no-img
نوین اطلس

خصوصیات مردان شکاک


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

خصوصیات مردان شکاک
zip
تیر ۱۰, ۱۳۹۷

خصوصیات مردان شکاک


موضوعات: خصوصیات افراد بدبین، نشانه های مردان شکاک، خصوصیات زنان شکاک، ازدواج با مرد شکاک، مردان شکاک و بدبین، راه های شناخت مرد شکاک، خصوصیات مرد بد دل

خصوصیات افراد بدبین

ازدواج به این معنی نیست که شما حریم خصوصی و هویت فردی و شخصی خود را از بین ببرید. اما نکته ای که وجود دارد این است که مسئولیت و تعهد شما بعد از ازدواج بسیار سنگین خواهد بود و لازم است آن را بالاترین اولویت در زندگی خود قرار دهید. بسیاری از افراد می خواهند بعد از ازدواج همان شیوه ی دوران مجردی شان را ادامه دهند. مثلا زمان زیادی را با دوستانشان سپری می کنند و بی توجه به همسر و خانواده شان مدت ها بیرون از خانه به خوش گذرانی بپردازند. چنین رفتاری پایه های اعتماد  را از بین برده و شک و بدبینی همسرتان را به همراه خواهد داشت. همچنین گاهی احساس مالکیت و شک و بدبینی شما همسرتان را نیز به این سمت سوق می دهد.

ادامه ی مطلب در:

همسرم شکاک است

نشانه های مردان شکاک

دیدگاه منفی به مسائل: این افراد همیشه با دیدگاه منفی به مسائل نگاه می کنند و هیچ گاه امیدی به بهتر شدن اوضاع ندارند.

دوسوگرایی: افراد شکاک دو سو گرا هستند؛ یعنی همیشه نسبت به برقراری ارتباط با دیگران بی نهایت دودل و مردد هستند و رابطه ی اجتماعی خوبی با دیگران ندارند.

کنترل گرایی: مردان شکاک کنترل گر هستند؛ این یکی از ویژگی های بارز آن هاست. درواقع می توان گفت آن ها درگیر نوعی وسواس فکری هستند و اگر همه چیز طبق نظم و انضباط مورد نظر آن ها اتفاق نیفتد احساس ناراحتی می کنند.

ادامه ی مطلب در:

خصوصیات مردان شکاک

خصوصیات زنان شکاک

به طور کلی شک و بدبینی در خانم ها به ۳ شکل زیر ظاهر می شود:

گروه اول افرادی هستند که شک و بدبینی شان ذاتی بوده و ریشه در سرگذشت و نحوه ی بزرگ شدنشان دارد. تشخیص این رفتار در این افراد ساده است. می توانید در دوران آشنایی قبل از ازدواج با دقت کردن به نشانه های مختلف متوجه شوید که طرف مقابلتان در دسته ی افراد بدبین قرار می گیرد یا نه.
بدبینی در گروه دوم ریشه در وسواس فکری آن ها دارد. درواقع این افراد نسبت به همسر و رفتار او با جنس مخالف در میحط های مختلف درگیر نوعی وسواس فکری بوده و این وسواس فکری گاهی منجر به شک و بدبینی خواهد شد.
گروه سوم به بیماری شک و بدبینی دچار هستند. این افراد با کوچکترین حرکت و نشانه ای تصور می کنند همسرشان قطعا در حال خیانت بوده و با هیچ دلیل و منطقی نمی توانند خلاف این موضوع را بپذیرند.

ادامه ی مطلب در:

نحوه ی برخورد با زن شکاک

ازدواج با مرد شکاک

اگر در دوران نامزدی و آشنایی قبل از ازدواج هستید و احساس می کنید طرف مقابلتان دچار بیماری پارانوئید یا همان شک و بدگمانی است بهتر است در مورد تصمیم ازدواجتان با او بیشتر فکر کنید و از افراد با تجربه تر مشورت بگیرید.

ازدواج با مرد شکاک شما را در یک باتلاقی از جنگ و جدال ها فرو می برد. در خلال این ازدواج نه تنها نمی توانید نیازهایتان را برآورده کنید بلکه همان آرامش قبلی تان از بین رفته و درگیر مشکلات بزرگتری خواهید شد.

ادامه ی مطلب در:

ازدواج با مرد شکاک

مردان شکاک و بدبین

چه همسرتان شکاک باشد و چه نه، نخستین قدمی که برای زندگی مشترک تان باید بردارید، صادق بودن است. پای دروغ که به میان بیاید، همه چیز به هم می ریزد اما منظورمان از دروغ، تنها پنهان کردن موضوعات حیاتی نیست.

دروغ های کوچک در مورد موضوعات به ظاهر بی اهمیت، بیشتر از آنچه فکر می کنید روی رابطه شما و قضاوتی که همسرتان در مورد شما دارد، تاثیر می گذارند.

پنهان کاری های کوچک، می تواند آرام آرام همسرتان را نسبت به شما بی اعتماد کند. او حق دارد با دیدن این دروغ های نسبتا بی اهمیت نسبت به اصلی ترین موضوعات زندگی مشترک تان هم شک کند. شاید همسرتان به جای لجبازی و بی توجهی شما، برای بیرون آمدن از این وضعیت نیاز به کمک داشته باشد.

