منظر و یکی سبزه رو است. این تفاوت ها در اکثر موارد امری خدادادی است یعنی انسان ها در انتخاب این امور ظاهری نقش مستقیمی ندارند. خداوند همه ی انسان ها و حتی موجودات زنده ی دیگر را از نظر ظاهری و مادی کاملا متفاوت آفریده است.

این که زن و شوهر از تفاوت ها و شباهت هایشان حرف بزنند همیشه به معنی عیب جویی یا تحقیر دیگری نیست. همان طور که می دانید انسان ها نمی توانند مثل هم صحبت کنند و گاهی در انتخاب کلمات درست دچار مشکل می شوند. بسیار مشاهده کرده ایم که اطرافیانمان نتوانسته اند منظور خودشان را آن گونه که در دلشان می گذرد با ما در میان بگذارند. پس ایراد گرفتن شوهر از ظاهر زن گاهی نشانه ی عیب جویی نیست اما گاهی می تواند بهانه جویی باشد که در اداکه به دلایل آن اشاره می کنیم.

علت بهانه گیری مردان

یکی از مهم ترین علت های بهانه گیری مردان کمبود اعتماد به نفس است. آن ها در کودکی با عدم اعتماد به نفس رو به رو بوده اند و به همین دلیل می خواهند در بزرگسالی بهترین و کاملترین باشند و این نیاز خود را با بهانه گیری از دیگران برطرف می کنند.

کمبود محبت، انتقاد و سرزنش بیش از حد پدر و مادر در کودکی این کموبد اعتماد به نفس را در کودکی توجیه می کند و به همین دلیل می توان بهانه گیری مردان را در کودکی و رفتار خانواده با آن ها در گذشته ریشه یابی کرد.

ما اغلب نقش پدر یا مادر خود را در زندگی تکرار می‌کنیم تا به لحاظ روحی و روانی همدرد و غمخوار ناکامی‌های او باشیم. بدین معنی که ما هم خود را دچار همان دردها و بدبختی‌ها می‌کنیم تا وفاداری خود را به پدر یا مادرمان اثبات کنیم و ثابت کنیم هرگز به او پشت نکردیم. برخی از افراد به سختی می تواننداز شر این الگوی مخرب خانوادگی خلاص شوند و اغلب خود را در موقعیت‌هایی ناسالم و آزاردهنده قرار می‌دهند که بی‌شباهت به دردها و رنج‌های پدر و مادرشان نیست. گویی چنانچه خوشبخت‌تر از پدر و مادرشان باشند به آن ها خیانت کرده‌اند.

نحوه برخورد با شوهر ایرادگیر

خوشبختی در زندگی زناشویی یک امر دوطرفه است؛ یعنی اگر یکی از زن و شوهر احساس خوشبختی نکند، آن دیگری نیز نمی تواند خوشبخت باشد. نیمی از خوشبختی، ایجاد این احساس در همسرتان است. و قتی کسی دایم در حال شمردن نقاط ضعف شما باشد و از همه چیز شما ایراد بگیرد و وقتی شما همه تلاش تان را انجام دهید تا همه چیز درست و سر جای خود باشد اما باز هم با ایرادگیری مواجه شوید، انگیزه خود را برای زندگی از دست می دهید.پس به دنبال بهترین واکنش ها در برابر همسر ایراد گیرتان می گردیدکه ما شما رابااین واکنش هاآشنا می کنیم.

رفتار صحیح با همسر ایرادگیر و انتقاد کننده

هر رابطه ی زناشویی گاهی چالش برانگیز می شود. و همه ی ما گاهی از همسرمان شکایت و غرولندهایی می شنویم. اما اگر این ایراد گرفتن ها و بهانه جویی ها همیشگی شدند چطور؟
زندگی کردن با همسری که ظاهرا همیشه چیزی برای ایراد گرفتن پیدا می کند خیلی سخت و دردناک است. شما باید بخاطر سلامت روحی و هیجانی تان، راههایی برای غلبه بر چنین شرایطی پیدا کنید.

واکنش های تان را هوشمندانه انتخاب کنید

معمول ترین واکنش نسبت به انتقاد و بهانه جویی بین همسران، جنگ و دعوا و جر و بحث است. جر و بحث کردن باعث می شود شرایط ناخوشایند ایراد گیری ها تداوم پیدا کند و وارد حاشیه های بیخود هم بشوید. به هر حال چنین واکنش هایی فقط باعث تشدید تنش و ادمه پیدا کردن آن بین شما و همسرتان خواهند شد. بهترین واکنش این است که هیچ واکنشی نشان ندهید! یعنی ظاهرا به همسرتان گوش بدهید اما همزمان خونسردی خود را حفظ کنید و نقد و ایراد جویی او را بررسی نکنید.
البته منظور این نیست که کاملا ساکت بمانید و احتمالا خشم همسرتان را برانگیخته کنید. مثلا او می گوید:تو خانه را خوب تمیز و مرتب نمی کنی. شما بگویید:ممکن است حق با تو باشد. او می گوید:تو باید یک اتومبیل جدید بخری. شما بگویید:روی این موضوع فکر می کنم. او می گوید:آرزو داشتم تو بیشتر شبیه پدرم/ مادرم بودی. شما بگویید:من مقایسه کردن را دوست ندارم.

