no-img
نوین اطلس

چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم
zip
تیر ۱۱, ۱۳۹۷

چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم


موضوعات: چگونه اعتماد به نفس پیدا کنیم، چگونه اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم، علائم کمبود اعتماد به نفس، افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران، راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان، چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم

چگونه اعتماد به نفس پیدا کنیم

تمرکز کردن کورکورانه بر دست آوردهایتان نمی تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس پایدار در شما شود. زندگی در جریان است و از آنجایی که حوادث گوناگون باعث می شود که پستی و بلندی های گوناگونی را در زندگی تجربه کنیم، اعتماد به نفس شما نیز ممکن است کاهش یا افزایش پیدا کند.

پس چگونه بدون در نظر گرفتن دست آورد های خود می توانیم با اعتماد به نفس شویم؟

ادامه ی مطلب در:

چگونه با اعتماد به نفس شویم

چگونه اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

اعتماد به نفس یک باور است. باوری که با آن می توانید از پس شرایطی خاص به خوبی برآیید. اعتماد به نفس یعنی اینکه بدانیم مهارت لازم را برای موفقیت در امور داریم. این امور موارد متعددی را در بر می گیرد. مواردی از جمله فعالیت های اجتماعی مثل نزدیک شدن به شخصی که نمی شناسید و یا فعالیت های حرفه ای مثل توانایی انجام وظیفه ای خاص در کار یا حرفه ی تجاری تان.

ادامه ی مطلب در:

ایجاد اعتماد به نفس

علائم کمبود اعتماد به نفس

توضیح کارهایتان: فرض کنید شخصی با افرادی که خیلی خوب نمی شناسد در حال شام خوردن است که ناگهان لیوانش روی زمین می افتد. در چنین شرایطی او چه واکنشی از خود نشان می دهد؟ در این شرایط واکنش بعضی افراد به این صورت است:”لیوان درست لبه ی میز قرار داشت” یا ” من امروز خیلی خسته هستم و تمرکزم را از دست داده ام“. افراد با اعتماد به نفس هیچ گاه برای کارهایشان دلیل نمی آورند. اشتباهات شما شخصیت شما را تغییر نمی دهد زیرا شما انسان هستید و لازم نیست برای اشتباهاتتان عذر و بهانه بیاورید زیرا آن ها اجتناب ناپذیر هستند.
پاسخ سریع به انتقادها: احتمالا همه ی شما در موقعیتی قرار گرفته اید که دوستتان انتقاد شما یا فرد دیگری از او را بلافاصله و خشمگینانه پاسخ داده است. مثلا اگر به دوسستان بگویید که ” عملکرد تو امروز خوب نبود” و او پاسخ دهد:”نه من بسیار خسته بودم” یا ” فکرم جای دیگری درگیر بود و حواسم پرت شد” این نشان می دهد که او با کمبود اعتماد به نفس رو به رو است. افراد با اعتماد به نفس بالا به انتقاد ها گوش می دهند، اگر سازنده باشد آن را می پذیرند و اگر سازنده نباشد از آن می گذرند. اگر شما به یک قهرمان بدنسازی بگویید” تو بسیار ضعیف به نظر میرسی” او با لبخندی از شما عبور خواهد کرد زیرا او خودش می داند که یک قهرمان است.

ادامه ی مطلب در:

علائم کمبود اعتماد به نفس چیست

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

اگر احساس ترس در زمان و مکانی که هیچ نیازی به آن نیست در شما به وجود بیاید یک مشکل محسوب می شود. ترس از یک حیوان وحشی و درنده یک احساس کاملا نرمال و منطقی است اما ترس از جنس مخالف یا سخنرانی در جمع یا صحبت کردن با یک غریبه و ترس هایی از این قبیل یک احساس غیر نرمال و ناسالم است.

اعتماد به نفس به شما کمک می کند از این ترس های غیر منطقی و ناسالم رها شوید.