راه های شناخت مرد شکاک

* مردان شکاک غالبآً درخواست های نامتعارفی دارند که در دروان نامزدی و یا حتی خواستگاری مطرح می کنند به طور مثال از شما می خواهند که دیگر با محرام خود مانند عمو ودایی و حتی برادر و پدرتان تماس بدنی نداشته باشید و از دست دادن با آنها هم خودداری کنید و یا اینکه درمقابل محارمتان حجاب داشته باشد.
* درخواست های مکرر برای اینکه شمابه تنهایی از منزل خارج نشوید و حتماً کسی شما را همراهی کند و یا اینکه با اصرار ازشما بخواهد در تمام مواقع که از منزل بیرون می روید خودش شما را همراهی کند متعارف به نظر نمی رسد این گونه از مردها غالبآ در توجیه رفتار خود به نا مناسب بودن فضای اجتماع اشاره می کنند و عنوادن می کنند که قصد حمایت از شما را دارند.
* اگر شما با تماسهای مکرر نامزدتان رو به رو هستید که در ابتدای تماس نیز از شما می پرسد: «کجایی؟» باید بدانید با مردی کنترل گر که می خواهد شما را در هر لحظه کنترل کند مواجهه هستید. بعضی دختران جوان این تماس های مکرر را به معنای دوست داشتن و علاقه زیاد فرض می کنند و تصور می کنند اگر غیر از این باشد طرف مقابل به آنها علاقه ندارد، اما باید بدانید اگر در این تله گرفتار شوید روزهای سختی را در پیش رو دارید.
* اگر با نامزدتان برای تفریح به بیرون از منزل رفتید و متوجه شدید که نامزدتان در بیشتر مواقع در حال کنترل رفتار سایر افراد و مراقبت از شماست و حتی نسبت به رفتار دیگران خشمگین می شود باید منتظر رفتارهای نامعقولانه و بدلانه بعدی باشید.

خصوصیات مرد بد دل

معمولا افراد بدگمان، نسبت به همه افراد، بی‌‌اعتماد و شکاک هستند و مسوولیت احساس بی‌‌اعتمادی خود را به عهده نمی‌گیرند و آن را به دیگران نسبت می‌‌دهند.

این‌‌ها اغلب تحریک پذیر، پرخاشگر و خشمگین‌‌اند و حالت متخاصم دارند. افراد متعصب و جزم اندیش، افرادی که مدارکی دال بر تخلف دیگران از قانون گردآوری می‌‌کنند، کسانی که به همسر خود بدون وجود دلایل و مدارک کافی سوء ظن مرضی دارند و اشخاص بدعنقی که اهل دعوا و مرافعه‌‌اند و… اغلب دچار اختلال شخصیت پارانوئید یا همان اختلال شخصیت بدگمان هستند.

این افراد مشغولیت دائم ذهنی و شکی اثبات نشده در مورد وفاداری یا قابل اعتماد بودن دوستان و اطرافیان دارند و از اعتماد کردن به دیگران اکراه داشته و حتی اگر کسی یک بار به آنها توهین کرده، آسیبی رسانده یا بی‌‌احترامی کرده باشد، هرگز او را نمی بخشند.

همچنین افراد با اختلال بدگمان، چنانچه با کوچک ترین نکته ای احساس کند به شخصیت یا اعتبارش لطمه وارد شده است (حتی اگر دیگران چنان معنایی را در آن نکته نیابند) شتابان واکنشی خشمگینانه نشان می‌‌دهد یا به ستیز می‌‌پردازد. معمولا تنش عضلانی، ناتوانی از آسوده بودن، نیاز به کاوش محیط برای یافتن سرنخ‌‌ها و… از ویژگی‌‌های این بیماران است.

حالت عاطفی آنان اغلب جدی است. برخی از پیش فرض‌‌های آنها در بحث و جدل هایشان ممکن است نادرست باشد اما در بسیاری موارد گفتاری منطقی و حتی گاه بسیار شیوا دارند. همچنین ویژگی بنیادین شخصیت پارانوئید یا بدگمان، میل نافذ و فراگیری برای تفسیر کردارهای دیگران به رفتاری است که گویا به قصد تحقیر یا تهدید بیمار انجام شده است.

این تمایل در آغاز بزرگسالی شروع شده و در زمینه‌‌های گوناگونی نمایان می‌‌شود. بنابراین دوستان چنین افرادی نباید در میان جمع با آنان شوخی کنند و بهتر است از ورود به دنیای شخصی ایشان به‌طور جدی خودداری کنند ولو این کار با نیت نیک و به قصد حل مشکلات و دشواری‌‌های زندگی آنها باشد.

مطالب مرتبط:

روانشناسی مردان متاهل

ازدواج با مرد شکاک

جلب اعتماد مردان

چگونه شوهر را مطیع خود کنیم

مرد متولد شهریور

خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج

مردی که زنی را نخواهد

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.