no-img
نوین اطلس

چرا مردان دوست دارند با زن زیبا ازدواج کنند


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا مردان دوست دارند با زن زیبا ازدواج کنند
zip
آبان ۱۹, ۱۳۹۷

چرا مردان دوست دارند با زن زیبا ازدواج کنند


مردها حتی در روابط دوستانه قبل از ازدواج نیز به دنبال دخترهای زیبا هستند. مردها همیشه در رویای یک زن زیبا هستند، حتی اگر خودشان بسیار زشت باشند یا زیبا باشند. این حس در تمامی مردان وجود دارد و تنها مختص به یک یا دو نفر نیست.

اما واقعا اهمیت زیبایی زن برای مرد تا چه حد اهمیت دارد و زنان جذاب از نظر مردان چه زنانی هستند. خیلی فکر می کنند ازدواج با زن زشت برای مردان آزار دهنده است و زنان زیبا می توانند از هر نظر مردان را تحت تاثیر خود قرار دهند . حتی می توانند بر سلامت مردان نیز تاثیر مثبتی داشته باشند. اما این موارد تا چه حد صحت و حقیقت دارد؟ آیا می توان با آرایش زیبا شد؟ نظر مردان در مورد آرایش زنان چیست؟

نوین اطلس در این مطلب به همه ی این سوالات پاسخ می دهد.

تاثیر زنان زیبا بر سلامت مردان

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که گفتگو و معاشرت با زنان جذاب و زیبا اثر خوبی بر روحیه مردان می گذارد زیرا سبب افزایش هورمون هایی می شود که در سلامت آن ها مؤثر است.

پژوهشگران دریافته اند که تنها حضور یک جنس مخالف به خصوص زنی زیبا کافی است تا میزان هورمون های تستوسترون و کورتیزول را که با شادابی مردان در ارتباط مستقیم است، افزایش دهد.  یافته ها نشان می دهد که به محض اینکه مردی با زنی جذاب و زیبا روبه رو می شود، مغز فرمانی به غدد هیپوفیز ترشح کننده می فرستد و میزان تستوسترون را افزایش می دهد.

به همین دلیل می توان گفت زنان زیبا می توانند تاثیر خیلی خوبی بر سلامت مردان داشته باشند و تاثیر نگاه در عشق مردان به زنان انکار ناپذیر است.

اهمیت زیبایی زن برای مرد

از آنجا که خانم ها دنبال مردی برای زندگی هستند، ممکن است کسی را انتخاب کنند که از نظر ظاهری پایین تر از آن ها باشد و حتی تحقیقات جدید نشان می دهد که ازدواج هایی که در آن زن از نظر ظاهری بهتر از مرد است، بسیار پردوام تر و مثبت تر است.

تصور محققان از دلیل آن، این است که مردها اهمیت زیادی به زیبایی می دهند و به زیبایی زن بسیار سریع واکنش نشان می دهند در حالی که خانم ها بیشتر می خواهند همسری داشته باشند که به خوبی از آن ها حمایت کند، قابل اطمینان باشد و توان تامین خانواده را داشته باشد.

زنان جذاب از نظر مردان

هیچ چیزی برای مردها فریبنده تر از یک زن زیبا و جذاب نیست. و از دیدگاه مردی که زن را زیباترین مخلوق روی زمین می داند همه زنان زیبا هستند. اما استانداردهای زیبایی برای همه مردها یکی نیست. اگر نیم نگاهی به فرهنگ های مختلف در برخی نقاط جهان بیندازید تا ببینید مردان این فرهنگ ها چه چیزی را زیبایی تلقی می کنند متوجه این تفاوت ها خواهید شد.

زنان گردن بلند در میانمار

همه ما تصاویری از زنان قبیله کارن در میانمار دیده ایم که گردنبندهای قطوری به گردن دارند. آن ها به قبیله گردن دراز یا زرافه نیز معروف هستند. این ویژگی نشانه زیبایی و سلامت زنان محسوب می شود و جذابیت آن ها را برای مردها بیشتر می کند. آن ها از سن ۴ یا ۵ سالگی این گردنبندهای بلند را استفاده می کنند و هر زمان که به وزن گردنبند عادت کنند یک حلقه دیگر به آن اضافه می شود. وزن این گردنبندها حدود ۱۱ کیلو است.

بینی های عملی در ایران

جراحی بینی در آمریکا رواج چندانی ندارد اما ایران پایتخت جراحی زیبایی بینی دنیا شده است و بیشتر زنان ایرانی به سمت آن روی آورده اند.