ظاهر مورد پسند مردان

محققین با گرفتن عکس از زنان قبل و بعد از آرایش و نشان دادن آنها به شرکت کنندگان در تحقیق، پی برده اند که همان زنان بدون آرایش جذابتر شناخته شده اند. البته زنان با آرایش هم می توانند زیباتر شوند و حق شان است هر طور که احساس راحتی و اعتماد به نفس می کنند رفتار کنند. در ضمن بعضی شرایط نظیر محدودیت های لباس و حجاب نیز زنان را وا می دارد تا از طریق آرایش از حداقل فرصت بیشتری استفاده را برای خود فراهم کنند تا احساس خوب از ظاهر خود داشته باشند.

زیبای طبیعی
یکی از نشانه های غریزی که مردان را مجذوب خود می کند سلامت زنان است. رنگ طبیعی گونه ها و چشمان آرام و لب های خندان ملاک های طبیعی برای زیبای زنان هستند.

محقق روانشناس دکتر رابرت بوریس از دانشگاه Northumbria انگلیس می گوید آرایش سنگین در وهله اول زنان را از نظر جنسی مورد قضاوت قرار می دهد و به نظر می رسد زنان با آرایش خیلی کم، معصوم و نجیب تر به نظر می رسند. به گفته وی، مردان طوری شخصیت شان طوری تحول یافته است که به دنبال شریک زندگی برای طولانی مدت هستند برای همین طبیعی بودن و سادگی آرایش را به طور غریزی و ناخودآگاه به ماندگاری و تعهد زناشوی ربط می دهند.

کلید های جذب شوهر

اگر واقعاً می‌خواهید رابطه بلندمدتی را با شریک زندگی‌تان تجربه کنید، باید بسیار صبور باشید و در این راه تلاش زیادی به خرج دهید. در این بخش با هم چند روش را مرور می‌کنیم تا بتوانید با شوهرتان ارتباط عاطفی عمیقی ایجاد کنید.

پس برای آنکه شوهرتان را تحت تاثیر قرار دهید و یک زندگی زیبا را در کنار او تجربه کنید، از همین امروز دست به کار شوید.

برای همسرتان شخص قابل اعتمادی باشید
مردها به دنبال خانم‌هایی هستند که بتوانند به آن‌ها اعتماد کنند. کسی که آن‌ها را به خاطر خودشان بخواهد، کسی که بتوانند به او ایمان داشته باشند. شاید برایتان عجیب باشد اما برخی از خانم‌ها قابل اعتماد نبوده و بسیار بی وفا هستند. همین امر باعث می شود که مردها محتاط تر عمل کنند.

یک زن مهربان باشید
مردها به دنبال خانم‌هایی با روحیه زنانه و مهربان می گردند زیرا چنین خصوصیاتی باعث می شود که یک زن بتواند مادر بهتری برای بچه هایش باشد. البته این امر بدان خاطر نیست که مردها انتظار دارند خانم‌ها آن‌ها را نیز تر و خشک کنند بلکه بدان خاطر است که دوست دارند فرزندانشان در آغوش مادر مهربان و دلسوزی پرورش پیدا کنند.

یک زن کاملا ایده آل باشید
مردها به دنبال زن‌هایی هستند که حس و ظرافت زنانه خود را حفظ کرده باشند. البته منظور ما آن دسته از خانم‌هایی نیست که دائما به دنبال مد می روند و چهره خود را به انواع و اقسام اشکال مختلف در می آورند.

علاقه‌مندی همسرتان را زیر سۆال نبرید
سرگرمی‌ها و علاقه‌مندی‌های همسرتان ممکن است با سلیقه شما جور درنیایند و شما همان احساس را نسبت به آن فعالیت‌ها نداشته باشید. اما اگر قرار باشد به هم نزدیک شوید و رابطه صمیمی‌تری داشته باشید، باید فعالیت‌هایی را با یکدیگر انجام دهید. این مسئله کمک می‌کند یکدیگر را بهتر درک کنید و ابعاد دیگر فردی که دوست دارید را نیز به بینید. خودتان هم می‌توانید از قرار گرفتن در محیطی متفاوت لذت ببرید و دوستان جدیدی هم پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

نحوه برخورد با شوهر ایرادگیر

چگونه ظاهری جذاب داشته باشیم

چرا مردان موی بلند دوست دارند

جلوگیری از تکراری شدن رابطه

آموزش سیاست شوهرداری

چرا مردان دوست دارند با زن زیبا ازدواج کنند

زن غرغرو



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.