ادامه ی مطلب در :

ترس و اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان

بسیاری از مردم بر این باورند که شجاعت یعنی فقدان ترس اما این باور کاملا اشتباه است. همه ی انسان ها، از شجاع ترین آنها گرفته تا بزدل ترین شان ترس را تجربه می کنند اما روشی که برای مقابله با ترس استفاده می کنند متفاوت است و همین باعث می شود برخی شجاع و برخی ترسو به نظر بیایند.

انسان شجاع با اینکه ترس را در خود احساس می کند، به راهش ادامه می دهد تا به هدف خود برسد اما فرد بزدل به محض ترسیدن متوقف می شود. هر دوی آن ها سعی می کنند از احساس ترس دوری کنند اما فرد شجاع به جلو حرکت می کند و فرد بزدل به عقب

ادامه ی مطلب در:

چگونه در خود شجاعت و اعتماد به نفس ایجاد کنیم

چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم

۱. نگران نباشید؛ واقعا چیزی وجود ندارد که هنگام صحبت کردن نگرانش باشید

اینکه افکارتان را به زبان بیاورید تا دیگران هم بشنوند، اتفاق خوبی است. با حرف زدن در مورد افکارتان می‌توانید شهامت‌تان را بالا ببرید و بر کمرویی‌تان غلبه کنید. دیگران هم شما را از زاویه‌ای کاملا متفاوت و جدید خواهند دید. اگر همچنان نگران هستید و اضطراب دارید، این اصول سه‌گانه را به یاد داشته باشید:

ذهن آرام داشته باشید.
خونسرد باشید.
افکارتان را منسجم کنید.
این‌ کار فقط در حد حرف نباشد، بلکه به هر کدام‌شان واقعا فکر کنید. چشمان‌تان را ببندید و هر کلمه را آرام و شمرده تکرار کنید. وقتی هر کلمه را ادا می‌کنید، خودتان را در همان حالت تجسم کنید: آرام، خونسرد و با افکار منسجم.

۲. زبان بدن مناسبی داشته باشید

یک ژست صحیح و جذاب این پیام را به دیگران ارسال می‌کند که به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهید بر شما تسلط پیدا کند. اگر زبان بدن مناسبی نداشته باشید، ممکن است دیگران فکر کنند به راحتی می‌توانند روی شما نفوذ داشته باشند. برای اینکه علاقه و تسلط‌تان را نسبت به موضوع مورد صحبت‌تان نشان دهید، سعی کنید با استفاده از زبان بدنی مناسب، اعتماد به نفس‌تان را بیشتر کنید.

۳. خوب گوش بدهید بعد صحبت کنید

اگر یک شنونده سرا پا گوش باشید، سوژه‌های بیشتری دست‌تان خواهد آمد که درباره‌ی آنها حرف بزنید. وقتی ببینید اضافه کردن موضوعی به یک گفت‌وگو چقدر کار ساده‌ای است شگفت‌زده خواهید شد، اگر خوب به آن فکر کنید بدون تردید می‌توانید نظرتان را به خوبی بیان کنید. فقط یادتان باشد به مکالمات دیگران دزدکی گوش ندهید، اجازه دهید شما را به گفت‌وگویشان دعوت کنند یا شرکت در مکالمه را به زمان مناسبش موکول کنید.

۴. سر صحبت را باز کنید
اگر شروع یک گفت‌وگو برای‌تان سخت است، سر صحبت را با این جمله باز کنید: «حال شما چطور است؟» یا چیزهایی شبیه این. همچنین می‌توانید در مورد ماجرای جالب یا عجیبی که به تازگی روی داده است، نظرتان را بگویید. اگر دیدید طرف مقابل‌تان به ادامه‌ی گفت‌وگو تمایل دارد، شما هم ادامه دهید! هیچ‌چیزی ناراحت‌کننده‌تر از ماندن در سکوتی ناخوشایند نیست

مطالب مرتبط:

علائم کمبود اعتماد به نفس

بالا بردن اعتماد به نفس

شعر حافظ در مورد اعتماد به نفس

۵ راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری

چگونه با اعتماد به نفس قدم برداریم

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس

عشق ورزی به خود



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.