استانداردهای زیبایی در کنیا

زنان قبیله ماسای در افریقا از جواهرات بزرگ ساخته شده از سنگ و عاج فیل برای کشیدن لاله گوش استفاده می کنند. هر چقدر که لاله گوش بزرگ تر باشد شان و مقام و جایگاه آن ها بهتر است. زنان این قبیله برای جلب توجه جواهرات رنگی به گوش های شان آویزان می کنند.

مردان فرانسوی چهره طبیعی زنان را بیشتر دوست دارند

هیچ چیزی برای مردان فرانسوی جذاب تر از زیبایی طبیعی زنان نیست. زنان فرانسوی درست برعکس فرهنگ های دیگر که آرایش سنگین می کنند دوست دارند ظاهر و زیبایی طبیعی خودشان را داشته باشند. به اعتقاد زنان فرانسوی ” ما می خواهیم خودمان باشیم نه چیزی بهتر از خود واقعی مان” بهتر است به جای این که بخواهی چیزی را تغییر دهی به آن عادت کنی. آن ها از پوست خود به خوبی مراقبت می کنند تا زیبایی طبیعی خود را از دست ندهند

نظر مردان در مورد آرایش زنان

مردان زنانی را که آرایش کمتری دارند را بیشتر می پسندند و شمار مردانی که زنان را با چهره طبیعی شان می پسندند ۳۳ درصد بیشتر است. البته این اعداد وارقام مربوط به یک کشور اروپایی است در حالی که آنها هیچ عقاید خواصی مانند ما ندارند این گونه فکر می کنند و معتقدند که یک زن با چهره طبیعی زیباتر و جذاب تر است پس مطمئنا در کشورهایی که عقاید محکم تری دارند نظرات مخالف برای جذابیت زنان با آرایش درصد بالاتری خواهد داشت و اینجاست که تمام نکاتی که دین اسلام برای زیبایی یک زن بیان کرده است را حتی در کشورهای غربی نیز می بینیم.

ازدواج با زن زشت

عموما مشکلی که در مورد عدم جذابیت همسر پیش می آید و زندگی را ناخوش می کند، مربوط به پس از ازدواج است؛ برای دوری از پیامدهای نامطلوب ازدواج با زن زشت باید چند مهارت را مدنظر قرار داد:

الف: دوری از چشم‌چرانی

در برخی موارد علت این مشکل، نگاه به نامحرم و مقایسه همسر با آنان است؛ وقتی فردی با توجه و دقت و احیانا با شهوت به نامحرمی نگاه می کند، به‌صورت ناخودآگاه همسر خود را با او مقایسه می کند و چون یک چهره جدید و در نظر او مطلوبی است، آن‌را از همسر خود جذاب‌تر می داند و به‌دنبال آن بنای ناسازگاری و بدرفتاری با او می گذارد.
بنابراین توصیه می شود که نه تنها در کوچه و خیابان و محل کار، بلکه در تماشای فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی و ماهواره‌ای و کلیپ‌های مختلف، از چشم‌چرانی و نظر‌بازی اجتناب شود تا بنیان خانواده در معرض نابودی قرار نگیرد.

خداوند متعال در قرآن به مردان و به زنان دستور می دهد که از چشم‌چرانی پرهیز کنند.

«قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ… به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و…»
«وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ… و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را فرو بندند و…»

ب: رعایت نظافت و آرایش ظاهر

یکی از توصیه‌های دین اسلام برای جذابیت همسر و ایجاد صفا و صمیمیت میان همسران، توصیه به رعایت نظافت و آرایش ظاهر و معطر بودن است که به‌ عنوان حقوق همسران مطرح می شود.

پیامبر اکرم(ص) در پاسخ زنی که راجع به حقوق شوهر بر همسرش سوال کرد فرمودند:
«…وَ عَلَیْهَا أَنْ تَطَیَّبَ‏ بِأَطْیَبِ‏ طِیبِهَا وَ تَلْبَسَ أَحْسَنَ ثِیَابِهَا وَ تَزَیَّنَ بِأَحْسَنِ زِینَتِهَا وَ تَعْرِضَ نَفْسَهَا عَلَیْهِ غُدْوَهً وَ عَشِیَّهً و… زن باید خود را با بهترین بوها خوش‌بو سازد و بهترین لباس ها را بپوشد و با بهترین زینت هایش خود را آرایش دهد و هر صبح و شام خود را به شوهرش عرضه کند.»

البته متقابلا رعایت نظافت و بهداشت و زیبایی توسط شوهر به مردان نیز سفارش شده است که باید رعایت کنند.

مطالب مرتبط:

ایراد گرفتن از ظاهر همسر

دوست نداشتن قیافه همسر

چرا مردان موی بلند دوست دارند

مردان جذب چه دخترانی میشوند

چگونه ظاهری جذاب داشته باشیم



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.